Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Întrebari și răspunsuri

1036 posts, 304419 views
 
Go to page:  1  ... 50 51 52 53 54 55 56  ... 74
 
 

📖 Pagination options
Re: Întrebari și răspunsuri linia 69

Nu. Citește mai sus, puțin mai atent.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri ADK

Tocmai. Să citească şi cel nedumerit, care se jura că urcase într-un autobuz RATB cu indicativul 500.

 


Re: Întrebari și răspunsuri 1689

ADK wrote:
Sau liniile de autobuz 79 şi 79R (Rapid). Tatăl meu îmi povestea de o linie ce făcea legătura între Danubiana şi cart. Militari(?) sau ceva de genul, era cu autobuze IK4 ale autobazei Ferentari şi o conducea pe 1614.


O astfel de linie nu a existat, si - categoric - n-ar fi putut exista ca linie regulata in a doua jumatate a anilor '80, cind economia de carburant atinsese paroxismul.

IK 4 au fost transferate la Ferentari dupa desfiintarea autobazei Serban Voda (inclusiv 1614 - care avea rachete). Asta s-a intimplat in 1987, adica la apogeul economisirii.

Liniile deservite de Ferentari cu IK 4 au fost 133, 232, 171 si 125. Pe perioade mai lungi sau mai scurte de timp, au mai fost distribuite IK 4 si pe 220, 241 si 116 (cred ca si 244)..

In afara de 133, 232 si 116, toate celelalte linii functionau doar la orele de intrare/iesire din schimb. Chiar si cele "permanente" aveau frecvent redusa in afara acestor intervale (133, cel putin, avea un interval de succedare de 15-20 min.).

In aceste conditii, o linie Danubiana - Militari nu putea exista decit (eventual) cu statutul de conventie.

Referitor la 601, confirm ceea ce a spus rosetti61.
Linia a fost creata odata cu sosirea Renault-ului 97, donat exact cu acest scop.

 


Re: Întrebari și răspunsuri PaulIP

1689 wrote:
Referitor la 601, confirm ceea ce a spus rosetti61.
Linia a fost creata odata cu sosirea Renault-ului 97, donat exact cu acest scop.

Renault-ul a fost donat in 2003, iar eu stiu de o poza cu DeSimon pe linia asta in 2002.
In alta ordine de idei, liniile de troleibuz "scurtate" pentru weekend aveau indicative ca atare (681 &a) pe vehicule? Cand s-a renuntat la ele?

 


Re: Întrebari și răspunsuri Gabi23

1689 wrote:
Referitor la 601, confirm ceea ce a spus rosetti61.
Linia a fost creata odata cu sosirea Renault-ului 97, donat exact cu acest scop.

Renault #97 a fost donat din Lyon (Franța) în anul 2005. A circulat ocazional între 2005-2006 pe linia 601, apoi încă aproximativ 1 an pe liniile care nu aveau Citaro la Militari, fiind retras definitiv din circulație în toamna anului 2007 și casat în 2008. Pe linia 601 au circulat de la înființare Rocar De Simon, care la vremea lor erau niște bijuterii noi la Militari, întorcând în zona Crângași pe Sos. Ciurel - Piatra Craiului.

 


Re: Întrebari și răspunsuri pantograful

Stie cineva care e istoria liniei 226 ? Parca prin 1997-1998-1999 circula intre Cartier 13 Septembrie si Foisorul de Foc.

 


Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

LIniile speciale de troleibuz au circulat pana in 1986.
Prima linie infiintata a fost 683 Aeroportul Baneasa - Dumitru Petrescu, apoi in 1984 apar liniile 681 Sura Mare - sos Nordului si 682 Dumitru Petrescu - Aeroportul Baneasa iar linia 683 este mutata la Piata Resita. Aveam impresia ca sunt dubluri pe traseele lui 81, 82 si 83 dar se vede ca ele au fost create in special pentru a ajuta cartierul Berceni atunci cand 331 nu mai circula duminica.
Cele trei linii circula si in 1985 iar in 1986 nu mai ramane decat 683 al carui traseu fusese modificat din Berceni in Pajura si scurtat intre Pajura si Piata Scanteii apoi desfiintat.

