Zona metropolitană BucureștiPrezentarea rețelei de tramvai din București

 

Topic: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB

765 posts, 265891 views
 
Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 55
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB Dominatrix

Crit a declarat destule tampenii in presa de-a lungul vremii, asa ca ce a zis el nu stiu unde ma lasa rece. Pe Pantelimon si Iancului, lucrarea s-a atribuit, contractul s-a semnat, deci lucrarea se va face.

 


  • GAC
  • Posted:
  •  

Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB GAC

Desi nu-i iau partea lui Crit, totusi inclin sa cred ca reabilitarea liniei lui 55 de la foisor, pana la macazul de dinainte de delfinului, este o nesabuinta economico-financiara, din urmatoarele puncte de vedere: in primul rand, tramvaiul 55 are un interval atat de mare, incat acea linie, care este intr-o stare acceptabila, nu se va uza prea curand. De asemenea, pe timpul desfasurarii lucrarilor la metrou, sunt 100% convins ca tramvaiul nu va circula din motive evidente. Avand in vedere ingustimea sos Iancului, nu ar fi exclus ca tot traficul sa fie oprit. In ceea ce priveste termenul de incepere al lucrarilor, desi nu sunt un optimist din fire, cred ca in urmatorii 5 ani vor incepe lucrarile si spre Pantelimon. Astfel, daca lucrarile de reabilitare incep luna asta, in cel mai fericit caz tramvaiul va putea circula in primavara lui 2013 si probabil va circula 3-4 ani, pana cand va incepe santierul metroului, cand iar nu va circula vreo 4 ani si din 2020, vom avea metrou. Iar atunci cele 2, tramvai si metrou se vor suprapne, deci mai mult ca sigur ca lumea va alege metroul di mai multe considerente (viteza, cale de rulare independenta fata de traficul rutier, intervale mai mici de succedare, fata de sferturile de ora jenante ale lui 55, etc). In al doilea rand, tramvaiul 14 sufera si el de acelasi sindrom ca si 55 si anume intervalele lungi si implicit lipsa de vagoane, problema care va persista mult timp de acum incolo. Deci atunci cand vom avea metrou, cred ca ar fi mult mai bine pe Iancului sa fie  metroul si autobuzele, iar pe Pantelimon sa fie 14 cu un interval decent (sa contina si parcul lui 55). Din ce a zis Dominatrix, portiunea de pe Pantelimon de la Ferdinand pana la macaz nu va fi reabilitata....sper ca am inteles corect, caz in care abordarea este complet gresita. Tocmai aceasta portiune trebuia reabilitata, intrucat doar aceasta va avea un viitor dupa deschiderea metroului. De asemenea aceasta linie ar trebui reabilitata si separata de trafic anticipand problemele ce vor fi aduse de santierul metroului, incat populatia din Pantelimon sa aiba un mijloc de transport rapid pe durata calvarului care ii va paste cel putin 3 ani.
In ceea ce priveste tramvaiul din B. Noi, avand in vedere suprapunerea metroului, dar si a troleului (care are si un interval mai bun), desfiintarea tramvaiului este decizia mai inteleapta. Oricum ar fi, avand in vedere starea liniei de acolo, nu cred ca se justifica o reabilitare. Mai mult decat atat, parcul lui 20 poate fi distribuit in alte parti, unde chiar este nevoie, intrucat 20 niciodate nu este plin.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB Dr2005

Nu cred că desfiinţarea lui 20 şi a reţelei de pe Bd. Bucureştii-Noi e o soluţie... cel puţin nu în prezent. Momentan, metroul se opreşte la Bazilescu, iar dacă va fi continuat, va mai avea staţie tocmai la Laromet. Nu la Masca, nu la Jimbolia... deşi după Jimbolia rămân pustii şi tramvaiele şi troleele. 97 nu prea e o soluţie bună de ieşit din cartier, din cauza mersului de căruţă de pe Cal. Griviţei, dar e preferat de călători tocmai pentru că vine la 5 minute şi nu la 15 ca tramvaiul. Nici metroul nu e prea atractiv pe distanţe scurte, mai ales că şi el vine la 15 minute.

Of, ce reţea de transport de ***** avem. Ar trebui refăcută din temelii, dar n-ai cu cine :(

 


Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB Dominatrix

Legat de tramvaiul 20 in Buc. Noi, nu stiu ce sa zic. Cand va fi gata metroul spre Straulesti vom avea in paralel la suprafata si troleibuzul pana la Strand, si tramvaiul pana la Laromet. Parca ceva e in plus. Partea proasta e ca daca se renunta la linia de tramvai pe Bucurestii Noi, s-ar putea sa ne luam adio si la cea din Damaroaia.
GAC wrote:
De asemenea, pe timpul desfasurarii lucrarilor la metrou, sunt 100% convins ca tramvaiul nu va circula din motive evidente.
Acum 30 de ani, s-a putut face metrou in Militari fara intreruperea circulatiei tramvaielor. OK, stiu, statiile in Militari sunt mai rare decat cele de pe M5, Soseaua Iancului e mai ingusta etc. Dar daca atunci, cu scuturile primitive de atunci s-a reusit asigurarea transportului cu tramvaiul pe toata perioada lucrarilor, ma intreb de ce nu se poate face la fel in cazul M5 la care dupa toate probabilitatile se vor folosi TBM'uri "ultimul racnet".  
GAC wrote:
Din ce a zis Dominatrix, portiunea de pe Pantelimon de la Ferdinand pana la macaz nu va fi reabilitata....sper ca am inteles corect, caz in care abordarea este complet gresita. Tocmai aceasta portiune trebuia reabilitata, intrucat doar aceasta va avea un viitor dupa deschiderea metroului.
N-am zis-o eu, a zis-o studiul de fezabilitate pe care l-am pus pe forum aici: viewtopic.php?f=16&t=190&start=30

 


  • GAC
  • Posted:
  •  

Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB GAC

Eu nu ma indoiesc de TMM-uri...sunt convins ca traficul rutier / de tramvai nu va fi afectat daca se va sapa drept si fara opriri, doar ca sub soseaua Iancului vor fi 2 statii, la Lt Victor Manu si statia din dreptul stadionului. Deci incurcatura va fi generata de sapaturile pentru statii, dar si de organizarile de santier. Sa nu uitam ca in cazul magistralei de Militari, a existat suficient spatiu, la Politehnica (imensa curte a politehnicii), la Lujerului (acel spatiu care acum e parcare) dar si la Pacii (acel parculet) (iar la  Industriilor nu mai zic), pentru a face sapaturile pentru statii si organizarea de santier, pe cand pe Iancului, nu pre sunt nici parculete, nici parcari, iar bulevardul este mult mai ingust decat I. Maniu.
De asemenea, putem lua in considerare experienta Gorjului, cand s-a blocat un sens din bulevard (3 benzi + zona de parcare "spic), adica cu alte cuvinte aproape cat intreaga latime a bulevardului Iancului. Acum nu exclud si niste exproprieri + demolari, pentru organizarea de santier, ca pe urma pe acele terenuri sa rasara si niste blocuri noi....
Iar in ceea ce priveste portiunea de la Rosetti la Iancului, in special pe P. Protopopescu, ori se va expropria ori se va inchide traficul complet (ma refer strict la santierele de statii)

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB Dr2005

GAC wrote:
sub soseaua Iancului vor fi 2 statii, la Lt Victor Manu si statia din dreptul stadionului.


La ce ajută o staţie la Victor Manu? Nici măcar tramvaiul nu areprea mulţi clienţi de acolo.

 


Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB ByOnu

TREBUIE refacuta legatura dintre terminalul Sf Vineri si Sf Gheorghe! Pentru asta trebuiesc inversate doua capete intre ele. Adica o linie care acum intoarce la Sf Gheorghe (in afara de 21, ca e traditional) sa fie prelungita pana la Sf Vineri, si 14 sau 55 sa fie prelungit pana la Sf Gheorghe.

Eu as inversa 5 cu 55.

Poate cineva sa instiinteze RATB-ul cu aceasta sugestie? Cum ati reusit cu 47, poate poate merge si asta. Habar n-aveti  ce-i la Sf Gheorghe cand coboara lumea din tramvaie, majoritatea se indreapta spre Sf Vineri. Deci, nu-i pacat s-avem o linie noua foarte folositoare si s-o tinem nefolosita?

 


Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB Gabi23

N-ai cum sa duci 14 sau 55 la Sfantu Gheorghe in conditiile actuale, pentru ca nu permite configuratia retelei.

 


Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB ByOnu

Gabi23 wrote:
N-ai cum sa duci 14 sau 55 la Sfantu Gheorghe in conditiile actuale, pentru ca nu permite configuratia retelei.


Ma da sa sti' ca ai dreptate... :shock: Cum de nu mi-am dat seama?! Ce proiectanti tampiti, Doamne... :|

 


Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB mastocitu

14 este traditional la Sfantu Gheorghe nu la Sfanta Vineri.In alte vremuri pana la refacerea liniilor din aceasta zona la sfantu gheorghe intorceau 14,21 si 40.Nu cred ca trebuie sa ai doctoratul in constructii sa pui un macaz pentru dreapta la sfanta vineri sa duci tramvaiul pe vechiul traseu.

 


Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB Dominatrix

In ce oras dintr-o tara normala la cap "traditia" are prioritate in fata "utilitatii"? :? Oricum, discutam degeaba, fiindca nu o sa se apuce nimeni sa sparga din nou intersectia respectiva la cativa ani dupa ce a fost refacuta.

Ce trebuie facut este aducerea uneia dintre liniile 5, 16 sau 21 la terminalul Sf. Vineri via strada Sf. Vineri.

Daca nu incap atatea linii la Sf. Vineri (ceea ce e foarte probabil, fiindca bucla aceea nu a fost gandita decat pentru 4-5 vagoane stationate simultan), atunci poate ar fi o idee ceea ce s-a mai propus undeva aici pe forum si anume: consolidarea liniilor 40 si 56 intr-un singur traseu Republica - Sf. Vineri, si directionarea liniei 36 la RATB Titan, prin inglobarea liniei 40. Ar rezulta astfel 2 linii principale de transport: Republica - Sf. Vineri (56 + jumatate de 40) si RATB Titan - Pipera (36 + cealalta jumatate de 40) si s-ar face loc si pentru una din liniile 5, 16 sau 21 la Sf. Vineri.

 


Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB ByOnu

Luna trecuta am remarcat ca pe linia 21 (majoritatea) se folosesc niste semafoare noi (inutile - schimbarea lor fiind inutila mai exact). Cum funtioneza ca n-am avut timpo sa urmaresc. Sunt 5 cercuri asezate in T.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB Utilizator anonim

ByOnu wrote:
Luna trecuta am remarcat ca pe linia 21 (majoritatea) se folosesc niste semafoare noi (inutile - schimbarea lor fiind inutila mai exact). Cum funtioneza ca n-am avut timpo sa urmaresc. Sunt 5 cercuri asezate in T.


Adica ceva de genul asta:

...
.


Cand sunt asa:  : e "verde", cand sunt asa ... e rosu.

Avem multe locuri in Bucuresti cu asa semafoare, la fel si pe linia 41 la Pasaj Lujerului.

 


Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB Aron

Utilizator anonim wrote:
ByOnu wrote:
Luna trecuta am remarcat ca pe linia 21 (majoritatea) se folosesc niste semafoare noi (inutile - schimbarea lor fiind inutila mai exact). Cum funtioneza ca n-am avut timpo sa urmaresc. Sunt 5 cercuri asezate in T.


Adica ceva de genul asta:

...
.


Cand sunt asa:  : e "verde", cand sunt asa ... e rosu.

Avem multe locuri in Bucuresti cu asa semafoare, la fel si pe linia 41 la Pasaj Lujerului.


pe linia 41 mai e si la ghencea, dar nu prea le baga nimeni in seama...... :lol:  :lol:

 


Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 55
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Prezentarea rețelei de tramvai din București  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420538 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use