Capatul din Cartier Pajura (Liniile 65 şi 86)

Prezentarea detaliată a rețelei de troleibuz din București

Re: Capatul din Cartier Pajura (Linia 65)

Mesajde Tom » Sâm, 23 Oct 2010, 22:33

Nu am fost niciodata in zona str.Jiului, iar acolo bulevardul Poligrafiei se termina ca elefantul fara coada, adica brusc. Nu stiu de ce, acest bulevard mi se parea un fel de autostrada si nici nu stiam pana recent unde si cum se termina, de asta credeam ca iesirea era pe undeva unde sa fie un pod pe unde sa vina troleibuzul dinspre Piata Presei.

Este posibil ca odata cu constructia metroului, care practic a anulat complet troleibuzele dela Serban Voda pana la Herastrau si actuala piata "Carol dă Gol", spre Baneasa sa mai fi ramas o perioada troleibuzul 81, via Poligrafiei - Jiului - Dridu. Imi amintesc foarte vag de o retea de troleibuz pe Poligrafiei in acea perioada, dar n'am vazut vreodata troleibuze circuland pe acolo. Reteaua am vazut-o insa mai demult, dar nu mai stiu exact cand. Dupa 1990 mergeam la aeroport, insa nu-mi amintesc deloc de troleibuz in zona intre aeroport si PPL.
Dupa 1991, imi amintesc de troleibuzul 81 intre Piata Presei, Expozitiei, Piata Chibrit, Calea Grivitei, Polizu si Sf.Voievozi.
Nu poți spune că ești OM dacă n'ai plantat un POM și nu ai crescut un TOM!
Avatar utilizator
Tom
Pisică
 
Mesaje: 2015
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03
Localitate: Imperium Trix

Re: Capatul din Cartier Pajura (Linia 65)

Mesajde Dominatrix » Sâm, 23 Oct 2010, 23:12

rosetti61 scrie:Singura linie speciala de troleibuz care apare in ghidul din 1984 este 683 cu traseul Dtru Petrescu - Piata Unirii - Piata Victoriei- Piata Scenteii - Aeroportul Baneasa. E posibil ca im timp sa i se fi schimbat unul din capete. Aveam impresia ca liniile respective dubleaza liniile normale 81, 82, 83 pe intregul lor traseu si nu au traseu diferit. 681 si 682 nu apar in ghid, sunt ulterioare acestuia?"
Am vazut si eu ghidul acela. Este posibil ca liniile 681 si 682 sa nu fi fost incluse, fiindca nu intrase in calcul infiintarea lor la momentul tiparirii ghidului. Cred ca stii cat de des incepusera sa se modifice liniile ITB, incepand cam din 1983, cateodata chiar fara se se anunte nimic in presa. Probabil ca numai linia 683 era "in carti" cand a fost dat ghidul la tipar.

Asa cum am spus, de traseul lui 683 asa cum apare in ghidul 1984 nu imi amintesc, dar in 1984 existau deja liniile 681 si 682. De ce nu apar in ghid, nu stiu. Traseele erau:
681: Sura Mare - Serban Voda - Piata Unirii - Piata Victoriei - Aviatorilor - Trandafirilor (Prezan) - Kiseleff - Aeroportul baneasa
682: Piata Resita- Piata Sudului - Pionierilor- Piata Unirii - Piata Victoriei - Aeroport Baneasa.

In 1985, pe langa aceste 2 linii, a existat si 683, pe traseul Pajura (Dridu) – Piata Resita. Toate cele 3 linii circulau numai duminica, pe motive de economie a motorinei la autobuze. Cand 683 a fost dus in Pajura (inlocuind linia de autobuz 331 care nu circula duminica), 681 nu a mai circulat la Aeroport Baneasa, capatul fiind mutat la Parcul Herastrau. Am mai scris in pagina anterioara traseele din 1985.
cos scrie:Am o intrebare. Cum ieseau troleibuzele din Pajura in Bd. Poligrafiei? Prin Str Dridu->Jiului sigur nu, deoarece vechii stalpi sunt foarte subtiri, iar pe Jiului sunt stalpi doar pe partea cu case.
Trole scrie:Din cate stiu, troleibuzele ieseau totusi chiar pe strada Dridu, prin fata scolii si apoi coteau la 90 de grade pe Jiului spre Poligrafiei. Pe stalpii de pe Poligrafiei se vedeau urme ale consolelor pana la intersectia cu Jiului. Insa pe Jiului urmele erau 0. Poate ca initial strada era mai ingusta, iar la extindere au disparut stalpii de pe o parte.
Confirm ce a zis Trole. Am si circulat de cateva ori cu 683 pe Poligrafiei, venind dinspre Damaroaia. Inspre centru, veneam pe jos dinspre Damaroaia si ma suiam in troleu la intersectia Jiului/Natatiei de azi. Intr-adevar legatura cu capatul din Pajura se facea in ambele sesnsuri pe strazile Jiului si Dridu. Uite ca nu mai retin cum erau pozitionati stalpii (adica daca erau pe ambele parti ale strazii), dar traseul sigur era acesta. Oricum, chestia asta cu 683 pe Poligrafiei a durat foarte putin, pana s-a reluat circulatia lui 331 duminica, dar scurtat numai pana la Sincai. In 1984, inainte de de aparitia lui 683 pe Poligrafiei, legatura dintre cartierul Damaroaia si centru era asigurata duminica de linia de "agrement" 642 de autobuz: Piata Dorobanti-Cartier Damaroaia. Numai de agrement nu era, fiindca tin minte ca erau aglomerate si duminica. Reteaua pe Poligrafiei a ramas nefolosita dupa scoaterea lui 683.

