Discutii diverse

Istoria transportului în comun din București de la începuturi până în prezent: STB / ITB / RATB / STB S.A și IEMB / Metrorex

Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București)

Mesajde orex » Joi, 13 Feb 2020, 21:32

messe scrie:Nu degeaba am deschis topicul cu renumerotatrea liniilor STB, 601 ar trebui sa primeasca un indicativ de linie normal si eu am zis 113, linie care in anii '70 deservea zona caminelor studentesti.

113
Infiintata-n anul 1973 pe traseul Inst.Politehnic – Pod Grozăveşti – Gara de Nord – Sala Palatului
M in 1977 modificata Stăvilarul Ciurel – Cal.Crîngaşi – Cal.Plevnei – Vasile Pîrvan
M in 1978 de la Şos.Giuleşti prin Şos.Orhideelor – Gara Basarab – Gara de Nord cu întoarcere prin Str.Witing – Cal.Plevnei
M in 1979 Şos.Crîngaşi prin Str.Scarlat Vîrnav – Str.Palenului – Cal.Giuleşti - Gara de Nord
Desfiintata poate ne ajuti!
E corect?!
PS
Poate observi ca am redactat numele Crangasi in ton cu vremurile acelea! ;)
Pentru a nu exista dubii din partea altora care din totdeauna au scris sau vazut scris Crangasi! :mrgreen:
Fişiere ataşate
Metrou_-_Crangasi.jpg
https://ro.wikipedia.org/wiki/Cr%C3%A2nga%C8%99i_(sta%C8%9Bie_de_metrou)#/media/Fi%C8%99ier:Metrou_-_Crangasi.jpg
Metrou_-_Crangasi.jpg (169.62 KiB) Vizualizat de 481 ori
orex
Membru Silver
 
Mesaje: 1596
Membru din: Dum, 02 Aug 2015, 14:16
Localitate: Bucuresti

Re: Discutii diverse

Mesajde messe » Joi, 13 Feb 2020, 22:48

1689 scrie:Din ce imi amintesc, 20 mergea pe Mihai Voda, nu pe Izvor (cel putin in perioada 1984 -1986)...

Pe Podul Mihai Voda intorcea linia 25 la inceputul anilor '70, nu era prelungita la Progresul, daca nu cumva si 7; 25 venea din Militari pe 13 Septembrie, cobora pe Uranus si facea dreapta dupa fostele Arhive catre Podul Mihai Voda, spoi traversa podul si se intorcea pe Podul Izvor(cel vechi), apoi traseul de ducere. 20 trecea drept pe Podul Izvor iar dupa ce vechiul pod a fost dezafectat, 20 ca si 2 si 3 o luau pe acel Pod de lemn apoi urca pe Uranus, dreapta pe 13 Septembrie, stanga pe Tudor Vladimirescu,Odoarei, sos. Viilor, Pieptanari,sos. Oltenitei pana la P-ta Sudului ulterior la IRA Oltenita(capat comun cu 11). A fost o perioada prin 80 si un pic cand mergeau drept pe str.Izvor catre Puisor dar in general 3, 8 si 20 circulau pe Uranus-13 Septembrie.
________________________________________
@orex, 113 cand au inceput lucrarile la metrou mergea pe malul stang al Dambovitei si la Podul Grozavesti si vira stanga pe sos. Orhideelor, probabil ca a ajuns la traseul prin Cal. Cringasi (cum bine ai precizat ca se scria pe atunci; am folosit si eu vechea scriere cand m-am referit la Piata Scinteii) - str. Scarlat Virnav - str. Polenului - Cal. Giulesti cand s-a inchis Splaiul dupa Podul Grozavesti datorita constructiei noilor camine( actual ale UMF) pentru Universiada din 1981. Eu, sincer sa fiu, nu-mi amintesc de 113 prin Giulesti, dar poate am o scapare in aceasta priviinta fiindca o fi circulat foarte putin, deci nu te contrazic, sigur pe acea prima deviere prin str.Scarlat Virnav si str. Polenului au circulat asa cum erau numerotate la vremea aceea 38, 78 (care nu mai circula prin Giulesti si Constructorilor) si 80 odata cu inceputul lucrarilor la noul Pod Grant, iar returul acestor linii (catre Piata Cringasi de atunci) era prin str. Nicolae Filimon, urmatoarea dupa Polenului catre Maternitatea Giulesti.
messe
 
Mesaje: 81
Membru din: Mie, 23 Oct 2019, 20:18

Re: Discutii diverse

Mesajde ByOnu » Mar, 24 Mar 2020, 18:48

3 primari, 3 generatii diferite de Citaro, 3 chei.
Fişiere ataşate
798557.jpg
798557.jpg (131.86 KiB) Vizualizat de 326 ori
3559435.jpg
3559435.jpg (60.59 KiB) Vizualizat de 326 ori
87759452_206286864070987_7441040426687004672_n.jpg
87759452_206286864070987_7441040426687004672_n.jpg (52.95 KiB) Vizualizat de 326 ori
Semnează pentru inființarea Muzeului Transporturilor din București! Click AICI!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 5308
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Discutii diverse

Mesajde orex » Mar, 24 Mar 2020, 19:25

Niciunul dintre cei 2(doi) primari anteriori nu si-au ”tras” o mantie/jeaca in ton cu...fix nuanta ”arvunita” de la furnizor! Deci...mai bine sa FI...REA?! :lol: :lol: :lol:
orex
Membru Silver
 
Mesaje: 1596
Membru din: Dum, 02 Aug 2015, 14:16
Localitate: Bucuresti

Re: Discutii diverse

Mesajde Albert » Mar, 24 Mar 2020, 20:11

Al doilea nu merita cheia. Nu e proiectul lui, Oprescu cred ca fost cel mai nociv primar pentru transportul public, reducând investițiile la aproape 0. Nici a treia nu prea o merita. Ea sa își primească cheile de Bozankaya/Durmazlar/Otokar. Ei sunt furnizorii de casa ai STB acum...
Avatar utilizator
Albert
 
Mesaje: 751
Membru din: Mie, 07 Mar 2018, 00:04
Localitate: Bucuresti

Re: Discutii diverse

Mesajde orex » Mar, 24 Mar 2020, 20:48

Pui pariu cu mine ca numai de la ”Otokar” va primi un breloc?! :lol: :lol: :lol:
orex
Membru Silver
 
Mesaje: 1596
Membru din: Dum, 02 Aug 2015, 14:16
Localitate: Bucuresti

Re: Discutii diverse

Mesajde Albert » Mar, 24 Mar 2020, 23:23

Ca sa le reamintesc unora:
Aici
Avatar utilizator
Albert
 
Mesaje: 751
Membru din: Mie, 07 Mar 2018, 00:04
Localitate: Bucuresti

Re: Discutii diverse

Mesajde ByOnu » Mie, 25 Mar 2020, 01:03

Fotografiile cu Videanu si Firea sunt de la receptia/inaugurarea primelor unitati, in vreme ce cea cu Oprescu este de la receptionarea ultimei, ultimei stele.

De acord cu tine referitor la Oprescu. Cel mai devastator primar pentru transportul public:
- a pus pe butuci si 40% din flota de Citaro.
- nu a demarat decat in 2010 constructia de Bucur LF (prototipul fiind construit in 2007 de catre Videanu).
- constructia de PPC a mers din inertie, iar modernizarile in CA s-au tarat pe burta.
- cateva zeci de Citelis canibalizare.
- a nenorocit doua linii de tramvai, nefinalizandu-le buclele (Aerogarii si Pantelimon).
- Iancului: un fiasco, autobuzul proiectat sa mearga pe linia tram nu incape in statii.
- Pantelimon si Rebreanu: pistele de biciclete, niste glume odioase, pericol public, inchise de Brigada Rutiera.
- modernizarea liniilor de tramvai pusa total pe pauza (Viitorului si Tunari sunt tot proiectele lui Videanu).
- pasaje exclusiv rutiere, cu exceptia Basarabului.
- PPL - o greseala dpmdv, pasajul fiind necesar cel putin si pe sensul spre periferie, daca nu chiar exclusiv spre periferie.
- la Buzesti - Berzei nu s-a incercat nicio regenerare urbana, a ramas doar o pata de noroi pe obrazul Bucurestiului, intr-o zona centrala.
- abandonarea oricarui proiect de modernizare sau prelungire a troleibuzului.
- durata indelungata de constructie la N. Grigorescu, Ciurel, M. Bravu, Sudului, Rebreanu,...
- distrugerea pe vecie a frecventei troleibuzului din Berceni prin nerespectarea proiectului.
- fiascoul de la Pasajul Muncii si rezultatul precar.
- abandonarea unui proiect matur si foarte necesar: Pasajil pietonal de la Eroii Revolutiei.
- nerealizarea unei statii de tramvai in Pasajul Victoriei.
- zero benzi unice STB.

Singurele lucruri bune facute in mandatul lui sunt Basarabul, pastrarea unui spatiu dedicat pentru tramvai la Delfinului si N. Grigorescu, Calea Victoriei (si acolo un lucru fara cap, ca pista se termina la Cercul Militar, in loc sa coboare pana la Natiunile Unite)...

