Zona metropolitană BucureștiPrezentarea rețelei de troleibuz din București

 

Topic: Terminalul Cartier Pajura (Dridu)

18 posts, 12129 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Terminalul Cartier Pajura (Dridu) Gabi23

Este poziţionat în zona de nord a oraşului, la intersecţia strazilor Pajurei si Dridu. Aici, la data acestei prezentăi întoarce în prezent linia 65.

Cartier Pajura.JPG (469.82 KB; downloaded 6901 times)

 


Re: Capatul din Cartier Pajura (Linia 65) Gabi23

Troleibuzele intorc in jurul unui fost complex agroalimentar, in care actualmete isi desfasoara activitatea mai multe magazine. Terminalul mai este numit si "Dridu" si aici se gaseste si un microdispecerat modern.

Cartier Pajura - 15.10.2010.JPG (407.45 KB; downloaded 6922 times)
Cartier Pajura - 15.10.2010 (1).JPG (419.79 KB; downloaded 6881 times)
Cartier Pajura - 15.10.2010 (3).JPG (461.88 KB; downloaded 6883 times)
Cartier Pajura - 15.10.2010 (6).JPG (365.52 KB; downloaded 6881 times)
Cartier Pajura - 15.10.2010 (7).JPG (518.45 KB; downloaded 6883 times)
Cartier Pajura - 15.10.2010 (8).JPG (340.91 KB; downloaded 6880 times)
Cartier Pajura - 15.10.2010 (9).JPG (400.62 KB; downloaded 6922 times)
Cartier Pajura - 15.10.2010 (10).JPG (461.53 KB; downloaded 6878 times)

 


Re: Capatul din Cartier Pajura (Linia 65) Gabi23

Pana in vara anului 2010, aici a fost si capatul liniei 86, care este momentan suspendata din cauza unor lucrari. Dupa finalizarea lucrarilor, cel mai probabil linia 86 va intoarce din nou in acest terminal.

5399 - 86 - 08.06.2010 (1).JPG (481.96 KB; downloaded 6896 times)

 


Re: Capatul din Cartier Pajura (Linia 65) rosetti61

Capatul din Pajura a fost deschis in 1965, odata cu infiintarea liniei 87 Pajura-Sura Mare si aducerea lui 86 de la Baneasa; a fost capat un timp si pentru linia 97. In zilele de sarbatoare sau sezon estival, era capat pentru linia 683 inspre Piata Scanteii si mai departe spre sudul orasului (singura linie care a traversat vreodata Pasajul Jiului).
65 e un fel de naveta spre Gara - Sf Voievozi iar singura linie care leaga centrui este 86. Nu stiu daca se simte nevoia unor alte legaturi (mult-discutata relatie prin Piata Garii de Nord spre Drumul Taberei/Alexandria - doar cateva sute de metri de retea).

 


Re: Capatul din Cartier Pajura (Linia 65) Dominatrix

rosetti61 wrote:
Capatul din Pajura a fost deschis in 1965, odata cu infiintarea liniei 87 Pajura-Sura Mare si aducerea lui 86 de la Baneasa; a fost capat un timp si pentru linia 97.
Linia 97 a fost infiintata in 1980, ca dublura pentru 87 intre Cartierul Pajura si Strada Luminii (Piata Galati). Curios ca asa s-a numit de la inceput, si nu 87 barat, sau poate ca se stia deja de renumerotarea care a avut loc anul urmator.  
rosetti61 wrote:
In zilele de sarbatoare sau sezon estival, era capat pentru linia 683 inspre Piata Scanteii si mai departe spre sudul orasului (singura linie care a traversat vreodata Pasajul Jiului).
Reteaua aceea de troleibuz de pe Poligrafiei reprezinta pentru mine o mare enigma. Reteaua am vazut-o la scurt timp dupa finalizarea pasajului denivelat de cale ferata de la Jiului, prin 1981 sau 1982, dar nu era folosita in mod curent si nici macar nu avea macaze de racord in reteaua "magistrala" Baneasa - Piata Scanteii - Kiseleff - Victoriei - Axa N-S. Pe ea a circulat un scurt timp in anul 1985 numai in zilele de duminica linia de troleibuz 683, care inlocuia autobuzul 331, suspendat pe motive de economie a carburantilor. (din acelasi motiv s-au infiintat si liniile efemere 681 si 682 de troleibuz). Traseul liniei 683 din 1985 era foarte lung: Piata Resita - Piata Sudului - Oltenitei - Serban Voda - Cantemir - Axa N-S - Victoriei (ocolire pe stradutele din spatele cladirii Guvernului) - Aviatorilor - Aleea Trandafirilor (a.k.a Maresal Prezan) - Kiseleff - Casa Scanteii - Poligrafiei - Jiului - Dridu (comun cu 87). In ghidul din 1984, postat pe alt forum, am vazut ca apare 683 cu un alt traseu, anume Str. Dumitru Petrescu(Cart. Berceni) - Pionierilor - Piata Unirii - Piata Victoriei - Piata Scinteii - Aeroport Baneasa. Eu nu-mi amintesc de acest traseu. Oricum, mi se pare foarte ciudat sa construiesti o retea de cativa km pe care sa se circule numai duminica si asta numai intr-un singur an. Niste informatii in plus n-ar strica, daca e cineva care mai are astfel de amintiri.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Capatul din Cartier Pajura (Linia 65) Tom

