Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Întrebari și răspunsuri

1047 posts, 306510 views
 
Go to page:  1  ... 51 52 53 54 55 56 57  ... 75
 
 

📖 Pagination options
Re: Întrebari și răspunsuri 1689

Apropo de linia 300, dupa reluarea circulatiei pe Magheru odata cu incheierea lucrarilor la metrou, aceasta a reaparut - pentru o perioada scurta de timp - pe traseul original (Clabucet - Sincai).
Era un singur autobuz (1600, de la - acum - Ferentari) si circula numai in orele de virf.

 


Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

Cat au putut sa zapaceasca liniile atunci, 331 a circulat intai pe Dionisie Lupu si apoi pe Hristo Botev, Sf. Vineri, Piata Unirii, Dimitrie Cantemir pana la Sincai apoi spre sfarsitul anului a fost scurtat la Coltea si in final redus la Cosmonautiilor.
Putea fi reorientat 331 pe Magheru in locui lui 300 - linie care a circulat intre Piata Victoriei si Piata Universitatii; nu mai avea cum sa ajunga la Clabucet din cauza lucrarilor de la pasajul Victoriei. Dupa deschiderea liniei de metrou spre Pipera, 300 se desfiinteaza si se prelungeste 66 de la calea Mosilor pana la Parvan. Cu maxi-taxiurile s-au purtat bland, deoarece era transport de tip 2 de mica spre medie capacitate. Pur si simplu pe unele bulevarde faceai sport sau apelai la microbuze ori metrou. Era straniu uneori sa mergi pe Armata Poporului si sa nu mai treaca tramvai sau autobuz.
Despre scurta revenire a lui 300 s-a scris in ziar?

235 a avut cumva traseu de la Romana spre Vitan prin Dacia si Nerva Traian (asa era dat la ziar cand s-au deviat liniile de pe Magheru)?

 


Re: Întrebari și răspunsuri 1689

Intr-adevar, 300 a circulat - in efemera sa revenire- intre Pta Victoriei si Universitate. Multumesc pentru corectare.

Exista insa o poza extrem de interesanta cu un DAC 117 dez-Enola Gay-izat, pe 134 in dreptul Bisericii Italiene.

Din ceea ce retin, 134 a disparut odata cu inceperea lucrarilor la metrou pe Magheru si nu a mai revenit.

Asta, insa, s-a intimplat in perioada de apogeu a montarii tuburilor de gaz.

Cind o fi fost facuta poza si cum de se demontasera (deja) tuburile ?

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri Tom

Sper să nu se supere cineva, dar iată info despre linia 235.
Autobuzul cu rachetele scoase din acea fotografie este pe linia 135, nu 134. Dar într'adevăr e dubios de ce au scos atunci rachetele. Posibil să fi fost transferat la o autobază fără stație de alimentare cu gaz, iar autobaza donatoare și-a păstrat "armamentul".

 


Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

A circulat vreodata 235 pe traseul mentionat in primul comunicat si daca da pentru cat timp? Cand a migrat la traseul din cel de-al doilea anunt?
12 iunie 1986.jpg (450.36 KB; downloaded 3659 times)
oct 1986.png (1.13 MB; downloaded 3659 times)

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri Tom

Conform datelor lui Andrzej Brzozowski, linia 235 a fost modificată la 12.06.1986 în prima variantă de traseu, iar la 3.11.1986 în a doua.
Ce imi amintesc din acea vară nu prea include nimic despre acea linie prin zonă. Posibil să fi fost o linie fantomă sau cu program scurt, dar nu am văzut-o prin Piața Romană.

 


Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

Ce a aparut in ziar s-ar putea sa fie o varianta nepusa in practica, si e posibil ca de la aceeasi data sa fi ramas pe traseul lui, dar scurtat pana la Unirii, deoarece altfel ramanea descoperita zona Splaiului Unirii si a caii Vitan. Oricum, la ce schimbari succesive se intamplau atunci, nici nu se mai anuntau in presa ori erau mentionate cu titlu informativ la o data aleatoare.

Care era traseul lui 133 in zona de sud in a doua jumatate a anului 1987?

 


Re: Întrebari și răspunsuri PaulIP

Seria de UDM #20xx in '87 a aparut, deci probabil cu ea s-a inaugurat linia 226.
Apropo de 226, cum anume intorcea la 13 Septembrie? Aceeasi intrebare si pentru liniile 47 si 48 din anii '90.
Prin 2003-2004, 226 inca intorcea la Foisor (imi amintesc ca am mers de acolo pana la Piata Galati).

 


Re: Întrebari și răspunsuri alchimistul

Cand intorcea la intersectia 13 Septembrie cu Ispirescu, 226 venea din Drumul Sarii, intra scurt pe Antiaeriana si vira stanga pana in spatele "budei" cu autospalare de azi, din statia lui 139 (scuzati exprimarea). Acolo se stationa, era si o baraca pentru dispecerul de cap de linie. Eu l-am prins din 1993 impreuna cu 385 la capatul acesta. Pe 226 circulau aproape exclusiv Ikarus 260 (seria 385-409), rareori scapa cate un DAC. La 385 era exact invers, Ikarus era o raritate. Ce vremuri...se umplea autobuzul pana la refuz inca de la capat. La Nabucului, din cauza usilor de tip armonica, de multe ori nici nu se mai puteau deschide usile.
Nu cred ca 226 a intors la Foisor mai tarziu de 2003.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri Tom

După Andrzej Brzozowsky citând arhive ITB, 226 ar fi fost înființată la 06.02.1987 pe ruta P.Cosmonauților - Șos. Pandurilor și la 08.12.1987 a fost prelungită la Foișor. Însă în 1987 încă nu se introduseseră în circulație UDM-urile. La 20.01.1988, 226 se prelungește la Str. 13 Septembrie.
În toamna lui 1987 a apărut prima serie de UDM-uri, 4201-4220 (nu a circulat sub aceste numere), renumerotată 2201-2220, care prima dată a circulat pe linia 131, însă le-am văzut prima data în circulație la începutul lunii Ianuarie 1988 (sfârșitul vacanței de iarnă). Niciunul din autobuzele din seria 2201-2350 nu au ajuns atunci la autobaza (Alexandria?) de care țineau 126 și 226, însă pe linia 126 circulau IK4 și chiar și Roman 112, deci posibil ca până în 1988, 226 să fi avut IK4.
Seria 20xx a apărut în primăvara lui 1988 (posibil mai-iunie), iar 2001-2031 au ajuns pe liniile 168,268 și 368 (268 s'a înființat la 13.06.1988, după aceeași sursă menționată).
Prima serie de UDM-uri care au mers pe linia 126 și posibil 226 a fost 2032-2057, deci undeva în vara anului 1988. Apoi au circulat pe această linie autobuze din seria 192x-194x, începând cam din vara anului 1989.

 


Re: Întrebari și răspunsuri 1689

Prima linie pe care au fost introduse DAC-urile serie scunda a fost 331 - undeva spre toamna anului 1987.

De altfel, cred ca atunci a fost relocata la Pipera (nu cred ca Nordului a primit DAC la inceput).

226 nu a avut IK 4.

IK 4 au fost doar la Militari, Nordului si Ferentari (cele preluate de la Serban Voda).

In perioada 1987-1989 s-a urmarit cu obstinatie ca prin centru sa nu mai circule decit vehicule de productie indigena.

