Topic: Calea Vitan (linia 19)
48 posts, 35558 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Calea Vitan (linia 19)
Utilizator anonim
Calea Vitan
(intre Mihai Bravu si Calea Dudesti)
Date tehnice:
Lungime: 1,3km
Intersectii cu linie de tramvai: Mihai Bravu, Calea Dudesti
Numar de statii: 4
Terminale: -
Tip de linie: CF
Calea Vitan
(intre Mihai Bravu si Calea Dudesti)
Date tehnice:
Lungime: 1,3km
Intersectii cu linie de tramvai: Mihai Bravu, Calea Dudesti
Numar de statii: 4
Terminale: -
Tip de linie: CF
- Tom
-
Posted:
-
Re: Calea Vitan (linia 19)
Tom
Imi amintesc ca prin '95 linia era gata, dar nu era data in functiune si a mai trecut ceva timp pana a fost. Motivul se pare ca era o conducta de gaz, care putea fi afectata de curentii vagabonzi dela calea de rulare. Probabil ca s'a mutat conducta sau s'a izolat cumva, poate stie cineva cum se procedeaza in aceste situatii.
Imi amintesc ca prin '95 linia era gata, dar nu era data in functiune si a mai trecut ceva timp pana a fost. Motivul se pare ca era o conducta de gaz, care putea fi afectata de curentii vagabonzi dela calea de rulare. Probabil ca s'a mutat conducta sau s'a izolat cumva, poate stie cineva cum se procedeaza in aceste situatii.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Calea Vitan (linia 19)
Dominatrix
In 1995 era gata? Si au mai trecut 7 ani pana sa o deschida? Eu abia prin 2000 am vazut activitate serioasa in zona - e drept ca pe atunci mergeam cu tramvaiul fie pe Dudesti - Nerva Traian fie pe Mihai Bravu spre Piata Sudului, nu aveam treaba prin Vitan.
Un aspect mai putin cunoscut este ca in proiectul initial era prevazuta o linie de tramvai pe Calea Vitan si Bd. Energeticienilor de la Posta Vitan pana in zona CET Sud. Se pare ca nu s-a putut gasi un loc propice pentru un terminal in zona CET-ului. Probabil datorita lipsei fondurilor (si poate si a tramvaielor - se incepuse casarea in masa a EP-urilor) proiectul a fost abandonat.
In 1995 era gata? Si au mai trecut 7 ani pana sa o deschida? Eu abia prin 2000 am vazut activitate serioasa in zona - e drept ca pe atunci mergeam cu tramvaiul fie pe Dudesti - Nerva Traian fie pe Mihai Bravu spre Piata Sudului, nu aveam treaba prin Vitan.
Un aspect mai putin cunoscut este ca in proiectul initial era prevazuta o linie de tramvai pe Calea Vitan si Bd. Energeticienilor de la Posta Vitan pana in zona CET Sud. Se pare ca nu s-a putut gasi un loc propice pentru un terminal in zona CET-ului. Probabil datorita lipsei fondurilor (si poate si a tramvaielor - se incepuse casarea in masa a EP-urilor) proiectul a fost abandonat.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Calea Vitan (linia 19)
Tom
Scuze, s'ar putea sa ma insel, e posibil ca linia gata si nefolosita sa fi fost putin mai tarziu, dar in 1995 se lucra deja la ea sau cel putin arata a santier pentru montarea unei linii de tramvai. In orice caz stiu ca linia a stat mult nefolosita, desi era gata. Din pacate nu retin datele. De 1995 stiu pentru ca treceam des pe acolo.
