Bucla Garii de Nord (Vulcanescu - Witing - Plevnei)

Prezentarea detaliată a rețelei de troleibuz din București

Re: Bucla Garii de Nord (Vulcanescu - Witing - Plevnei)

Mesajde Dominatrix » Vin, 11 Mar 2011, 17:39

rosetti61 scrie:E posibil ca 74, 86, 94, 95 .87,97 sa fi intors/fost deviate o vreme in Piata Garii de Nord, cat timp au lucrat pe Polizu. Nu stiu cum au facut cu traseele din zona, ca sapatura a fost si intersectia Duca cu Grivitei (ziarele vremii sunt destul de zgarcite in privinta unor modificari (azi se modifica intr-un fel, peste un timp in alt fel). Nu stiu exact care au fost pasii devierilor temporare - e clar, 87 si 97 au fost deviate din start retea dubla pe Titulescu si apoi pe Duca, ramane de vazut ce s-a intamplat cu cele ce se opreau la Gara. E posibil ca atunci cand s-a lucrat la vestibul, sa se fi tras o bucla provizorie in dreptul statiei de tramvai de pe Duca, comuna pentru toate liniile cu capat la Gara.
Cat timp s-a lucrat in intersectia Duca/Grivitei, troleibuzele care veneau dinspre centru via Ana Ipatescu - Gh. Manu - Occidentului si aveau capatul la Gara intorceau intr-o bucla improvizata pe Bd. Gh. Duca in zona (fostului) capat de tramvaie. Traseul era urmatorul: la ducere prin Occidentului, Polizu, Dr. Felix, Cuza, Duca, la intoarcere prin Duca, Cuza, Varnali, Polizu, Occidentului.

In aceeasi bucla intorcea si troleibuzul 81 care venea dinspre Titulescu pe str. Maltopol/str. Dreapta. Pe atunci se circula in dublu sens pe acea strada.

Troleibuzele 87 si 97 care veneau din Bucurestii Noi ocoleau zona lucrarilor prin Grivitei - Titulescu - Cuza - Varnali - Polizu - Occidentului. La intoarcere circulau la fel, doar ca o luau pe Dr. Felix (pe strazile Dr. Felix si Varnali) erau sensuri unice pentru troleibuze.

Tramvaiele 6 si 10 ocoleau si ele prin Grivitei - Titulescu - Dr. Felix - Dr. Sergiu - Berzei - Piata Matache, si inapoi pe Grivitei pana la Nuferilor/Berthelot. Special pentru aceasta deviere in 1983 sau 1984 s-a demolat o cladire la intersectia Buzesti/Grivitei, pentru a permite instalarea racordului de tramvai dinspre Str. Buzesti spre Cal. Grivitei, sensul spre Nuferilor. Tot atunci s-a infiintat si linia 45 de tramvaie.

Tom scrie:Tot cam in aceeasi perioada, dar in orice caz inainte de desfiintarea troleibuzelor pe Magheru si Ana Ipatescu, aparuse deja bucla de intoarcere dela Sfintii Voievozi.
Bucla de la Sfintii Voievozi e mult mai veche. Acea bucla a fost construita rapid imediat dupa cutremurul din 1977, pentru intoarcerea troleibuzelor care veneau dinspre Bucurestii Noi. A existat atunci o perioada cand s-a suspendat complet circulatia troleibuzelor pe axele N-S si E-V.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Bucla Garii de Nord (Vulcanescu - Witing - Plevnei)

Mesajde Dominatrix » Sâm, 12 Mar 2011, 06:20

Multumim pentru fotografiile deosebite pe care le-ai postat! :)
Tom scrie:Legat de schita de mai sus, cred ca pe Duca existau doua linii paralele si nu exista incrucisare intre ele: linia pe care mergea 81 si cea pe care intorceau 74, 79, 94 si 95.
Pe schita mea am figurat macazele de pe Duca prea "in scurt", dar asta era configuratia generala pana la inceperea lucrarilor la metroul de la Gara de Nord, care a modificat iremediabil reteaua din zona. Pe bd. Gheorghe Duca, pe sensul Gara - Maltopol exista atunci o portiune comuna de retea pentru toate traseele de troleibuz, nu erau 2 fire paralele fara legatura unul cu altul pe toata lungimea bulevardului. Nici nu ar fi avut sens.
Tom scrie:Pentru virajul dela Dr.Felix spre Polizu exista macaz?
Daca te referi la virajul dreapta de la intersectia Polizu/Dr. Felix dinspre Dr. Felix spre Gara, da, curba avea macaz, dar era folosita numai pentru acces/retragere. Dupa ce s-au inceput lucrarile la gara, evident ca s-a modificat reteaua, iar curba respectiva a disparut.
Tom scrie:Macazul care ramifica liniile pe care mergeau 86, 87 si 97 de 74, 79, 94 si 95 era tot in zona unde este si acum pe str. Polizu?
Da, aproximativ, s-ar putea sa fi fost putin decalat, dar "in mare" tot asa era.

