Topic: Linii de tramvaie desfiintate sau neutilizate in Bucuresti
105 posts, 28871 views
📖 Pagination options
- fl82
-
Posted:
-
Linii de tramvaie desfiintate sau neutilizate in Bucuresti
fl82
Din pacate , din 1992 pana astazi, sunt desfiintate sau abandonate (neutilizate) unele tronsoane din reteaua de tramvaie din Bucuresti:
-Pe Bdul. Bucurestii Noi, intre intersectia cu Bdul. Gloriei si fostul capat de linie “Laromet”= 1,5 km cale dubla (linie desfiintata)(linia de tramvaie de pe Bdul. Bucurestii Noi a fost desfiintata cu ocazia lucrarilor la M4 de metrou. Din pacate dupa terminarea acestor lucrari linia de tramvaie nu a mai fost reconstruita).
-Pe Calea Grivitei, intre intersectia cu Soseaua Nicolae Titulescu si intersectia cu Bdul. Gheorghe Duca= 0,6 km cale dubla (linie desfiintata)
-Pe Bdul. Alexandru Ioan Cuza, intre intersectia cu Soseaua Nicolae Titulescu si intersectia cu Bdul. Gheorghe Duca= 0,6 km cale simpla (linie desfiintata)
-Pe Calea Grivitei, intre intersectia cu Strada Buzesti/Strada Berzei si intersectia cu Strada care face legatura intre Calea Grivitei si Strada Mircea Vulcanescu = 0,5 km cale dubla (linie desfiintata)
-Strada care face legatura intre Calea Grivitei si Strada Mircea Vulcanescu , Strada Mircea Vulcanescu, Strada Pictor Theodor Aman, Strada General Henri Mathias Berthelot, Strada General Constantin Budisteanu, Calea Grivitei = 0,9 km cale simpla (linie desfiintata)
-Pe Bdul. Regiei= 0,3 km cale dubla (linie desfiintata)
-Pe Bdul. Ferdinand intai (intre intersectia cu Soseaua Pantelimon/Strada Ziduri Mosi si intersectia cu Bdul. Garii Obor), Bdul. Garii Obor, Soseaua Baicului= 1,2 km cale simpla (linie neutilizata, dar pastrata cu rol de rezerva)
-Pe Strada Doctor Paleologul (intre intersectia cu Calea Mosilor si intersectia cu Strada Mantuleasa), Strada Mantuleasa= 0,4 km cale dubla (linie neutilizata, dar pastrata cu rol de rezerva)
-Pe Bdul. Timisoara (intre intersectia cu Strada Valea Cascadelor si fostul capat de linie “CET Vest”)= 1,3 km cale dubla (linie desfiintata)
-Strada Ion Iriceanu, Soseaua Berceni= 2,3 km cale dubla (linie desfiintata)
-Soseaua Pantelimon, Soseaua Garii Catelu= 3,5 km cale simpla (linie desfiintata)
-Soseaua Giurgiului= 2,7 km cale dubla (linie desfiintata)
-Strada Dristorului (intre intersectia cu Soseaua Mihai Bravu/Strada Baba Novac si intersectia cu Bdul. Camil Ressu)= 0,6 km cale simpla (linie neutilizata, dar pastrata cu rol de rezerva)
-Bdul. Dacia (intre intersectia cu Strada Vasile Lascar/Strada Viitorului si intersectia cu Strada Icoanei), Strada Alecu Russo, Strada Tunari, Bdul. Barbu Vacarescu, Bdul. Aviator Alexandrescu Serbanescu, Bdul. Aerogarii= 6,6 km cale dubla (linie neutilizata)
-Strada Gratioasa, Bdul. Aerogarii= 0,5 km cale simpla (linie neutilizata)
-Calea Grivitei (intre intersectia cu Bdul. Ion Mihalache si intersectia cu Soseaua Nicolae Titulescu)= 3 km cale dubla (linie desfiintata intre anii 1984- 1992)
In total, din 1992 si pana in prezent, au fost desfiintate ori sunt abandonate (neutilizate), 26,5 km din reteaua de tramvaie din Bucuresti.
