Zona metropolitană BucureștiPrezentarea rețelei de tramvai din București

 

Topic: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB

765 posts, 264225 views
 
Go to page:  1  ... 23 24 25 26 27 28 29  ... 55
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a RATB / ST Puss in Boots

De lucrarile la linii (55, 40 etc) se mai stie ceva sau asteptam bugetul?

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a RATB / ST punmeister

Pai Vasile Milea a fost aprobat alaltaieri in CGMB, deci ar trebui sa vedem in curând licitatia pe SICAP.

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a RATB / ST 1689

Din pacate, tramvaiul nu a fost considerat o prioritate de regimul comunist si a fost vazut ca o oaie neagra de administratiile locale de dupa '90.

Intr-un reportaj extrem de interesant despre istoria transportului in comun din RDG se mentioneaza ca liniile de tramvai din noile cartiere dormitor erau date in folosinta inaintea inceperii constructiei blocurilor.
Pe de o parte, erau folosite de muncitorii care mergeau la santier, apoi - avantajul si mai mare - erau deja functionale in momentul in care oamenii se mutau.
In Bucuresti tendinta a fost invers. Intii, s-a desfiintat tramvaiul in centru pe vremea lui Dej iar pe vremea lui Dibaciu' nu s-a mai prevazut (aproape) nici o linie noua in noile cartiere (Berceni, Drumul Taberei).

RDG-ul a investit masiv (scrisnind din dinti) in tramvaie Tatra - care, apropo, sint inca in serviciu azi in multe orase din Romania - (desi avusesera propria fabrica), noi am "creat" V3A-ul (cu care ne tirim si azi).

Concluzia este ca existenta infrastructurii este esentiala pentru stimularea consumului. Iar Bucurestiul sta (foarte) prost la capitolul tramvai (si transport electric in general). Pentru ca nu s-a vrut si nu se vrea.

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a RATB / ST Puss in Boots

Acelea care conteaza pt vreo statistica, Tatra "originale", nu cred ca sunt in alta parte decat la Bucuresti. N-au rezistat civilizatiei noastre avansate. N-au fost bani, nu a fost interes. A fost mai simplu sa iei SH din Germania. Mai sunt in vreo 6 orase cred. Sunt multe zone care ar putea avea tramvai si maine fara vreo problema si fara a circula goale cum au unii impresia doar pt ca e metrou (vorbesc mai ales de Centru, da, dar si de sos.Berceni poate). Ar fi fost buna o linie pe Obregia prelungita acum spre Metro Berceni. Puhoi de lume va fi acolo (sunt deja destui). Cum ii transporti pe toti? Ah da, 1000 de oameni in 5-600 de masini aprox. Simplu. Ca mai sunt unii care merg si cate doi. Nu se vrea pt ca nimeni nu sta sa gandeasca mai departe de ziua de maine si furtul urmator. Putinele lucruri care se fac se nasc greu si doar ca mai urla unii si altii, ca sunt fonduri UE, ca de ce nu luam tramvaie noi etc. Cum va explicati ca stam cu atatea V3A la gard si nimeni nu misca un pai? Facute 30-40 ca noi si taiate restul. Tot ar mai suplimenta anumite linii. Nici macar atat.

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a RATB / ST shoppy

Pai tramvaiul a fost oaia neagra dupa 90 pentru ca in 88 si 89 a fost o explozie de linii de tramvai construite cu dale OR puse fara fundatie direct pe asfalt(de dragul de a i se raporta carmaciului jdemii de km realizati), care evident s-au distrus foarte repede la imbinarile dintre dale, asta s-a intamplat cel putin la Brasov si Constanta.
Si cum dupa comunism a picat sistemul feroviar asa au picat si tramvaiele, doar ca tramvaiele s-au observat mult mai usor.