682 cred ca mergea la Aeroportul Baneasa, dar nu stiu care era capatul celalalt. 681 mergea intre Sura Mare si parcul Herastrau.
Reteaua de troleibuz de pe bd Poligrafiei am vazut-o, dar n'am stiut niciodata pana unde merge.

 


Re: Capatul din Cartier Pajura (Linia 65) Dominatrix

Din cate cunosc eu, liniile de troleibuz "speciale" au circulat numai duminica in anii 1984 si 1985 pe urmatoarele trasee:
681: Sura Mare - Serban Voda - Piata Unirii - Piata Victoriei - Aviatorilor - Trandafirilor (Prezan) - Kiseleff - Aeroportul baneasa.(varianta 1984)
      Sura Mare - Serban Voda - Piata Unirii - Piata Victoriei - Aviatorilor - Parc Herastrau (varianta 1985)
682: Piata Resita- Piata Sudului - Pionierilor- Piata Unirii - Piata Victoriei - Aeroport Baneasa.
683: Piata Resita - Piata Sudului - Oltenitei - Serban Voda - Cantemir - Axa N-S - Victoriei (ocolire pe stradutele din spatele cladirii Guvernului) - Aviatorilor - Aleea Trandafirilor (a.k.a Maresal Prezan) - Kiseleff - Casa Scanteii - Poligrafiei - Jiului - Dridu. (varianta 1985).
Varianta care apare in ghidul din 1984 (Str. Dumitru Petrescu(Cart. Berceni) - Pionierilor - Piata Unirii - Piata Victoriei - Piata Scinteii - Aeroport Baneasa) nu am vazut-o niciodata.

Cu 683 am circulat de cateva ori intre Jiului si centru. Folosea DAC'uri 117, la fel ca 682. Pe 681 tin minte ca circulau troleibuze Roman (din seria 5xxx).
Reteaua pe Poligrafiei exista cu cativa ani inainte de infiintarea lui 683, dar era nefolosita. Facea legatura intre Piata Scanteii si capatul lui 87 din cartierul Pajura. S-a demontat la sfarsitul anilor '80, dupa ce a fost folosita cateva luni numai duminica pentru calatori. Posibil sa fi servit si ca legatura tehnica cu depoul Bucurestii Noi mai tarziu, dar oricum situatia a fost de scurta durata. Bani aruncati pe fereasta, dupa parerea mea.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Capatul din Cartier Pajura (Linia 65) Tom

Nu mai retin exact cum arata reteaua cand am inceput sa merg prin zona aceea, dar prin 1993 imi amintesc foarte vag ca exista un fir care parea sa intoarca acolo venind din sensul opus. La momentul acela am crezut ca era folosit pentru troleibuzele care stationau mai mult (pauza de masa, depanare &c).
Liniile 681-683 le stiu in varianta 1985.