Legat de linia 81, aceasta linie SIGUR s-a desfiintat complet de pe traseul original (Aeroport Baneasa – Kiseleff – Victoriei – Gara de nord) in iulie 1986, cand s-a scos si ultima portiune din reteaua de troleibuz pe axa N-S intre Victoriei si Baneasa. Restul retelei de pe axa N-S s-a desfiintat in etape in perioada mai – iulie 1986. Dupa 1987 nu mai mergeam des in Damaroaia, deci nu stiu exact cum au evoluat traseele sau cand s-a reinfiintat 81 si pe ce traseu. Habar n-am daca reteaua pe Poligrafiei a fost legata vreodata de cea pe Expozitiei, dar mi se pare putin probabil, fiindca nu vad sensul unei asemenea investitii ca sa faci un traseu complet aiurea Pajurei – Gara de Nord via Poligrafiei si Expozitiei. Iar in 1990, nu mai exista decat bucla de intoarcere de la PPL pentru 81 (PPL-Sf. Voievozi). Reteaua pe Poligrafiei mai exista la acel moment dar nu mai era legata cu nimic.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Capatul din Cartier Pajura (Linia 65)

Mesajde rosetti61 » Dum, 24 Oct 2010, 00:39

Reteaua de pe Poligrafiei a fost folosita prin anii 60 pentru liniile 81, 82 si 86 care ocoleau la revenire prin spatele Casei Scanteii, de aceea se justifica prezenta ei acolo, faptul ca era aproape de Pajura a justificat conectarea ei spre Pajura in scopuri de serviciu (retrageri si curse ocazionale). Dupa ce 81 si 82 au inceput sa circule in ambele sensuri intre PPL si Miorita reteaua (dubla) de pe Tipografilor-Poligrafiei a ramas cu scop tehnic sau pentru devieri ocazionale. Dupa 1985, cu anuntatul in presa nu mai faceau mare branza, azi anuntau ceva care peste doua zile nu mai era valabil, si nu se mai oboseau sa dea comunicate pentru presa pentru ca deja enervau - cei care nu citeau ziarul vedeau in teren despre cum stateau lucrurile - Gh. Leahu, in cartea lui "Arhitect in comunism" spunea cum statea lumea in statii si astepta un 331 care nu mai avea sa vina. Nu cred ca puneau ca asi, in geamul tonetei de bilete sau prin vehicule anunturi cu modificari. Ori ziarul ori modificare experimentata pe propria piele...
rosetti61
Membru Silver
 
Mesaje: 1296
Membru din: Mie, 03 Feb 2010, 01:28

Re: Capatul din Cartier Pajura (Linia 65)

Mesajde Dominatrix » Dum, 24 Oct 2010, 06:17

Da-mi voie sa te contrazic. Intr-adevar in anii '70 exista retea SIMPLA (nu dubla!) pe str. Tipografilor si Bd. Poligrafiei, dar era folosita pentru ca nu existau alta alternative de circulatie (la dus spre Baneasa se circula direct pe Kiseleff – DN1, iar la intoarcere dinspre Baneasa prin spatele Casei Scanteii prin Tipografilor – Poligrafiei – Kiseleff, in anii '60, linia 86 intorcea acolo venind dinspre centru, descriind o bucla de intoarcere in jurul Casei Scanteii).

Dar la aceasta varianta s-a renuntat inainte de 1980, cand s-a facut posibilitatea de circulatie directa.dinspre Baneasa, la fel ca la ducere, desfiintandu-se complet reteaua pe Tipografilor, care apropo a fost intotdeauna simpla. Cred ca esti intr-o eroare cand spui ca a existat retea dubla pe str. Tipografilor, de unde ai informatia?

Reteaua dubla pe Poligrafiei s-a montat cu cativa ani inainte de aparitia lui 683 pe acolo, iar la acea moment (anii '80) nu mai era nici o retea pe Tipografilor, nici simpla, nici dubla. Culmea, nici pe Poligrafiei nu se putea circula fiindca reteaua nu era legata cu macaze de linia principala la PPL. Macaze s-au pus abia la aparitia lui 683 pe acolo. Si nici nu vad cum s-ar fi putut gandi aceasta retea cu rol tehnic pentru legatura dinspre Baneasa spre depoul Bucurestii Noi, fiindca daca se vroia asa ceva se putea face legatura mult mai usor cu reteaua care exista atunci pe Bd. Expozitiei. Ce rost avea sa faci 2-3 km de linie cun rol tehnic, in loc de 100-200 m pentru jonctiunea cu Expozitiei?
De aceea spun ca troleibuzul pe Poligrafiei ramane o mare enigma :lol: Poate a fost gandita pentru in traseu permanent care nu s-a mai adeverit…
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Anterior

Înapoi la Prezentarea rețelei de troleibuz din București


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori