Discutii diverse

Istoria transportului în comun din București de la începuturi până în prezent: STB / ITB / RATB / STB S.A și IEMB / Metrorex

Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București)

Mesajde orex » Joi, 13 Feb 2020, 21:32

messe scrie:Nu degeaba am deschis topicul cu renumerotatrea liniilor STB, 601 ar trebui sa primeasca un indicativ de linie normal si eu am zis 113, linie care in anii '70 deservea zona caminelor studentesti.

113
Infiintata-n anul 1973 pe traseul Inst.Politehnic – Pod Grozăveşti – Gara de Nord – Sala Palatului
M in 1977 modificata Stăvilarul Ciurel – Cal.Crîngaşi – Cal.Plevnei – Vasile Pîrvan
M in 1978 de la Şos.Giuleşti prin Şos.Orhideelor – Gara Basarab – Gara de Nord cu întoarcere prin Str.Witing – Cal.Plevnei
M in 1979 Şos.Crîngaşi prin Str.Scarlat Vîrnav – Str.Palenului – Cal.Giuleşti - Gara de Nord
Desfiintata poate ne ajuti!
E corect?!
PS
Poate observi ca am redactat numele Crangasi in ton cu vremurile acelea! ;)
Pentru a nu exista dubii din partea altora care din totdeauna au scris sau vazut scris Crangasi! :mrgreen:
Fişiere ataşate
Metrou_-_Crangasi.jpg
https://ro.wikipedia.org/wiki/Cr%C3%A2nga%C8%99i_(sta%C8%9Bie_de_metrou)#/media/Fi%C8%99ier:Metrou_-_Crangasi.jpg
Metrou_-_Crangasi.jpg (169.62 KiB) Vizualizat de 95 ori
orex
Membru Silver
 
Mesaje: 1478
Membru din: Dum, 02 Aug 2015, 14:16
Localitate: Bucuresti

Re: Discutii diverse

Mesajde messe » Joi, 13 Feb 2020, 22:48

1689 scrie:Din ce imi amintesc, 20 mergea pe Mihai Voda, nu pe Izvor (cel putin in perioada 1984 -1986)...

Pe Podul Mihai Voda intorcea linia 25 la inceputul anilor '70, nu era prelungita la Progresul, daca nu cumva si 7; 25 venea din Militari pe 13 Septembrie, cobora pe Uranus si facea dreapta dupa fostele Arhive catre Podul Mihai Voda, spoi traversa podul si se intorcea pe Podul Izvor(cel vechi), apoi traseul de ducere. 20 trecea drept pe Podul Izvor iar dupa ce vechiul pod a fost dezafectat, 20 ca si 2 si 3 o luau pe acel Pod de lemn apoi urca pe Uranus, dreapta pe 13 Septembrie, stanga pe Tudor Vladimirescu,Odoarei, sos. Viilor, Pieptanari,sos. Oltenitei pana la P-ta Sudului ulterior la IRA Oltenita(capat comun cu 11). A fost o perioada prin 80 si un pic cand mergeau drept pe str.Izvor catre Puisor dar in general 3, 8 si 20 circulau pe Uranus-13 Septembrie.
________________________________________
@orex, 113 cand au inceput lucrarile la metrou mergea pe malul stang al Dambovitei si la Podul Grozavesti si vira stanga pe sos. Orhideelor, probabil ca a ajuns la traseul prin Cal. Cringasi (cum bine ai precizat ca se scria pe atunci; am folosit si eu vechea scriere cand m-am referit la Piata Scinteii) - str. Scarlat Virnav - str. Polenului - Cal. Giulesti cand s-a inchis Splaiul dupa Podul Grozavesti datorita constructiei noilor camine( actual ale UMF) pentru Universiada din 1981. Eu, sincer sa fiu, nu-mi amintesc de 113 prin Giulesti, dar poate am o scapare in aceasta priviinta fiindca o fi circulat foarte putin, deci nu te contrazic, sigur pe acea prima deviere prin str.Scarlat Virnav si str. Polenului au circulat asa cum erau numerotate la vremea aceea 38, 78 (care nu mai circula prin Giulesti si Constructorilor) si 80 odata cu inceputul lucrarilor la noul Pod Grant, iar returul acestor linii (catre Piata Cringasi de atunci) era prin str. Nicolae Filimon, urmatoarea dupa Polenului catre Maternitatea Giulesti.
messe
 
Mesaje: 67
Membru din: Mie, 23 Oct 2019, 20:18

Anterior

Înapoi la Istoria transportului în comun din București


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori