Banu Manta - Mihai Bravu - Vacaresti (linia 34)

Prezentarea detaliată a tuturor liniilor de tramvai din București

Re: Banu Manta - Mihai Bravu - Vacaresti (linia 34)

Mesajde Dr2005 » Mar, 05 Iul 2011, 19:57

Prima linie circulară a RATB-ului (atenţie: a RATB-ului, nu a ITB-ului) a fost 163 acum câţiva ani... după aia a fost spart în 162 şi 163 ca acum.
Dr2005
 

Re: Banu Manta - Mihai Bravu - Vacaresti (linia 34)

Mesajde alex1968 » Mar, 05 Iul 2011, 20:17

O clipa, asta clameaza cei de la RATB. Cati de la ei mai stiu de tramvaiul 26 cu care circulam ntr-o mare linie inelara in anii 80? Dar asa le place lor- sa-si aloce merite si premiere istorice false!
alex1968
Membru Bronze
 
Mesaje: 300
Membru din: Sâm, 11 Iun 2011, 12:43

Re: Banu Manta - Mihai Bravu - Vacaresti (linia 34)

Mesajde ionescu63 » Mar, 05 Iul 2011, 20:26

Mai era si perechea 47/48 pana la construirea liniei de metrou usor 41.
ionescu63
Membru Bronze
 
Mesaje: 480
Membru din: Dum, 02 Mai 2010, 19:18
Localitate: Bucuresti

Re: Banu Manta - Mihai Bravu - Vacaresti (linia 34)

Mesajde Dominatrix » Mar, 05 Iul 2011, 20:49

alex1968 scrie:O clipa, asta clameaza cei de la RATB. Cati de la ei mai stiu de tramvaiul 26 cu care circulam ntr-o mare linie inelara in anii 80? Dar asa le place lor- sa-si aloce merite si premiere istorice false!
In primul rand, nu stiu ce merit deosebit are aceasta linie 1, care nu pare altceva decat o incropeala ieftina cu ocazia inchiderii liniei pe Rebreanu. In al 2'lea rand, o linie circulara are un merit daca are o oarecare utilitate logica. Singura utilitate a acestui traseu pare a fi acela de a reduce la minim parcul de tramvaie necesar.
ionescu63 scrie:Mai era si perechea 47/48 pana la construirea liniei de metrou usor 41.
Acelea intorceau intr-o mare bucla descrisa de arterele Timsisoara, Progresului, 13 Sept, Ghencea, Brasov. Deci nu ceea ce numim linii circulare.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Banu Manta - Mihai Bravu - Vacaresti (linia 34)

Mesajde Tom » Mie, 06 Iul 2011, 02:19

Prima linie circulara de autobuz a fost 133. De 163 nu stiam ca a fost circulara, doar ca unea capetele din Giulesti ale actualelor linii 162 si 163.
47/48 sunt linii semi-inelare (nu stiu daca asta e termenul oficial). La Iasi exista acum perechea 1/13 in acelasi sistem. Interesant e ca RATP Iasi se fereste de asemenea linii, iar o linie pur circulara o exclude total, in principal datorita lipsei unor linii de stationare.
Revenind putin la traseul din titlu, a observat cineva prin zona Mihai Bravu - Ferdinand daca intreba cineva pe vatman daca merge in Colentina? :lol:
Cam neinspirata redenumirea asta, il puteau numi 26 sau lasa ca 34, dar cred ca a fost o treaba de imagine a lui Oetker. Are noroc, daca mai lanseaza niste pasaje cu tramvai mai are liber si nr. 2 si 3 pentru trasee.
Nu poți spune că ești OM dacă n'ai plantat un POM și nu ai crescut un TOM!
Avatar utilizator
Tom
Pisică
 
Mesaje: 1965
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03
Localitate: Imperium Trix

Re: Banu Manta - Mihai Bravu - Vacaresti (linia 34)

Mesajde Dominatrix » Mie, 06 Iul 2011, 04:39

Problema cu redenumirea liniei circulare in 26 cred ca e alta: oare cati din Serviciul de Exploatare si Miscare isi mai amintesc de un traseu desfiintat acum 23 ani? Daca nu si-au amintit de exemplu ca actualul 55 ar fi fost de fapt parte din vechiul 13, iar actualul 56 este de fapt un 43 prelungit, nu vad de ce si-ar aminti de 26, cu atat mai mult cu cat pot baga mana in foc ca toata gaselnita asta cu linia 1 circulara e ceva temporar.
Pe de alta parte, chiar m-am mirat in 2007 cand s-a inchis zona Basarab, si noua linie Depoul Militari - CFR Progresul a primit indicativul "traditional" 25, in conditiile in care 25 original, pe un traseu usor diferit a fost desfiintat in 1991, si in urmatorii 16 ani nu a existat deloc.
Si revenind la linia circulara 1, nu stiu de ce, dar nu ii dau viata lunga. Cred ca se va reveni la ceva mai "cuminte" curand, cum s-a revenit si cu 34 pe Vitan in loc de capatul in Depoul Dudesti, de exemplu.
Tom scrie:Prima linie circulara de autobuz a fost 133.
O alta linie circulara (in ambele sensuri) in anii 70 - '80 a fost 104: Faur - 1 decembrie 1918 - Basarabia - N. Grigorescu - Postavarului - 1 decembrie 1918 - Faur.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Banu Manta - Mihai Bravu - Vacaresti (linia 34)

Mesajde ByOnu » Mie, 06 Iul 2011, 08:24

Dominatrix scrie:Problema cu redenumirea liniei circulare in 26 cred ca e alta: oare cati din Serviciul de Exploatare si Miscare isi mai amintesc de un traseu desfiintat acum 23 ani?...