Pe de alta parte, dupa 1992 s-au mai construit retele pentru tramvaie in Bucuresti pe urmatoarele strazi:
-Pe Calea Vitan (intre intersectia cu Bdul. Octavian Goga/Calea Dudesti si intersectia cu Soseaua Mihai Bravu)= 1,3 km cale dubla
-Pe Bdul. 1 Decembrie 1918 (intre intersectia cu Bdul. Theodor Pallady si intersectia cu Strada Liviu Rebreanu)= 1,5 km cale dubla
-Pe Bdul. 1 Decembrie 1918 (intre capatul de linie “Faur Poarta 4” si intersectia cu Bdul. Basarabia)= 1,2 km cale dubla
In afara de acestea, retea pentru tramvaie in Bucuresti ar mai trebui construita si pe:
-Bdul. Lacul Tei (intre intersectia cu Bdul. Barbu Vacarescu si Strada Maica Domnului)= 1,2 km cale dubla propusa
-Strada Doamna Ghica (intre intersectia cu Bdul. Lacul Tei/Soseaua Petricani si Soseaua Colentina)= 0,5 km cale dubla propusa.
-Acces gara Bucuresti-Progresul= 0,4 km cale dubla
Astfel, daca s-ar reconstruita si ar fi utilizata toata infrastructura de tramvaie existent in 1992 (si 1984) in Bucuresti ( 154 km) si s-ar realiza infrastructura de tramvaie pe strazile sus-numite, lungimea totala a retelei de tramvaie din Bucuresti ar fi de cca 163 km.
In afara de acestea, in perspectiva se poate aveea in vedere prelungirea liniilor de tramvaie a RATB si spre unele comune din jurul Bucurestiului, deoarece multi cetateni care locuiesc in aceste comune se deplaseaza zilnic in Bucuresti, pt. servici, etc, astfel:
-De la capatul Mezes pana in comuna Chitila;
-De la capatul Helitube (Pasaj Colentina) pana in “orasul” Voluntari;
-De la capatul “Granitul” pana in comuna Pantelimon;
-De la capatul “Romprim” pana in comuna Popesti-Leordeni;
-De la capatul “CFR Progresul” pana in comuna Jilava.
-Capete de linii de tramvaie in Bucuresti existente:
-24 (Mezes, Cartier Damaroaia, Piata Presei Libere, Platforma Pipera, Helitube (Pasaj Colentina), Granitul, Republica, Faur Poarta 4, Complex RATB Titan, Sura Mare, Romprim, CFR Progresul, Zetarilor, Depoul Alexandria, Ghencea, Depoul Militari, 16 Februarie 1933, Gara Basarab, Banu Manta, Gara de Nord, Plevnei, Piata Sfantul Gheorghe, Sfanta Vineri, Piata Unirii).
-Foste capete de linii, in prezent neutilizate, dar unde exista retea:
-6 (Aeroport Baneasa, Gara Obor (pastrat cu rol de rezerva), Lacul Tei (pastrat cu rol de rezerva), Baba Novac (la intersectia Soseaua Mihai Bravu cu strada Dristorului, pastrat cu rol de rezerva), Piata Titan (pastrata cu rol de rezerva), Piata Iancului (pastrata cu rol de rezerva)).
-Foste capete de linii de tramvaie complet desfiintate, dar prin zone pe unde mai este retea de tramvaie:
-4(Bdul. Expozitiei, Cartier Colentina, Piata Rahova, Urbis)
-Foste capete de linii de tramvaie din Bucuresti, complet desfiintate, in zone unde a fost desfiintata si reteaua de tramvaie:
-6 (Laromet, CET Vest, General Berthelot, IMGB, ICME (linia 28), Jilava (linia 29))
-Capete de linii de tramvaie propuse a fi realizate in Bucuresti
1 (Gara Bucuresti-Progresul)
Numarul maxim de capete de linii de tramvaie in Bucuresti: 41
-Numarul maxim de linii de tramvaie care pot exista in Bucuresti: 59 (numerotate de la 1 la 59)
-Depouri de tramvaie existent in Bucuresti: 8 (Alexandriei, Bucurestii Noi (construit in 1943), Colentina, Dudesti, Giurgiului, Militari, Titan, Victoriei (cel mai vechi depou de tramvaie din Bucuresti existent)).
