Zona metropolitană BucureștiPrezentarea rețelei de troleibuz din București

 

Topic: Zona Gării de Nord (Calea Griviței / bucla Vulcănescu - Witing - Plevnei)

59 posts, 24430 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Zona Gării de Nord (Calea Griviței / bucla Vulcănescu - Witing - Plevnei) bercenicity

Deschid acest topic cu un filmulet al intersectiei Plevnei/C-tin Noica/Vulcanescu


 


Re: Bucla Garii de Nord (Vulcanescu - Witing - Plevnei) Dominatrix

Am facut o mica schita in Paint, scuzati calitatea.

Negru: firele de troleibuz existente si in anii '80, si in prezent (cu deosebirea ca intoarcerea troleibuzelor 79, 94 si 95 se facea in anii '80 pe str. dr. Felix, nu pe Varnali, si exista si viraj dinspre Dr. Felix, spre Polizu (sensul spre Gara), folosit de troleibuzele liniei 81, pentru acces/retragere la Buc. Noi.

Rosu: traseul si bucla de intoarcere (din fata Garii) a troleibuzului 81 care mergea pe traseul Gara de Nord - Aeroportul Baneasa.

Albastru: curba, cu macaze, folosita probabil pentru acces/retragere pentru 81.

Mov: Racorduri, fara macaze, ramase de pe vremea cand troleibuzul 81 mergea pana in cartierul Militari. Au fost desfiintate abia la inceperea lucrarilor la statia de metrou de la Gara. Cele 2 fire din a 2'a imagine a lui Tom se "uneau" - impropriu spus, fiindca nu mai exista macaz - imediat la intrarea pe strada Witting.
Untitled.jpg (90.79 KB; downloaded 6520 times)

 


Re: Bucla Garii de Nord (Vulcanescu - Witing - Plevnei) linia 69

Inainte de constructia Depoului Bujoreni linia 93 se retragea la Depoul Bucurestii Noi avand accesul prin Piata Garii de Nord pe reteaua ce facea legatura cu Calea Grivitei. Tot la Bucurestii Noi se retragea si linia 81 care asa cum a zis Dominatrix mergea candva spre Militari. Reteaua prin piata Garii era "franta" adica fara macazuri pentru toate directiile, erau racorduri, cu exceptia intoarcerii liniei 81. Probabil ca initial era continua, cu macazuri ce au fost demontate treptat pana la disparitie, inclusiv reteaua.
Ar trebui refacuta reteaua pentru realizarea legaturii Calea Grivitei - Universitate, Militari, Drumul Taberei, Drumul Sarii existand variante de trasee ce nu implica cumpararea de troleibuze, se poate cu ce exista !!!

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Bucla Garii de Nord (Vulcanescu - Witing - Plevnei) Tom

Legat de schita de mai sus, cred ca pe Duca existau doua linii paralele si nu exista incrucisare intre ele: linia pe care mergea 81 si cea pe care intorceau 74, 79, 94 si 95.
Pentru virajul dela Dr.Felix spre Polizu exista macaz? Macazul care ramifica liniile pe care mergeau 86, 87 si 97 de 74, 79, 94 si 95 era tot in zona unde este si acum pe str. Polizu?

Cateva fotografii din anii '80.
Foto: Andrzej Brzozowski
5308_AB.jpg (146.08 KB; downloaded 7539 times)
In prima apar troleibuze la capatul dela gara dinspre Grivitei. Interesant este ca troleibuzul 5308 pare a afisa linia 87. Stiu ca la un moment dat a intors acolo si 87, dar nu mai retin in ce perioada.

