Întrebari și răspunsuri

Istoria transportului în comun din București de la începuturi până în prezent: STB / ITB / RATB / STB S.A și IEMB / Metrorex

Re: Întrebari și răspunsuri

Mesajde rosetti61 » Mie, 25 Mar 2020, 22:00

In urma lucrarilor la linia din Militari, din iunie 1986 tramvaiul 13 se deviaza de la Podul Izvor in ambele sensuri prin Schitu Magureanu, Cobalcescu, Berzei, Alex. I. Cuza cu intoarcere prin Nicolae Titulescu si Dr. Sergiu. A mai avut o modificare temporara in cursul lunii mai, cand 13 a circulat fix pe traseul de mai tarziu al lui 49.
La Piata Unirii intai s-au scos cele de pe splai si apoi cele pe directia Rahova - Calarasi, cam la o saptamana-doua distanta: 2, 12 deviate prin Viilor - Tudor Vladimirescu - Panduri, 20 scurtat la Cismigiu, 32 desfiintat, 13 paraseste traseul din centru si circula in locul lui 49 pe la Obor; 14 scurtat la Sf. Vineri; Le-a urmat dupa aia 15, 23, 39, 42 - 22 se desfiinteaza prin comasare cu 14 (ajunge la IMGB). Si autobuzele au fost scoase din piata - 116, 117, 232, 275 si 323 scurtate care pe unde s-a putut, cat mai departe de centru (Pieptanari si Parcul Libertatii), 142, 144, 175 desfiintate.
Era interesant cum purtau placi cu noul traseu peste casetele originale cu rulou sau in fata pe parasolar.

13 Granitul - Piata Unirii - Nicolae Titulescu (iunie - octombrie)
49 Granitul - Piata Iancului - Bucur Obor - Nicolae Titulescu - redevenit subit 13 din toamna lui 1986, dula "asanarea" Pietei Unirii.

Inainte de 50 a fost 49 Sos Pipera - Cal. Floreasca - Bucur Obor - Faur poarta 4 - la scurt timp a fost rebotezat 50 pe acelasi traseu (1986). Din 1987 se da drumul liniei pe Barbu Vacarescu si avem 50 Aero BAneasa - Faur poartea 4 si 5 Aero Baneasa -Sf. Gheorghe.

S-a ales ca traseul de tramvai Titulescu - Obor- Granitul sa aiba indicativul 49 pentru ca inlocuia linia autobuzului 119. ca sa faca o corespondenta iar pentru scurt timp au existat doua ramuri ce legau cele doua puncte - unul prin centru (13) si cel periferic (49). Asa au mai fost 68 (108), 97 (377) insa nu stiu de ce 49 nu a putut rezista in continuare si s-a ales revenirea la nr. 13.
rosetti61
Membru Silver
 
Mesaje: 1386
Membru din: Mie, 03 Feb 2010, 01:28

Re: Întrebari și răspunsuri

Mesajde messe » Mie, 25 Mar 2020, 22:26

Stai putin!Cand a fost macaz stanga din Berzei pe Al.Ioan Cuza? Sau in ce an s-a amplasat acel macaz? Din Berzei era macaz pe Dr. Sergiu (liniile 3 si 20) si dreapta pe Sevastopol ( 24,26,27 si ulterior 24 barat alias 34), eu de macaz pentru viraj direct stanga din Berzei pe Bd. Cuza nu-mi aduc aminte.
messe
 
Mesaje: 81
Membru din: Mie, 23 Oct 2019, 20:18

Re: Întrebari și răspunsuri

Mesajde rosetti61 » Joi, 26 Mar 2020, 02:34

In Piata Sevastopol exista racord dinspre Berzei spre Cuza, directa simpla dinspre Sevastopol spre Cuza, racord simplu dinspre dr. Sergiu spre Cuza, directa dubla Berzei-dr. Sergiu, racord dublu Berzei-Sevastopol, racord dublu Sevastopol-dr. Sergiu. Structura de linii dateaza din 1964 si s-a mentinut pana in 1988; intre 1951* si 1964 era mult mai simpla, lipsind directiile spre Cuza.

Când s-a refacut linia pe Buzesti in anii 90 si ultima modernizare de dupa 2010 din Buzesti nu mai existau decat 2 racorduri simple, dinspre Victoriei si dinspre Berzei.
*in 1951 se deviaza tramvaiele din Piata Victoriei pe un traseu ocolit, etapa dintr-un plan de sistematizare care viza scoaterea transportului electric din Piata Victoriei si canalizarea lui prin artere si piete laterale de tranzit.
rosetti61
Membru Silver
 
Mesaje: 1386
Membru din: Mie, 03 Feb 2010, 01:28

Re: Întrebari și răspunsuri

Mesajde PaulIP » Dum, 05 Apr 2020, 23:07

Luand cateva ''pastile de memorie'' (mai mult sau mai putin utile), mi-a venit in minte un crampei dintr-o amintire:
Prin 2003-2004, obisnuiam sa merg la hyper-market-ul Cora din Pantelimon. La iesirea din complex, la intersectia dintre Soseaua Garii Catelu si Soseaua Dudesti-Pantelimon se afla o curte, prin gardul careia vedeam niste carcase de autobuze care imi semanau a DAC (la vremea aceea nu stiam ca se numesc DAC, dar), ruginite si fara ferestre si roti. Schemele de culoare ale ex-autobuzelor erau exact ca cele folosite pe rand de RATB in anii '90-2000 (rosu-crem, verde-crem si albastru-bej).
Nu sunt 100% sigur ca a fost real sau in imaginatia mea, dar imaginea creata de aceasta ''naluca'' persista de multi ani. Google Earth arata, intr-adevar, o curte care se potriveste bine amintirii mele insa din capturile din satelit corespunzatoare anilor aceia nu pot distinge daca sunt autobuze sau camioane.
Exista vreo sansa sa stie cineva, sau sunt eu nebun? :?
Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/roomsicorner/
Avatar utilizator
PaulIP
Membru Silver
 
Mesaje: 739
Membru din: Lun, 29 Dec 2014, 10:03
Localitate: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

Re: Întrebari și răspunsuri

Mesajde macheta218 » Lun, 06 Apr 2020, 00:17

Acolo exista o autogara IRTA pe vremuri. Da au fost multi ani autobuze in acea curte .
Avatar utilizator
macheta218
Membru Gold
 
Mesaje: 1124
Membru din: Sâm, 03 Apr 2010, 07:57

Re: Întrebari și răspunsuri

Mesajde Axel » Lun, 06 Apr 2020, 12:33

Ultimele autobuze care le-a avut aceasta autogara care in prezent este un '' Service '' al companiei C & I, B91TRM era donator iar IF03DKA am inteles de la un locuitor al satului Cozieni fost sofer in anii 90 la IRTA ca facea legatura intre Bucuresti ( Metrou Pantelimon si satele Cozieni , Moara Domneasca si Piteasca ... oficial au disparut din peisaj undeva in anul 2011 :roll:

O poza din vara anului 2010:
Fişiere ataşate
B91TRM si IF03DKA - Antilopa, anul 2010.JPG
B91TRM si IF03DKA - Antilopa, anul 2010.JPG (89.85 KiB) Vizualizat de 115 ori
Avatar utilizator
Axel
Membru Bronze
 
Mesaje: 2600
Membru din: Lun, 20 Dec 2010, 17:28

Re: Întrebari și răspunsuri

Mesajde cris_m » Lun, 06 Apr 2020, 13:25

Mi le aduc si eu aminte, in perioada respectiva mergeam frecvent la Cora si Selgros... In zona indicata de Paul extrem de vag spre deloc mi le amintesc, insa aici in poza mi le amintesc foarte bine.
Semnează și tu petiția pentru Muzeul Transportului Bucureștean!
Avatar utilizator
cris_m
Moderator forum
 
Mesaje: 4678
Membru din: Vin, 11 Iul 2014, 22:11
Localitate: Bucuresti, Titan

Anterior

Înapoi la Istoria transportului în comun din București


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 17 vizitatori