Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovIstoria rețelei de troleibuz din București

 

Topic: Bucla din zona Calea Victoriei / Bd. Dacia / Calea Griviței

31 posts, 17619 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Bucla din zona Calea Victoriei / Bd. Dacia / Calea Griviței Utilizator anonim

Pana in anii 2000 pe aceasta retea circulau troleibuzele liniei 87 (Cartier Pajura - Victoriei), apoi s-a renuntat o perioada la linia 87 datorita prelungirii liniei 86 de la Gara de Nord la Cartier Pajura pentru ca ulterior sa apara linia 65 intre Cartier Pajura si Sfintii Voievozi datorita frecventei slabe a liniei 86 care nu deservea bine cartierul Pajura.

 


Re: Reteaua de troleibuz de pe Calea Victoriei Dominatrix

Am gasit in insemnarile mele lista completa a modificarilor liniilor de troleibuz din zona Caii Victoriei, pe baza carora se poate reconstitui si istoria retelei de troleibuz care face obiectul topicului.

1) Pana in 1997, situatia statea in felul urmator: liniile 79 si 97 aveau aceleasi trasee ca astazi, linia 86 circula numai intre Stadionul National si Gara de Nord (unde intorcea exact ca si 79), si exista linia 87 intre Dridu (cartier Pajura) si Piata Sfintii Voievozi, adica aceleasi traseu ca linia 65 actuala.

2) 5 mai 1997: ca urmare a restrictionarii circulatiei pe Calea Grivitei din cauza lucrarilor la metrou, liniile 87 si 97 sunt scurtate la Clabucet. 87 Dridu - Clabucet si 97 Strand Straulesti  - Clabucet.

3) 31 august 1998: se inaugureaza noua retea de troleibuz pe Calea Grivitei pana la Calea Victoriei. Linia 86 se modifica de la intersectia Polizu/Grivitei pe Calea Grivitei - Bd. Dacia, pana la Calea Victoriei, cu intoarcere pe Calea Victoriei - Calea Grivitei.

4) 22 mai 2000: pentru modificarea retelei in intersectia Polizu/Grivitei, mai precis constructia racordului pentru circulatia directa a troleibuzelor dinspre Gara spre Victoriei si invers, incepand cu aceasta data, linia 86 revine la traseul vechi Stadionul National - Gara de Nord.

5) 24 mai 2000: se reia circulatia troleibuzelor pe Calea Grivitei intre Clabucet si Gara. 87 prelungit de la Clabucet la Calea Victoriei. 97 revine pe traseul de baza Straulesti - Sfintii Voievozi.

6) 6 decembrie 2000: 86 prelungit de la Gara de Nord la Dridu (Cart. Pajura). Pastreaza acest traseu si in prezent.

7) 24 martie 2001: Linia 87 se desfiinteaza. Reteaua spre Calea Victoriei ramane nefolosita.

8) 12 mai 2001: Se infiinteaza linia 65: Strand Straulesti - Bucurestii Noi - Grivitei - Calea Victoriei. Se reactiveaza reteaua spre Victoriei.

9) 13 octombrie 2001: capatul nordic al liniei 65 se modifica la Dridu, in loc de Strand Straulesti.

10) 3 ianuarie 2002: ca urmare a cererii scazute spre Victoriei, linia 65 se modifica pe traseul Dridu - Piata Sfintii Voievozi, traseu pe care si l-a pastrat pana astazi.

Ultima zi cu troleibuze la Calea Victoriei: 2 ianuarie 2002.

 


Re: Reteaua de troleibuz de pe Calea Victoriei alchimistul

Imi permit o corectura la punctul 3. Cred ca vroiai sa spui linia 87, nu 86.

Aceasta portiune de retea ar trebui sa fie repusa in functiune, fie cu linia 97 fie cu 65. Chiar daca nu e un punct de legatura important cu alte linii, capatul de la calea Victoriei asigura totusi un acces "per pedes" mai bun la zona centrala decat capatul de la Sf. Voievozi. Ar trebui sa i se mai dea o sansa, si asa troleele merg aproape goale intre Sf. Voievozi si gara.

