Zona metropolitană BucureștiPrezentarea rețelei de troleibuz din București

 

Topic: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni

210 posts, 92708 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 15
 
 

📖 Pagination options
Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni argos

Mica intrebare referitor la reteaua de troleu din aceasta zona: Kogalniceanu-Opera-Erolior_Cotroceni.
Conform hartii facute de @bercenicity , se observa ca in trecut pe Bd-ul Stirbei Voda circulau 88 si 96.
Stiti cumva ce traseu aproximativ a avut 88 si, eventual, cand a fost eliminat?
In momentul de fata, din cate am observat, partea de retea de pe Bd-ul Stirbei Voda (sensul catre BerzeI) este neutilizata (oare o mai fi functionala?).
Multumesc pentru raspunsuri!

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni Dominatrix

Traseul liniei 88 incepand din anii '60 pana in 1986 la desfiintarea retelei din cartierul Tei a fost urmatorul: intersectia Drumul Sarii/Cal. 13 Septembrie - Razoare -Piata Operei -Axa E-V - Universitate - Piata Rosetti - Str. Sahia- Str. Icoanei - Barbu Vacarescu - Bd Lacul Tei  
Dupa desfiintarea retelei din cartierul Tei circula pe acelasi traseu, dar modificat de la Piata Rosetti comun cu 85 pana la Gara Obor.
S-a desfiintat definitiv in august 1989, odata cu "marea amputare" de la Eroilor.
Reteaua pe Stirbei Voda din cate am observat mai demult nu mai e legata cu macazuri. In cazul reinstalarii lor, probabil ca ar putea fi refolosita...

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni Dr2005

Dominatrix wrote:
Reteaua pe Stirbei Voda din cate am observat mai demult nu mai e legata cu macazuri. In cazul reinstalarii lor, probabil ca ar putea fi refolosita...


A fost folosită până în 1995, cel puţin conform ghidului RATB de atunci (linia 96. Tăcerii - Spit. Fundeni). Oricum, e într-un hal fără de hal, cu nişte burţi imenese şi ramuri de copaci printre fire. Dar s-ar putea cârpi uşor.

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni Dominatrix

De fapt, reteaaua aia a fost folosita pana la inceputul anului 1997 de toate liniile care faceau legatura intre Drumul Taberei si centru (mai precis 69, 90 si 96), pentru ca nu exista varianta de circulatie directa pe la Podul Operei, deci varianta prin Stirbei Voda era singura posibila. Cand s-au demarat lucrarile de refacere a Bulevardului Elisabeta in 1997, cu ocazia asta s-a refacut si reteaua de troleibuz in dublu sens intre Piata Mihail Kogalniceanu si Bd. Eroilor Sanitari (desfiintata in 1989), ceea ce a facut reteaua pe Stirbei Voda in plus, mai ales ca era pe un traseu mai ocolit. Modificarile astea au fost discutate pe larg in acest topic si se vad foarte bine si pe schemele facute de colegul nostru Bercenicity.

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni argos

@Dominatrix si @Dr2005 , va multumesc mult pentru raspunsuri! Acum totul s-a lamurit.

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni bercenicity

S-a desfiintat incrucisarea de la Carol Davila/Eroilor. Firele dinspre Drumul Taberei trec acum nestingherite pe sub reteaua nefolosita care vine dinspre Opera. Macazul de vizavi de incrucisare e inca la locul lui.

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni DanCld

OT: nu pot sa nu remarc faptul ca avatarul tau e un cod de bare care poate fi citit cu un telefon mobil uzual, rezultatul fiind navigarea la site-ul tau cu harti  :twisted:

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni linia 69

In prezent avem nefolosita reteaua de pe B-dul Eroilor cuprinsa intre Pod Eroilor si Calea Plevnei (sensul spre Calea Plevnei) si racordul Calea Plevnei - Bdul Eroilor (sensul spre Drumul Taberei).

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni autob368

Cum a spus si Dominatrix, da, reteaua pe Str. Stirbei Voda pana la calea Plevnei este nefolosita inca din 1997. Asadar sunt deja 14 ani de cand nu au mai circulat troleibuzele pe acolo. Tot de atunci linia 96 Tacerii - Spitalul Fundeni a fost modificata pe traseul actual spre Gara de Nord. De asemenea linia de pe Splaiul Independentei, pe unde circula acum 96 pe sensul spre GdN, a fost in acea perioada utilizata si de liniile 71 si 93. Acestea din urma au ajuns prin Bd. Vasile Milea odata cu infiintarea liniei 62 (prima linie de troleibuz din Militari, urmata apoi la cca 1 an de linia 61).