Foste depouri de tramvaie din Bucuresti, desfiintate: 4
-Depoul Giulesti (mai este folosit pt. vagoane de serviciu. Inaugurat in 1957 si fara vagoane de calatori din 1995)
-Depoul Cotroceni, primul depou pt. tramvaie electrice din Bucuresti. Inaugurat in 1894 si desfiintat la octombrie 1943. Era situat in apropierea termocentralei Grozavesti.
-Depoul Panduri (construit in 1930, dezvoltat in 1940 si desfiintat in 1986. Era situat in zona intersectiei Soseaua Panduri cu Calea 13 Septembrie, unde astazi se afla “Spitalul Panduri- Clinic Profesor Doctor Theodor Burghele”).
-Depoul Splaiul Unirii (desfiintat in 1988. Era situat la intersectia Soseaua Mihai Bravu cu Splaiul Unirii).
Din pacate , din 1992 pana astazi, sunt desfiintate sau abandonate (neutilizate) unele tronsoane din reteaua de tramvaie din Bucuresti:
-Pe Bdul. Bucurestii Noi, intre intersectia cu Bdul. Gloriei si fostul capat de linie “Laromet”= 1,5 km cale dubla (linie desfiintata)(linia de tramvaie de pe Bdul. Bucurestii Noi a fost desfiintata cu ocazia lucrarilor la M4 de metrou. Din pacate dupa terminarea acestor lucrari linia de tramvaie nu a mai fost reconstruita).
-Pe Calea Grivitei, intre intersectia cu Soseaua Nicolae Titulescu si intersectia cu Bdul. Gheorghe Duca= 0,6 km cale dubla (linie desfiintata)
-Pe Bdul. Alexandru Ioan Cuza, intre intersectia cu Soseaua Nicolae Titulescu si intersectia cu Bdul. Gheorghe Duca= 0,6 km cale simpla (linie desfiintata)
-Pe Calea Grivitei, intre intersectia cu Strada Buzesti/Strada Berzei si intersectia cu Strada care face legatura intre Calea Grivitei si Strada Mircea Vulcanescu = 0,5 km cale dubla (linie desfiintata)
-Strada care face legatura intre Calea Grivitei si Strada Mircea Vulcanescu , Strada Mircea Vulcanescu, Strada Pictor Theodor Aman, Strada General Henri Mathias Berthelot, Strada General Constantin Budisteanu, Calea Grivitei = 0,9 km cale simpla (linie desfiintata)
-Pe Bdul. Regiei= 0,3 km cale dubla (linie desfiintata)
-Pe Bdul. Ferdinand intai (intre intersectia cu Soseaua Pantelimon/Strada Ziduri Mosi si intersectia cu Bdul. Garii Obor), Bdul. Garii Obor, Soseaua Baicului= 1,2 km cale simpla (linie neutilizata, dar pastrata cu rol de rezerva)
-Pe Strada Doctor Paleologul (intre intersectia cu Calea Mosilor si intersectia cu Strada Mantuleasa), Strada Mantuleasa= 0,4 km cale dubla (linie neutilizata, dar pastrata cu rol de rezerva)
-Pe Bdul. Timisoara (intre intersectia cu Strada Valea Cascadelor si fostul capat de linie “CET Vest”)= 1,3 km cale dubla (linie desfiintata)
-Strada Ion Iriceanu, Soseaua Berceni= 2,3 km cale dubla (linie desfiintata)
-Soseaua Pantelimon, Soseaua Garii Catelu= 3,5 km cale simpla (linie desfiintata)
-Soseaua Giurgiului= 2,7 km cale dubla (linie desfiintata)
-Strada Dristorului (intre intersectia cu Soseaua Mihai Bravu/Strada Baba Novac si intersectia cu Bdul. Camil Ressu)= 0,6 km cale simpla (linie neutilizata, dar pastrata cu rol de rezerva)
-Bdul. Dacia (intre intersectia cu Strada Vasile Lascar/Strada Viitorului si intersectia cu Strada Icoanei), Strada Alecu Russo, Strada Tunari, Bdul. Barbu Vacarescu, Bdul. Aviator Alexandrescu Serbanescu, Bdul. Aerogarii= 6,6 km cale dubla (linie neutilizata)
-Strada Gratioasa, Bdul. Aerogarii= 0,5 km cale simpla (linie neutilizata)
-Calea Grivitei (intre intersectia cu Bdul. Ion Mihalache si intersectia cu Soseaua Nicolae Titulescu)= 3 km cale dubla (linie desfiintata intre anii 1984- 1992)
In total, din 1992 si pana in prezent, au fost desfiintate ori sunt abandonate (neutilizate), 26,5 km din reteaua de tramvaie din Bucuresti.