 


Re: Reteaua de troleibuz de pe Calea Victoriei Dominatrix

alch3mist wrote:
Imi permit o corectura la punctul 3. Cred ca vroiai sa spui linia 87, nu 86.
Nu am facut nici o greseala...e vorba de linia 86.  Nici nu ar fi putut fi vorba de linia 87, intrucat la acel moment troleibuzele 87 si 97 erau limitate la Pajura, din cauza lucrarilor la metroul pe Grivitei. Intr-adevar, curba de la intersectia Polizu/Grivitei era una stransa, dar era abordata inclusiv de articulate.

alch3mist wrote:
Aceasta portiune de retea ar trebui sa fie repusa in functiune, fie cu linia 97 fie cu 65. Chiar daca nu e un punct de legatura important cu alte linii, capatul de la calea Victoriei asigura totusi un acces "per pedes" mai bun la zona centrala decat capatul de la Sf. Voievozi. Ar trebui sa i se mai dea o sansa, si asa troleele merg aproape goale intre Sf. Voievozi si gara.
Timp de mai bine de trei ani cat a fost in functiune, pe tronsonul acela se circula cu troleibuzele la fel de goale cum se circula si acum pana la Sfintii Voievozi cu 65 si 97. Solutia corecta ar fi dupa parerea mea, prelungirea retelei pe Bd. Dacia pana la Piata Romana, unde sa faca jonctiunea cu reteaua existenta, rezultand astfel un traseu mai scurt pentru 86 intre Gara si Romana. Asta se va intampla probabil la Pastele Cailor.

 


Re: Reteaua de troleibuz de pe Calea Victoriei bercenicity

... sau (macar) doar pe sensul spre gara, pentru a prelungi pe 65 si 97 la Romana (cu dus pe Polizu - Occidentului - Gh. Manu - Lascar Catargiu si intoarcere Bd. Dacia - Cal. Grivitei)

 


Re: Reteaua de troleibuz de pe Calea Victoriei Dominatrix

Da, dar in aceasta varianta ar ramane un tronson lung de retea (intre Polizu si Calea Victoriei) nefolosita in sensul spre Calea Victoriei.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Reteaua de troleibuz de pe Calea Victoriei Tom

Legat de aceasta retea si continuarea ei pana la gara, eu as face sens unic pe str.Polizu pana la Lascar Catargiu (2+1 variante):
1. Sens unic directia Polizu - Lascar Catargiu
79 vine din Romana pe Doua Weceuri (Bd.Dacia), Calea Grivitei,  Bd.Duca, Bd.Cuza, Varnali, Polizu, Occidentului, Lascar Catargi, Romana ...
86 vine ca 79 pana la Gara, unde continua pe traseul actual. La intoarcere, dela Gara continua pe Grivitei, Dacia, Romana...
65(87) dela Gara pe Polizu, Sf.Voievozi (bucla + reintrare pe acelasi sens), Lascar Catargi, Romana, Dacia, Grivitei, Gara...
97 identic cu 65/87.

2. Sens unic directia Lascar Catargiu - Polizu
79 vine din Romana, intra pe Gh.Manu, Occidentului, Polizu, Varnali (sens invers), Cuza, Duca, Calea Grivitei, Dacia, Romana...
86 identic, doar ca de pe Polizu intra pe Grivitei si continua pe traseul actual. La intoarcere, continua pe Grivitei pana la Dacia.
65(87),97 de la Gara continua pe Grivitei, intra pe Sf.Voievozi pana la bucla, unde intorc si intra pe traseul actual
Se infiinteaza si linia 81: PPL, Expozitiei, Grivitei, Gara, Duca, Cuza, Varnali, Polizu, Grivitei si retur

3. Totul ramane cum e, dar: 86 merge in ambele sensuri pe Dacia, Grivitei, Gara si mai departe, iar 79 ramane pe traseul actual.

Primele variante au dezavantajul ca dezafecteaza un fir de troleibuz intre Polizu si Lascar Catargi. In toate variantele, bucla de pe Calea Victoriei nu prea are sanse de a fi reactivata, insa reteaua de pe Calea Grivitei care ajunge pe Calea Victoriei ar avea sanse mai mari daca ar ajunge in Piata Romana.