 


Re: Capatul din Cartier Pajura (Linia 65) rosetti61

97 a circulat intre Piata Sf. Voievozi si Pajura (cf ghidului 1982) apoi a circulat pana la Luminei (in 1984). In 1985 deja se lucra la prelungirea liniei pana la Laromet; Cand s-a terminat lucrarea 97 a fost redirectionat spre Laromet, inlocuind linia 377, la Pajura ramanand numai 87. Oare nu se justifica o linie permanenta din Pajura via Piata Scanteii spre celelalte zone ale orasului, cat timp reteaua liniilor ce mergeau spre Victoriei mai exista? Sau un Laromet -Pajura-Piata Scanteii - Romana si de acolo ori spre Sura Mare, ori spre Foisor (chit ca se desfiinta dupa un timp).
Singura linie speciala de troleibuz care apare in ghidul din 1984 este 683 cu traseul Dtru Petrescu - Piata Unirii - Piata Victoriei- Piata Scenteii - Aeroportul Baneasa. E posibil ca im timp sa i se fi schimbat unul din capete. Aveam impresia ca liniile respective dubleaza liniile normale 81, 82, 83 pe intregul lor traseu si nu au traseu diferit. 681 si 682 nu apar in ghid, sunt ulterioare acestuia? Vad ca toate duceau la Aeroportul Baneasa, pe soseaua nordului nu se simtea nevoia unei linii speciale, ca era si acolo Herastrau. 681 dubla pe 81 si 682 pe 82. 683 (care ar fi trebuit sa fie dublura lui 83) are un traseu ciudat, de ajunnge sa circule inter Piata Resita si Pajura.

 


Re: Capatul din Cartier Pajura (Linia 65) Costin

Am o intrebare. Cum ieseau troleibuzele din Pajura in Bd. Poligrafiei? Prin Str Dridu->Jiului sigur nu, deoarece vechii stalpi sunt foarte subtiri, iar pe Jiului sunt stalpi doar pe partea cu case. Ce mi se pare interesant e ca pe Intrarea Dridu, in continuarea Str. Pajura, stalpii pentru iluminat sunt grosi si par de o varsta cu cei din Pajura. Dar strada, in prezent, nu iese in Poligrafiei, fiind doar o "intrare", cum bine ii zice si numele. Deci, cum ieseau troleibuzele?...

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Capatul din Cartier Pajura (Linia 65) Tom

Ieseau probabil pe cele doua strazi cu sens unic care ies la pod (aleea Pajurei si str.Baiculesti). E adevarat ca astazi de abia se strecoara un microbuz pe acolo, dar sa ne amintim pe ce stradute mergeau autobuzele si troleibuzele in anii '80.

 


Re: Capatul din Cartier Pajura (Linia 65) Trole

Din cate stiu, troleibuzele ieseau totusi chiar pe strada Dridu, prin fata scolii si apoi coteau la 90 de grade pe Jiului spre Poligrafiei. Pe stalpii de pe Poligrafiei se vedeau urme ale consolelor pana la intersectia cu Jiului. Insa pe Jiului urmele erau 0. Poate ca initial strada era mai ingusta, iar la extindere au disparut stalpii de pe o parte.
Daca nu ma insel inca mai exista prin fata scolii 178 un stalp gros cu inel/urma de inel pentru consola.
Cineva care locuia in zona mi-a spus si de un soi de linie de troleu Dridu - Poligrafiei - Expozitiei - Gara De Nord. Insa nu am gasit pe nicaieri vreo confirmare a unui astfel de traseu.
Solutia cu Aleea Baiculesti are insa si mai putine sanse. Chiar nu e nici o urma pe acolo, si nici la Pasajul Jiului. Iar pe Poligrafiei urmele de pe stalpi se intindeau pana la intersectia cu strada Jiului.

 


Re: Capatul din Cartier Pajura (Linia 65) rosetti61

Linia Gara de Nord - Expozitie - Dridu sa nu fi fost vreun experiment nereusit cu 81 ori vreo deviere temporara.

 


Re: Capatul din Cartier Pajura (Linia 65) Trole

Sincer, traseul cred ca asa mi-a si fost prezentat - ca un 81 lungit in Pajura via Piata Scanteii. Ca datare am inteles ca ar fi fost undeva prin 1988 - 1989. Singura posibila sustinere a unui asemenea traseu ar fi faptul ca demontarea retelei de pe Poligrafiei s-a facut destul de tarziu fata de restul axei N-S. Stiu ca in 1990 la momentul indepartarii statuii lui Lenin, inca mai exista retea pe Poligrafiei. Nu retin insa daca era intacta sau nu.

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Prezentarea rețelei de troleibuz din București  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use