226 a aparut in 1987 pe traseul sos Panduri - Foisorul de Foc, prelungit in acelasi an la Calea 13 Septembrie. În 1999 este trecut pe sos Panduri si Calea 13 Septembrie si in anii 2000 este prelungit la Piata Rahova si apoi la Depoul Alexandria (si scurtat in centru la Piata Romana).

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri Tom

226 nu a apărut odată cu 112-UDM-urile? L-am văzut prima dată ceva mai târziu, cel puțin prin zona Piața Lahovari / Magheru, odată cu apariția autobuzelor 2032..2057, care circulau inițial pe liniile 126 și 226, adică undeva prin toamna anului 1988. Până atunci 226 trecea prin zona Piața Romană - Lahovari sau avea alt traseu și ce autobuze avea până să apară UDM-urile?
682 și 683 aveau troleibuze DAC-117E, iar 681 avea troleibuze DAC/Roman-112. Probabil și 683 varianta Pajura-P.Scânteii avea tot Roman, pentru că asta avea Depoul Bucureștii Noi, care rămăsese și el izolat în acea perioadă.
681 afișa traseul: ȘURA MARE - PARC HERĂSTRĂU. Cel puțin așa l-am văzut în 1985-1986 până s'au desființat troleibuzele pe axa nord-sud.

 


Re: Întrebari și răspunsuri alchimistul

Mar 2019, 09:30

In septembrie 1993 traseul lui 226 era 13 Septembrie - Drumul Sarii - Razoare - Eroilor - Stirbei - Victoriei - Galeriile Orizont - Magheru - C.A. Rosetti - Dionisie Lupu - Lahovari - bd. Dacia - Foisorul de Foc. Mergeam cu el de la un capat la celalalt, invatam la liceul Cosbuc din clasa a 5-a. 226 si 385 aveau capat comun la 13 Septembrie/Drumul Sarii. Mai tarziu, 226 a fost mutat prin 13 Septembrie - Panduri, dar nu mai stiu cand, probabil prin '98 sau '99. In octombrie 2001 (+/- 1 luna) a fost prelungit la Piata Rahova, ultima statie fiind Caporal Preda (Muntii Carpati). In 2003, probabil, a fost scurtat la Romana. Nu mai stiu cand a fost prelungit la Alexandria.

In anii '90, pe Stirbei se circula in ambele sensuri intre Sala Palatului si Berzei. Tot pe atunci, 126, 168, 268 si 368 intorceau la Lahovari. Nu-mi sunt clare momentele exacte cand s-a instituit sens unic pe Stirbei ori cand a fost mutat capatul de la Lahovari la Romana. Ah, si tot in anii '90, si 331 intorcea la Lahovari, nu trecea pe la Romana.

In alta ordine de idei, imi amintesc de existenta lui 379, despre care s-a vorbit mai sus, pe harta RATB din 1994 (cumparata de taica-meu la insistentele mele). Eram clasa a 6-a, am sunat-o pe maica-mea la munca de la telefonul public de la Foisor si i-am zis ca merg la plimbare cu 379. Acesta nu a venit, dar m-am reorientat catre 135 pana la Dristor, 19 pana la RATB Titan, fostul 254 pana la Glincarn si 154 pana inapoi in oras. Pe atunci, sinele de pe Pallady erau prinse cu joante, fara a fi sudate, ma fascina efectul "de tren" pe care-l avea tramvaiul. Exista parca si linia 38, RATB Titan - Piata Titan. Iar bulevardul avea, pe portiuni mari, tunelul de metrou pe mijloc, in sapatura deschisa, cu apa pluviala acumulata, broaste, plante etc. O "delta" in devenire

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri ADK

In aceste conditii, o linie Danubiana - Militari nu putea exista decit (eventual) cu statutul de conventie.

