Zona metropolitană BucureștiPrezentarea rețelei de tramvai din București

 

Topic: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB

765 posts, 266295 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 55
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB Gabi23

La ritmul de melc in care se misca, pana la 9 mai 2012 e gata de scos linia. Sau nu... mai mult  :roll:.

10.05.2011.JPG (841.42 KB; downloaded 8870 times)

 


Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB ByOnu

La Iancului (sau la liceul Hasdeu - nu mai stiu exact) au scos un nr insemnat de borduri in raza curbei ce da in peron. Sa nu uitam ca este o lucrare recenta, chiar n-a gandit nimeni chestiile astea? :x  :evil:
Fotografie0603.jpg (339.97 KB; downloaded 8784 times)

 


Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB Gabi23

ByOnu wrote:
La Iancului (sau la liceul Hasdeu - nu mai stiu exact) au scos un nr insemnat de borduri in raza curbei ce da in peron. Sa nu uitam ca este o lucrare recenta, chiar n-a gandit nimeni chestiile astea? :x  :evil:

S-au scos acele borduri intr-o seara, la trecerea vagonului Bucur LF 401 pe acolo cand s-a retras din 21 prin Str. Ziduri Mosi - Ferdinand...

 


Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB Chev Celios

Da ce a cautat pe acolo? Nu putea sa o ia frumos pe la Obor venind dinspre Sf.Gheorghe??

 


Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB Gabi23

A fost o problema intr-o seara... nu mai stiu exact, parca facuse cineva un print screen de pe webcamul de la jurnalul... Vagonul se retragea din Colentina in acea seara.

 


Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB 3mil

Eu pusesem pozele alea, dar nu mai stiu unde le-am postat. :)  O sa le caut cand am timp.

 


Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB Chev Celios

Aaaaaaaaaaaa prin 2009 cand a fost prima furtuna de zapada si 21 a intors in Colentina, iar 401 a avut parte de un incident atunci. De acea faza ziceti voi????

 


Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB 3mil

Uite aici s-a discutat (pe vremea cand nu era forumul asta).

 


Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB alchimistul

Astazi l-am luat pe 27 de la RATB Titan catre Unirii. Stiam ca luna aceasta avusesera loc lucrari la calea de rulare, insa ma asteptam sa fie terminate. Nici vorba de asa ceva - intre statiile Policolor si Stirom se circula si acum in sistem paleta, deoarece calea de rulare lipseste pe sensul catre RATB Titan.
Care e motivul lucrarilor acestea periodice ? Sunt probleme ramase dupa constructia metroului (fundatie proasta a liniei, balast prost compactat) ? Sau gura "cuiva" trebuie sa manance periodic ? :twisted:  Daca e valabila varianta din urma, ar putea sa manance inlocuind linia dintre Ramnicu Sarat si Dristor, spre exemplu... :twisted:

 


Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB Dominatrix

Aha, deci cat timp a fost inchisa circulatia un weekend s-a reinstalat paleta. Daca se circula la paleta intre Stirom si Policolor inseamna ca s-au apucat de sensul nerefacut anul trecut, cand s-a lucrat la celalalt sens. Linia pe Th. Pallady e inlocuita in regie proprie de catre Sectia Linii, si de aceea durata de executie se intinde precum elasticul de la chiloti. Oricum, linia cu joante care a mai ramas intre statiile IOR2 si Policolor ar trebui inlocuita cat mai repede. Iti clantane dintii in gura cand te "plimbi" cu tramvaiul pe acolo.

 


Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB alchimistul

Linia aceea cu "joante" (am invatat un cuvant nou :D ) - la fel ca si cea de pe Petricani imi lasa senzatia ca merg cu trenul, pentru mine personal e o senzatie placuta. Macar de ar fi la acelasi standard tehnic atatia kilometri de linie pe dale si tot ar fi mai buna decat ce avem acum.
Daca tot e lucrare in regim propriu, de ce insista atat pe un sector cat de cat OK si nu se apuca, macar asa timid, cate o statie, sa inlocuiasca linia pe sectoare unde de-adevaratelea iti clantane dintii ? :roll:

 


Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB Dominatrix

Pe langa faptul, ca RATB, ca institutie bugetara e obligata sa faca licitatie pentru orice, de la echipamente electronice pentru tramvaie pana la neoane, problema principala e lipsa fondurilor pentru investitii. Ca sa dau un singur exemplu, in anul 2009, bugetul de investitii al RATB a fost de 239.555.000 lei, din care numai 7.000.000 lei au provenit din fonduri proprii ale regiei. Si din suma de 7 milioane, evident ca nu tot s-a investit in inlocuirea liniilor de tramvai. Ce "modernizari" sa faci cu asemenea mizilicuri? Nu te poti intinde mai mult decat ai plapuma.

