Zona metropolitană BucureștiPrezentarea rețelei de tramvai din București

 

Topic: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghencea

1826 posts, 504050 views
 
Go to page:  1  ... 66 67 68 69 70 71 72  ... 131
 
 

📖 Pagination options
Re: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghenc ByOnu

Sigur dorim asta? Cred ca sunt cazuri si cazuri particulare. Un dezavantaj ar fi faptul ca o semicursa va dura mai mult din punctul meu neavizat de vedere: tramvaiul ar stationa si la semafor si in statie, pe cand inainte de intersectie asteptatul la semafor coincide cu statia.

 


Re: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghenc Andi_C

Se vor monta garduri de protectie si acoperitoare la noile statii de la Crângași, am observat niste conducte de curent la capetele stațiilor și în zona mediană a acestora, cumva cele din față sunt pentru afișajele electronice ?

 


Re: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghenc WT_fan06

Peroanele de tramvai nu au ce să caute după intersecție ci înaintea ei. Astfel nu stai degeaba de două ori şi poți face o semaforizare inteligentă. În Germania semafoarele pentru tramvaie au o lampă pe care scrie T, iar asta le indică vatmanilor când să închidă uşile şi să se pregătească să plece. Verdele pentru tram durează foarte puțin şi de aceea după ce e afişat T vatmanii nu mai pot deschide uşile pasagerilor întârziați că altfel pierd verdele.

 


Re: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghenc Cristi N

Nici eu nu sunt prea avizat dar ma gandeam la urmatoarele chestii valabile mai mult pentru toate liniile de tramvai nu neaparat pentru 41.
- Daca am avea un sistem de management al traficului, tramvaiul ar putea primi verde cu 3-5 secunde inaintea masinilor suficient cat sa faca orice viraj are nevoie.
- Daca sunt peroanele decalate poti baga pe linia de tramvai si restul de mijloace: autobuze/troleibuze.
- Spatiul de dinainte de intersectie este cel mai pretios, acolo ar trebui sa separi cat mai bine directiile de deplasare. E preferat sa ai benzi dedicate pentru fiecare viraj si timp alocat pentru el altfel soferii reusesc ei sa se blocheze unii pe altii cu maxim succes.
- La trecere pietonul e fortat sa vina cu fata spre trafic astfel creste siguranta, practic asa e aproape sigur ca se va asigura chiar si involuntar.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghenc Utilizator anonim

Victor92 wrote:
Nu era vorba sa faca peroanele lungi cat sa incapa doua tramvaie :| ?


Nu, le fac doar sa intre tramvaie de 36 de metri. Am intrebat acum multi ani de ce nu au fost facute pe 41 peroane pentru cate doua tramvaie, chiar pe cineva care a participat la proiectarea traseului, raspunsul a fost ca cu un parc de 34 de tramvaie de capacitate mare, adica mai mari ca V3A, nu trebuie niciodata sa fie mai mult de un vagon in statie. Apoi, alta idee a fost ca daca ar opri doua tramvaie odata calatorii mai mult s-ar incurca intre ei pe peroane, si teoretic asa e.

Peronul de la Crangasi a devenit o anomalie la putin timp de la redeschiderea statiei, in 2003 cand l-au dat in functiune nu exista trecerea de pietoni, tot accesul se facea exclusiv prin pasajele de la metrou, evident ca iesea nebunie, asa ca statia a fost scurtata si au fost facute trecerile de pietoni existente si acum.

 


Re: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghenc Valentin

Bun, e inutil pentru ca s-ar sta de 2 ori, dar nu luati in calcul faptul ca de multe ori tramvaiul cand opreste in statie si e verde (statie inainte de intersectie), dupa ce urca toata lumea se face rosu, asta inseamna ca tot se sta de 2 ori si chiar lucrul asta ii fac pe vatmani sa se grabeasca cateodata sa prinda verdele (chiar sa forteze intrarea in intersectie, mai ales catre Ghencea la ultima statie).

Un alt argument este ca de mai multe ori, un tramvai poate sa si prinda verde (statie dupa intersectie) si sa treaca fara griji, astfel oprind doar o data. Bun, sunt cazuri mai izolate, dar se poate lucra la un sistem bazat pe GPS-ul instalat pe vagoane + o baliza sau ceva (nu ma pricep) la plecarea din statia anterioara (de ex. tramvaiul pleaca acum de la Tricodava si se trece peste baliza x), in asa fel incat atunci cand ajunge la P.Drumul Taberei
sa prinda semaforul verde pentru tramvaie, care sa tina pana cand trece tramvaiul! (asta in cazul blocajelor in intersectie + ajutarea deblocarii in unele cazuri). In felul asta se opreste doar o data, dupa intersectie si nu se mai grabeste nimeni. Evident, un impediment ar putea fi ce se intampla in cazul in care in aceeasi intersectie trebuie sa treaca si al doilea tramvai de pe sensul opus care sa zicem ca e in intarziere fata de primul (decalat), tii mai mult verdele? Dai drumul la traficul auto si dupa iar se face rosu? Problema s-ar putea rezolva printr-un singur verde in care sa treaca 2 tramvaie si sa fie luate in calcul ambele pozitii.