Mie cel puțin așa mi-a spus. :oops: Din Danubiana până în Militari sau oricum în cealaltă parte a orașului (spre vest), probabil să fi înțeles greșit sau confundat cu Bucureștii-Noi ori Drumul Taberei? :roll: O altă nelămurire care o am sigur, am găsit într-o carte notată turațiile prin '98 din 123 și 133 (chiar, când a trecut 123 la Nordului?). Singura mea nelămurire este că acum peste 20 de ani, 133 avea un traseu diferit față de cel de astăzi. Mergea prin pasajul Hurmuzachi (Muncii astăzi) ajungând pe la Baba Novac iar mai departe nu mai știu. Tot tatăl meu îmi povestea că în acele vremuri la gara Basarab erau mulți hoți de buzunare. :shock:

 


Re: Întrebari și răspunsuri alchimistul

133 circula pana prin '97 de la Timpuri Noi prin Vacaresti, Mihai Bravu, Pache - Foisor iar apoi traseul de azi.

123 mergea de la CET Sud prin Vitan -Mihai Bravu - Pache - Foisor - Dacia - Vulcanescu - Dinicu Golescu - Basarab. Tot prin '97 a avut loc modificarea traseului ce persista pana astazi

 


Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

Sensul unic pe Stirbei Voda a fost din 1997 - 126, 168, 226, 368 mergeau normal pana la Lahovari si de la Sala Palatului o luau ca azi prin Luterana - Budisteanu - Grivitei - Mircea Vulcanescu - Berzei - Stirbei Voda iar 122 si 268 de la intersectia cu Magheru o luau spre Universitate urmand traseul de azi. O vreme s-a circulat prin Dem. Dobrescu pana s-au terminat lucrarile de la BCU apoi s-a reluat circulat pentru scurt timp pe C. A. Rosetti dupa care autobuzele au fost mutate iar pe Dem. Dobrescu (1996-1997). Tot in 1997, 226 incepe sa circule pe Magheru si Dacia spre Foisor, in scurt timp si 126, 168, 368 parasesc str. Dionisie Lupu si circula prin Magheru cu intoarcere prin Dacia, Dorobanti si G. Enescu.
in 1999 se modifica sensul de intoarcere al lui 226 spre 13 Septembrie prin Piata Romana, bd, Dacia si mai departe traseul pe care il are si azi, 126, 168 si 368 incep sa circule pe traseul actual, evitand Piata Lahovari si se face departajarea liniilor care duc spre Piata Romana fata de cele care duc spre Universitate - 126, 168, 226, 300, 368 raman pe Dem. Dobrescu iar 122, 137 si 268 (urmat mai tarziu si de 138) prin C. A. Rosetti.

 


Re: Întrebari și răspunsuri pantograful

Multumesc mult pentru informatii. Foarte interesant ca autobuzele au circulat candva pe Dionisie Lupu, chiar nu stiam  :o  Circulam zilnic cu 226 la vremea respectiva, dar eram... mic, foarte mic :P

 


Re: Întrebari și răspunsuri 1689

Daca tin minte bine - si sper ca rosetti61 sa ne ajute aici cu informatii mai precise - si 331 a circulat pe Dionisie Lupu o perioada foarte scurta de timp, in 1986, cind a intors la Coltea.
Dar asta nu a durat mai mult de citeva luni, dupa care traseul a fost scurtat la Lahovary.
Asta s-a intimplat cit inca 331 era turat cu IK 4 de la Nordului.
Apropo de 331, nu a existat si un prim traseu - efemer- scurtat la Sincai, sau ma inseala memoria ?

 


Go to page:  1  ... 50 51 52 53 54 55 56  ... 74
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420539 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use