 


Re: Reteaua de troleibuz de pe Calea Victoriei alchimistul

Dominatrix wrote:
alch3mist wrote:
Imi permit o corectura la punctul 3. Cred ca vroiai sa spui linia 87, nu 86.
Nu am facut nici o greseala...e vorba de linia 86.  Nici nu ar fi putut fi vorba de linia 87, intrucat la acel moment troleibuzele 87 si 97 erau limitate la Pajura, din cauza lucrarilor la metroul pe Grivitei. Intr-adevar, curba de la intersectia Polizu/Grivitei era una stransa, dar era abordata inclusiv de articulate.

alch3mist wrote:
Aceasta portiune de retea ar trebui sa fie repusa in functiune, fie cu linia 97 fie cu 65. Chiar daca nu e un punct de legatura important cu alte linii, capatul de la calea Victoriei asigura totusi un acces "per pedes" mai bun la zona centrala decat capatul de la Sf. Voievozi. Ar trebui sa i se mai dea o sansa, si asa troleele merg aproape goale intre Sf. Voievozi si gara.
Timp de mai bine de trei ani cat a fost in functiune, pe tronsonul acela se circula cu troleibuzele la fel de goale cum se circula si acum pana la Sfintii Voievozi cu 65 si 97. Solutia corecta ar fi dupa parerea mea, prelungirea retelei pe Bd. Dacia pana la Piata Romana, unde sa faca jonctiunea cu reteaua existenta, rezultand astfel un traseu mai scurt pentru 86 intre Gara si Romana. Asta se va intampla probabil la Pastele Cailor.


Te intreb, si nu de dragul de a te contrazice, ce cauta linia 86 sa intoarca la calea Victoriei in 1998. Mai precis, de unde sa intoarca ? Dinspre Polizu ? Vrei sa spui ca venea dinspre Romana prin Occidentului - Polizu si facea stanga pe Grivitei - Dacia cu intoarcere la calea Victoriei ? De ce nu ar fi intors la gara ? Scuza-mi lipsa de imaginatie, in caz ca raspunsul e evident dar nu vad eu padurea de copaci :ugeek:

Tot sunt de parere ca, in loc sa ai 2 linii, 65 si 97 care intorc "nicaieri", mai bine l-am muta pe 97 la calea Victoriei sa vedem ce iese. Am un feeling ca ar avea mai multi calatori decat avea 65 acum 10 ani. Nici la vremea aceea 65 nu avea o frecventa decenta, avand tot statut de linie de "conjunctura" ca si astazi.
Prelungirea la Romana e cel putin discutabila, crestem semicursa cu 10-15 minute lejer, mai ales la orele de varf cand stim ce aglomeratie e in rondul acela.

 


Re: Reteaua de troleibuz de pe Calea Victoriei andrei11

Nu stiu anul dar sigur un timp troleibuzul 86 intorcea pe Calea Victoriei.

 


Re: Reteaua de troleibuz de pe Calea Victoriei Dominatrix

@andrei11: Vezi al 4'lea mesaj din pagina.
alch3mist wrote:
Te intreb, si nu de dragul de a te contrazice, ce cauta linia 86 sa intoarca la calea Victoriei in 1998.
In august 1998, din pacate nu am notat data exacta, s-au desfiintat tramvaiele spre Berthelot. La sfarsitul lunii, pe 31 august, se inaugureaza noua retea de troleibuz pana la Victoriei, in compensare pentru linia de tramvai desfiintata. Intrucat la acel moment, din cauza lucrarilor la metroul pe Grivitei, liniile 87 si 97 functionau izolat in Bucurestii Noi, singura posibilitate pentru deservirea retelei spre Victoriei era modificarea uneia din liniile 79 si 86 pentru a folosi noua retea. Ceea ce s-a si facut cu linia 86.
alch3mist wrote:
Mai precis, de unde sa intoarca ? Dinspre Polizu ? Vrei sa spui ca venea dinspre Romana prin Occidentului - Polizu si facea stanga pe Grivitei - Dacia cu intoarcere la calea Victoriei ?  
Exact, reciteste ce am scris in al 4'lea mesaj din pagina, unde ai toata "istoria" detaliata.
alch3mist wrote:
Tot sunt de parere ca, in loc sa ai 2 linii, 65 si 97 care intorc "nicaieri", mai bine l-am muta pe 97 la calea Victoriei sa vedem ce iese. Am un feeling ca ar avea mai multi calatori decat avea 65 acum 10 ani.
A existat si varianta 65 Strand Straulesti - Calea Victoriei. Iar traseul s-a modificat tot din lipsa de calatori. Problema cu bucla de la Victoriei, dupa parerea mea, este faptul ca e o fundatura care nu duce nicaieri, deci logica investitiei a fost de la inceput subreda, si acest lucru s-a vazut prin cererea redusa pe tronsonul respectiv.
alch3mist wrote:
Prelungirea la Romana e cel putin discutabila, crestem semicursa cu 10-15 minute lejer, mai ales la orele de varf cand stim ce aglomeratie e in rondul acela.
Ma refeream la prelungirea retelei pe Dacia pana la Romana, cu desfiintarea buclei actuale pe Calea Victoriei, si jonctiunea ei cu reteaua existenta la Romana. Astfel, linia 86 ar avea un traseu mai direct intre Romana si Gara, deci implicit durata semicursei ar scadea. Liniile 65, 79 si 97 ar putea ramane pe traseele actuale.

