Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovIstoria rețelei de troleibuz din București

 

Topic: Zona Tei / Floreasca

17 posts, 11583 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Zona Tei / Floreasca rosetti61

La sfarsitul anului 1962 se realizeaza legatura cu troleibuze intre centru si cartierul Tei, prin linia 88 (Calea 13 Septembrie  - bd. Lacul Tei, linie ce initial a intors la Scoala Iancului). despre primul segment al liniei s-a vorbit aici. De la intersectia str. Icoanei cu bd. Dacia, linia continua prin str. Alecu Russo, str. Tunari, str Barbu Vacarescu, bd. Lacul Tei apoi cu intoarcere prin str. Teiul Doamnei, bd. Ghica-Tei, str Serbanescu-Tei (pe langa spitalul de copii Emilia Irza).
In 1964 se introduce retea de troleibuz spre cartierul Floreasca, pe str, Barbu Vacarescu, pana in str, Verdi, capat pentru nou infiintata linie 90. Cu timpul mai apar si alte linii ajutatoare - 61, 65, 98, in prima jumatate a anilor 80. Reteaua este scoasa in 1986-87 din cauza lucrarilor de prelungire a liniei de tramvai spre Aeroportul Baneasa. Nu stiu cu ce deranja troleibuzul in Tei - ii puteau gasi alt traseu spre centru.
1962b.jpg (567.44 KB; downloaded 6593 times)
1982.jpg (541.25 KB; downloaded 6590 times)
1984b.jpg (1.59 MB; downloaded 6614 times)

 


Re: Reteaua din Tei/Floreasca Dominatrix

rosetti61 wrote:
La sfarsitul anului 1962 se realizeaza legatura cu troleibuze intre centru si cartierul Tei, prin linia 88 (Calea 13 Septembrie  - bd. Lacul Tei, linie ce initial a intors la Scoala Iancului).
O mica rectificare: conform datelor lui Alexandru Cebuc, aceasta retea s-a inaugurat la inceputul anului, mai precis pe 28 ianuarie 1962.
Nu stiu cu ce deranja troleibuzul in Tei - ii puteau gasi alt traseu spre centru.
Adevarul e ca odata cu realizarea arterei Barbu Vacarescu – Alexandrru Serbanescu – Aerogarii, capatul de troleibuz din dreptul strazii Verdi nu mai avea nici un sens si nici nu mai pitea fi pastrat. Pana in 1987, artera Barbu Vacarescu-Serbanescu-Aerogarii nu exista Barbu Vacarescu era o strada ingusta, cu 2 benzi care se infunda in dreptul str. Verdi, unde intorcea autobuzul 135.
Troleibuzul din Tei cred ca s-a desfiintat fiindca a fost introdus tramvaiul pe Tunari – Alecu Russo si s-a considerat ca ar fi fost dificil ca ambele sa co-existe pe aceste strazi inguste. Si nu prea vad pe unde ar fi putut fi modificat traaseul troleibuzelor daca s-ar fi dorit pastrarea lor.

Cu timpul mai apar si alte linii ajutatoare - 61, 65, 98, in prima jumatate a anilor 80.
Iata liniile respective:

  • Linia 61: Drumul Taberei 34 - Universitate - Icoanei - Barbu Vacarescu - Verdi (circula doar in zile de lucru la ore de varf, a functionat cu aproximatie in perioada 1985 – 1987)
  • Linia 62: CET Vest- Bodnaras - Universitate - Icoanei - Barbu Vacarescu - Verdi (idem ca 61).
  • Linia 65: Lacul Tei - Icoanei - Universitate - Drumul Taberei - Valea Ialomitei. (nu stiu cand s-a infiintat)


Toate aceste trasee dispar odata cu dezafectarea retelei de troleibuz in zona. Un alt aspect interesant este ca in zona buclei de intoarcere din zona Lacul Tei se parcau peste noapte troleibuze in anii '80 (va imaginati asa ceva in ziua de azi? :mrgreen: ). Cel mai probabil se proceda asa din cauza traseelor prea lungi de retragere necesare si a lipsei de spatiu suficient de garare in depouri la vremea aceea, mai ales ca urmare a livrarii masive de troleibuze articulate in acea perioada.

 


Re: Reteaua din Tei/Floreasca linia 69

Dupa scoaterea retelei de troleibuz de pe Emil Bodnaras linia 90 avea traseul V. Ialomitei - Verdi iar linia 65 a fost mutata la V. Argesului pe traseul V. Argesului - Lacul Tei. Asta in anii 1986-1987 si pana cand s-a taiat legatura cartierului Drumul Taberei cu centru. Atunci linia 65 s-a desfiintat iar linia 90 s-a oprit la P-ta Operei.
Ce nu mai stiu exact e daca scoaterea retelei din Lacul Tei si Barbu Vacarescu a coincis cu cea dinspre Drumul Taberei spre centru. In anii 87-88 am fost in armata si am cam pierdut ordinea cronologica a evenimentelor.