P.S. Felicitari bercenicity pentru harti... sunt super  ;)

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni Dominatrix

autob368 wrote:
De asemenea linia de pe Splaiul Independentei, pe unde circula acum 96 pe sensul spre GdN, a fost in acea perioada utilizata si de liniile 71 si 93. Acestea din urma au ajuns prin Bd. Vasile Milea odata cu infiintarea liniei 62 (prima linie de troleibuz din Militari, urmata apoi la cca 1 an de linia 61).
Pentru corectitudine, liniile 71 si 93 au ajuns pe traseele actuale in luna noiembrie 1994, cand s-a refacut reteaua de troleibuz pe Sos. Cotroceni. Anterior acestui moment, 71 si 93 circulau pe la Razoare - Academia Militara - Eroilor, apoi dreapta pe Splai (exista retea dubla) pana la Podul Cotroceni, apoi traseul actual. Deci nu au nici o legatura cu infiintarea liniei 62 in cartierul Militari, care a avut loc in septembrie 1996, adica 2 ani mai tarziu. Felicitari pentru harti si din partea mea catre Bercenicity.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni Tom

Am prins momentul mutarii liniei 71 si 93 pe Vasile Milea - Cotroceni. Nu sunt foarte sigur, dar in momentul in care s'a dat drumul la linia peste podul Cotroceni, s'a scos bucla de viraj stanga pe splai, iar linia 96 a fost deviata pe Eroii Sanitari - Elefterie. Apoi s'a realizat linia pe Plevnei (intai doar de dus spre Stirbey) si atunci a revenit linia 96. Nu imi amintesc insa data.
In timp ce 71 si 93 mergeau deja pe Iuliu Maniu, mai existau inca niste console si resturi de retea cam intre statia Leul si semaforul dela Vasile Milea. La fel mai existau si niste resturi de retea pe Eroii Sanitari. Primele au disparut odata cu lucrarile de montare a viitoarei linii a lui 62, iar celelalte cand a aparut linia 61. Consolele vechi erau foarte scurte, cel putin una pe Iuliu Maniu era foarte apropiata de trotuar. Nu stiu daca a fost scurtata asa sau reteaua de atunci era foarte apropiata de trotuar.

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni Dominatrix

Tom wrote:
Am prins momentul mutarii liniei 71 si 93 pe Vasile Milea - Cotroceni. Nu sunt foarte sigur, dar in momentul in care s'a dat drumul la linia peste podul Cotroceni, s'a scos bucla de viraj stanga pe splai, iar linia 96 a fost deviata pe Eroii Sanitari - Elefterie. Apoi s'a realizat linia pe Plevnei (intai doar de dus spre Stirbey) si atunci a revenit linia 96. Nu imi amintesc insa data.
E ceva neclar aici: linia pe Plevnei, in dublu sens intre Podul Eroilor si Calea Plevnei s-a realizat in anul 1991, deci cu cativa ani inainte de reluarea circulatiei troleibuzelor pe Cotroceni. Nu imi amintesc deloc de vreo deviere (sau mai bine zis scurtare) a liniei 96 la acel moment pe Eroii Sanitari - Elefterie. In schimb imi amintesc perfect de prelungirea liniei 96 la Spitalul Fundeni dupa punerea in conservare a retelei de troleibuz de pe Splai (ulterior a si fost demontata pe sensul Podul Cotroceni - Podul Eroilor). Varianta de 96 de care zici a existat in vara anului 1996, cand prin Eroii Sanitari - Elefterie, intorceau toate liniile de troleibuz care veneau dinspre Academia Militara, respectiv 69, 90 si 96, datorita inchiderii circulatiei pe axa E-V ca urmare a lucrarilor de refacere a Bd. Elisabeta.  La Gara, pe traseul actual, 96 a ajuns abia in august 1996.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni Tom

Din pacate nu am mai notat nicaieri tot ce am vazut in acea perioada si e posibil sa ma insel. Imi amintesc insa ca virajul stanga spre splai a fost desfiintat atunci si am presupus ca 96 a fost scurtat. Dar de fapt linia 96 putea merge spre Fundeni pe unde mergea si 90.

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni Dominatrix

Tom wrote:
Imi amintesc insa ca virajul stanga spre splai a fost desfiintat atunci si am presupus ca 96 a fost scurtat. Dar de fapt linia 96 putea merge spre Fundeni pe unde mergea si 90.
Exact asa s-a intamplat, iar 96 a fost prelungit la Fundeni. Reteaua dubla de pe Splai a fost deconectata de la macaze, iar sensul Podul  Podul Cotroceni - Podul Eroilor a fost ulterior demontat. Sensul opus a ramas in conservare si reactivat la modificarea traseului liniei 96 spre Gara de Nord, in august 1996, cand 96 a inceput sa circule pe traseul care il are si in prezent.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 15
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Prezentarea rețelei de troleibuz din București  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419386 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use