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a RATB / ST 1689

Eu ma refeream strict la situatia din Bucuresti. Tramvaiul are o istorie destul de restrinsa in alte orase din tara (cred ca - in afara de Timisoara, Oradea, Arad si Iasi (nu stiu de Craiova)), nici un alt oras din tara nu a avut tramvai inainte de 1970. Din toate "ctitoriile", cred ca singura care a suravietuit e Botosaniul (respect pentru incapatinare). Restul, asa cum au aparut au si disparut.
Revenind insa la Bucuresti, reteaua a fost continuu mutilata si redusa ca utilitate (ca si cum s-ar fi dorit sa fie pusa in vitrina, sa se arate ca exista, fara ca cineva sa creada in utilitatea sa).
Singurul pas inainte facut de peste 40 de ani este traseul 41. In rest, s-au aruncat bani de pomana pentru modernizarea unor trasee care se plimba pe la periferie (vezi 12, 8, 34 chiar si 32 sau 55-ul) sau leaga nimic cu niciunde (revin la cioturile modernizate pe Viitorului sau Tunari).
Mai mult, s-au permanentizat aberatiile lui Dibaciu' (tramvai care intoarce la Pirvan si Mitropolie fara conexiune prin Piata Unirii) si - mai mult - s-a distrus si ce mai supravetuise (capatul de la  Nuferilor, linia de pe Panduri, pe Sergent Iriceanu si Berceni si exemplele pot continua).
Asa ca degeaba cumparam tramvaie noi daca se plimba pe trasee ilogice.

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a RATB / ST andrei11

8,12 sunt utile, 32, 55 suntesențiale iar 34 e o ranforsare a liniei 1. Fostul cap de la Nufărul era  tot atât de ilogic ca cel de la Vasile Pârvan. Ba chiar mai ilogic, măcar la Vasile Pârvan ai un troleu care te duce-n centru.
Nu înțeleg în ruptul capului de ce vreți să uniți traseul lui 21 cu cel al lui 32. Dacă  21  e un cap de sine stătător, ok, pentru majoritatea destul de aproape și de Universitate și de Unirii,  32 are legături  ideale  cu metroul și cu Piața Unirii.
Liniile de tramvai de dinainte de metrou erau gândite ca linii care străbăteau tot orașul, după apariția metroului s-au reorganizat.  
Asta nu înseamnă că nu există loc de mai bine.
Prima acțiune care ar trebui demarată ar fi modernizarea / darea în folosință a traseului liniei 5 ( Sf Gheorghe - fostul aeroport Băneasa )

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a RATB / ST Puss in Boots

Guys, voi vorbiti de 12 care nu mai circula cred ca de cand s-a inceput lucrul la Basarab. La ce linie va referiti de fapt? La 21?

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a RATB / ST ByOnu

Andrei, ca unesti sau nu 21 cu 32 putin conteaza, dar avem nevoie sa traversam Piata Unirii cu tramvaiul. Si daca le prelungesti pe toate la Sf. Vineri si Sf. Gheorghe tot este treaba. As putea fi oarecum de acord cu tine ca un traseu format din 21 si 32 combinate ar putea fi prea lung pentru a mentine niste intervale preductibile. Dar 32 (si tot ce mai intoarce acolo) trebuie scos din fundul curtii si adus in centru.

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a RATB / ST WT_fan06

E mai uşor să fie predictibile după montarea gardului pe 21, iar dacă cineva blochează pe Moşilor tramvaiele, cele din direcția lui 32 pot uşor să întoarcă a "vechea" buclă, care nu trebuie desființată sub nicio formă.

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a RATB / ST andrei11

ByOnu wrote:
... dar avem nevoie sa traversam Piata Unirii cu tramvaiul...Dar 32 (si tot ce mai intoarce acolo) trebuie scos din fundul curtii si adus in centru.

De ce să traverseze Unirii ? ( Nu că n-aș fi de acord, dar care-i logica ? )
32 acum nu întoarce în centru ? Mie mi se pare că bucla e chiar în centru...

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a RATB / ST ByOnu

Pentru ca reteaua de tramvai este fracturata de Piata Unirii. Andrei, nu mai reiau aici motivele, avem topic dedicat. Dar este nevoie de conectarea liniilor (Unirii - Sf. Vineri) ca de oxigen. Terminalul de la Unirii este o gluma proasta. Iar Piata Unirii este foarte mare, nu e ca si cum am vorbi despre Piata Romana. Ca sa traversezi Piata Unirii la pas, pai iti trebuie nene vreo 5-6-7 minute zdravene (de la persoana la persoana), prin parcul infect, sau pe trotuarele cu chiloti, oricare va surade mai mult.

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a RATB / ST Puss in Boots

Umbla o idee buna (dupa mine) de a face un terminal ca lumea in mijlocul Pietei Unirii. Si de aici posibilitatea de a avea un traseu care traverseaza piata (alte linii il vor folosi ca terminus).

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a RATB / ST alliens

Daca ar putea sa il lege si la metrou ar fi perfect. Dar ca orice idee buna nu se va face.

 


Go to page:  1  ... 23 24 25 26 27 28 29  ... 55
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Prezentarea rețelei de tramvai din București  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use