Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Hărți, pliante și traseele de transport în comun

172 posts, 78996 views
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 13
 
 

📖 Pagination options
Re: Vechi trasee ITB alchimistul

Multumesc celor care impartasesc informatiile! Mi se pare ciudat, intr-un fel, ca evenimente nu atat de vechi sa nu fie nicaieri consemnate, e pacat ca nu s-a gandit nimeni sa le astearna pe hartie.

Stiu de la maica-mea ca a existat, in anii ‘80, linia 22 pe traseul Sf. Gheorghe - Obor, comun cu 21, dar habar n-am unde avea celalalt capat. Era cumva Pipera?

 


Re: Vechi trasee ITB 1689

Pornind de la articolele din Informatia Bucurestiului, am derulat din nou firul memoriei si - intr-adevar - pentru o scurta perioada de timp (mai - iunie (?) 1986), 73/74/76 au intors in rondul de la Big inainte de a fi prelungite pina la Abator.
Multumiri rosetti61 pentru corectie.

 


Re: Vechi trasee ITB PaulIP

alch3mist wrote:
Stiu de la maica-mea ca a existat, in anii ‘80, linia 22 pe traseul Sf. Gheorghe - Obor, comun cu 21, dar habar n-am unde avea celalalt capat. Era cumva Pipera?

Inainte de anii '80 a existat acest 22.
In ultima decada comunista (mai exact pana in '86), linia 22 circula intre Sfanta Vineri si IMGB.
Ulterior (nu stiu pana cand), intr-adevar, de la Piata Sf. Gheorghe (fosta 1848) pana la fosta bucla din cartierul Colentina, desfiintata in jurul anului 2000.

 


Re: Vechi trasee ITB 1689

rosetti61 wrote:
[...]
Mutarea din Piata Rosetti a tramvaielor s-a facut din cauza aglomeratiei si multelor conflicte de trafic - faza cu coloana oficiala blocata de un tramvai defect, motiv sa-l scoata e folclor urban.


Tin minte clar ca tramvaiul intra in Pta Rosetti venind de pe Hristo Botev, dar nu reusesc sa-mi amintesc pe unde ajungea la Pta Galati.

Puteti sa imi reamintiti ?
TibiV wrote:
[...]
A auzit cineva de o largire a str.Lanariei ?!?!...

[...]

Da, actualul Bd. Sincai.

Inainte de "supra largire" ( :D), tramvaiul facea o bucla pe linga cladirea Colegiului Tehnic Ranghet (vis-a-vis de Sincai), dupa care merge relativ drept spre vechiul pod Timpuri Noi (situat cam unde este acum capatul lui 323).

Ulterior aliniamentul strazii a fost incorporat in actualul Bd. Sincai.

Din fosta strada Linariei ramasese la inceputul anilor '90 curba pe linga zidul cladirii. Ulterior s-a umplut si s-a facut un spatiu verde / teren viran.

 


Re: Vechi trasee ITB 1689

TibiV wrote:
O multime de oameni coboara si acum in statiile Budapesta, Perla, sau la Casa Scanteii...

Ciudat pentru cei tineri, asa cum si mie in anii '70-'80 mi se parea ciudat sa ii aud pe cei batrani vorbind despre blocul Capșa si alte "traznai capitaliste"... :lol:


Pai nu ati luat niciodata tramvaiul pina la "Lemetru" sau autobuzul pina la "Lahovari" ? Sau 12 pina la Perceptie pe Cutitul de Argint ?

Sau sa coboriti din 35 la Cobalcescu ?

Sau sa luati prajituri de la Turn sau de la Nestor ?

Sau (pina mai recent) sa luati 178-ul de la Adam ? Sa parcati la Eva ?

Pentru mine 73 merge tot pe Metalurgiei si 74 pe la spitalul 9. :D

 


Re: Vechi trasee ITB TibiV

Absolut corect !!!....
:lol:

 


Re: Vechi trasee ITB drbm

1689 wrote:
rosetti61 wrote:
[...]
Mutarea din Piata Rosetti a tramvaielor s-a facut din cauza aglomeratiei si multelor conflicte de trafic - faza cu coloana oficiala blocata de un tramvai defect, motiv sa-l scoata e folclor urban.


Tin minte clar ca tramvaiul intra in Pta Rosetti venind de pe Hristo Botev, dar nu reusesc sa-mi amintesc pe unde ajungea la Pta Galati.

Puteti sa imi reamintiti ?


Str. Speranței -> str. Constantin Nacu, traversa str. Italiană prin acea piațetă rotundă și se înscria pe Vasile Lascăr (fostă Galați?) cu traversarea străzii Batștei și continuarea traseului actual. Actuala str. Armand Călinescu nu exista...