Oricum, e discutabil, mai ales in cazul lui 41 cat timp sa economisesti? La ore de varf (inainte de lucrari) tramvaiul venea la 2,3 minute - usor comparabil cu M2 (nu d.p.d.v. al capacitatii) , deci cel putin la linia lui 41 nu prea mai ai ce sa-i faci. Mai degraba s-ar rezolva problemele la linie in asa fel incat sa circule cu o viteza cat mai mare prin Pasajul Lujerului - Podul Grant + separarea pe ultimul segment inspre Piata Presei.

In cazul altor linii care vin mai rar ar putea fi un ajutor un sistem bazat pe GPS+balize.

 


Re: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghenc BGP2597

Poziția stațiilor ar trebui să depindă de geometria intersecției și de spațiul disponibil înainte / după intersecție și de facilitarea transferului către alte mijloace de transport. Altfel, în ambele cazuri pot exista situații când se stă la semafor o dată sau de două ori, în funcție de momentul în care ajunge tramvaiul, deci nu ăsta e cel mai bun argument pentru amplasarea stațiilor.

 


Re: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghenc orex

Perfect nu exista!
Astfel, peroanele liniei 41, inainte de edificarea ”primului metrou usor”, au fost  situate inainte de intersectie in statiile Tricodava, (actual Auchan), Moghioros (piata Drumul Taberei), Timisoara (actual Plazza), pod Ciurel si Bd. 1 Mai (actual Ion Mihalache). S-au reconsiderat aceste aspecte, astfel ca-n urma definitivarii proiectului avem ce este astazi, desfiintandu-se o statie chiar (bd. Marasti colt cu maresal Averescu). Restul sunt ca si astazi situate si sper sa nu ma insel amarnic! Cert e ca si-n configuratia actuala trebuie ”umblat” la ele, adica lungite, pentru a incapea noile tramvaie vizate a fi achizitionate si pentru aceasta linie! ”Unda verde”, care conferea prioritate, nu se va mai putea aplica, tinand cont de valorile traficului in anumite puncte, devenite nevralgice, pentru aceasta ruta. Chiar si-n contextul actual, 41 isi indeplineste menirea! :)

 


Re: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghenc WT_fan06

Asta cu forțatul verdelui și prinsul verdelui este tot o găselniță românească. Tramvaiul nu are ce să caute în intersecție pe același verde cu mașinile, decât dacă nu există niciun conflict de trafic. În țările civilizate tramvaiul primește verde separat cu câteva secunde înainte de mașini și apoi are roșu cât trec mașinile, nu are voie să forțeze nimic. N-ai să vezi tramvaie intrând în trombă în intersecție claxonând de zor mașinile care deja sunt pe șină să facă stânga. Stau și așteaptă, de preferat în stație. La noi deabia dacă există câteva semafoare pentru tramvaie, iar acelea au becuri arse și dau verde odată cu mașinile, deci diferența netă este 0.

 


Re: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghenc survola

Stația după intersecție / semafor e bine de făcut atunci când se poate face o banda suplimentară pentru virajul la stânga al autovehiculelor, altfel timpul câștigat de tramvai la semafor e discutabil.

 


Re: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghenc orex

Proiectul japonezilor e de acum mai bine de 20 de ani. Atunci poate ar fi functionat dar nu s-a aplicat niciodata. Trecand peste acest aspect, acum, in anul de gratie 2019 e imposibil de transpus in practica. Si asa, in mod normal, de la Auchan pana la Crangasi (un punct de mare interes pentru cei din Dr. Taberei) nu faci mai mult de 12-15 minute. Nu-i o corvoada, nu? ;)
@survola
Ce-ar fi fost daca...
Nu vorbim de proiecte ci de ceva functional dat in circulatie de peste 17 ani. Hai sa ne ancoram in realitatea cotidiana si daca gasim solutii fezabile sa le oferim  diletantilor din autoritati. Daca autoritatile sunt incapabile sa le gandeasca si sa le zamisleasca, sa le demonstram ca nu-s profesionisti. E mai corect asa, nu crezi?! ;)  :bere:

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghenc Utilizator anonim

Statiile fizic sunt gata, mi se pare o bataie de joc imensa din partea STB ca nu le-au reactivat asa, e bine ca s-au miscat repede in ultimele zile, dar puteau deja sa mute statia in locatia normala.

DSC_7787.jpg (178.6 KB; downloaded 1721 times)


DSC_7791.jpg (192.37 KB; downloaded 1721 times)


DSC_7792.jpg (166.53 KB; downloaded 1721 times)

 


Re: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghenc Gabi23

E nevoie de comisie de recepție, 5 teancuri de hârtii și eventual să taie cineva panglica!  :bleah:

P.S. Un detaliu fin, cineva a băut berea înainte de toate astea!  :no:  :rofl:

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghenc Utilizator anonim

In jurul orei 11 venise o interventie de la STB, a parcat langa statie cu doua balize de avertizare in spate, deci posibil sa faca ceva in cursul zilei. Oricum puteau sa se agite sa puna gardurile ieri si azi...  :roll:

 


Go to page:  1  ... 66 67 68 69 70 71 72  ... 131
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Prezentarea rețelei de tramvai din București  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420646 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use