Pe de alta parte, dupa 1992 s-au mai construit retele pentru tramvaie in Bucuresti pe urmatoarele strazi:
-Pe Calea Vitan (intre intersectia cu Bdul. Octavian Goga/Calea Dudesti si intersectia cu Soseaua Mihai Bravu)= 1,3 km cale dubla
-Pe Bdul. 1 Decembrie 1918 (intre intersectia cu Bdul. Theodor Pallady si intersectia cu Strada Liviu Rebreanu)= 1,5 km cale dubla
-Pe Bdul. 1 Decembrie 1918 (intre capatul de linie “Faur Poarta 4” si intersectia cu Bdul. Basarabia)= 1,2 km cale dubla
In afara de acestea, retea pentru tramvaie in Bucuresti ar mai trebui construita si pe:
-Bdul. Lacul Tei (intre intersectia cu Bdul. Barbu Vacarescu si Strada Maica Domnului)= 1,2 km cale dubla propusa
-Strada Doamna Ghica (intre intersectia cu Bdul. Lacul Tei/Soseaua Petricani si Soseaua Colentina)= 0,5 km cale dubla propusa.
-Acces gara Bucuresti-Progresul= 0,4 km cale dubla
Astfel, daca s-ar reconstruita si ar fi utilizata toata infrastructura de tramvaie existent in 1992 (si 1984) in Bucuresti ( 154 km) si s-ar realiza infrastructura de tramvaie pe strazile sus-numite, lungimea totala a retelei de tramvaie din Bucuresti ar fi de cca 163 km.
In afara de acestea, in perspectiva se poate aveea in vedere prelungirea liniilor de tramvaie a RATB si spre unele comune din jurul Bucurestiului, deoarece multi cetateni care locuiesc in aceste comune se deplaseaza zilnic in Bucuresti, pt. servici, etc, astfel:
-De la capatul Mezes pana in comuna Chitila;
-De la capatul Helitube (Pasaj Colentina) pana in “orasul” Voluntari;
-De la capatul “Granitul” pana in comuna Pantelimon;
-De la capatul “Romprim” pana in comuna Popesti-Leordeni;
-De la capatul “CFR Progresul” pana in comuna Jilava.
-Capete de linii de tramvaie in Bucuresti existente:
-24 (Mezes, Cartier Damaroaia, Piata Presei Libere, Platforma Pipera, Helitube (Pasaj Colentina), Granitul, Republica, Faur Poarta 4, Complex RATB Titan, Sura Mare, Romprim, CFR Progresul, Zetarilor, Depoul Alexandria, Ghencea, Depoul Militari, 16 Februarie 1933, Gara Basarab, Banu Manta, Gara de Nord, Plevnei, Piata Sfantul Gheorghe, Sfanta Vineri, Piata Unirii).
-Foste capete de linii, in prezent neutilizate, dar unde exista retea:
-6 (Aeroport Baneasa, Gara Obor (pastrat cu rol de rezerva), Lacul Tei (pastrat cu rol de rezerva), Baba Novac (la intersectia Soseaua Mihai Bravu cu strada Dristorului, pastrat cu rol de rezerva), Piata Titan (pastrata cu rol de rezerva), Piata Iancului (pastrata cu rol de rezerva)).
-Foste capete de linii de tramvaie complet desfiintate, dar prin zone pe unde mai este retea de tramvaie:
-4(Bdul. Expozitiei, Cartier Colentina, Piata Rahova, Urbis)
-Foste capete de linii de tramvaie din Bucuresti, complet desfiintate, in zone unde a fost desfiintata si reteaua de tramvaie:
-6 (Laromet, CET Vest, General Berthelot, IMGB, ICME (linia 28), Jilava (linia 29))
-Capete de linii de tramvaie propuse a fi realizate in Bucuresti
1 (Gara Bucuresti-Progresul)
Numarul maxim de capete de linii de tramvaie in Bucuresti: 41
-Numarul maxim de linii de tramvaie care pot exista in Bucuresti: 59 (numerotate de la 1 la 59)
-Depouri de tramvaie existent in Bucuresti: 8 (Alexandriei, Bucurestii Noi (construit in 1943), Colentina, Dudesti, Giurgiului, Militari, Titan, Victoriei (cel mai vechi depou de tramvaie din Bucuresti existent)).
Foste depouri de tramvaie din Bucuresti, desfiintate: 4
-Depoul Giulesti (mai este folosit pt. vagoane de serviciu. Inaugurat in 1957 si fara vagoane de calatori din 1995)
-Depoul Cotroceni, primul depou pt. tramvaie electrice din Bucuresti. Inaugurat in 1894 si desfiintat la octombrie 1943. Era situat in apropierea termocentralei Grozavesti.
-Depoul Panduri (construit in 1930, dezvoltat in 1940 si desfiintat in 1986. Era situat in zona intersectiei Soseaua Panduri cu Calea 13 Septembrie, unde astazi se afla “Spitalul Panduri- Clinic Profesor Doctor Theodor Burghele”).
-Depoul Splaiul Unirii (desfiintat in 1988. Era situat la intersectia Soseaua Mihai Bravu cu Splaiul Unirii).
- 1.cremsnit
-
Posted:
-
Re: Linii de tramvaie desfiintate sau neutilizate in Bucures
1.cremsnit
Cred că de fapt sunt 7; la cele enumerate ar trebui adăugat și Banu Manta, nu?
fl82 wrote:
-Foste capete de linii, in prezent neutilizate, dar unde exista retea:
-6 (Aeroport Baneasa, Gara Obor (pastrat cu rol de rezerva), Lacul Tei (pastrat cu rol de rezerva), Baba Novac (la intersectia Soseaua Mihai Bravu cu strada Dristorului, pastrat cu rol de rezerva), Piata Titan (pastrata cu rol de rezerva), Piata Iancului (pastrata cu rol de rezerva)).
Cred că de fapt sunt 7; la cele enumerate ar trebui adăugat și Banu Manta, nu?
- aztec
-
Posted:
-
Re: Linii de tramvaie desfiintate sau neutilizate in Bucures
aztec
A mai disparut si capatul de tramvai de la Lujerului...de langa fosta Electrotehnica..
A mai disparut si capatul de tramvai de la Lujerului...de langa fosta Electrotehnica..
- Alex21
-
Posted:
-
Re: Linii de tramvaie desfiintate sau neutilizate in Bucures
Alex21
Ce linie de tramvai intorcea acolo?
Ce linie de tramvai intorcea acolo?
- aztec
-
Posted:
-
Re: Linii de tramvaie desfiintate sau neutilizate in Bucures
aztec
Cred ca 8...dar nu mai sunt sigur, cum nu mai sunt aigur nici de anul diaparitiei...
Ori odata cu pasajul...ori cu 41...
Cred ca 8...dar nu mai sunt sigur, cum nu mai sunt aigur nici de anul diaparitiei...
Ori odata cu pasajul...ori cu 41...
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Linii de tramvaie desfiintate sau neutilizate in Bucures
rosetti61
Capatul de la CFR Cotroceni a functionat din 1974 si pana cand s-a deschis pasajul Lujerului in 1987; liniile cred ca au fost scoase in acelasi an, ramasesera numai urmele in piatra cubica si refugiul de la statia terminus.
In urma desfiintarilor de linii din anii 80 cel mai mult a rezistat o portiune de linie de la inceputul strazii Uranus, dupa ce tramvaiele au incetat sa mai circule pe acolo in vara lui 1983, pana la refacerea strazii in anii 90 si nu stiu daca acum mai e incrucisarea ramasa pe calea ferata care traversa strada, ultimul vestigiu ca pe acolo a trecut tramvaiul.
Capatul de la CFR Cotroceni a functionat din 1974 si pana cand s-a deschis pasajul Lujerului in 1987; liniile cred ca au fost scoase in acelasi an, ramasesera numai urmele in piatra cubica si refugiul de la statia terminus.