Singura exceptie a fost 133.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri Tom

Dacă s'ar fi introdus UDM-uri pe 331 în 1987, le-aș fi văzut, dar prima serie de UDM a apărut la sfârșitul anului 1987, în Decembrie sau chiar în Ianuarie 1988. Locuiam atunci în zonă și în fiecare zi treceam pe la Romană, iar prima dată am văzut UDM-uri la traseu în prima zi de școală din Ianuarie 1988. Acum e posibil ca ele să fi apărut în traseu undeva când a început vacanța, adică vreo două săptămâni înainte. Dar cel puțin în perioada Septembrie - Decembrie 1987, nu am văzut la traseu niciun autobuz nou în zona Romană - Dorobanți - Dacia - Lahovari (Cosmonauților). Atunci pe unde erau dacă nu pe liniile centrale din zonă?
Într'adevăr, primele UDM-uri au fost fabricate în 1987 și am văzut atunci (toamna '87) pe unul din ele (4206 -> 2206) în probe prin centru, dar în circulație au intrat la sfârșitul anului sau primele zile ale lui 1988. Seria 2201-2220 a circulat atunci pe linia 131. Având în vedere că 131 era un fel de "41" pentru imaginea ITB de atunci, era normal ca pe această linie să apară prima dată tot ce era mai modern.
Seria 2221-2245 a fost prima pe linia 331, dar le-am văzut prima dată prin februarie/martie 1988 (judecând după vreme, nu era zăpadă și nici foarte rece) și într'adevăr, primul autobuz l-am văzut undeva în zona Pipera, ceea ce poate indica faptul că venea de la garaj de la Pipera, nu de la Nordului.
Seria 2201-2350 a fost prima, iar apoi a apărut 2001-2200, în 1988, când au intrat autobuze scunde și pe liniile 126 și 226. Deci sigur UDM-urile nu au apărut la traseu în 1987 pe 226. În 1987 încă mai circulau DAC-uri 117UD pe 131, fără rachete. Drintre ele mai apărea (rar) autobuzul nr. 970, cu uși de Ikarus. 331 avea pe atunci IK4 până la apariția UDM-urilor.
Dacă pe 226 nu erau IK4 până au apărut UDM-urile de la Alexandria, atunci poate a avut DAC-117UD, dar pe 126 erau aproape numai IK4, rareori câte un DAC-117 fără rachete sau chiar câte un Roman 112. E posibil ca din DAC-urile articulate care de la Cosmonauților continuau pe Dorobanți și apoi pe Dacia, să fi fost pe această linie și probabil le confundam de la distanță cu cele care mergeau la garaj. Asta înseamnă că nu prea aveau clienți nici în acea perioadă, deși mai târziu 226 era chiar aglomerat între Foișor și Romană, dar și invers.
133 a scăpat de IK4 odată cu apariția UDM-urile bej închis, din seria 1770-178x, deci prin toamna anului 1988. Primele UDM-uri dintre acestea bej închis (1757-1769) au intrat tot pe liniile 126 și 226.

 


Re: Întrebari și răspunsuri 1689

Prima serie de DAC-uri scunde a circulat sigur initial cu numerele de parc 4xxx (cu calatori). Intr-adevar, schimbarea in 2xxx s-a produs destul de repede.

Am sa-mi mai verific inca o data arhiva, dar am indicii suficient de solide sa sustin ca primele DAC-uri au fost puse in circulatie octombrie - noiembrie 1987.

Ceea ce a fost surprinzator a fost ca rodajul lor  (in ciuda economiei drastice de motorina la acea vreme) a durat extem de mult.

Seria bej inchis (mustar) 1770-1804 de la Ferentari a fost livrata in toamna 1989, dar a stat stocata in garajul Dtru Petrescu pina in primavara 1990 (a se vedea poza facuta in iunie 1990, cu 1604, 1689, si DAC-ul Pelican in care se vad - inca - DAC-urile bej in parcul rece.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri Tom