 


Re: Reteaua din Tei/Floreasca Dominatrix

linia 69 wrote:
Ce nu mai stiu exact e daca scoaterea retelei din Lacul Tei si Barbu Vacarescu a coincis cu cea dinspre Drumul Taberei spre centru. In anii 87-88 am fost in armata si am cam pierdut ordinea cronologica a evenimentelor.
Nu, nu au coincis. Reteaua spre Tei s-a desfiintat in 1987 cand linia 5 a inceput sa circule pe Tunari. Reteaua dinspre Drumul Taberei a fost amputata la Podul Operei in vara anului 1989, cand s-au scos "temporar" firele de troleibuz inainte de manifestatia de 23 August. Pe urma, au "uitat" sa le mai puna la loc.

 


Re: Reteaua din Tei/Floreasca rosetti61

65 a aparut in 1982, initial ca linie locala in Drumul Taberei (V. Ialomitei - Hasdeu) apoi prelungita in acelasi an pana la "bucla Dianei" si apoi la Lacul Tei.
90 pana in 1982 a functionat numai pana la Frigocom - dupa ce a avut cateva ture spre CET Vest a fost permanentizat la CET Vest.
in legatura cu 62 de la CET Vest (Nu Frigocom, mai exista bucla acolo?) cand a fost infiintat? Am amintiri vagi cu existenta unui traseu 62 la Frigocom, nu l-am retinut prea bine si nu stiam unde duce.
98 a aparut in jurul anului 1981, dintre toate liniile cred ca era cel mai inutil, pentru ca dubla jumatate de traseu 65 si 88; a fost vreodata directionat spre Verdi, asa cum e in planul turistic 1984?

 


Re: Reteaua din Tei/Floreasca Dominatrix

rosetti61 wrote:
CET Vest-Bodnaras-Universitate--Icoanei-Barbu Vacarescu-Verdi (doar in zile de lucru la ore de varfin legatura cu 62 de la CET Vest (Nu Frigocom, mai exista bucla acolo?) cand a fost infiintat? Am amintiri vagi cu existenta unui traseu 62 la Frigocom, nu l-am retinut prea bine si nu stiam unde duce.
62, in scurta sa existenta din anii '80, a aparut in 1985 pe traseul CET Vest - Bodnaras -Universitate -Icoanei - Barbu Vacarescu - Verdi , doar ca "ranforsare", adica circula doar in zile de lucru la orele de varf. La infiintarea sa, linia 90 a fost scurtata de la Cet Vest la Frigocom. Bucla de la Frigocom a ramas activa pana la desfiintarea retelei de troleibuz pe Bd. Emil Bodnaras/Timisoara. Dupa desfiintarea retelei pe Bodnaras 62 a fost redirectionat din Piata Mihail Kogalniceanu la Gara de Nord, iar la desfiintarea retelei din Tei, capatul a fost mutat la Spitalul Fundeni. Rezultatul acestor 2 modificari a fost un traseu aproape identic cu linia 66 de azi, cu 2 deosebiri:

1.circula prelungit pana la Gara de Nord prin Calea Plevnei.
2. In sensul spre Spitalul Fundeni circula pe la Piata Izvorul Rece - Bd. Ferdinand/Dimitrov - str. Dimitrie Onciul - str. Traian. Reteau directa pe Cal. Mosilor intre Bd. Carol/Republicii si strada Traian era inactiva la acel moment. Traseul acesta a fost desfiintat in 1988 sau 1989.
rosetti61 wrote:
98 a aparut in jurul anului 1981, dintre toate liniile cred ca era cel mai inutil, pentru ca dubla jumatate de traseu 65 si 88; a fost vreodata directionat spre Verdi, asa cum e in planul turistic 1984?
Din cate stiu, nu. Dar pe planul turistic apare pe traseul "clasic" spre Lacul Tei, nu la Verdi.

 


Re: Reteaua din Tei/Floreasca rosetti61

Nu mai comentez planul ala afurisit  - atunci 65 ce cauta la Verdi?

 


Re: Reteaua din Tei/Floreasca Dominatrix

Probabil acelasi lucru care il cautau troleibuzele care circulau conform ghidului acela pe Mihai Eminescu :lol: Acum serios vorbind, la Verdi nu imi amintesc decat de linia 90, si mai tarziu, de 61 si 62. Nu stiu daca 65'ul a circulat acolo sau nu, dar daca a facut-o, nu a circulat prea mult, fiindca mi-l amintesc bine in Lacul Tei cam in aceeasi perioada (1985-1986). Cheia "problemei" ar fi o documentare serioasa din "Informatia Bucurestiului" din acea perioada, daca are cineva timp, desi nici acolo nu erau publicate toate modificarile de trasee, mai ales dupa 1985. Dupa desfiintarile din Tei, linia 65 a mai avut o aparitie scurta intre anii 1989 si 1991 pe traseul Piata Rosetti - Baicului.