Scuze, s'ar putea sa ma insel, e posibil ca linia gata si nefolosita sa fi fost putin mai tarziu, dar in 1995 se lucra deja la ea sau cel putin arata a santier pentru montarea unei linii de tramvai. In orice caz stiu ca linia a stat mult nefolosita, desi era gata. Din pacate nu retin datele. De 1995 stiu pentru ca treceam des pe acolo.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Calea Vitan (linia 19)
Dominatrix
Sa nu exageram: linia 30 pe traseul Fizicienilor - Calea Vitan - Piata Unirii venea in perioada 2002-2004 cam la 15-20 de minute (erau 4-5 siameze pe traseu), nu la o ora. Iar daca zici ca s-au facut sesizari, inseamna ca ele nu prea au avut vreun efect , fiindca 27 a inceput sa circule pe Calea Vitan abia in decembrie 2004, cand s-a refacut calea de rulare pe Bd. Camil Ressu intre Fizicienilor si Piata Titan, cand linia 30 a fost practic inglobata in noul 27.
Sa nu exageram: linia 30 pe traseul Fizicienilor - Calea Vitan - Piata Unirii venea in perioada 2002-2004 cam la 15-20 de minute (erau 4-5 siameze pe traseu), nu la o ora. Iar daca zici ca s-au facut sesizari, inseamna ca ele nu prea au avut vreun efect , fiindca 27 a inceput sa circule pe Calea Vitan abia in decembrie 2004, cand s-a refacut calea de rulare pe Bd. Camil Ressu intre Fizicienilor si Piata Titan, cand linia 30 a fost practic inglobata in noul 27.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Calea Vitan (linia 19)
Dr2005
E totuşi o fărâmă de adevăr în acel interval de o oră... de exemplu, în prima zi de circulaţie (parcă 30.03.2002), pe la ora 12 (când venea lumea la mall) liniile au fost blocate pe Cal. Vitan cu maşini parcate. După o oră s-a eliberat un sens (posesorul unui Cielo a venit şi şi-a luat maşina, iar un Tico a fost împins), cel spre Şos. Mihai Bravu. Pe sensul celălalt era parcat un Mercedes, pe care nu au putut să îl mute şi nici proprietarul lui nu a apărut (după ce maşină avea, îl durea în sigla de pe maşină de tramvaie). Aşa că, după ce se făcuseră 2 ore, tramvaiele care mergeau spre Unirii au plecat înapoi cu postul celălalt până la Şos. Mihai Bravu, unde călătorii rămaşi au fost debarcaţi (,,Hai bă, dă-te jos, că mergem la Şura Mare fără călători"). Vagoanele s-au dus în depou după aia (cel puţin cele 2 blocate pe sensul spre Vitan nu le-am mai văzut venind spre Unirii prin Cal. Dudeşti, cum ar fi fost normal), deci călătorii aveau toate motivele să fie nemulţumiţi. Dealtfel, înainte de blocaj, #4042 (cu care am mers) a rămas fără un geam la uşa 2 (din sensul de mers) după ce la ,,Voluntarilor" nu au mai încăput toţi călătorii care mergeau 1 staţie (!) până la Fizicienilor.
Traseu 30 a tot suferit modificări... când au încerput lucrările la linia 41, V2A-2S-urile au fost trimise, în mare parte, la Dep. Militari, pentru linia 48 Dep. Militari - Compasului. Astfel, Dep. Militari avea 6 V2A-2S si 2 V2S-T (pe atunci mergeau), deşi în week-end erau 3 tramvaie pe traseu şi în zilele lucrătoare erau, probabil 6. Dudeşti a rămas cu 2 bidirecţionale, astfel că linia 30 a fost scurtată la Baba Novac (fiind servită cu Rathgeber-uri), iar pentru Fizicienilor a fost înfiinţată linia 22 Baba Novac - Fizicienilor, cu 22 de minute pe semicursă (!) şi 22 de minute între tramvaie (că era un singur tramvai pe traseu). După aia s-a introdus iar 30, până la deschiderea liniei în zonă, când 30 s-a unit cu 27.
Dominatrix wrote:
Sa nu exageram: linia 30 pe traseul Fizicienilor - Calea Vitan - Piata Unirii venea in perioada 2002-2004 cam la 15-20 de minute (erau 4-5 siameze pe traseu), nu la o ora.
E totuşi o fărâmă de adevăr în acel interval de o oră... de exemplu, în prima zi de circulaţie (parcă 30.03.2002), pe la ora 12 (când venea lumea la mall) liniile au fost blocate pe Cal. Vitan cu maşini parcate. După o oră s-a eliberat un sens (posesorul unui Cielo a venit şi şi-a luat maşina, iar un Tico a fost împins), cel spre Şos. Mihai Bravu. Pe sensul celălalt era parcat un Mercedes, pe care nu au putut să îl mute şi nici proprietarul lui nu a apărut (după ce maşină avea, îl durea în sigla de pe maşină de tramvaie). Aşa că, după ce se făcuseră 2 ore, tramvaiele care mergeau spre Unirii au plecat înapoi cu postul celălalt până la Şos. Mihai Bravu, unde călătorii rămaşi au fost debarcaţi (,,Hai bă, dă-te jos, că mergem la Şura Mare fără călători"). Vagoanele s-au dus în depou după aia (cel puţin cele 2 blocate pe sensul spre Vitan nu le-am mai văzut venind spre Unirii prin Cal. Dudeşti, cum ar fi fost normal), deci călătorii aveau toate motivele să fie nemulţumiţi. Dealtfel, înainte de blocaj, #4042 (cu care am mers) a rămas fără un geam la uşa 2 (din sensul de mers) după ce la ,,Voluntarilor" nu au mai încăput toţi călătorii care mergeau 1 staţie (!) până la Fizicienilor.
Traseu 30 a tot suferit modificări... când au încerput lucrările la linia 41, V2A-2S-urile au fost trimise, în mare parte, la Dep. Militari, pentru linia 48 Dep. Militari - Compasului. Astfel, Dep. Militari avea 6 V2A-2S si 2 V2S-T (pe atunci mergeau), deşi în week-end erau 3 tramvaie pe traseu şi în zilele lucrătoare erau, probabil 6. Dudeşti a rămas cu 2 bidirecţionale, astfel că linia 30 a fost scurtată la Baba Novac (fiind servită cu Rathgeber-uri), iar pentru Fizicienilor a fost înfiinţată linia 22 Baba Novac - Fizicienilor, cu 22 de minute pe semicursă (!) şi 22 de minute între tramvaie (că era un singur tramvai pe traseu). După aia s-a introdus iar 30, până la deschiderea liniei în zonă, când 30 s-a unit cu 27.
- GAC
-
Posted:
-
Re: Calea Vitan (linia 19)
GAC
Oricat de mult mi-ar placea mie tramvaiul ca mijloc de transport, nu pot sa nu remarc stangacia care a stat la baza construirii liniei de tramvai pe Calea Vitan. Aceasta sina, de 2 Km, este de fapt un ocolis al caii Dudesti, care leaga nicaieri de nicaieri, si pentru a asigura serviciul pe aceasta sina, linia 19 trebuie sa faca un ocol. Problema adevarata este ca soseaua (Calea Vitan) este destul de ingusta, iar datorita parcarilor de pe banda 1, ramane doar o singura banda pentru circulatie. Astfel, iese la iveala cretinitatea celor care au propus o sina de tramvai si separata de trafic pe aceasta portiune, intrucat cei ce locuiesc in zona, si vor sa ajunga in centru (majoritatea), apeleaza la autobuzele 123 si 124, care datorita conditiilor bine stiute, raman blocate in trafic cu zecile de minute pe Calea Vitan. Mai mult, aceste autobuze, sunt pereu pline pana la refuz. In schimb, tramvaiul 19 care are si un interval de succedare mare (10-20 de minute) nu este niciodata solicitat la capacitatea maxima, in cel mai fericit caz, este pe jumatate plin, iar de multe ori, raman si scaune libere.
