Infrastructura feroviară din RomâniaLucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din RomâniaCoridorul IV feroviarLucrarile pe tronsonul Campina - Predeal

 

Topic: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului

40 posts, 30570 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Alec

Salut!E primul meu post si in primul rand vreau sa ii salut pe toti de pe forum! :D
Am o intrebare.Stie cineva cand se vor termina lucrarile pe tronsonul de cale ferata Campina-Brasov?Si mai mult,ce regim de viteza va fi practicat pe acesta?Practic,cat va dura un drum de la Bucuresti la Brasov cand va fi totul gata?tx.

 


Re: Lucrarile pe tronsonul Campina - Brasov vancouver

Alec  » Mar Iul 06, 2010 5:44 pm
Salut!E primul meu post si in primul rand vreau sa ii salut pe toti de pe forum! :D
Am o intrebare.Stie cineva cand se vor termina lucrarile pe tronsonul de cale ferata Campina-Brasov?Si mai mult,ce regim de viteza va fi practicat pe acesta?Practic,cat va dura un drum de la Bucuresti la Brasov cand va fi totul gata?tx.


1. Se lucreaza numai la Câmpina - Predeal. Predeal - Brasov nu a fost (inca) atacat, fiind deosebit de dificil.
2. Viteza proiectata pe intreg coridorul IV (Buc.-Brasov-Sighisoara-Simeria-Arad-Curtici) este 160 km/h. La finalizarea lucrarilor teoretic un IC Brasov-Bucuresti ar putea face 1h30'. Practic pe sectiunea finalizata Bucuresti - Câmpina nu s-a circulat niciodata mai repede de 140 km/h, viteza maxima a locomotivelor românesti obisnuite.
3. Nimeni nu stie când se va termina Câmpina - Predeal, nici macar cei care lucreaza acolo. In cazul acestui proiect neseriozitatea Ministerului Transportului este dublata de incompetenta firmei constructoare.
4. Sigur se stie altceva: daca nu se aproba o prelungire, atunci banii de la UE se termina la 31.12.2010 - vorbesc tot numai de Câmpina - Predeal.€

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Lucrarile pe tronsonul Campina - Brasov Dr2005

1. Nici nu va fi atacat prea curând, proiectul a fost făcut doar pentru porţiunea Câmpina - Predeal.
2. Avem destule locomotive cu viteza maximă de 160 km/h. Cele mai multe sunt de 120 km/h... de 140 poate doar ceva EC-uri, de care nu are nici Dep. BC, nici Ploieşti, nici Braşov, aşa că nu au ce căuta pe secţia respectivă.€

 


Re: Lucrarile pe tronsonul Campina - Brasov Alec

Offff,pare sa nu se mai termine!!!Eu sunt fan calatorii pe calea ferata,dar in Romania este un cosmar!Si apropos de incompetenta!Eu cred ca este vorba mai degraba de SUPERCOMPETENTA in spaga....daca ti-ar da cineva 10 mil Euro spaga,tu nu l-ai lasa sa mai amane cu 1-2 ani?!?!?!
Cat despre banii de la UE....Poate ca asta este spilul...sa ii pierdem....ca sa poata baietii de la Minister sa atribuie direct lucrari sau sa suplimenteze costurile fara sa le sara nimeni la gat!.......Cu banii UE e mai naspa nitzel..   :)

 


Re: Lucrarile pe tronsonul Campina - Brasov George

Buna seara!

Ma bucur ca se discuta despre acest tronson feroviar pe forum, de unde eu am aflat foarte multe despre lucrarile din Bucuresti.
In temeiul propriilor observatii privind ritmul inadmisibil de lent al lucrarilor, am purtat o corespondenta cu dl. Radu Irimia, director in cadrul CFR, care a avut amabilitatea de a-mi raspunde prompt la cateva intrebari cu privire la Campina - Predeal, Bucuresti - Constanta si starea tronsonului Bucuresti -- Campina (nici ea prea roza).
Atasez integral textul, cu precizarea ca sunt intercalate raspunsurile CFR si comentariile mele la aceste raspunsuri.