8 ani pierduti pentru mine.
Semnează pentru inființarea Muzeului Transporturilor din București! Click AICI!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 5308
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Discutii diverse

Mesajde ByOnu » Mie, 25 Mar 2020, 15:54

Trecand mai departe (imi cer scuze pentru offtopicul de mai sus).

Dl. Cezar Buiumaci, muzeograf la Palatul Șuțu / Muzeul Municipiului București, a trimis echipei Inițiativei pentru Muzeul Transportului Bucureștean o captura din ziarul Scanteia din 9 octombrie 1964. Ne-a rugat să precizăm sursa, deci vă rog la rându-mi să faceți asemenea. :yes:
Fişiere ataşate
90634047_210066736881242_335059401012412416_n.jpg
ziarul Scanteia din 9 octombrie 1964
90634047_210066736881242_335059401012412416_n.jpg (104.9 KiB) Vizualizat de 166 ori
Semnează pentru inființarea Muzeului Transporturilor din București! Click AICI!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 5308
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Discutii diverse

Mesajde orex » Mie, 25 Mar 2020, 19:43

Am prins vremurile cand 37 intorcea la MOGHIOROS! :D :lol: :lol: :lol:
orex
Membru Silver
 
Mesaje: 1596
Membru din: Dum, 02 Aug 2015, 14:16
Localitate: Bucuresti

Re: Discutii diverse

Mesajde rosetti61 » Mie, 25 Mar 2020, 22:23

A avut destul parcursuri intortocheate prin cartier - in ambele sensuri prin Sibiu (nu mai stiu cum se chema atunci, ceva cu B) si apoi Bujoreni cu cap la intersectia Bojoreni/Moghioros (nu mai stiu cum se numea atunci, Moghioros este denumirea din cursul anilor 70 - atunci au aparut si Miron Constantinescu, Ho si Min, Emil Bodnaras), apoi inelar inconjurand cvartalul construit intre Sibiu, Bujoreni, Moghoros, Drumul Taberei, alteori in ambele sensuri prin Dr. Taberei si Moghioros pana la Electrotehnica (Plaza de azi). in genere a ramas la traseul inelar sau la sensurile unice Bujoreni-Sibiu/Moghioros - Drumul Taberei, dupa prelungirea liniei spre Compasului (mai tarziu pana la Frigocom).
Cartierul in anul 1966, se distinge fi felul in care circulau si unde intorceau autobuzele si troleibuzele.
https://fostulbucuresti.github.io/#16/4 ... 6.0414/!a3
rosetti61
Membru Silver
 
Mesaje: 1384
Membru din: Mie, 03 Feb 2010, 01:28

Re: Discutii diverse

Mesajde orex » Mie, 25 Mar 2020, 22:31

Multumesc ”rosetti61” dar n-as putea sa ma identific cu ”punctul ZERO” adica cu ”facerea” linei 37, nu de alta dar CNP-ul mi-e favorabil! :mrgreen:
PS
In 1966 cred ca DR. Taberei nu ajunsese decat pana la Favorit-ul de astazi cu edificarea!
Appo! Cine-si mai aduce aminte si de linia 318 din D.T. care fiinta de la V. Oltului (actual) sau platf. Ghencea pana la ”Opereta” (piata Natiunilor Unite)?!
orex
Membru Silver
 
Mesaje: 1596
Membru din: Dum, 02 Aug 2015, 14:16
Localitate: Bucuresti

Re: Discutii diverse

Mesajde messe » Mie, 25 Mar 2020, 22:55

Eu, era de fapt 118R si mergea pe la Drumetul, iar la Opereta sau Piata Natiunilor Unite cum ii zicea pe atunci avea capat comun cu 38 devenit 138 si 142;si a mai fost si un 118 barat tot pe undeva prin DT avea traseu.
messe
 
Mesaje: 81
Membru din: Mie, 23 Oct 2019, 20:18

Re: Discutii diverse

Mesajde orex » Mie, 25 Mar 2020, 23:08

A fost si 118 barat, acum citez din ”clasici in viata” traseul V. Oltului-Panduri-Splai -Opereta, asta in 1973! ;)
In ceea ce priveste 318, am fost protagonist in a ma urca la fosta ”Tricodava” si a ma deplasa pana la ”piata Natiunilor Unite”! :)
PS
118 a fost infiintata in 1971 intre cartier T. Vladimirescu-P-ta Splaiului, nu e acelasi traseu cu 318 ”messe”, care nu trecea pe la Tricodava!
orex
Membru Silver
 
Mesaje: 1596
Membru din: Dum, 02 Aug 2015, 14:16
Localitate: Bucuresti

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Istoria transportului în comun din București


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 7 vizitatori