Spun si eu acum, .. V56 #119 poarta nr liniei 26, imi vine greu sa cred ca nu-si aminteste nimeni de o linie precum 26.
Dacă merge cu sârmă, e păcat să pui șurub!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 4673
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Banu Manta - Mihai Bravu - Vacaresti (linia 34)

Mesajde rosetti61 » Mie, 06 Iul 2011, 21:07

Liniile circulare ale perioadei de dinainte de 1989 au fost (nu mai amintesc de linia 16 interbelica cu cap la Obor): 26 - cu traseul pe care l stim prea bine (infiintat in vara lui 1965/66), 133 (ca 33 in 1959, linie pe care s-au folosit bilete de corespondenta), al carei traseu este iarasi binecunoscut - pana in anii 80 circula prin Sabinelor, dupa a fost prelungita prin calea 13 Septembrie, Sebastian, Calea Rahovei din cauza inceperii operatiilor de sistematizare in cartiertul Izvor - motivul a fost "deservirea mai buna a calatorilor", linia avand acum doua puncte de intersectie cu inelul de tramvai - la Gara si in Rahova. Astea erau liniile principale.
Alte linii: asa cum s-a mai spus 104, cu capat la Faur, 165(65) cu capat la ICME, pe traseul ICME - Sos Catelu - sos Pantelimon - Bd. L.Salajan - Bd Ion Sulea - Drumul intre Tarlale - ICME. 39 sura Mare - Sos Viilor - Calea Rahovei - Calea Ferentari - prel.ferentari - str Zetarilor - sos Giurgiului - Sura Mare (a fost si asta ,utata cand la Sura Mare, cand la Zetarilor si pana la urma a sfarsit pe traseul actual al lui 4).
Linie inelara a timpurilor noastre, este cea de acum pe linia 1, care nu stiu cat o rezista.

ByOnu scrie:Spun si eu acum, .. V56 #119 poarta nr liniei 26, imi vine greu sa cred ca nu-si aminteste nimeni de o linie precum 26.

E din cauza piesei "Un tramvai numit Popescu", ce se petrece pe linia 26. Din cauza asta sa nu-i fi atribuit acest numar, sa nu creada lumea ca are de a face cu un tramvai special?
rosetti61
Membru Silver
 
Mesaje: 1287
Membru din: Mie, 03 Feb 2010, 01:28

Re: Banu Manta - Mihai Bravu - Vacaresti (linia 34)

Mesajde Tom » Mie, 06 Iul 2011, 21:19

Lui 119 puteau sa-i lase inscriptia pe care o avea la inceputul anilor '90: "V.S.". Tot n'o baga nimeni in seama. In afara de asta, "linia 26" de pe 119 e deobicei Depoul Victoria - Bucur Obor - Mosilor - Piata Sf. Gheorghe si de acolo la depoul Dudesti :)
N'ar fi exclus ca datorita timpului mare de parcurs sa apara si linia 1bis care sa intoarca la Banu Manta ca vechiul 34 :lol:
Nu poți spune că ești OM dacă n'ai plantat un POM și nu ai crescut un TOM!
Avatar utilizator
Tom
Pisică
 
Mesaje: 1965
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03
Localitate: Imperium Trix

Re: Banu Manta - Mihai Bravu - Vacaresti (linia 34)

Mesajde Dominatrix » Mie, 06 Iul 2011, 21:20

Off-topic: Tramvaiul 39 nu a fost niciodata circular, desi asa apare (gresit) in unele surse din anii '80. Traseul corect era: Zetarilor - Anghel Alexandru - sos Giurgiului sura Mare - Sos Viilor - Calea Rahovei - Calea Ferentari - Piata Ferentari (comun cu linia 8). In 1990 a fost scurtat pe traseul Zetarilor - Sura Mare (traseul liniei 4) de azi. In a 2'a jumatate a anilor '90,, bucla si linia de stocare de la Piata Ferentari au disparut, iar linia 8 a fost prelungita la Zetarilor comun cu 23.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Banu Manta - Mihai Bravu - Vacaresti (linia 34)

Mesajde ByOnu » Mar, 05 Sep 2017, 00:02

Ignorand podul peste garla, mi se pare mie sau avem o statie la Metrou Mihai Bravu si urmatoarea tocmai la Sun Plaza?
Dacă merge cu sârmă, e păcat să pui șurub!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 4673
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Banu Manta - Mihai Bravu - Vacaresti (linia 34)

Mesajde GPS » Mar, 05 Sep 2017, 06:41

Pai înainte era Costache Stamate, dar s-a desființat de când cu pasajul, in schimb s-a făcut una sub pasaj, între rond și podul peste Dâmbovița.
Uite aici viitoarea stație, cea care va fi între Penes Curcanul (M Mihai Bravu) și Pridvorului (Sun Plaza):
Imagine
_____
Sursa foto: Tibi
GPS
Membru Silver
 
Mesaje: 2371
Membru din: Dum, 07 Iun 2015, 18:47

Re: Banu Manta - Mihai Bravu - Vacaresti (linia 34)

Mesajde Puss in Boots » Mar, 05 Sep 2017, 07:23

Sper ca dupa ce se incheie toate lucrarile astea sa dispara in sfarsit linia de autobuz 634 si inlocuita cu tramvaie (asa cum propune si Asociatia, daca 1 nu merge la Romprim).
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 3634
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Banu Manta - Mihai Bravu - Vacaresti (linia 34)

Mesajde Victor92 » Mar, 05 Sep 2017, 07:44

Normal ca linia 634 va disparea :roll: ...
Avatar utilizator
Victor92
Membru Gold
 
Mesaje: 7593
Membru din: Dum, 14 Noi 2010, 14:38
Localitate: Bucuresti, Romania

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Prezentarea rețelei de tramvai din București


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori