Zona metropolitană BucureștiPrezentarea rețelei de tramvai din București

 

Topic: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB

765 posts, 264157 views
 
Go to page:  1  ... 26 27 28 29 30 31 32  ... 55
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB TibiV

Data viitoare posteaza stirea la 3 zile dupa ce il (re)pun in functiune...
Ca sa nu dai erata la erata...
:lol:

Oricum la STB/RATB/ITB minunile tin mult mai putin de 3 zile...  :D

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB V2A

Un alt macaz automat reparat: cel de pe str. Liviu Rebreanu, intersecție cu Bd. 1 Decembrie 1918 (liniile 19 şi 23). De asemenea, macazul de la Nerva Traian (19, 23, 27) funcționează iar.

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB Filip Rares

Am si eu niste curiozitati:
1. Macazul care face dreapta de pe Pache spre Foisor este folosit? Stiu ca nu trece nicio linie pe el dar ma gandesc ca poate pe acolo intrau niste tramvaie pe traseu.
2. Care este rostul sinei de pe strada Dristorului? Pare ca ar permite tramvaielor care vin de pe Camil Ressu sa faca o intoarcere pe Mihai Bravu, dar nu prea vad rostul.
3. Bucla de intoarcere de la Piata Titan mai poate fi utilizata? Cu ce scop a fost construita?
4. Dar bucla de la Piata Iancului? La ce a servit/serveste ?
_______________
Am 15. Cat despre cunostiinte, ma pot documenta daca e nevoie.

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB Nenea_titi

1) Este funcțional, dar e mai mult de retragere la depoul Colentina, și de urgență. Tipic nu e folosit de vreo linie.
2) Au întors odată niște linii (trasee) pe acolo, 15, 18, 19, 27, 30, 38, 46, 51, 34, 1/10, astea mi le amintesc că au întors cândva pe acolo (chiar și temporar). Mulți ani 46 (Dristor - IMGB - azi linia spre IMGB nu mai există, acolo era și 9), 50 sau 51  pe traseul Dristor -  Berthlot (ex nuferilor). Are mai mult rol de urgență sau de întoarcere temporară a tramvaielor pe perioada suspendării liniilor datorită lucrărilor sau incidentelor. De exemplu 1  a întors acolo când se lucra la Muncii.
3) Până prin 1965 acolo a întors tramvaiul 27 (nu știu dacă nu și 19). După 1965 (accept corecturi dacă nu e corect ce zic eu) tramvaiul a fost dus până la RATB Titan (pe vremuri Ion Șulea), odată cu dezvoltarea platformei industriale Dudesti ( IOR, Chimopar, Anticoroziv, Policolor, Stirom) și a locuințelor din zonă. Au mai întors și de curând temporar diverse linii acolo, 19 și 27.
4) tot de urgență. Acolo de curând a întors 46, cât nu avea acces pe Iancului. De asemenea, parcă și fostul 33 a întors la Iancului prin anii 90, datorită unor reparații.

Dai o bere.

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB andrei11

1. Macazul care face dreapta de pe Pache spre Foisor este folosit? Stiu ca nu trece nicio linie pe el dar ma gandesc ca poate pe acolo intrau niste tramvaie pe traseu.

Înainte de 1989 a fost la un moment dat o linie de tramvai Cora - Iancului - macazul respectiv - Ferdinand - Pantelimon - Cora. Cu TATRE.  N-a rezistat prea mult. Am pus denumirile actuale, dacă ești mai tânăr dacă aș fi pus denumirile vechi ne încurcam de tot.

2. Care este rostul sinei de pe strada Dristorului? Pare ca ar permite tramvaielor care vin de pe Camil Ressu sa faca o intoarcere pe Mihai Bravu, dar nu prea vad rostul.

Între Baba Novac și Lizeanu urmare a deschiderii magistralei de metrou GdN 1 - Dristor 2 urma să nu mai circule nici un tramvai. Trebuiau să întoarcă cumva cele care veneau din Sud. Ramura de la Gară urma să întoarcă prin Lizeanu / Reînvierii / Ziduri Moși / Ferdinand / Mihai Bravu ( Obor ).

3. Bucla de intoarcere de la Piata Titan mai poate fi utilizata? Cu ce scop a fost construita?

E o buclă istorică când Bucureștiul se oprea acolo, după aceea era câmp. Drept urmare tramvaiul întorcea în bucla respectivă. Rosetti 61 știe mai multe.

4. Dar bucla de la Piata Iancului? La ce a servit/serveste ?

Așa am apucat-o din totdeauna ( din 1966 de când mergeam la grădiniță pe la Ferdinand, evident însoțit !!!! ),  era o buclă care prevedea absolut toate combinațiile, în afară de una Vatra Luminoasă - Iancului - Pache. Traseul acesta e imposibil de făcut. Bucla a fost folosită numai în cazuri de necesitate sau pentru accesul / retragerea tramvaiului 13 de la Depoul Dudești sau când s-a prelungit 13 spre Cora și a tramvaiului 14.
________________
Nu dă nicio bere că e minor !   :)