Dupa cum am zis, aceasta sina leaga nicaieri de nicaieri: daca linia ar fi continuat pana la CET Vitan, si ar fi fost deservita de o linie proprie de tramvai (nu de o linie compromis - 19), cu un interval de succedere de 4-5 minute, si avand celalat cap la Unirii (de exemplu 18 Cet Vitan - Piata Unirii, via Calea Vitan, Octavian Goga, Marasesti) atunci ar fi fost o linie de succes, care si-ar fi meritat separarea de trafic. Dar in cazul de fata, aceasta separare de trafic, mai mult incurca, deoarece intervalul de succedere dar si solicitarea liniei 19 nu necesita separare de trafic.
Separarea de trafic se impune in cazul liniilor cu intervale de succedere mici (2-3-4-5 minute), gen 41, 32, 21, 34 si atunci cand tramvaiul este principalul mijloc de transport pe acel bulevard (41, 32). In cazul liniei 19 de pe C. Vitan, tramvaiul are o frecventa mica (4-5 tramvaie pe ora) iar peste acestea, mijlocul principal de transport este autobuzul 123, in care se bulucesc masele, si care are si o frecventa mai mare si care ajunge si intr-o zona centrala, dar acesta sta blocat in trafic, pentru ca un tramvai mai mult gol sa aiba cale de rulare proprie....ce aberatie.
Asa ca, fie se prelungeste linia in continuare spre Real si CET Vitan si se introduce o linie CET Vest - Unirii, cu tramvaie din 5 in 5 minute, care sa poata prelua masele, fie se scoate aceasta linie si se merge pe autobuze, dar in situatia de fata, nu se poate, nu e nici cal nici magar, este o risipa de inutila de spatiu (traseul tramvaiului separat de trafic), spatiu care ar putea fi folosit mult mai util.
Oricat de mult mi-ar placea mie tramvaiul ca mijloc de transport, nu pot sa nu remarc stangacia care a stat la baza construirii liniei de tramvai pe Calea Vitan. Aceasta sina, de 2 Km, este de fapt un ocolis al caii Dudesti, care leaga nicaieri de nicaieri, si pentru a asigura serviciul pe aceasta sina, linia 19 trebuie sa faca un ocol. Problema adevarata este ca soseaua (Calea Vitan) este destul de ingusta, iar datorita parcarilor de pe banda 1, ramane doar o singura banda pentru circulatie. Astfel, iese la iveala cretinitatea celor care au propus o sina de tramvai si separata de trafic pe aceasta portiune, intrucat cei ce locuiesc in zona, si vor sa ajunga in centru (majoritatea), apeleaza la autobuzele 123 si 124, care datorita conditiilor bine stiute, raman blocate in trafic cu zecile de minute pe Calea Vitan. Mai mult, aceste autobuze, sunt pereu pline pana la refuz. In schimb, tramvaiul 19 care are si un interval de succedare mare (10-20 de minute) nu este niciodata solicitat la capacitatea maxima, in cel mai fericit caz, este pe jumatate plin, iar de multe ori, raman si scaune libere.
Dupa cum am zis, aceasta sina leaga nicaieri de nicaieri: daca linia ar fi continuat pana la CET Vitan, si ar fi fost deservita de o linie proprie de tramvai (nu de o linie compromis - 19), cu un interval de succedere de 4-5 minute, si avand celalat cap la Unirii (de exemplu 18 Cet Vitan - Piata Unirii, via Calea Vitan, Octavian Goga, Marasesti) atunci ar fi fost o linie de succes, care si-ar fi meritat separarea de trafic. Dar in cazul de fata, aceasta separare de trafic, mai mult incurca, deoarece intervalul de succedere dar si solicitarea liniei 19 nu necesita separare de trafic.