A. In ce priveste proiectul Campina - Predeal, desi este oricum discutabil in ce masura 47 de km de cale ferata trebuie reabilitati in 4 ani sau se putea mult mai rapid, observatiile mele proprii, calatorind pe linia Bucuresti - Busteni, arata ca in prezent lucrarea este finalizata cam 20 %, in conditiile in care singura distanta pe care exista montata linia noua este Campina - Breaza, pe mai putin de 5 km!
Teoretic, aceasta lucrare ar trebui terminata in octombrie 2010, ceea ce este evident exclus, intrucat pe linia Busteni - Sinaia lucrarile au inceput abia acum cateva zile, iar pe linia Campina - Sinaia mai sunt foarte multe de facut. Pe linia Busteni - Predeal am inteles ca se lucreaza abia la primul fir de cale ferata.

Intrebarile mele referitoare la aceasta lucrare, inclusiv prin raportare la materialul gasit pe site-ul dvs (http://testcfr.infofer.ro/images/storie ... 0Site.pdf() si lipsa oricaror informatii actualizate referitoare la proiect, sunt urmatoarele:

1) Care este stadiul fizic actual al lucrarilor de infrastructura la calea ferata? Cat la suta din lucrare este terminata?

Stadiul fizic al lucrărilor este de 43,38%.

2) Care este intarzierea lucrarii fata de graficul initial, si care sunt motivele intarzierii evidente a lucrarii?

In acest context tin sa precizez ca m-am adresat PORR Romania si, reprosandu-le ritmul lent (inadmisibil in Austria, spre exemplu) in care se lucreaza, mi s-a raspuns, in primul rand, ca nu pot obtine aceste informatii decat de la CFR SA, iar in al doilea rand mi s-a dat de inteles subtil ca aceste intarzieri sunt imputabile si altor firme contractante si autoritatii coordonatoare, care n-ar fi eliberat la timp actele necesare pentru lucrare (aceasta din urma informatie fiind obtinuta din surse informale).

As dori sa-mi precizati clar de ce liniile au fost inchise inca din 2007, cu introducerea unor ample restrictii de viteza, desi pana in 2009 nu s-a lucrat pe cea mai mare parte a tronsoanelor de cale ferata, si cine este responsabil pentru tergiversarea lucrarilor, cu indicarea clara a firmelor si a lucrarilor respective.

În prezent, lucrările sunt întârziate cu mai mult de un an.
   Principalele cauze ale întârzierii sunt:
•    mobilizarea foarte târzie a Contractorului PORR (lucrările au început la       data de 3 septembrie 2007 în loc de 4 iulie 2007) şi apoi permanentul deficit de mijloace de execuţie  (personal, materiale, echipamente);
•    neabordarea corespunzătoare de către POOR a chestiunii pichetării în raport cu sistemul STEREO 70 utilizat în România conform legii;
•    în unele cazuri constructori cu slabă experientă feroviară  și prețuri subevaluate.
•    modificări ale proiectului tehnic impuse de durata scursă de la momentul finalizarii acestuia(2005) și semnarea contractelor de lucrări(2007) . Aceste modificării au fost generate de :
-modificări de acte normative;
    -solicitări primite din partea administrațiilor locale(primării) precum și alte autoritați;
-viituri ale rîului Prahova cu modificări de albie, modificări  ale debitelor statistice multianuale ale torenților de pe versanți peste valoarea standard de proiectare;
-renunțarea de catre fabrica de hîrtie Bușteni la dispozitivul propriu de linii.
   
   Aici constructorii cu „slabă experienţă feroviară” nu au fost indicaţi, nici lucrările efectuate.
   Totodată, nu înţeleg chestiunea tehnică a „pichetării în raport cu sistemul STEREO 70”.

       În 2007 s-au închis numai liniile la care s-a lucrat efectiv, restul fiind deschise traficului. Restricțiile de viteză sunt obligatorii în condițiile efectuării de lucrări pe firul alăturat (siguranța circulației și securitatea muncii).


3) Care sunt demersurile concrete, efective intreprinse in trecut si in prezent de CFR SA pentru a accelera lucrarile, a facilita finalizarea si redeschiderea liniilor?

Am observat saptamana trecuta ca pe linia Campina - Comarnic - Sinaia terenul este pregatit aproape in totalitate pentru o linie noua, dar lipsesc 2 poduri (podul mare de la Breaza si inca un pod metalic).
Cand va fi gata linia Campina - Sinaia, pe ambele fire? Putem spera in circulatia normala pe acest tronson, pana la sfarsitul anului?

3.Demersurile întreprinse de CFR SA au fost:
•    solicitarea prin consultant de instrucțiuni de conformare cu programul  de lucrări;
•     calcularea  de penalități în valoare de 522.466,80 Euro în baza unei  decizii DAB pentru efectuarea cu   întirziere a relocării de utilitați de către PORR, ce a ce a condus la înregistrarea de întîrzieri în derularea lucrărilor altor Constructori. În prezent tratarea acestor penalitați  se face conform prevederilor Condițiilor Generale de contract FIDIC;
•    actualizarea permanentă (lunară) a graficului de execuţie cu indentificarea şi căutarea de soluţii, împreună cu consultantul și cu  antreprenori pentru a evita pe cît posibil întirzierile;
•    înlocuirea (la solicitarea CFR)  a șefului echipei de consultantă.
Lucrarea se va finaliza în 2011, deci până la sfârşitul anului 2010 nu se va circula normal pe acest tronson.

Nu se răspunde clar cu privire la linia Campina – Sinaia, pe care lucrarile par destul de avansate si cred ca un efort concertat ar putea duce la inchiderea lucrarilor pe linia Comarnic – Sinaia Hm. pana prin octombrie, pe ambele fire, ceea ce ar diminua semnificativ intarzierile, prin eliminarea gatuirilor de trafic existente.


4) Care sunt motivele pentru care lucrarile la podurile si la linia Busteni - Sinaia au inceput abia acum, desi o linie este inchisa de aproape 2 ani?

Firul I Sinaia – Buşteni a fost închis din cauza lucrărilor la liniile aferente firului I din staţia Buşteni şi pentru a asigura accesul utilajelor feroviare la punctele de lucru din staţia Buşteni.


5) De ce nu au inceput deloc lucrarile la liniile si peroanele din garile Sinaia si Predeal? Sunt aceste gari incluse in programul de reabilitare?
Daca nu, cum este posibil ca principalele gari de pe traseu, singurele opriri ale trenurilor internationale si IC, sa nu fie incluse in programul de reabilitare a liniilor Campina - Predeal (si nu: 1 km inainte de Predeal)?

Pe site-ul CFR am gasit urmatoarele informatii: contractul cu PORR include "lucrări la infrastructura si suprastructura în staiile de cale ferată: Câmpina, Busteni, Comarnic,
Valea Largă, Azuga si pe seciunile de cale ferată: Câmpina – Comarnic, Sinaia – Busteni, Busteni
– Azuga, Valea Largă – Sinaia, Comarnic – Valea Largă, Câmpina – Breaza"
Deci ar rezulta ca statiile Predeal si Sinaia nu sunt incluse?!



Stația Predeal  nu este inclusă în acest proiect  . În staţia Sinaia nu au demarat lucrările ca urmare schimbării poziţiei proiectate initial a tunelului pietonal. Începerea lucrărilor din staţia Sinaia a fost condiţionată iniţial de finalizarea lucrărilor în staţia Câmpina în scopul unei mai bune fluidizări a circulaţiei.

Aici nu am întrebări, ci doar observaţia că este regretabilă neincluderea staţiei Predeal în proiectul de reabilitare. Din câte ţin eu minte, în 1998 – 2000 a fost reabilitată linia Predeal – Braşov, imediat după staţia Predeal; deci dacă staţia Predeal ar fi fost inclusă, ar fi fost reabilitată relativ recent toată linia Bucureşti – Braşov. Există perspective de reabilitare şi a acestei staţii, în perioada următoare, sau se va aştepta reabilitarea generală Predeal – Braşov (care după mine nu este o prioritate, pentru că viteza e limitată de relief, iar lucrările din 2000 păreau foarte serioase, s-a schimbat inclusiv linia de contact) şi s-au făcut amenajări hidrotehnice.