Foto: Wouter van der Brugghen
5xxx_WB.jpg (174.04 KB; downloaded 6472 times)
In cealalta fotografie se observa bucla de intoarcere de pe bd.Duca, unde intorceau atunci si troleibuzele 74, 79, 94 si 95. Interesant este ca de pe Grivitei, troleibuzele intrau pe Titulescu si de acolo probabil pe Cuza. De acolo nu stiu insa daca 86 mai intra pe Duca sau mergea inainte si nici cum intrau troleibuzele dinspre Buzesti pe Duca, pentru ca pe Grivitei in zona Polizu nu mai intrau sigur. Poate atunci s'a montat reteaua pe Varnali pentru intoarcere si cealalta pe Dr.Felix a ramas pentru ducere, dar nu stiu sigur daca este asa.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Bucla Garii de Nord (Vulcanescu - Witing - Plevnei) Tom

Inca doua fotografii din aceeasi zona, realizate de Joachim Kaddatz. Din nou, troleibuzele par sa afiseze linia 87 sau 97, nu 81.
Foto: Joachim Kaddatz
5287_97_JK.jpg (284.59 KB; downloaded 7530 times)
Observati linia dubla.

Foto: Joachim Kaddatz
5295_JK.jpg (244.04 KB; downloaded 7547 times)
Observati linia care merge spre coloane.

In urmatoarele imagini, realizate de Serban Lacriteanu, observam linia de troleibuz pe Calea Grivitei spre Gara.
Foto: Serban Lacriteanu
7t 23.06.1977 Gara de Nord 207 S_1_SL.jpg (238.29 KB; downloaded 6472 times)
Foto: Serban Lacriteanu
7t 23.06.1977 Gara de Nord 207 S_2_SL.jpg (229.62 KB; downloaded 6473 times)
Observati ca macazul exista in 1977.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Bucla Garii de Nord (Vulcanescu - Witing - Plevnei) Tom

Aceeasi zona, in fotografiile lui Serban Lacriteanu.
Foto: Serban Lacriteanu
7t 08.06.1977 Gara de Nord liniile 24 si 27_2_SL.jpg (246.62 KB; downloaded 6476 times)
Nu pot localiza exact aceasta imagine, pentru ca masinile par sa mearga prin dreapta tramvaielor (in sensul de mers al tramvaiului) si nu se vad linii de troleibuz pe trotuarul din partea opusa.

Foto: Serban Lacriteanu
7t 08.06.1977 Gara de Nord liniile 24 si 27_SL.jpg (260.06 KB; downloaded 6482 times)
Observati liniile de troleibuz, care par a fi asa cum am spus eu.

Foto: Serban Lacriteanu
7t 08.06.1977 Gara de Nord V56_2_SL.jpg (257.19 KB; downloaded 6483 times)
Linia de tramvai pe Grivitei spre Matache. Se observa si linia de troleibuz spre Str.Polizu si pe sensul opus linia dubla venind dinspre Polizu. Pare sa fie cum este si astazi.

Foto: Serban Lacriteanu
7t 08.06.1977 Gara de Nord V56_SL.jpg (277.95 KB; downloaded 6469 times)
Linia 24 dela Gara spre Grivitei-Matache. Tramvaiul este EP, nu V56 cum este notat in numele fisierului.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Bucla Garii de Nord (Vulcanescu - Witing - Plevnei) Tom

Iata si zona unde astazi se afla Pasajul Basarab. Nu stiu ce cladire este aceea, dar acum pe acolo este pasajul videan. Cladirea se demola probabil in anul acela. Foto: Serban Lacriteanu.

Foto: Serban Lacriteanu.
8t 07.01.1984 Gara de Nord 6112_SL.jpg (250.57 KB; downloaded 6445 times)
Se observa ca tramvaiele intrau pe Titulescu, iar reteaua spre gara este trecuta peste cea de troleibuz. Deja nu se mai circula prin fata garii.
Foto: Serban Lacriteanu.
8t 07.01.1984 Gara de Nord Ep_SL.jpg (265.03 KB; downloaded 6471 times)
Foto: Serban Lacriteanu.
8t 07.01.1984 Pasarela Basarab 6112_SL.jpg (256.18 KB; downloaded 6453 times)
Observati si pasarela demolata odata cu constructia pasajului Basarab.

P.S. propun redenumirea topicului in: "Reteaua de troleibuz in zona Garii de Nord".

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Bucla Garii de Nord (Vulcanescu - Witing - Plevnei) Tom

edit: (Linii de) troleibuze pe Titulescu. In prima imagine pare sa fie devierea troleibuzelor de pe Grivitei, in a 2'a pare sa fie traseul troleibuzului 81, in zona strazii cu sens unic (pe atunci nu era cu sens unic??) care merge spre gara dinspre Titulescu,.
Foto: Serban Lacriteanu
8t 12.02.1984 Nicolae Titulescu 6106_SL.jpg (230.14 KB; downloaded 6453 times)
Foto: Serban Lacriteanu
8t 12.02.1984 Nicolae Titulescu 6130_SL.jpg (230.7 KB; downloaded 6463 times)

 


Re: Bucla Garii de Nord (Vulcanescu - Witing - Plevnei) linia 69

In perioada lucrarilor la metrou in zona Garii de Nord au avut loc tot felul de devieri in functie de evolutia lor. A fost o perioada cand troleibuzele care veneau pe Grivita spre Gara au fost deviate pe Titulescu - Cuza - Duca cu intoarcere pe acelasi traseu.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Bucla Garii de Nord (Vulcanescu - Witing - Plevnei) Tom

Un aspect off-topic: deja in 1984 se poate observa fenomenul parcarii pe prima banda a bulevardelor.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Bucla Garii de Nord (Vulcanescu - Witing - Plevnei) Tom

Ce harta este aceea din 1984? Am avut o harta care semana cu cea din 1982, cu simbolurile de acolo. Pe aceasta nu o stiu.

 


Re: Bucla Garii de Nord (Vulcanescu - Witing - Plevnei) Dominatrix

Este harta din ghidul turistic 1984, publicat pe forum aici.
N-am acum timp, dar voi reveni cu precizari legate de discutia de mai sus.

 


Re: Bucla Garii de Nord (Vulcanescu - Witing - Plevnei) rosetti61

E posibil ca 74, 86, 94, 95 .87,97 sa fi intors/fost deviate o vreme in Piata Garii de Nord, cat timp au lucrat pe Polizu. Nu stiu cum au facut cu traseele din zona, ca sapatura a fost si intersectia Duca cu Grivitei (ziarele vremii sunt destul de zgarcite in privinta unor modificari (azi se modifica intr-un fel, peste un timp in alt fel). Nu stiu exact care au fost pasii devierilor temporare - e clar, 87 si 97 au fost deviate din start retea dubla pe Titulescu si apoi pe Duca, ramane de vazut ce s-a intamplat cu cele ce se opreau la Gara.
Numai 81 a fost "titular" in Piata de cand a fost scurtat in 1965, restul au intors in bucla pe Duca si Cuza. E posibil ca atunci cand s-a lucrat la vestibul, sa se fi tras o bucla provizorie in dreptul statiei de tramvai de pe Duca, comuna pentru toate liniile cu capat la Gara.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Bucla Garii de Nord (Vulcanescu - Witing - Plevnei) Tom

Bucla aceea a durat cel putin pana la redeschiderea traficului pe Calea Grivitei. Imi amintesc ca mergeam la gara cu troleibuzul si acolo intorcea in bucla aceea de pe Duca, iar apoi spre gara se mergea prin noroaie pe langa santierul metroului, margnit de acele panouri mari cu semnul "M" sau dupa voia lui Dorel: W, daca-l punea invers :D.
Tot cam in aceeasi perioada, dar in orice caz inainte de desfiintarea troleibuzelor pe Magheru si Ana Ipatescu, aparuse deja bucla de intoarcere dela Sfintii Voievozi. Imi amintesc de troleibuze blocate acolo datorita unuia care intrase gresit cu coarnele la macaz si trebuia sa indrepte si randunicile.
Revenind la gara, cel putin prin 1988, troleibuzele revenisera pe str.Polizu si Calea Grivitei, pe unde merg si astazi. Chiar daca nu mai mergeam cu ele (pentru ca intorceau la Sfintii Voievozi), imi amintesc ca mergeam la gara pe traseul lor. Cel mai probabil, cu taxiul, pentru ca in afara de 133 nu prea mai aveai cu ce merge din zona Piata Romana.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Prezentarea rețelei de troleibuz din București  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420538 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use