Separarea de trafic se impune in cazul liniilor cu intervale de succedere mici (2-3-4-5 minute), gen 41, 32, 21, 34 si atunci cand tramvaiul este principalul mijloc de transport pe acel bulevard (41, 32). In cazul liniei 19 de pe C. Vitan, tramvaiul are o frecventa mica (4-5 tramvaie pe ora) iar peste acestea, mijlocul principal de transport este autobuzul 123, in care se bulucesc masele, si care are si o frecventa mai mare si care ajunge si intr-o zona centrala, dar acesta sta blocat in trafic, pentru ca un tramvai mai mult gol sa aiba cale de rulare proprie....ce aberatie.
Asa ca, fie se prelungeste linia in continuare spre Real si CET Vitan si se introduce o linie CET Vest - Unirii, cu tramvaie din 5 in 5 minute, care sa poata prelua masele, fie se scoate aceasta linie si se merge pe autobuze, dar in situatia de fata, nu se poate, nu e nici cal nici magar, este o risipa de inutila de spatiu (traseul tramvaiului separat de trafic), spatiu care ar putea fi folosit mult mai util.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Calea Vitan (linia 19)
Dominatrix
Adevarul e ca linia asta asa cum e in momentul de fata, nu e prea folositoare, ba chiar ii obliga pe cei care vor sa ajunga din Dristor la Sincai sau Pieptanari sa faca un ocol inutil prin Vitan, neexistand un traseu direct pe Calea Dudesti. Cand s-a facut proiectul, stiu ca se dorea in final o noua linie de tramvai pe Calea Vitan pana la CET Sud. Nu stiu de ce s-au oprit la prima etapa. Probabil ca din acelasi motiv pentru care in anii '90 nu s-a mai refacut nici linia de tramvai pe 13 Septembrie - str. Izvor - str. Hasdeu, desi au existat intentii, ba chiar si o hotarare de consiliu local, nepusa in aplicare pana astazi.
Adevarul e ca linia asta asa cum e in momentul de fata, nu e prea folositoare, ba chiar ii obliga pe cei care vor sa ajunga din Dristor la Sincai sau Pieptanari sa faca un ocol inutil prin Vitan, neexistand un traseu direct pe Calea Dudesti. Cand s-a facut proiectul, stiu ca se dorea in final o noua linie de tramvai pe Calea Vitan pana la CET Sud. Nu stiu de ce s-au oprit la prima etapa. Probabil ca din acelasi motiv pentru care in anii '90 nu s-a mai refacut nici linia de tramvai pe 13 Septembrie - str. Izvor - str. Hasdeu, desi au existat intentii, ba chiar si o hotarare de consiliu local, nepusa in aplicare pana astazi.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Calea Vitan (linia 19)
Dominatrix
Te inseli, si inca rau de tot. Linia pe Vitan era "in carti" inca din 1992-1993, cu mult inainte de deschiderea Mol'ului din Vitan. A fost gandita pentru deservirea mai buna a cartierului, intrucat pe vremea aia pe Vitan, intre Mihai Bravu si Posta Vitan nu circula nici un mijloc de transport. Asa cum am mai spus, planul initial prevedea introducerea tramvaiului de-a lungul Caii Vitan pana la Cet Sud, nu stiu de ce s-a realizat numai prima portiune pana la Mihai Bravu (probabil lipsa de fonduri)?
Pe Dudesti, nu s-a pus niciodata problema renuntarii la linia de tramvai. Cel mult la depou, si asta nu in anii '90, ci poate numai pe vremea lui Videanu, dar e clar ca nu au fost decat niste intentii vagi, ne-venite din partea cui trebuie, dovada ca desfiintarea nu s-a adeverit.
Te inseli, si inca rau de tot. Linia pe Vitan era "in carti" inca din 1992-1993, cu mult inainte de deschiderea Mol'ului din Vitan. A fost gandita pentru deservirea mai buna a cartierului, intrucat pe vremea aia pe Vitan, intre Mihai Bravu si Posta Vitan nu circula nici un mijloc de transport. Asa cum am mai spus, planul initial prevedea introducerea tramvaiului de-a lungul Caii Vitan pana la Cet Sud, nu stiu de ce s-a realizat numai prima portiune pana la Mihai Bravu (probabil lipsa de fonduri)?