6) Cand estimati realist si sincer finalizarea tuturor lucrarilor si introducerea unui mers al trenurilor normal pe aceasta linie? S-au alocat fondurile necesare lucrarii in acest an?

Reabilitarea secțiunii Cîmpina-Predeal este prevazută să se finalizeze  in cursul anului 2011. Circulaţia normală a trenurilor urmează  a fi reglementată prin graficul de circulaţie 2011-2012. La data actuală, fondurile  necesare lucrărilor  în acest an sunt asigurate.

Aici singura observaţie este că dacă lucrările se termină în mai 2011, de exemplu (ştiu, sunt optimist!), ar fi mai raţională adaptarea mersului trenurilor pentru sezonul de vară şi includerea altor trenuri, pentru a creşte din nou traficul de călători de pe V. Prahovei, fără a se aştepta luna decembrie 2011.


7) Care este viteza efectiva cu care vor circula trenurile pe acest tronson, tinand seama de lucrarile de automatizare si instalatiile de pe locomotive? Va fi posibila o viteza de 120 km/h, sau se va circula cu viteze mult mai mici, ca pe linia Bucuresti - Campina?

Vitezele prevăzute în proiect au valori cuprinse între 65 şi 100 km/h. Datorită condițiilor de relief,  proiectul nu a putut presupune corecții majore de traseu fară o creștere semnificativă a costurilor.

Eram aproape sigur, şi până la urmă este de înţeles, dar atunci toate afişele acelea cu 160 km/h….sunt un pic deplasate. De fapt, se va merge ca prin 1995 – 1996, după reabilitarea liniilor din anii 90, nu?




B. Linia Bucuresti - Constanta, aflata practic in Campia Romana si in Baragan, trebuia reabilitata cel mai rapid si fara probleme.
In mod inadmisibil lucrarea treneaza de peste 4 ani, cu o pierdere majora de incasari pentru turismul romanesc si pentru calea ferata romana.
Eu personal refuz sa fac 5 ore pana la Constanta si nu am mai calcat pe litoralul romanesc din 2005, desi inainte mergeam cu placere. Prima data voi merge din nou cand voi avea masina sau cand se vor incheia lucrarile la calea ferata.

Intr-un articol recent din presa, s-a aratat ca lucrarile vor mai dura 2 ani (!!) iar reabilitarea podurilor peste Dunare, care nu a fost inclusa in proiectul initial, pana in 2015 (!!!).

In 2009, s-a anuntat finalizarea lucrarilor in vara lui 2010 (http://www.realitatea.net/calatoriile-c ... 65887.html), insa anul acesta presa a relatat ca intarzierile sunt mari, iar lucrarile vor fi gata abia dupa 2011 (http://www.romanialibera.ro/actualitate ... 86764.html).

1) Care este stadiul fizic al lucrarilor, inclusiv pe tronsonul Fundulea - Fetesti?
Stadiul fizic al lucrărilor realizate este următorul :
•    Bucureşti Nord – Fundulea – 95%;
•    Fundulea – Feteşti – 42,31% ;
•    Feteşti – Constanţa – 98%.

2)Care sunt motivele intarzierilor?
Principalele motive ale întîrzierilor sunt :
•    modificările normelor privind factorul seismic care au impus reproiectarea podului de la Sărulești ;
•    apariția cu întîrziere  de 2  ani a normelor de aplicare a legii 407/2005 privind exproprierile de  utilitate publică , ce a ce a condus la întîrzierea semnificativă a exproprierii terenurilor ;
•    subfinanțarea cronică a CFR SA care a determinat printre altele :                                     -confiscarea de către ANAF a materialului motor rulant în anul 2007 și a vagoanelor în anul 2008  aflate în proprietatea CFR SA , ce a ce a condus la imposibilitatea asigurării transportului de piatră spartă de către beneficiar ;
-imposibilitatea de a asigura și de a avea resurse pentru a procura  necesarul de materiale reutilizabile care trebuiau asigurate de beneficiar conform prevederilor contractuale.

Fără comentarii…din păcate

3)A alocat Ministerul Transp. si Infrastructurii fondurile necesare cofinantarii lucrarii in acest an?
Pentru Fetești –Constanța motivul principal este asigurarea insuficientă de fonduri de la bugetul de stat în anii precedenți și în anul curent.
   3.A se vedea răspunsul anterior.

4) Cand estimati onest finalizarea lucrarilor si care sunt demersurile concrete facute pentru accelerare?

Lucrările se vor finaliza în anul 2010 pe secţiunile Bucureşti Nord –Fundulea şi Feteşti – Constanţa.  Secţiunea Fundulea – Feteşti va fi finalizată în  2011, excepţie zona podului  Săruleşti care va fi finalizată în prima parte a   anului 2012.
       Cu referire la podurile peste Dunăre de pe tronsonul București –Constanța, este în faza finală de pregatire o cerere pentru fonduri de coeziune , destinate finanțării acestora. Se estimează că lucrările se vor executa în perioada 2011-2015  find necesară corelarea acestora cu sectorul rutier.


C. Lucrarile pe linia Bucuresti - Campina, desi la vremea respectiva au parut lente, acum retrospectiv le consider a fi fost chiar rapide pe langa marasmul actual descris la punctele A si B.
Cu toate ca teoretic linia este de 160 km/h, un tren rapid circula intre Bucuresti si Ploiesti in 40 minute, rezultand o viteza medie de 90 km/h si una maxima care nu depaseste 120 km/h (spre comparatie, prin 1998 un tren rapid facea 35 de minute pe aceeasi distanta!)
Mai mult, au fost introduse restrictii de viteza in vreo 3 locuri (imediat dupa Chitila este unul) care ma fac sa banuiesc lipsa de intretinere a liniei noi.

1) Care este viteza tehnica permisa de linia Bucuresti - Campina in prezent? De ce este mai mica de 160 km/h?
1.    Viteza tehnică maximă pentru linia de cale ferată București – Câmpina este de 160 km/h. Viteza tehnică este diferită de viteza de circulație a trenurilor, care în prezent este de 140 km/h impusă de condițiile restrictive datorate parametrilor constructivi ai materialului rulant aflat în dotarea operatorilor de transport feroviar la momentul punerii în funcțiune a tronsonului CF.    

2) Pe ce distante sunt introduse restrictii de viteza, care sunt limitele de viteza si care sunt cauzele concrete ale restrictiilor?

2.    Situația restricțiilor de viteză pe cauze și a limitărilor de viteză pe tronsonul CF București – Câmpina este prezentată mai jos.

3) Exista fonduri pentru remedierea problemelor?

4) Dispune CFR SA de tehnologia si fondurile necesare pentru intretinerea corespunzatoare, la parametrii optimi, a liniilor reabilitate, ori acestea se vor degrada lent dar sigur?


3.    CFR – SA dispune de tehnologia necesară pentru întreținere corespunzătoare a liniilor CF reabilitate, însă aprovizionarea cu materialele necesare și execuția lucrărilor programate sunt condiționate de alocarea fondurilor necesare, care în prezent sunt insuficiente.
4.    Fondurile alocate de la bugetul de stat pentru reparații curente la infrastructura feroviară sunt insuficiente. Acestea sunt planificate conform unei prioritizări la nivelul întregii rețele CFR, în primă urgență fiind planificate lucrările de întreținere și reparație pentru menținerea vitezelor de circulație maxime pe tronsoanele CF reabilitate. Trebuie menționat însă faptul că, în anii 2008 și 2009, CFR-SA a funcționat fără alocații de la bugetul de stat pentru reparația și întreținerea liniilor CF.

Aici nu e clar dacă anul acesta sunt fonduri pentru a face reparaţiile punctuale în zonele unde există restricţii de viteză pe Bucureşti – Câmpina (măcar atât). Poate o precizare suplimentară ar fi binevenită.

5)De ce nu se circula cu 140 km/h, viteza permisa de vagoane si locomotive?
5.    A se vedea raspunsul nr.2.


6)Au fost informati Guvernul Romaniei si Comisia Europeana ca reabilitarea acestei linii nu si-a atins scopul proiectat?

6.    Finanţarea acestor lucrări nu a fost făcută cu fonduri de la   Comisia Europeană  ci de la Banca Europeană de Investiții (BEI) și de la bugetul de stat. Guvernul României cunoaşte situaţia asigurării finanţării lucrărilor de întreținere  a căii ferate.€

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Lucrarile pe tronsonul Campina - Brasov Utilizator anonim

Lucrarile pe tronsonul Campina - Predeal se desfasoara intre gara Campina si primul macaz de la intrarea in Gara Predeal, portiunea Predeal - Brasov inclusiv Gara Predeal nu este nici macar proiectata.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Lucrarile pe tronsonul Campina - Brasov Utilizator anonim

RMC wrote:
Am venit aseara de la Sinaia cu Acc 1746 si am avut o intarziere de 135 min.


Ai fost boier, ultima data am avut 200 minute intarziere.

 


Re: Lucrarile pe tronsonul Campina - Brasov lecter

Valeeu...eu am in plan sa ajung la Sinaia peste 2 saptamani :( Deci Marian, ai facut aproape 6 ore intre Sinaia si Bucuresti??

 


Re: Lucrarile pe tronsonul Campina - Brasov Mihai Calin

Daca vreti sa ajungeti din Buc in Sinaia plecati cu Acc 1745, aveti toate sansele sa faceti Numai 2h pe drum..  :mrgreen:

 


Re: Lucrarile pe tronsonul Campina - Brasov Dominatrix

Utilizator anonim wrote:
Lucrarile pe tronsonul Campina - Predeal se desfasoara intre gara Campina si primul macaz de la intrarea in Gara Predeal, portiunea Predeal - Brasov inclusiv Gara Predeal nu este nici macar proiectata.
Atunci n-ar fi mai bine sa schimbi titlul topicului in lucrarile pe tronsonul Campina - Predeal? Asa cum parca am mai spus, in primavara asta am facut cam 9 ore si jumatate intre Sibiu si Bucuresti, ocolind prin Medias. Citind ce se spune pe aici, inteleg ca am avut chiar noroc sa intarzii numai 2 ore si jumatate pe o ruta mult mai lunga. Interesant de observat ca din 4 perechi de trenuri de calatori intre Bucuresti si Sibiu, numai una circula pe ruta mai rapida prin Piatra Olt, iar cand vii de la Sibiu la Bucuresti daca nu vrei sa calatoresti noaptea, vrand-nevrand te supui la S&M-ul numit A1622, fiindca celelalte 3 perechi de trenuri pleaca la 1-2 noaptea din Sibiu. Uite asa se mai descotoroseste CFR-ul de niste calatori, spre fericirea carabulilor.

 


Re: Lucrarile pe tronsonul Campina - Predeal Razvan Mihai

cu Acc 1745 am avut intarziere la Predeal 45 min, iar la intoarcere am asteptat Acc 1746 90min in Predeal si in Bucuresti am avut cred ca peste 200 min (atat arata tabela in Ploiesti)

 


Re: Lucrarile pe tronsonul Campina - Predeal Mihai Calin

Atunci e la noroc. Eu am mers de 3x anul asta la Sinaia cu trenul ala si mereu am ajuns la timp. Dar e adevarat ca la intoarcere am avut mereu intarziere.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Lucrarile pe tronsonul Campina - Predeal Utilizator anonim

