Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierAutobuze, autocare, microbuzeROCAR (Tudor Vladimirescu/Autobuzul)

 

Topic: Dube TV(Tudor Vladimirescu)

13 posts, 2410 views
Dube TV(Tudor Vladimirescu) stakee

TV

TV 1.jpg (261.29 KB; downloaded 1738 times)
TV 2.jpg (197.54 KB; downloaded 1699 times)
TV 4.jpg (211.62 KB; downloaded 1717 times)

 


Autoutilitare (Dube) TV stakee

CT 40 PUF

CT 40 PUF.jpg (235.91 KB; downloaded 1702 times)

 


Re: Dube TV(Tudor Vladimirescu) ByOnu

Cu TV-ul pe cel mai periculos drum din Europa ! Expediția din GEORGIA/ ROCAR TV TVD






Canal YouTube: https://youtube.com/@TV_SPEDITION

 


Re: Dube TV(Tudor Vladimirescu) 1689

Chiar ma intrebam… La toate intilnirile Retromobil sint o groaza de Aro si IMS-uri, dar nu vazusem pina acum nici un TV reconditionat.

Tot respectul pentru echipa care s-a aventurat in aceasta expeditie ! Am avut o singura experienta sa merg cu TV-ul (copilot) Bucuresti - Cluj si dupa aceasta mi-am jurat ca nu ma mai urc vreodata in asa ceva…

Chiar sint curios care e istoria acestei masini, dat fiind ca e model 4x4 banuiesc ca a fost a MApN, dar - chiar si asa - motorul (fie el de Brasov sau Cimpulung) probabil a suferit multe modificari si imbunatatiri, altfel greu de crezut ca rezista unui astfel de traseu.

Probabil, in locul lor, as fi vindut TV-ul in Georgia si as fi luat avionul inapoi :D

Daca ar mai fi existat Rocar, merita sa cumpere masina si s-o expuna impreuna cu istoria acestei calatorii pe post de marketing :)

PS: la un moment dat, spre finalul videoclip-ului, se vede cum TV-ul ruleaza cu 117 km/h. Sincer, asta as vedea-o ca misiune sinucigasa, stiind fiind faptul ca stabilitatea nu era punctul lor forte (centrul de greutate era oricum sus data fiind garda la sol ridicata si pozitionarea motorului), dar… banuiesc (sper) ca stiau ce fac.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Dube TV(Tudor Vladimirescu) ADK

Mă poate ajuta cineva, vă rog, cu toate motorizările avute pe aceste furgonete? Diferența unui motor produs la Câmpulung vs Brașov, respectiv litrii acestora măsurate evident în cmc?

 


Re: Dube TV(Tudor Vladimirescu) PaulIP

1689 wrote here:
Chiar sint curios care e istoria acestei masini, dat fiind ca e model 4x4 banuiesc ca a fost a MApN, dar - chiar si asa - motorul (fie el de Brasov sau Cimpulung) probabil a suferit multe modificari si imbunatatiri, altfel greu de crezut ca rezista unui astfel de traseu.


Este o fostă dubă de transport deținuți a penitenciarului Gherla (dacă memoria nu mă trădează). Proprietarul o are de mulți ani, împreună cu alte TV-uri de diverse tipuri. NU mai este chiar originală, având alt motor (tot de Brașov însă, la fel ca cel original), alte jante, interior amenajat pentru dormit, faruri LED cu semnalizare etc... Este de departe cel mai "umblat" TV dintre cele înscrise în circuitul retromobilistic. Înainte de expediție a fost pus la punct pe parte mecanică, așa încât pe traseu nu au avut decât una sau două probleme rezolvabile.

ADK wrote here:
Mă poate ajuta cineva, vă rog, cu toate motorizările avute pe aceste furgonete? Diferența unui motor produs la Câmpulung vs Brașov, respectiv litrii acestora măsurate evident în cmc?


Principalele motorizări au fost cele de Câmpulung (2495 cmc, benzină, 85 CP, creat pentru ARO 24) și Brașov (3119 cmc, Diesel, 68 CP, preluat de la tractorul U445 care la rândul lui e licență Fiat). După 1978, ARO și TV echipate cu motoare pe benzină devin mai rare.

După 1990 apare opțiunea motoarelor Andoria 4C90 (fără turbo, pentru TV) și 4CT90 (cu turbină, pentru ARO).

 


Re: Dube TV(Tudor Vladimirescu) 1689

Multumiri @PaulIP , nu stiu de ce aveam impresia ca au existat doua motorizari Diesel, cea de Brasov dar si una de Cimpulung (mult mai putin raspindita, insa…).

Se vede insa ca aveam o informatie gresita.

Si pentru ca tot sintem la capitolul clarificari istorice, puteti sa ne confirmati ce model de TV au fost cele folosite in prima generatie de maxi-taxi in Bucuresti ? A fost - intr-adevar - TV 15 ?

Multumiri anticipate !

 


Re: Dube TV(Tudor Vladimirescu) toni

Pe TV s-au montat si motoare L30 (motorul L25 dar cu capacitate de 3000cmc) precum si varianta D127 cu pistoane de 102mm avand cilindree de aproape 3800cmc.

Am vazut si cu motor de Campulung L27, dar nu sunt sigur daca de uzina. Din cate stiu, nu a fost montat motorul Andoria Euro 2 (Turbo), doar cele aspirate.

Toate motoarele romanesti, L25/L30 (benzina) si L27 (Campulung), D127 (Brasov) au aceeasi suporti de motor, ambreiaj precum si compatibilitate la cutia de viteze, incat s-au putut monta atat de uzina cat si ulterior (bricolate de intreprinderi sau proprietari).

Motoare D127 (Brasov) au fost de vreo 6 tipuri cel putin, cele mai populare fiind cele cu pistoane de 95mm (mai ales montate pe Aro si UTB). In curte la Politehnica acum cativa ani era un TV visiniu cu motor de leut (UTB in 3 pistoane).

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Dube TV(Tudor Vladimirescu) ADK

Cam mari motorizările, probabil și din cauza impozitelor - mulți au renunțat la ele (că ce este începând cu 2000cmc - te mănâncă deja bine statul), dar și faptul că erau depășite, problematice și existau dube mult mai bune cu care îți puteai face treaba.

O Dacie sau un ARO/IMS probabil sunt mai ușor de găsit recondiționate datorită că - spre deosebire de TV-uri - înainte de '90 au putut fi cumpărate și pe persoane fizice, astfel și starea, piesele, și motorizările erau un atuu (de fapt - ARO și cred că și IMS - au avut și ele motorizări mari, care la vremea aia puterea constata mult în dimensiunea motorului, deși CP nu erau de invidiat).

 


Re: Dube TV(Tudor Vladimirescu) toni

Cele care au fost dube sau cu bena au fost incadrate autoutilitare, impozitul e relativ mic (4-500 de lei). Doar la cele de transport persoane, care sunt incadrate ca autoturism a fost impozitul scump.

 


Re: Dube TV(Tudor Vladimirescu) 1689

Multumiri @toni  pentru clarificari.

In concluzie, TV-urile au avut (in majoritatea covirsitoare a cazurilor), fie motorizarea Diesel D 127 (in diverse variante de cilindree) produsa la Brasov, fie cea L25/30 pe benzina produsa la Cimpulung.

Dupa 1980 s-a optat preponderent pentru motoare Diesel.

Motorul Diesel L27 produs la Cimpulung este doar o exceptie cind vine vorba de dotarea microbuzelor TV.

PS: cautind, ulterior, informatii despre acest motor Diesel de Cimpulung, majoritatea opiniilor exprimate despre fiabilitatea si performanta acestuia sint negative.

 


Re: Dube TV(Tudor Vladimirescu) toni

Au existat versiuni pentru export, modificate de firma Ciemme din Italia (care printre altele a importat in Italia si Aro 10 cu motor 1.6VW), care aveau motoare VM de 2.5L.

TV-urile, la fel ca si Aro 10, erau cel mai probabil modificate in Italia cu motoarele de provenienta straina.

Atasez cateva poze dintr-un pliant din anii 80.

Sursa: forum aro4x4.net
148303721_10224674988123116_1535765201783438381_o.jpg (243.15 KB; downloaded 357 times)
147446670_10224674990243169_6649831295433214955_o.jpg (271.18 KB; downloaded 357 times)
147726869_10224674987123091_6450106542539437207_o.jpg (226.44 KB; downloaded 357 times)
147313575_10224674987883110_3211304504360716465_o.jpg (229.85 KB; downloaded 357 times)

 


Re: Dube TV(Tudor Vladimirescu) PaulIP

1689 wrote here:
Si pentru ca tot sintem la capitolul clarificari istorice, puteti sa ne confirmati ce model de TV au fost cele folosite in prima generatie de maxi-taxi in Bucuresti ? A fost - intr-adevar - TV 15 ?
Multumiri anticipate !


Se numeau TV 105, uneori numite și 105/15, "105" fiind denumirea nouă, pe sistemul autobuzelor (generația 1 de microbuze de 5m lungime -  deși lungimea reală era de cca. 5.6 m), iar 15 era denumirea pe sistem vechi, în continuarea lui 14. Cele de la ITB erau supraînălțate la nivelul montanților geamurilor laterale, nu doar cu o carosă de plastic cum aveau TV35 (sursa foto: grup FB privat "Rocar TV" unde nu se pot vedea postările decât de către membri). Așa au fost fabricate, întrucât și Armata a avut astfel de modele (care aveau în plus și uși laterale duble - exact ca în spate - și pe stânga și pe dreapta).
168465084_2912303069054040_6846216889952188200_n.jpg (77.89 KB; downloaded 258 times)

 


Home page  • 
Parent forum: ROCAR (Tudor Vladimirescu/Autobuzul)  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420539 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use