De fapt, in bugetul defalcat pe capitole al RATB, modernizararea liniei pe Th. Pallady nici macar nu e inclusa ca "modernizare" ci ca "reparatie", iar sumele necesare provin din asa-zisul "fond de productie". La fel si cu celelalte lucrari (mai mult carpeli) facute de EIELCC – Sectia Linii, ca de exemplu reparatia liniei de tramvai pe Sos. Pantelimon (si acolo s-a circulat la paleta o perioada), bucla Laromet, linia in zona Pod Constanta, linia pe str. Cobalcescu etc.

Iar calitatea acestor "reparatii" se poate observa deja in zonele mentionate, si chiar pe Bd. Th. Pallady sau Camil Ressu pana la Fizicienilor, asa ca nu cred ca aceste lucrari in regie proprie sunt asa de indicate cum ar parea la prima vedere. Desi costurile sunt mai scazute, fiidnca manopera este platita "la negru", fara sa fie supusa la impozitare, cota TVA etc. , dezavantajele sunt destul de mari: calitate slaba a lucrarilor prin folosirea de forta de munca semi-calificata, lipsa unui contract de executie si a garantiei de buna executie, lipsa de coordonare cu refacerea carosabilului auto pe arterele respective (spre deosebire de proiectele de investitii desfasurate de Directia de Transport, Drumuri si Sistematizarea Circulatiei) etc.

Legat de linia cu joante, intr-un fel si eu imi amintesc cu o oarecare placere de vremea cand tot traseul intre Piata Titan si capatul de la "Intrare Sat Catelu" (dincolo de actualul capat din dreptul strazii Nicolae Teclu) era realizat in acest sistem, si ma duceam sa ma joc v-ati ascunselea in lanurile de porumb dincolo de capatul de linie :wink: :oops: dar realitatea e ca linia aceea are aproape 30 de ani, deci destul de uzata, traversele de lemn sunt putrede, sistemul de realizare e zgomotos (tac-tac'ul acela iti zgaraie timpanul destul de rau, mai ales noaptea, daca ai norocul sa stai intr-un bloc de-a lungul bulevardului etc.) deci e foarte bine ca se inlocuieste.

 


Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB fider

Problema principala cu liniile de tramvai este urmatoarea:
- RATB are utilaje vechi si foarte vechi, rar suficiente ca tehnologie si numar (amintiti-va doar de generatoarele electrice pentru sudura montate in autocamioane Roman si sudura cu electrozi obisnuiti)

Este bine ca RATB mai repara ceva, de bine de rau, cu fondurile si materialele avute la dispozitie pentru ca unele segmente de linie desi au fost promise si sunt scadente la inlocuire de ani buni, onor PMB prin mirobolanta Directie de Transport nu vrea sa miste un deget. Pe de alta parte RATB nu are nici aprobarea nici dreptul de a face lucrari pentru strazi sau alte utilitati asa ca legat de coordonarea cu alte institutii nu are sens sa vorbim si oricum intra in sarcina maretei Primarii sa notifice executantii, sa aprobe calendarul de lucrari deci iarasi nu sunt decat cuvinte proaste de spus despre Primarie. Nu vreau sa accentuez cat de cretin este ce face PMB in privinta investitiilor pentru infrastructura tramvai si troleibuz pentru ca se stie deja.

 


Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB Gabi23

Se misca parca din ce in ce mai repede pe Cuza cu stergerea urmelor de linie de tramvai. Mai dureaza ceva pana avem strada din nou ca-n palma, deoarece se reface cumplet si fundatia fostei linii de tramvai.

DSCF6514.JPG (734.97 KB; downloaded 9034 times)

DSCF6516.JPG (736.99 KB; downloaded 9033 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 55
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Prezentarea rețelei de tramvai din București  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420646 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use