Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Întrebari și răspunsuri

1036 posts, 304422 views
 
Go to page:  1  ... 54 55 56 57 58 59 60  ... 74
 
 

📖 Pagination options
  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri Tom

Au existat autobuze Ikarus 260 și 280 înainte de 1980, cu numere între 2001 și 2400 plus câteva peste 2400. După casarea sau vânzarea lor, numerele 2xxx s'au dat la UDM-uri, iar în mod normal după 2350 (unde s'au oprit cu prima serie de UDM-uri) și până la 2400 nu mai era nimic după anul 1980, însă peste 2400 mai erau IK4 utilitare și altele care probabil nu-și făcuseră norma de casare, de asta DAC-urile 112-UDM de după 1990 aveau numere începând de la 2453.
Macheta este ca și conformitate cu realitatea, o struțocămilă. Da, a existat un autobuz Ikarus 280 cu numărul 2360, dar a dispărut la începutul anilor '80, nu a avut niciodată culoarea galbenă, cel puțin pentru Bucuresți specifică autobuzelor Ikarus 260 aduse după 1991 (au existat și Ikarus 260 înainte de anii '80), iar numărul de înmatriculare e nou, deci după 1993. E practic un remix între autobuzul vechi cu număr de parc din anii '70, sigla RATB, culoarea și numerele de înmatriculare de după '90.
Arată bine ca machetă, dar ca valoare istorică și conformitate cu realitatea, arată exact ca această fotografie. Diferența că valoarea fotografiei pe lângă o machetă este valoarea CD-ului cu photoshopul, iar macheta presupune ceva muncă serioasă. Cine nu prețuiește detaliile, nu va fi deranjat de ele. :D
6345_ASPA1.jpg (159.72 KB; downloaded 3548 times)

 


Re: Întrebari și răspunsuri alexxd_31

Mtumesc de raspuns! Acum e clar.

 


Re: Întrebari și răspunsuri Andrei98

Ca o mica paranteza despre imaginea lui Tom, pe vremea aia gaseai bucurie pe strada la tot pasul  :D

 


Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

La vremea respectiva reteaua de transport era simpla, acum daca te uiti cel putin la autobuze te iei cu mainile de cap, tot felul de invarteli in jurul cozii (vezi expresul la Otopeni, zona Carrefour Militari, "apendicele" pe care il face 304 atat la Ambasada SUA dar si pe centura pe sensul spre Straulesti), regionalele care pleaca de la Straulesti cu traseu intortocheat prin Buftea; iti da impresia ca unora le plac matele-incurcate (nici ceilalti operatori regionali nu fac exceptie - te ia ameteala cand vezi traseul lui R470).
Apropo de Ikarus 280 - asta a ramas de la ITB sau a fost luat ulterior (de pe harta din 1994 cel alb cu reclama Pepsi)?
download/file.php?id=78382

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri GPS

Acela pare a fi un Ikarus 280.03, cu două uși. ITB a avut și Ikarus cu două uși?

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri Tom

Nu, acel autobuz nu era din București. Posibil ca autorii hărții (cei care au publicat-o) să mai fi lucrat și cu alte regii de transport din țară și au scăpat acea fotografie în broșura RATB. La un moment dat, autobuzul fusese identificat ca fiind din alt oraș, posibil Reșița, nu rețin exact.
Andrei98 wrote:
Ca o mica paranteza despre imaginea lui Tom, pe vremea aia gaseai bucurie pe strada la tot pasul  :D
Așa este, se găsea peste tot, dar și atunci ca și acum, adopțiile erau gratuite. :twisted:
P.S. Nu știu dacă s'a mai spus pe undeva, tramvaiul (EP+V12)/V3A 6105+6305 a fost "adoptat" de jandarmerie. Nu știu dacă mai există acum.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri ADK

Acelea sunt? Mai era adoptat si troleul DAC 117E #7289. Din cate stiu au fost date la fier vechi anul trecut.