Pe Dudesti, nu s-a pus niciodata problema renuntarii la linia de tramvai. Cel mult la depou, si asta nu in anii '90, ci poate numai pe vremea lui Videanu, dar e clar ca nu au fost decat niste intentii vagi, ne-venite din partea cui trebuie, dovada ca desfiintarea nu s-a adeverit.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Calea Vitan (linia 19)
Dominatrix
lucianho wrote:Daca ai fi citit cu atentie ce am scris mai sus, ai fi observat ca am spus ca linia de tramvai a fost gandita pentru deservirea cartierului la momentul in care bucata dintre Mihai Bravu si Posta Vitan nu era deservita de nici un mijloc de transport, prin 1992-1993. Modificarea lui 123 pe Vitan s-a proudus mult mai tarziu (1997? 1998? Nu mai stiu exact). Linia de tramvai s-a deschis cu intarziere destul de mare in 2002. Shoppingaria de lux s-a deschis in 2001, daca nu ma insel, deci mi se pare putin probabil ca linia de tramvai sa fi fost construita la cererea lor, fiindca nu cred ca in 1992-1993, cand s-a hotarat constructia liniei, se punea problema folosirii Circului Foamei de acolo in scopuri capitaliste decadente.
...in legatura cu chestiunea legata ca intre Mihai Bravu si Posta Vitan nu era nici un mijloc de transport aici gresesti deoarece 123-ul era cu mult timp infiintat de a se deschide Mall-ul.Apoi a venit 124 si asa mai departe...
- Dr2005
-
Posted:
-
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Calea Vitan (linia 19)
Dominatrix
Curba respectiva s-a realizat cand s-a refacut calea de rulare de pe Mihai Bravu. Si intrucat bucata dintre Piata Sudului si Calea Vitan a fost gata inainte de portiunea Dristor - Vitan, e de presupus ca s-a montat curba pentru acces Vacaresti - Vitan (si invers) ca sa nu stea linia nefolosita. Nu a fost o idee rea, cu cat ai mai multe macazuri, cu atat ai mai multa flexibilitate in cazul diferitelor lucrari si devieri. Atunci a aparut traseul 54. Pe urma, cand s-a reinfiintat 34, 54 s-a desfiintat.
Curba respectiva s-a realizat cand s-a refacut calea de rulare de pe Mihai Bravu. Si intrucat bucata dintre Piata Sudului si Calea Vitan a fost gata inainte de portiunea Dristor - Vitan, e de presupus ca s-a montat curba pentru acces Vacaresti - Vitan (si invers) ca sa nu stea linia nefolosita. Nu a fost o idee rea, cu cat ai mai multe macazuri, cu atat ai mai multa flexibilitate in cazul diferitelor lucrari si devieri. Atunci a aparut traseul 54. Pe urma, cand s-a reinfiintat 34, 54 s-a desfiintat.
- lucica
-
Posted:
-
Re: Calea Vitan (linia 19)
lucica
Vitanul la prima ninsoare din acest an
Vitanul la prima ninsoare din acest an
IMG_20170111_110618.jpg (1.13 MB; downloaded 8768 times)
- lucica
-
Posted:
-
Re: Calea Vitan (linia 19)
lucica
Calea Vitan ( linia 1 ) vazut de sus
sursa foto :bucurestiulmeudrag.ro
Calea Vitan ( linia 1 ) vazut de sus
sursa foto :bucurestiulmeudrag.ro
din PGV TOWER
vitan.jpg (624.3 KB; downloaded 8588 times)
idem
vitan2.jpg (642.41 KB; downloaded 8574 times)
PGV TOWER
vitan3.jpg (720.33 KB; downloaded 8575 times)
Bloc
vitan4.jpg (373.51 KB; downloaded 8574 times)
📖 Pagination options