 


Re: Vechi trasee ITB andrei11

Tramvaiul 5 ----> P-ța Rosetti / Galați ( Vasile Lascăr )
tramvaiul 5.jpg (165.88 KB; downloaded 5496 times)

 


Re: Vechi trasee ITB 1689

andrei11 wrote:
Vedeți că unii vorbiți despre traseul tramvaiului 26, alții despre linia cf de la Timpuri Noi. Linia cf după părerea mea era dispărută de mult...



Aici o scurta descriere a zonei Timpuri Noi inainte de sistematizare.

Exista si o fotografie foarte interesanta, luata in lungul Caii Vacaresti spre Abator.

Cladirea de pe colt, cu cupola, eu tineam minte ca a fost demolata cu ocazia lucrarilor la metrou, dar in fundal mi se pre ca se vad deja primele blocuri nou construite pe Vacaresti, ceea ce inseamna deja dupa 1981-82. Autobuzul IK 4 din imagine trebuie ca este un 331 (131 venea pe Splai, de la Abator)
_______________________
Via Bucurestii Vechi si Noi inca o imagine cu coltul Vacaresti - Linariei (acuarela semnata Gheorge Leahu) si vedere pe Calea Vacaresti spre Abator (Cristian Popescu - Feb 1985).
In articol se spune ca reteaua de troleibuz care se vede in fotografie era folosita de 95.

Sint aproape sigur ca 95 venea pe Cantemir - Pionierilor, dar (asa cum cred c-am mai scris) imi amintesc si balansul incredibil pe care il faceau DAC-urile 117E pe Vacaresti (sectiunea Timpuri Noi - Abator), deci a existat o linie de troleibuz.

Intrebare: care era si pe unde circula pe sensul spre Centru ? Pe Splai, pe linga Morga si iesea in Pta Unirii unde se conecta la Nord - Sud ?

 


Re: Vechi trasee ITB andrei11

Păi e bine...E exact ce-mi amintesc eu, prin 1974 - '75 nu mai exista calea ferată...

 


Re: Vechi trasee ITB rosetti61

Pe splai s-a circulat in ambele sensuri intre 1968 si 1975, apoi troleibuzele care veneau spre Berceni o luau pe Dimitrie Cantemir si pe Tineretului pana la Abator, pe sensul spre oras se circula pe Vacaresti - splai. Dupa cutremur s-a nu s-a mai circulat pe splai ci numai in ambele sensuri pe Cantemir si Tineretului. Pana cand s-a facut prelungirea bulevardului Cantemir* spre Vacaresti se circula prin Livada cu Duzi dinspre oras si invers prin bd. Abatorului (initial s-a circulat in ambele sensuri pe Livada cu Duzi dar strada nu putea prelua tot traficul asa ca au  mutat un sens pe Abatorului, iar cand au inceput demolarea Livezii cu Duzi circulatia s-a mutat integral pe Abatorului); strapungerea s-a deschis in 1981.
De abia din 1982 se reia circulatia pe malul stang al splaiului Unirii cu linia 76 (pana in 1986) iar firul de partea cu Morga a ramas nefolosit. A existat inainte de troleibuzul 76 vreo linie pe acelasi traseu dar cu numarul 91?

* O data cu inceperea lucrarilor la noul Palat al Pionierilor bulevardul a primit numele de Pionierilor - 1980 sau 1981, palatul a fost terminat si intrat in functiune in 1985 si inaugurat oficial in 1986

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB andrei11

Vechiul capăt al tramvaiului26 din fața Palatului Pionierilor   :mrgreen:   ( Cotroceni ) de pe B-dul Geniului :
9-22-2018 11-51-51 AM.jpg (113.87 KB; downloaded 5191 times)

Explicații :
1) << Sosiri >> numai pentru tramvaiul 26. Toată lumea cobora. Cine nu vroia era lăsat în tramvai dar trebuia să-și ia alt bilet. Și să aștepte ceva minute ( destule ). În terminal încăpeau vreo 3 tramvaie.
Celelalte linii << fentau >> terminalul << Sosiri >> pe linia paralelă cu acesta.
2) Stația << Plecări >> pentru tramvaiul 26, comună cu stația curentă pentru celelalte linii care treceau pe acolo. Evident că între << Sosiri >> și   << Plecări >>  era trotuar, nu l-am mai desenat eu, să nu încarc schița.
3) Cabina dispecerului pentru linia 26 ( ambele sensuri ). Mai mult ca sigur era și un WC acolo.
4) Gard de protecție
5) O ușiță pentru ca vatmanii de pe inelul interior să ajungă la dispecer.
Exista și o trecere de pietoni dar cred că am plasat-o eu  greșit, cred ca era la intersecția de la  Leu. În mod sigur mai exista o trecere de pietoni și în capul celălalt, n-am mai desenat-o.
Schița e greșită ! Vezi viewtopic.php?f=19&t=4410&start=28#p283883

 


Re: Vechi trasee ITB 1689

Inca o data, multumiri Rosetti61 !