 


Re: Reteaua de troleibuz de pe Calea Victoriei Trole

Dominatrix wrote:
A existat si varianta 65 Strand Straulesti - Calea Victoriei. Iar traseul s-a modificat tot din lipsa de calatori. Problema cu bucla de la Victoriei, dupa parerea mea, este faptul ca e o fundatura care nu duce nicaieri, deci logica investitiei a fost de la inceput subreda, si acest lucru s-a vazut prin cererea redusa pe tronsonul respectiv.

Traseul e oarecum o fundatura. Nu mult diferita de cealalta - Sf. Voievozi. Insa cred ca mai trebuie luat ceva in calcul. Modificarea traseului liniei 133. Nu retin momentul, dar cred ca a fost in aceasi perioada. Astfel ca o buna parte din publicul transportat de tramvai a fost preluat de autobuz.
Pe de alta parte cred ca traseul preconizat al buclei troleibuzului trebuia sa se suprapuna mai mult sau in totalitate cu cel al tramvaiului. Imi amintesc ca pe strada General Budisteanu au fost 'plantati' stalpi metalici noi pentru retea care dupa demontarea liniei de tramvai au fost taiati. Retin ca de atunci m-am intrebat ce s-o fi dorit cu ei?
Oricum, cu data recenta - nu cu mult inainte de devierea de la Razoare, de pe tronsonul in cauza au fost demontate cam toate elementele de curba. Nu e prima data cand se intampla asta. A mai existat o perioada in care au disparut ceva elemente de curba - mai putine totusi, insa acestea au fost ulterior remontate. Banuiesc ca functioneaza ca un soi de depozit... De asemenea, a disparut si incrucisarea din intersectia Dacia/Grivita.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Reteaua de troleibuz de pe Calea Victoriei Tom

alch3mist wrote:
Prelungirea la Romana e cel putin discutabila, crestem semicursa cu 10-15 minute lejer, mai ales la orele de varf cand stim ce aglomeratie e in rondul acela.
Nu si in varianta in care pe Dacia (sectiunea numita Doua WC-uri) sa fie sens unic dinspre Romana spre Grivitei, iar in sens opus sa fie o banda "cu exceptia transportului public". Din cate stiu, in acest moment aglomeratia este spre Romana si nu invers. Semicursa e oricum incarcata de traficul infernal de pe Lascar Catargiu spre Romana la anumite ore. In varianta cu banda in sens invers doar pentru transportul in comun pe Dacia, problema ar fi doar traversarea intersectiei si poate ceva timp de parcurs Calea Grivitei, unde masinile ar trebui sa gaseasca alta solutie sa ajunga in Romana (Piata Amzei &c) si asta ar crea ceva probleme.

P.S. Pentru cine nu stie, daca nu mai exista respectivele constructii, pe Bd.Dacia (fosta Prelungirea Dacia) intre Romana si Grivitei, la fiecare capat exista cate un WC public :)

 


Re: Reteaua de troleibuz de pe Calea Victoriei MelkCool

2 instantanee cu reteaua de pe Calea Grivitei ( anul 2007 )
0008.jpg (98.04 KB; downloaded 7492 times)
0011.jpg (116.87 KB; downloaded 7503 times)

 


Re: Reteaua de troleibuz de pe Calea Victoriei Costin

Intre timp au disparut elementele de curba si incrucisarea...

 


 
Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria rețelei de troleibuz din București  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420646 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use