Tom scrie:In prima apar troleibuze la capatul dela gara dinspre Grivitei. Interesant este ca troleibuzul 5308 pare a afisa linia 87. Stiu ca la un moment dat a intors acolo si 87, dar nu mai retin in ce perioada.
Si pentru mine acest aspect e neclar. Adica nu imi amintesc de aceasta deviere, iar in poze nu apare clar ca ar fi vorba de linia 87. In ce an au fost facute pozele acelea?

Tom scrie:In cealalta fotografie se observa bucla de intoarcere de pe bd.Duca, unde intorceau atunci si troleibuzele 74, 79, 94 si 95. Interesant este ca de pe Grivitei, troleibuzele intrau pe Titulescu si de acolo probabil pe Cuza. De acolo nu stiu insa daca 86 mai intra pe Duca sau mergea inainte si nici cum intrau troleibuzele dinspre Buzesti pe Duca, pentru ca pe Grivitei in zona Polizu nu mai intrau sigur. Poate atunci s'a montat reteaua pe Varnali pentru intoarcere si cealalta pe Dr.Felix a ramas pentru ducere, dar nu stiu sigur daca este asa.
Exact asa s-a intamplat, s-a discutat mai sus. Linia de tramvai pe Duca nu mai era activa, si asta se vede si in poza, fiindca lipseste reteaua de contact.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Bucla Garii de Nord (Vulcanescu - Witing - Plevnei)

Mesajde Dominatrix » Sâm, 12 Mar 2011, 06:25

Tom scrie:Nu pot localiza exact aceasta imagine, pentru ca masinile par sa mearga prin dreapta tramvaielor (in sensul de mers al tramvaiului) si nu se vad linii de troleibuz pe trotuarul din partea opusa.
Imaginea de care vorbim si pe care o postez din nou aici, ca sa inteleaga toata lumea despre ce vorbim, este SIGUR luata pe Bd. Gh. Duca, in fundal se vad casele de la intersectia cu Cuza. Un argument este ca linia de tramvai este des-centrata fata de axul bulevardului, si nu pare sa existe o linie de tramvai in sensul opus. Comparati fotografia originala, adica asta...
7t%2008_06_1977%20Gara%20de%20Nord%20%20liniile%2024%20si%2027_2_SL.jpg
7t%2008_06_1977%20Gara%20de%20Nord%20%20liniile%2024%20si%2027_2_SL.jpg (246.62 KiB) Vizualizat de 848 ori

cu imaginea recenta de pe http://www.norc.ro/street-view/.
duca.jpg
duca.jpg (57.66 KiB) Vizualizat de 848 ori
Intr-adevar este ceva dubios cu imaginea din 1977, in sensul ca reteaua de troleibuz nu se vede pe celalalt sens, dar trebuia sa existe. Chiar in poza domnului Lacriteanu cu imaginea de pe bulevard postata in pagina anterioara in care se vad un tramvai V3A si un tramvai EP unul langa altul si spatele unui troleibuz TV arata clar ca la aceeasi data exista retea de troleibuz pe acolo si era perfect functionala. Ceva nu se leaga. Poate ne lamureste cineva.

Un alt aspect interesant, desi e off-topic este ca in poza de mai jos, apartinand tot domnlui Lacriteanu, tramvaiul 24 pare sa circule deviat.
7t%2008_06_1977%20Gara%20de%20Nord%20V56_SL.jpg
7t%2008_06_1977%20Gara%20de%20Nord%20V56_SL.jpg (277.95 KiB) Vizualizat de 848 ori

Traseul de baza pe vremea aceea era ca venind de pe Bd. Gh. Duca, trebuia sa vireze dreapta spre Bucurestii Noi, nu stanga spre Matache. Dar pe de alta parte, in vara anului 1977 se suspendase circulatia tramvaielor pe Bd. 1 Mai/Ion Mihalache, pentru refactia liniei. Desi lucrarea nu afecta direct traseul 24, s-ar putea sa fi avut vreo legatura.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Bucla Garii de Nord (Vulcanescu - Witing - Plevnei)

Mesajde Tom » Lun, 14 Mar 2011, 15:05

Dominatrix scrie:Intr-adevar este ceva dubios cu imaginea din 1977, in sensul ca reteaua de troleibuz nu se vede pe celalalt sens, dar trebuia sa existe.
E posibil ca fotografia sa fie facuta cu zoom mare sau ceva de genul acesta. Din cate am inteles dela persoanele dela care am aceste imagini, printre care mentionez pe Andrzej Brzozowski, Silviu Iancu (icsilviu) si Catalin Ghita, fotografiatul in acea perioada era un sport extrem, asa ca e posibil ca autorul sa se fi asezat intr'o pozitie si intr'o locatie unde sa nu-l "deranjeze" cineva, iar acea locatie sa fie cam departe. Asa s'ar explica si apropierea ciudat de mare intre linia de tramvai si cladirile din sensul opus.
Nu poți spune că ești OM dacă n'ai plantat un POM și nu ai crescut un TOM!
Avatar utilizator
Tom
Pisică
 
Mesaje: 2062
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03
Localitate: Imperium Trix

Anterior

Înapoi la Prezentarea rețelei de troleibuz din București


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori