Zona metropolitană BucureștiPrezentarea rețelei de troleibuz din București

 

Topic: Șos. Cotroceni

8 posts, 5692 views
  • GAC
  • Posted:
  •  

Șos. Cotroceni GAC

Aceasta sectiune de retea, este unicat prin execrabila adaptare a acesteia la particularitatile soselei, care serpuieste:
Stalpii sunt destul de rari, astfel incat punctele de sustinere a retelei genereaza unghiuri destul de mari pe firele retelei, iar troleibuzele trebuie sa mearga cu 30-35 pe ora intrucat inertia laterala poate decupla usor antenele de captare de fire. Mai mult, acele platbande din dreptul consolelor, care au rolul de a atenua aceste unghiuri neprietenoase, fie lipsesc, fie sunt prea mici si astfel sunt ineficiente.
Sunt curios daca exista vreun plan de redresare a acestei probleme.
Eu cred ca trebuie stalpi mai desi (la 15-20 de metrii unii de altii), dar si o sustinere intermediara (cu sarma), precum si platbande mai lungi de sustinere a firelor retelei, care sa atenueze inertia laterala (momentan exista cateva console mai problematice, sub care firele retelei descriu un excelent unghi de 10-15 grade; acele platbande atasate firului de reteea ar face ca acesta sa descrie o linie curba si nu una cu o schimbare brusca de directie).
De asemenea, trebuiesc schimbate incrucisarea si macazul de la Gradina Botanica, precum si cele dintre V Milea si Leu.

 


Re: Reteaua de troleibuz de pe Sos. Cotroceni rosetti61

Reteaua asta are o istorie destul de zbuciumata. Inainte de troleibuz pe sos.Cotroceni treceau tramvaie, scoase in 1958, an dupa care a fost introdus troleibuyul, pe traseul 81 - doi ani mai tarziu linia se prelungeste pana in zona Lujerului de azi - reteaua a deservit initial inceputul cartierulul Militari, iar dupa aceea zona Drumul Taberei, moment in care legatura cu centrul se facea prin strazile de langa Palatul Cotroceni - bd. Gh, Marinescu si Carol Davila (liniile 90 si 91). Reteaua a existat pana in anul 1986, cand a fost scoasa ca urmare a lucrarilor edilitare la raul Dambovita cat si a celor de introducere a tramvaiului pe Str Ho si MIn. Reinstalarea ei a avut loc in vara anului 1994. In scuarul de la Leu, unde este intrarea la unitatea militara de acolo, a fost initial capat de tramvai iar apoi de troleibuz - stalpul care sustinea reteaua mai rezista si azi, un frumos stalp de fonta cu 4 brate arcuite pentru corpurile de iluminat, azi inexistente).
Linii care au trecut de-a lungul timpului: 81, 89 apoi 68, 71, 90, 91, 93; linii actuale 61, 62, 71 si 93.

 


Re: Reteaua de troleibuz de pe Sos. Cotroceni bercenicity

Ar mai fi si problema ca reteaua este prinsa rigid, nu prin suspensii. Vezi curba de pe Bd. TIneretului in zona Gh. Sincai unde se circula cu viteze chiar bune.
Platbandele romanesti sunt cam proaste - pe o parte (de obicei pe exteriorul curbei) nu sunt netede iar la viteze/unghiuri mari se si aude cum clicaie randunicile pe ele ajungandu-se chiar la deraieri.
Problema cu inertia s-a diminuat in ultimii ani - troleele (captatoarele) de pe Ikarusuri si Irisbusuri nu mai sunt asa de grele.

Ar mai fi si faptul ca este panta - daca la coborare sa zicem ca ar fi de inteles, la urcare tot incet merg (incet chiar si pentru vechea retea de contact), sa nu suprasolicite substatia/motorul?

 


Re: Reteaua de troleibuz de pe Sos. Cotroceni Trole

Succesiunea de curbe de pe Cotroceni e un mare of al retelei bucurestene. Daca la urcare trasa a fost usor indulcita (e o consola mai scurta, aparuta mi se pare dupa un accident ce a necesitat inlocuirea stalpului), in schimb curba de iesire la Leu e dubioasa, acolo fiind amplasat si un separator de sectiune, la coborare, inca de la constructie, pe ultimul stalp firul e mai retras spre trotuar si rezulta un unghi mai mare de deviere a retelei. Soferii actioneaza in consecinta, si chiar daca in varful dealului isi iau ceva avant, sigur franeaza suficient pana jos (cam pe unde e intrarea la muzeu) pentru a evita 'defirarea' captatorilor. Evident ca ar fi fost mai bine daca reteaua, pe ultima parte a coborarii ar fi luat un traseu mai natural - spre interiorul curbei, nu spre exterior.
Referitor la 'platbandele de curba' exista o mare diferenta de conceptie intre sistemul de la noi - adaptat dupa cel rusesc - si sistemul ce utilizeaza prinderi elastice. La prinderile elastice se pot utiliza facil elemente mai lungi datorita avantajului existentei a pana la 3 punct de prindere ce preiau corespunzator tensiunea mecanica a retelei. Este evident ca un singur punct de prindere nu ajuta la nimic chiar si in situatia unor platbande mai lungi, acestea fracturandu-se. Totusi in orase precum Brasov sau Cluj s-au utilizat platbande mai lungi ancorate in general de cate doua traversee.
Consider ca printr-o simpla utilizare a acestor elemente (mai lungi) + retrasare fir s-ar putea imbuntati situatia pe Sos. Cotroceni.
Pe de alta parte, pentru deplasarea lenta al troleibuzelor in astfel de situatii cred ca mai exista o cauza. Lipsa preocuparii reale la nivelul conducerii pentru imbunatatirea retelei. De aceea exista regulamentele cu 5 km/h (la pas) pentru situatiile de traversare a macazelor si incrucisarilor. Recunosc ca nu am mai vazut un program de circulatie recent, dar fraza asta era trecuta in partea de jos pe programul fiecarui tur. Este evident ca in situatii de paradire a retelei sau captatorilor in zona vreunui macaz sau incrucisare soferul e mai mult ca sigur singurul vinovat. In plus exista si un orgoliu de ramura. Daca se produce o avarie in afara acestor circumstante, in general retelistul se disculpa, reteaua era buna - soferul a mers prea repede sau sigur e un defect la 'randunici'. Iar cum fiecare angajat isi doreste sa ia salariul intreg, mai bine e prudent. De ce sa forteze un macaz sau o curba ce e evident aiurea si sa fie besmelit pe urma de toata lumea si cu salariul ciupit.
In consecinta, raman la parerea ca nu exista interes real pentru reteaua de troleibuz si implicit pentru o mai buna utilizare a acestui mijloc de transport, avand in vedere ca in acest caz performantele vehiculului depind in mare masura de cele ale retelei.

 


Re: Reteaua de troleibuz de pe Sos. Cotroceni 3mil

Trole wrote:
De aceea exista regulamentele cu 5 km/h (la pas) pentru situatiile de traversare a macazelor si incrucisarilor. Recunosc ca nu am mai vazut un program de circulatie recent, dar fraza asta era trecuta in partea de jos pe programul fiecarui tur.

Si-acum e la fel. :roll:
Problema e ca si la elementele noi de retea montate (macaze, incrucisari) ce permit abordarea cu viteza mai mare sunt aceste restrictii... Asa cum ai spus si tu, nu e interes. Troleibuzul trebuie sa fie un mijloc de transport lent in Bucuresti.

 


Re: Reteaua de troleibuz de pe Sos. Cotroceni fider

Curbele si trasa firului de contact pe Bd. Cotroceni este prost realizata si cam veche, dar avem si realizari, mandre, moderne care se comporta la fel de prost desi materialele sunt bune. Explicatia?

Exemplu: curba rondului de la Razoare catre Drumul Taberei. O incercare a unui troleibuz de a traversa zona rondului cu 30-35 Km/h esueaza inca de dinainte de a trece peste linia CFR. Care ar fi explicatia pentru aceasta imbecila situatie avand in vedere ca sunt console elastice si prinderile acceptabile?

Un posibil raspuns: proiectarea cretina care a dictat ca trasa troleibuzului este dictata de console putine.

Rezultatul: un zig-zag tampit care incetineste vreo 4 linii de troleibuz cu cerere mare de transport (69, 90, 91, 96). Mai conteaza oare? presupun ca nu. Sunt sigur insa ca ce se intampla pe Sos Cotroceni este mult mai "grav"; 3 linii amarate (62, 71, 93) care circula semi-goale la anumite intervale orare si doar una mai importanta: 61.

 


Re: Reteaua de troleibuz de pe Sos. Cotroceni bercenicity

As mai adauga un lucru aici: ar mai fi si lipsa unui cuplaj flexibil intre troleu si randunica. Caz in speta Neoplanurile din Ploiesti: pe acelasi model de retea ca in Bucuresti (intretinuta chiar mai rau), troleele nu aveau nicio miscare de oscilatie la trecerile prin platbandele rigide, cum au Ikarusurile din Bucuresti.

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Reteaua de troleibuz de pe Sos. Cotroceni V2A

Astazi, cei de la interventii montau un stalp nou in curba de pe dealul Cotroceni, sens Gara de Nord, in locul celui vechi, rupt(taiat) acum mai multe luni.Reteaua de troleibuz era suspendata de stalpii vecini.

 


Home page  • 
Parent forum: Prezentarea rețelei de troleibuz din București  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use