In urma desfiintarilor de linii din anii 80 cel mai mult a rezistat o portiune de linie de la inceputul strazii Uranus, dupa ce tramvaiele au incetat sa mai circule pe acolo in vara lui 1983, pana la refacerea strazii in anii 90 si nu stiu daca acum mai e incrucisarea ramasa pe calea ferata care traversa strada, ultimul vestigiu ca pe acolo a trecut tramvaiul.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Linii de tramvaie desfiintate sau neutilizate in Bucuresti
ADK
Încercând să contribui un pic în acest topic istoric cu rămășițele liniilor rămase acum mai mulți ani (unele când încă erau active), datorită capturilor Google Street View, am reușit să mai dau de următoarele precizate de fl82:
Capătul de tramvaie ”Laromet” înainte și după ce a fost desființat...
Odată cu terminarea pasajului Basarab, linia a fost și ea desființată...
Și din zonă:
Încercând să contribui un pic în acest topic istoric cu rămășițele liniilor rămase acum mai mulți ani (unele când încă erau active), datorită capturilor Google Street View, am reușit să mai dau de următoarele precizate de fl82:
1. Pe Bdul. Bucurestii Noi, intre intersectia cu Bdul. Gloriei si fostul capat de linie “Laromet”= 1,5 km cale dubla (linie desfiintata)(linia de tramvaie de pe Bdul. Bucurestii Noi a fost desfiintata cu ocazia lucrarilor la M4 de metrou. Din pacate dupa terminarea acestor lucrari linia de tramvaie nu a mai fost reconstruita).
Capătul de tramvaie ”Laromet” înainte și după ce a fost desființat...
2022-03-16_182825.jpg (78.75 KB; downloaded 5498 times)
2022-03-16_182849.jpg (79.09 KB; downloaded 5498 times)
2. Pe Calea Grivitei, intre intersectia cu Soseaua Nicolae Titulescu si intersectia cu Bdul. Gheorghe Duca= 0,6 km cale dubla (linie desfiintata)
Odată cu terminarea pasajului Basarab, linia a fost și ea desființată...
2022-03-16_184218.jpg (89.05 KB; downloaded 5498 times)
2022-03-16_184326.jpg (91.04 KB; downloaded 5498 times)
Și din zonă:
2022-03-16_185111.jpg (84.27 KB; downloaded 5498 times)
2022-03-16_185125.jpg (89.4 KB; downloaded 5498 times)
2022-03-16_185253.jpg (94.2 KB; downloaded 5498 times)
2022-03-16_185305.jpg (104.49 KB; downloaded 5498 times)
3. Pe Bdul. Alexandru Ioan Cuza, intre intersectia cu Soseaua Nicolae Titulescu si intersectia cu Bdul. Gheorghe Duca= 0,6 km cale simpla (linie desfiintata)
2022-03-16_184432.jpg (99.08 KB; downloaded 5498 times)
2022-03-16_184447.jpg (104.19 KB; downloaded 5498 times)
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Linii de tramvaie desfiintate sau neutilizate in Bucuresti
subway guru
Pentru bucla Laromet STB/PMB nu au acte de proprietate iar terenul a fost revendicat si obtinut de un particular.
Pentru bucla Laromet STB/PMB nu au acte de proprietate iar terenul a fost revendicat si obtinut de un particular.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Linii de tramvaie desfiintate sau neutilizate in Bucuresti
ADK
Aici nu am reușit să identific.
Aici nu cred că mai există nimic...
Aici nu are rost să caut capturi deoarece liniile încă există.
Aici se pare că încă există.
Doar pe șos. Berceni se mai găsea ceva până prin 2009, acum nu mai e nimic astfel că nici nu mai are rost să le mai compar, parcă nici n-a existat...
La fel și aici nu cred că mai era nimic prin 2008-9, cu toate că actualmente încă se găsește o cale ferată desființată.
Și aici a dispărut cam tot. Însă se mai găsea acum ceva ani linia (sau doar dalele) până în calea ferată, dar după nu cred că mai era nimic. În schimb, iată mai exact și fostul capăt al lui 29:
Aici nu are rost să mai caut capturi deoarece liniile încă există.
Despre ce linie era vorba aici?
4. Pe Calea Grivitei, intre intersectia cu Strada Buzesti/Strada Berzei si intersectia cu Strada care face legatura intre Calea Grivitei si Strada Mircea Vulcanescu = 0,5 km cale dubla (linie desfiintata)
Aici nu am reușit să identific.