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB Nenea_titi

1) Te referi la linia 43?
2) Probabil ai dreptate, ziceai pe undeva că locuiești în zonă. Eu doar liniile alea le-am văzut acolo.
3) Era o statuie acolo. Mai sus erau case și străzi desfundate. Linia 27 ( Titan - Obor - Gară de Nord) și 19 ( Sf Vineri - Dudesti - Titan... Parcă așa era).
4) Virajul lui 46 spre Pantelimon nu datează din 1994? Parcă prin 1991, 46 mergea pe traseul IMGB - Dristor - Obor - General Berthlot. Apoi prin 1994 a fost dus la Granitul, și a avut și pe 52 ca linie parteneră (întorcea la Gară de Est - Obor) . După 1997, ambele au fost scurtate la Gară de Nord, urmare a desființării liniei spre Berthlot.
Pe 33 l-am prins că întorcea acolo prin 1997 (???, accept corectură) când mă duceam la un coleg care stătea în Pantelimon - Morarilor... Și am fost surprins că 33 era limitat acolo, cică erau reparații la linie... Știu că am mers mai departe cu un autobuz... Nu știu ce linie, țin minte doar un DAC hodorogit.

------
Atunci un suc... Fresh de lămâie.

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB andrei11

Scrie și în Avatar, stau în zona Piața Iancului din 1960 încoace. Mai puțini niște ani de inginerie pe care i-am efectuat în  județul Galați...
1) Nu mai știu ce indicativ avea linia...
4) Nici asta nu mai știu...N-are nicio legătură cu nimic, eu am prins tramvaiul 1 de exemplu de la   Andronache / Colentina  la Depoul Splai...Sunt mulți ani  de atunci și  până la apariția Internetului / a forumurilor n-am prea fost << fan ITB >>. Mai mult metroul m-a pasionat. Bucla de la Andronache / Colentina a rămas și în ziua de azi, dar fără linie...
4bis) Nici de 33 nu-mi mai aduc bine aminte. De 13 știu sigur, dar intrăm deja în istorie și suntem off topic...
5) 79, 79 R care întorcea la Foișor, etc, etc. Mă opresc că nu suntem la subiect. Troleibuzul 84, etc.

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB Nenea_titi

79, 79R și 84 erau istorie demult în 1997. Bine, și Bucureștiul s-a schimbat mult, nu erau atâtea mașini, și multe multe altele.

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB rosetti61

1) Racordul din Pache spre Foisor a folosit la intoarcerea liniei 33 dupa ce s-a prelungit de la Piata Iancului prin 1984; dupa prelungirea acestuia la Piata 1848 in 1987, s-a infiintat linia 43 intre Traian si Granitul (1988)
4) Bucla de la Piata Titan dateaza de la sfarsitul anului 1933 cand se prelungeste tramvaiul in Dudesti-Cioplea (lnia  8, care a avut 2 trasee: 8 Izvor - Dristor si 81 Izvor - Dudesti-Cioplea).
Pe vederea aeriana din 1966 de pe fostulbucuresti se vede cum ca bucla nu ar fi pe amplasamentul de azi. Tramvaiul s-a prelungit pana la Policolor in 1967 - linia 19 urmata de 27 in 1968; 18 circula numai la ore de varf la Policolor apoi este permanentizat din 1971. In 1972 linia se mai prelungeste cu un kilometru pana la intrare sat Catelu (pe placile de traseu scria Zona industriala Dudesti) iar tramvaiul 18 are alt traseu in oras, intre centru si soseaua Alexandria*.
Din 1971 bucla de la Titan nu mai este in serviciu pana in 1982 cand se infiinteaza linia 38 Titan - intrare sat Catelu cu continuitate pana in 2008 (a avut o scurta pauza la inceputul anilor 2000) - liniile care au folosit-o in principal in acest rastimp au fost 27 si 38, ocazional au intors 15 si 17 prin 1987.

*la fel, pe placile de traseu era scris "sos. Alexandria" si abia mai tarziu s-a considerat depoul Alexandria ca punct de reper

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB ANTENA

andrei11 wrote:
1) Nu mai știu ce indicativ avea linia...

1) 13 barat se numea. Deservita de Tatre simple de la Militari, cu program de functionare intre 5-9am.
Dupa aceea s-a transformat in 43 de la Colentina, cred ca dupa ce s-a scot linia de pe Iuliu Maniu.

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB TibiV

Nenea_titi wrote:
3) Era o statuie acolo. Mai sus erau case și străzi desfundate.

Pe vremuri statuia era in mijlocul buclei, tramvaiele (18,19 si 27) intorceau in jurul statuii ("la rond")...
Pana in 78 am locuit la casa, la 200 de metri de Piata Titan...
Statuia exista si acum, doar ca a fost descentrata un pic. Este tot pe NG, dar cu ~100 de metri spre Prevederii.
Bucla a fost folosita deseori cand s-au facut lucrari (inclusiv la M3 Grigorescu-Saligny)
Am multe poze cu statuia, dar asta a fost singura pe care am gasit-o la repezeala...
TibiV wrote:
Se reabiliteaza blocul de intersectia C.Ressu-N.Grigorescu.
In stanga pozei se vede soldatul (statuia).




https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=24&t=2331&p=195164&hilit=statuia#p195164

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB mastocitu

Buna Ziua. Mai sunt noutati legat de desfiintarea preconizata a unor linii de tramvai? Anuntul a fost acum mai mult de 1 luna si nici o schimbare.

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB punmeister

Polizorul nou a mai trecut pe undeva?

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  


Go to page:  1  ... 26 27 28 29 30 31 32  ... 55
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Prezentarea rețelei de tramvai din București  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419407 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use