Racordarea liniilor de cale ferată Câmpina-Predeal la podul peste Prahova
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii anunţă că marţi, 31 august 2010, vor începe lucrările de racordare (pe o distanţă de 2 km) a liniilor de cale ferată Câmpina - Comarnic la noul pod feroviar peste râul Prahova din oraşul Breaza.
Lucrările se vor executa prin racordarea succesivă a unui fir la noul pod feroviar, circulaţia trenurilor urmând a se desfăşura pe celălalt fir.
După finalizarea lucrărilor de racordare, începând de miercuri, 1 septembrie 2010, viteza de circulaţie a trenurilor de călători pe secţiunea Câmpina - Comarnic va creşte la 80 km/h.
În cursul dimineţii de marţi, 31 august 2010, se vor executa lucrări de adaptare a instalaţiilor de semnalizare la noua configuraţie a liniilor, operaţiuni care vor cauza unele perturbaţii în graficul de circulaţie a trenurilor, de circa 15-20 de minute.
Până la sfârşitul acestui an se vor finaliza lucrările de construcţie şi modernizare a celor 120 de poduri de pe linia Câmpina-Predeal.
În anul 2010 se va finaliza întregul proiect de modernizare şi reabilitare a liniilor şi instalaţiilor de cale ferată de pe tronsonul Comarnic-Predeal.
Lucrările de reabilitare a secţiunii de cale ferată Câmpina - Predeal se realizează cu fonduri europene (fonduri ISPA 75%) şi fonduri de la bugetul de stat (25 %).
Valoarea totală a proiectului este de de 311,45 milioane euro, din care:

•fonduri europene – 149,6 milioane euro (reprezentând 75 % din valoarea eligibilă);
• bugetul de stat – 161,8 milioane euro, reprezentând:
◦49,9 milioane euro (25 % din valoarea eligibilă)
◦111,9 milioane euro (cheltuieli neeligibile)..€

 


Re: Lucrarile pe tronsonul Campina - Predeal George

Un mic update (fara fotografii) de pe aceasta linie, pe care am circulat chiar azi dimineata:
Pe tronsonul Predeal - Azuga, linia este finalizata pe firul stang (privind pe sensul de mers catre Bucuresti) pana in gara Azuga, unde sunt in lucru primul peron si o parte din linii.
Dupa Azuga, trenul circula pe firul stang, nemodernizat, linia pana la Busteni fiind in curs de montare. Terasamentele sunt finalizate doar partial.
In gara Busteni, liniile sunt aproape gata.
Intre Busteni si Sinaia, se circula pe firul stang nemodernizat, firul drept a fost multa vreme inchis, dar nu s-a lucrat decat pe cateva tronsoane si la poduri. Va fi redeschis curand, probabil pentru a finaliza podurile si pe firul stang. Pe acest tronson lucrarile sunt cel mai putin inaintate.
Gara Sinaia abia a intrat in lucru sustinut de vreo luna, acum se lucreaza la pasajul subteran, pe care nu cred ca-l termina pana in noiembrie, deci nu ma astept la finalizarea garii inainte de vara anului viitor. De ce au inceput abia in august 2010 lucrarile in aceasta gara, ramane un mister.
Dupa Sinaia, firul drept este modernizat pana la Valea Larga, dar inca nedeschis, se circula tot pe firul stang nemodernizat.
Intre Valea Larga si Comarnic se circula pe firul stang modernizat, este in lucru terasamentul pe firul drept, ca si cateva poduri mai mari, respectiv consolidarea unor versanti. Aici mi s-a parut ca se lucreaza cel mai mult.
Dupa Comarnic si pana la podul nou peste Prahova, din zona Breaza, se circula pe firul stang modernizat; firul drept este in lucru cam primii 5 km dupa Comarnic, dupa care incepe linia modernizata (izolata in prezent de lucrari la ambele capete).
La podul nou, inca nu s-au montat liniile, sper ca pana in noiembrie sa dea drumul macar la un fir pe traseul nou.
Cam asta ar fi, se pare ca lucrarile au avansat semnificativ de cateva luni, asa trebuia lucrat de la bun inceput.
Din cate am inteles informal de la un inginer de la executantul PORR, lucrarea se va finaliza in toamna lui 2011.

 


 
Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrarile pe tronsonul Campina - Predeal  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419386 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use