Atunci prima dată le-au pus pe 331 și pe urmă le-au mutat pe 131? Dar totuși ar fi trebuit să fi văzut și 331. Ori pe perioada rodajului erau ture mici și nu le vedeam la acele ore, ori e ciudat. Practic în fiecare zi tăiam calea acestor două linii. 2221-2245 nu mai aveau urme de schimbare a primei cifre, cum avea seria 2201-2220, deci sigur nu a apărut înainte să le fi văzut pe primele pe 131.
După ce s'a terminat seria 2001-2350 (+autocarul 2000), am văzut autobuzele bej închis de la 1757 la 1769, pe liniile 126 și 226. Asta sigur a fost în 1989. Pe linia 133 am văzut undeva în acea perioadă, dar nu pot spune exact când, autobuzele 1770-1779. Posibil ca următoarele de la 1780 (± 2) să fi stat în conservare. Pe acelea nu le-am prea văzut în perioada 1989-1990. Însă tot în 1989 am văzut autobuzul 1870 fără numere de înmatriculare, însă în serviciu a apărut după câteva luni. Autobuzele articulate 1808?-1816 sigur le-am văzut înainte de 1989, la fel și cele bejînchis (1727?-1756).
După 1990, au apărut unul sau două autobuze cu două uși, nu știu dacă din fabrică sau modificate, 1805 și par'că 1806 sau 1807. Unul dintre ele a ajuns pe linia specială 700 care mergea între Romană și Palatul PionierilorCopiilor. Pe 135 cred că în toamna lui 1989 circulau deja cele din seria 1817-183x. Din câte îmi amintesc, aveau o nuanță de roșu mai deschis decât următoarele, inclusiv față de culoarea lui 1870 pe care deja îl văzusem. Acestea din urmă aveau o nuanță de roșu ca troleibuzele 7343-7374.
Cred însă ca toată seria de scunde până la 1975 sau care a fost ultimul număr, a intrat în circulație până în vara lui 1990, pentru că după aceea apar autobuzele normale (înalte) din seria 452-59x.
Tot în 1990 mergeam cu 226 cu autobuze UDM noi. 1944 era unul dintre ele, ca și 1935. 1934 și 1936 au fost sărite pentru că probabil mai erau IK4 care nu erau casate sau erau utilitare. Toate autobuzele UDM din acea perioadă care au ajuns la autobaza Alexandria (sau de care țineau 126 și 226) aveau numere de înmatriculare cu 33-B-5xx,6xx și 7xx (erau multe numere sărite, dar toate erau așa, inclusiv primele UDM-uri de pe 126). Autobuzul 1935 (33-B-700) a apărut la știri după ce un grup de cetățeni minoritari înarmați a încercat să-l deturneze și să meargă la gară ca să-i bată pe minerii care plecau deja acasă. I-a oprit însă poliția înainte să ajungă și ei victime ale mineriadei, ca și bietul autobuz. Deci la jumătatea lui Iunie 1990 autobuzul circula deja de ceva vreme. La capitolul divertisment, tot în acea perioadă sau posibil chiar la marea "revoluție spontană", autobuzul de catering al ITB (2539) a dispărut cu tot cu șofer, care a plecat cu el acasă la țară de frica evenimentelor.
Tot în perioada 1989-1990, două sau chiar 3 autobuze de la ITB au fost duse la Iași. Unul dintre el a fost 1883, pe care l-am și văzut în Bucureșți, apoi a ajuns la Iași. El a fost înlocuit însă cu alt UDM identic, cu același număr de parc și același număr de înmatriculare. Alt autobuz adus la Iași avea un număr ceva ca 1777,~78 sau ~79, dar era vopsit într'o schemă cu dungi în care predomina culoarea bej (arăta chiar urât, dar nu mai urât decât cel de pe linia 700 care cel puțin era pictat). Al 3-lea ajuns la Iași nu știu ce număr avea, dar în afară de ex-1883, celelalte două nu aveau caseta pentru afișarea liniei în spate, ceea ce înseamnă că erau din seria 1770-1807(?).

 


Go to page:  1  ... 51 52 53 54 55 56 57  ... 75
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 421002 posts in 5245 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use