5. Strada care face legatura intre Calea Grivitei si Strada Mircea Vulcanescu , Strada Mircea Vulcanescu, Strada Pictor Theodor Aman, Strada General Henri Mathias Berthelot, Strada General Constantin Budisteanu, Calea Grivitei = 0,9 km cale simpla (linie desfiintata)
Aici nu cred că mai există nimic...
6. Pe Bdul. Regiei = 0,3 km cale dubla (linie desfiintata)
2022-03-16_191013.jpg (92.42 KB; downloaded 5471 times)
2022-03-16_191033.jpg (85.22 KB; downloaded 5471 times)
2022-03-16_191124.jpg (79.58 KB; downloaded 5471 times)
2022-03-16_191135.jpg (80.1 KB; downloaded 5471 times)
7. Pe Bdul. Ferdinand intai (intre intersectia cu Soseaua Pantelimon/Strada Ziduri Mosi si intersectia cu Bdul. Garii Obor), Bdul. Garii Obor, Soseaua Baicului= 1,2 km cale simpla (linie neutilizata, dar pastrata cu rol de rezerva).
8. Pe Strada Doctor Paleologul (intre intersectia cu Calea Mosilor si intersectia cu Strada Mantuleasa), Strada Mantuleasa= 0,4 km cale dubla (linie neutilizata, dar pastrata cu rol de rezerva)
Aici nu are rost să caut capturi deoarece liniile încă există.
9. Pe Bdul. Timisoara (intre intersectia cu Strada Valea Cascadelor si fostul capat de linie “CET Vest”)= 1,3 km cale dubla (linie desfiintata)
Aici se pare că încă există.
2022-03-16_191712.jpg (97.5 KB; downloaded 5471 times)
10. Strada Ion Iriceanu, Soseaua Berceni= 2,3 km cale dubla (linie desfiintata)
Doar pe șos. Berceni se mai găsea ceva până prin 2009, acum nu mai e nimic astfel că nici nu mai are rost să le mai compar, parcă nici n-a existat...
2022-03-16_192031.jpg (85.75 KB; downloaded 5471 times)
2022-03-16_192203.jpg (83.74 KB; downloaded 5471 times)
2022-03-16_192412.jpg (104.82 KB; downloaded 5471 times)
11. Soseaua Pantelimon, Soseaua Garii Catelu= 3,5 km cale simpla (linie desfiintata)
La fel și aici nu cred că mai era nimic prin 2008-9, cu toate că actualmente încă se găsește o cale ferată desființată.
12. Soseaua Giurgiului= 2,7 km cale dubla (linie desfiintata)
Și aici a dispărut cam tot. Însă se mai găsea acum ceva ani linia (sau doar dalele) până în calea ferată, dar după nu cred că mai era nimic. În schimb, iată mai exact și fostul capăt al lui 29:
2022-03-16_193246.jpg (73.44 KB; downloaded 5471 times)
2022-03-16_193447.jpg (81.86 KB; downloaded 5471 times)
13. Strada Dristorului (intre intersectia cu Soseaua Mihai Bravu/Strada Baba Novac si intersectia cu Bdul. Camil Ressu)= 0,6 km cale simpla (linie neutilizata, dar pastrata cu rol de rezerva)
14. Bdul. Dacia (intre intersectia cu Strada Vasile Lascar/Strada Viitorului si intersectia cu Strada Icoanei), Strada Alecu Russo, Strada Tunari, Bdul. Barbu Vacarescu, Bdul. Aviator Alexandrescu Serbanescu, Bdul. Aerogarii= 6,6 km cale dubla (linie neutilizata)
15. Strada Gratioasa, Bdul. Aerogarii= 0,5 km cale simpla (linie neutilizata)
Aici nu are rost să mai caut capturi deoarece liniile încă există.
16. Calea Grivitei (intre intersectia cu Bdul. Ion Mihalache si intersectia cu Soseaua Nicolae Titulescu)= 3 km cale dubla (linie desfiintata intre anii 1984- 1992)
Despre ce linie era vorba aici?
- GPS
-
Posted:
-
Re: Linii de tramvaie desfiintate sau neutilizate in Bucuresti
GPS
4 și 5 - fosta buclă de la Berthelot. Linia a fost desființată în anii 90. Mai există rămășițele rețelei de contact pe stâlpi.