 


Re: Reteaua din Tei/Floreasca nokia2110

După desfiimţarea troleibuzelor din Tei/Floreasca reţeaua de Bd. Lacul Tei a mai rămas vreun an atârnată pe acolo.
Dacă lăsau tramvaiul 5 să circule de la P-ţa Galaţi (Gemeni) spre Ştefan cel Mare pe vechiul traseu, reţeaua de troleibuze putea să râmână bine mersi în continuare. Dar nu s-a vrut. Nu am înţeles de ce l-au băgat pe 5 pe Dacia - Alecu Russo - Tunari (lor). Ca să nu mai existe curbele Galaţi (Vasile Lascăr) - Ştefan cel Mare şi Ştefan cel Mare - Barbu Văcărescu?
P.S. Reţeaua de contact a troleibuzelor pe porţiunea dintre Bd. Dacia şi bucla Dianei a rămas la locul ei până după 1990. Ultima bucată de pe Icoanei a fost dată jos acum vreo 2 ani. Păcat că după 1990 nu s-au gândit să reintroducă troleibuzele pe acolo (puteau face o buclă de întoarecere Icoanei - Mihai Eminescu - Vasile Lascăr - Bd. Dacia).

 


Re: Reteaua din Tei/Floreasca Dominatrix

In "viziunea" lui Ceausescu, linia 5 ar fi fost un traseu diametral, care sa strabata orasul de la Nord la sud. Indreptarea traseului pe strada Tunari fara ocolul pe Vasile Lascar, taierea noii artere Barbu Vacarescu - Alexandru Serbanescu, precum si strapungerea Italiana cu tot cu linie noua de tramvai de la strada Vasile Lascar pana la intersectia cu Calea Calarasilor (ultimele 2 lucrari au fost finalizate in 1987) faceau toate parte din acest plan. N-a mai fost sa fie.

Cat despre troleibuzele din Tei, parerea mea este ca odata cu introducerea tramvaiului nu isi mai aveau rostul. La Verdi in nici un caz (practic zona fostului capat a fost schimbata radical dupa supralargire/strapungere), iar din Lacul Tei traseul ar fi fost prea ocolit si in mare parte ar fi dublat tramvaiele de pe linia 16 care erau la acea vreme o varianta mult mai buna pe relatia Cartier Lacul Tei - centru. Nici macar un traseu scurtat de troleibuz intre Rosetti si undeva in zona Pietei Gemeni nu stiu cat de folositor ar fi fost (fiindca practic se oprea "nicaieri"), si in plus stradutele acelea incepusera sa fie sufocate de masini parcate inca din anii '90, cu ceva ani buni inaintea raspandirii fenomenului in tot orasul.

 


Re: Reteaua din Tei/Floreasca nokia2110

Din păcate străduţele alea din centru au rămas fără transport în comun, asta e problema. 90 nu mai avea rost, dar poate 88 (ţinând cont că nu există o legătură directă Dinamo - Tei). Eventual puteau să bage troleibuzul pe Polonă şi Floreasca.
Pe unde urma să meargă mai exact 5?

 


Re: Reteaua din Tei/Floreasca Dominatrix

Majoritatea stradutelor din centru au ramas fara transport de la cutremurul din 1977 cand o mare parte din transport in zona centrala a fost suspendat temprar. Unele trasee (de exemplu autobuzul 74 care facea legatura est - vest intre Granitul si IREMOAS, circuland pe strazi inguste in centru, azi lipsite complet de transport public) nu au mai fost reinfiintate niciodata dupa aceea.
Linia 5 asa cum am zis trebuia sa fie o magistrala N-S, deci ar fi continuat in viziunea initiala la sud de Calea Calarasi, traversand Bd. Unirii via Bd. Mircea Voda si facand jonctiunea cu linia existenta la Podul Timpuri Noi. Nu a mai fost sa fie.

 


Re: Reteaua din Tei/Floreasca rosetti61

Retau din Tei/Floreasca si zona centrala asa cum a fost ea figurata in diversele planuri - 1962, 1982 (ITB), 1984 (Publiturism) - pe harta din 1984 nu stiu daca ce s-a figurat in zona Pietii Gemenii a existat in realitate. Daca s-ar fi vrut troleibuz in Floreasca (sa intoarca pe str. Avionului) acesta s-ar fi conectat cu reteaua existenta de pe Dacia in intersectia cu Polona; slabe sanse sa mai circule troleibuz pe Icoanei spre Rosetti, fie ar fi fost o linie inutila fie ar fi ajutat cu ceva - capatul celalalt ar fi fost undeva la Stadion, Muncii sau Barajul Dunarii.
1962a.jpg (675.17 KB; downloaded 7241 times)
1962b.jpg (567.44 KB; downloaded 7251 times)
1982.jpg (541.25 KB; downloaded 7269 times)
1984a.jpg (1.11 MB; downloaded 7246 times)
1984b.jpg (1.59 MB; downloaded 7275 times)

 


Re: Reteaua din Tei/Floreasca nokia2110

Îmi mai permit 2 off-topicuri:
1) Cutremurul din vinera de 4 mar. 1977 i-a oferit lui Ceauşescu pretextul pentru disrugeri. Probabil el avea idei mai demult, dar nu avea pretexte;
2) Pe hărţile alea vechi calea ferată ce trecea prin Tei nu apare deloc sau apare ciuntită. În 1962 încă mai exista pe traseul complet (deci mai traversa Şos. Colentina).

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria rețelei de troleibuz din București  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use