 


Re: Întrebari și răspunsuri 1689

Nici eu nu cred ca acel Ikarus 280 avea ceva de-a face cu ITB/RATB. In afara celor citeva autocare (si a minibus-ului), nu s-au mai achizitionat Ikarus-uri SH de RATB.
Cel mai probabil imaginea e "imprumutata" din alta parte. Stiu ca m-a frapat si pe mine la vremea respectiva.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  


Re: Întrebari și răspunsuri nokia2110

Dacă nu e "film artistic", la 0:32 apare una dintre primele femei-vatman din Bucureşti
https://www.youtube.com/watch?v=8Cz6OVOgM2s

Dacă daţi pe la 22:38 începe să se vadă un troleibuz. Pe măsură ce imaginea avansează vedeţi vedea 2... ambele articulate!
https://www.youtube.com/watch?v=c9GpvJZXS0w&t=1408s

 


Re: Intrebari si raspunsuri COSTACHE MIHAIL

Am cateva nelamuriri referitor la primele tramvaie electrice care au circulat in Bucuresti. Ma refer la tramvaiele Simmering, Dyle si Thomson. As dori sa imi spuneti fiecare dintre cele 3 in ce an au inceput sa circule in Bucuresti si din ce tara au fost aduse. Daca se poate sa postati si 3 fotografii cu fiecare model din cele 3 tramvaie ca sa vedem diferentele dintre ele pentru ca seamana izbitor.

Simmeringul este mai usor de recunoscut dupa farul din mijloc montat foarte sus in comparatie cu celelalte doua tipuri. Aveau cumva usi pe ambele parti si doua posturi de conducere??

As mai vrea sa aflu in ce an au inceput tramvaiele Thomson sa fie modernizate si transformate in V09 si ce modificari au fost aduse.

Multumesc mult!!
__________________________________________
In primul filmulet la minutul 0:50 se vad cateva franturi filmate din trenuletul din Tei circuland pe malul Lacului Tei pe Str Petricani. Se observa luciul Lacului Tei pe partea stanga. Iar dupa alte cateva secunde se vede chiar trenuletul pe undeva pe la fostul cap al lui 17 indreptandu-se spre Str Petricani.

Iar in filmuletul al doilea este foarte interesant cum au fost surprinse doua troleibuze articulate, chiar unul dupa altul. Eu stiam doar de unul. Pana la urma au fost mai multe TV2 E articulate??

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri Tom

1965-1966 - Se construiesc la Atelierele Centrale I.T.B., 20 de troleibuze articulate din troleibuze cu norma de casare indeplinită.

Sursa: "Transportul Public De Suprafață Din București", de Alexandru Sterian, Liliana Andrei și Florin Dragomir.
Din fotografii am văzut că au fost două variante de troleibuze, nu știu dintre celelalte 18 troleibuze, după care dintre cele două prototipuri a fost construit. Pe Tramclub, userul Bucșan a detaliat puțin acest subiect, privind cele două prototipuri. Depinde de când a fost făcut filmul, ar putea fi chiar cele două prototipuri aflate în probe sau poate că deja intraseră în circulație mai multe dintre ele.
Din păcate, asta și ca subiect de gândire pentru transformarea unor autobuze mai vechi în troleibuze, acele troleibuze proveneau din altele "cu norma de casare îndeplinită". Este evident că la prima ocazie de înnoire a parcului, au fost casate și cu siguranță, vârsta și uzura și-au spus cuvântul.

 


Re: Întrebari și răspunsuri PaulIP

ADK wrote:
Mai făcuse cineva un Rocar de Simon, dar pentru simulatorul de autobuze -OMSI- cu nr. de inventar 1777 (care în realitate a fost un DAC).

Numarul ala era din fisierul cu extensia .org, care era preluat de la MAN SD81 (parca). N-avea rost sa-l modifice doar pentru niste probe. E de bun simt observatia mea

In poza de mai jos (a fostului nostru coleg) apare stearsa linia 32 pe placuta. A circulat vreodata 32 la CET Vest?
Statia Comat Auto S.A.-001.jpg (929.37 KB; downloaded 2878 times)

 


Re: Întrebari și răspunsuri Gabi23

Da, linia 32 a circulat la CET Vest în vara anului 2010 când era ”groapa” de la Piața Unirii. Nu îmi mai amintesc exact motivul devierii la CET Vest, pentru că au circulat de asemenea și la Șura Mare în principal tot în același context.

4029 - 32 - 31.07.2010 (8).JPG (360.78 KB; downloaded 2861 times)

 


Go to page:  1  ... 54 55 56 57 58 59 60  ... 74
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420540 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use