10 - până la lărgirea Șoselei Berceni exista ca dovadă spațiul verde din dreapta, pe aliniamentul liniilor, și stâlpii. De asemenea, se mai vedea fostul amplasament al terminalului de la IMGB.
16 - este vorba despre linia ce pornea de la Clăbucet și urma Calea Griviței până la Șoseaua Nicolae Titulescu - unde este acum Pasajul Basarab. A fost desființată odată cu lucrările la Magistrala 4 Gara de Nord - Laromet.
4 și 5 - fosta buclă de la Berthelot. Linia a fost desființată în anii 90. Mai există rămășițele rețelei de contact pe stâlpi.
10 - până la lărgirea Șoselei Berceni exista ca dovadă spațiul verde din dreapta, pe aliniamentul liniilor, și stâlpii. De asemenea, se mai vedea fostul amplasament al terminalului de la IMGB.
16 - este vorba despre linia ce pornea de la Clăbucet și urma Calea Griviței până la Șoseaua Nicolae Titulescu - unde este acum Pasajul Basarab. A fost desființată odată cu lucrările la Magistrala 4 Gara de Nord - Laromet.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Linii de tramvaie desfiintate sau neutilizate in Bucuresti
rosetti61
La Berthelot desfiintata in 1998 iar pe Calea Grivitei intre Clabucet si Titulescu la inceputul lui 1990.
Bucla veche Cart. T. Vladimirescu din dreptul strazii Constantin Titel Petrescu (1939) desfiintata la modernizarea lui 41 in 2002
Bucla de la Piata Rahova (1934) desfiintata in 2003, la lucrarile pentru linia 32.
Bucla de la Cartier Colentina (1934) desfiintata in 2006-2007 odata cu inceperea lucrarilor la modernizarea liniei 21.
La Berthelot desfiintata in 1998 iar pe Calea Grivitei intre Clabucet si Titulescu la inceputul lui 1990.
Bucla veche Cart. T. Vladimirescu din dreptul strazii Constantin Titel Petrescu (1939) desfiintata la modernizarea lui 41 in 2002
Bucla de la Piata Rahova (1934) desfiintata in 2003, la lucrarile pentru linia 32.
Bucla de la Cartier Colentina (1934) desfiintata in 2006-2007 odata cu inceperea lucrarilor la modernizarea liniei 21.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Linii de tramvaie desfiintate sau neutilizate in Bucuresti
ADK
Cred că aici a fost fostul capăt al lui 9... Am uitat să-l caut mai înainte.
GPS wrote here:
10 - până la lărgirea Șoselei Berceni exista ca dovadă spațiul verde din dreapta, pe aliniamentul liniilor, și stâlpii. De asemenea, se mai vedea fostul amplasament al terminalului de la IMGB.
Cred că aici a fost fostul capăt al lui 9... Am uitat să-l caut mai înainte.
2022-03-16_232341.jpg (80.29 KB; downloaded 5305 times)
- messe
-
Posted:
-
Re: Linii de tramvaie desfiintate sau neutilizate in Bucuresti
messe
Intr-adevar, e fostul capat de linie al tramvaielor 9 si 22, legat de linia aflata pe Calea Grivitei, asa cum au mentionat si ceilalti colegi era linia pe care circulau tramvaiele 6, 10 si 24 intre Clabucet ( P-ta Chibrit cum o mai stiau unii) si Gara Basarab, cum circula acum troleibuzele 86 si 97 ( circulau si pe atunci inclusiv 87) prin fata RAR si GRIRO.
Intr-adevar, e fostul capat de linie al tramvaielor 9 si 22, legat de linia aflata pe Calea Grivitei, asa cum au mentionat si ceilalti colegi era linia pe care circulau tramvaiele 6, 10 si 24 intre Clabucet ( P-ta Chibrit cum o mai stiau unii) si Gara Basarab, cum circula acum troleibuzele 86 si 97 ( circulau si pe atunci inclusiv 87) prin fata RAR si GRIRO.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Linii de tramvaie desfiintate sau neutilizate in Bucuresti
1689
Bucla de la Mandravela (Pta Sudului) (1943 (?)), desfiintata aprox. 1982 odata cu inceperea lucrarilor la M2.
Bucla de la Mandravela (Pta Sudului) (1943 (?)), desfiintata aprox. 1982 odata cu inceperea lucrarilor la M2.
📖 Pagination options