Inseamna ca in poza din '85 se vede linia lui 76 (si nu 95) si ca sistematizarea Caii Vacaresti s-a facut dupa vara lui '85.

Puteam sa jur ca  Livada cu Duzi (nici nu i-am stiut numele, pentru mine era strada cu case care lega noul bulevard de Abator) a disparut inainte de 1980, dar - iata - memoria mi-a jucat inca o data feste. Primul flanc de blocuri de pe Tineretului (da, Pionierilor s-a redenumit mai tirziu, dupa ce  incepusera lucrarile la Palat) s-a construit cam '74-'76 (tin minte ca la cutremur erau deja cu structurile gata si se vehicula intrebarea daca se vor face modificari; multe din aprtamentele constrite acolo erau "proprietate personala" - ceva rar in vremurile acelea)

Tin minte insa sigur ca blocul de pe colt la rondul de la Abator a fost facut mai tirziu cu detinuti. Amenajarea de santier arata destul de sinistru inconjurata cu gard de sirma ghimpata, luminata intens noaptea si cu posturi de paza, ca o inchisoare (ceea ce si era).

Revenind insa la podul Timpuri Noi, nici eu nu tin minte vreo linie de cale ferata, ceea ce inseamna ca prin '75 - cind am descoprit prima data zona Vacaresti - Sf. Vineri - era de mult disparuta, cu tot cu cel de-al doilea pod.

Interesant insa ar fi de aflat traseul acelei linii ferate. Nu vad cum ar fi putut lega Gara Filaret Uzina Electrica si Lemetrul. Spatiul de pe Constantin Istrati, coborind pe linga parc este prea ingust pentru linia de tramvai (care a existat din vremuri imemoriale, tramvaiele venind dinspre Pieptanari pe Cutitul de Argint spre Pta Unirii) si o cale ferata.
In plus, panta este destul de accentuata sa credem ca o garnitura incarcata cu echipament greu ar fi putut s-o urce.

Ceea ce ar putea inseamna ca a avut o alta trasa... Prin Parcul Libertatii  (desi asta ar fi insemnat o rampa si mai accentuata...) ?

Sau linia de tren a disparut cind s-a taiat Magistrala Nord-Sud (actualul Cantemir) in 1962 (?) si s-au mutat tramvaiele de pe Serban Voda ? Ar fi utila o harta ITB de prin '55-'60, dar n-am reusit sa gasesc...

Ceea ce este cu adevarat trist este ca istoria Bucurestiului sufera de o lipsa acuta de informatii (harti, fotografii, articole din presa vremii etc.) acoperind perioada postbelica pina in 1990.

Nici perioada 1990 - 1995 nu este foarte bine documentata, dar - din fericire - inca mai exista suficienti martori oculari si pe baza amintirilor se mai poate reconstrui imaginea de detaliu. Ceea ce nu (prea) mai este cazul pentru perioada 1945 - 1960.
____________________
andrei11, poate este util sa detaliati istoria din spatele Palatului Pionierilor (din Cotroceni) si modificarile traseelor din zona dupa 1984(?).

Sincer, nici eu nu mai tin minte precis cind s-a desfiintat (practic) Sos. Grozavesti si s-a suspendat traficul pe Sos. Cotroceni (ca sa nu deranjeze chiriasii vremii).

 


Re: Vechi trasee ITB andrei11

Vezi că pe forum se practică formula <<să detaliezi>> și nu <<să detaliați>>.  ;)
Sincer să fiu nu prea pot să te ajut, dar anul pare să corespundă ( sigur în 1983 se circula prin fața Palatului ). Din păcate pentru voi în toamna anului  1985 am părăsit Bucureștiul, terminasem facultatea și am fost repartizat în județul Galați.
________________
Referitor la linia cf de la Timpuri Noi acolo ai diferențe de  nivel indiferent unde te duci, spre ( noul ) Bulevard Unirii sau spre Filaret. Dar fiind pod peste Dâmbovița mai degrabă linia ajungea cumva spre Filaret...Nu cred că  urma Splaiul...

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 13
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420552 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use