Macaze automate din trecut

Prezentarea detaliată a tuturor liniilor de tramvai din București

Macaze automate din trecut

Mesajde nokia2110 » Mar, 25 Oct 2011, 12:28

Un topic despre macazele automate din trecut (adică cele care au funcţionat până în anii '80, când nu ştiu de ce au fost desfiinţate - probabil din motiv de "faceţi ieconomie, tovarăşi!")

În anii '90 mai erau urme ale macazelor automate la
1) Intersecţia Şos. Ştefan cel Mare cu Str. Polonă şi Cal. Floreasca. Se obseva un semafor din ăla verde, cu 2 "faruri", folosit de I.T.B. (mult timp m-am întrebat eu ce e cu acele semafoare);
2) La intersecţia Şos. Mihai Bravu cu Bd. Gh. Dimitrov (Ferdinand I). Se observau acele 3 fire pentru macaze automat la macazul pentru linia 1 (deci direcţia Iancului - Obor) şi un semafor verde cu 2 "faruri" pe Bd. Ferdinand I. Probabil existau macaze automate pentru linia 1 (care pe vremuri avea un interval de succedare bun);
3) La intresecţia Str. Traian cu Bd. Republicii (Carol I, Pache Protopopescu) ţin minte că mai era un semafor verde;
4) La intersecţia Şos. Pantelimon cu Şos. Iancului mai era suspendat un grup din ăla de 3 fire care era folosit pentru macazele automate.

Într-un număr de prin 1962-1964 al ziarului "Informaţia Bucureştiului" am găsit un articol în care se spunea că (aproape) toate macazele de tramvai din Bucureşti fuseseră automatizate!!! şi că macagii trebuie să-şi caute un alt loc de muncă (uau, suna cam capitalist asta!).
nokia2110
Membru Silver
 
Mesaje: 809
Membru din: Lun, 10 Oct 2011, 16:43
Localitate: Bucureşti

Re: Macaze automate din trecut

Mesajde Dominatrix » Mar, 25 Oct 2011, 15:54

nokia2110 scrie:
Într-un număr de prin 1962-1964 al ziarului "Informaţia Bucureştiului" am găsit un articol în care se spunea că (aproape) toate macazele de tramvai din Bucureşti fuseseră automatizate!!! şi că macagii trebuie să-şi caute un alt loc de muncă (uau, suna cam capitalist asta!).
Daca poti, scaneaza-l si pune-l aici!
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Macaze automate din trecut

Mesajde bercenicity » Mar, 25 Oct 2011, 16:08

Si la Piata Sudului pe Calea Vacaresti macazul era automat, dar, spre deosebire de cele de acum, era in stil troleibuzistic, cu directie implicita: venind dinspre Dambovita pe Vacaresti, 17 facea macazul pe sub o patina asemanatoare cu cea de troleibuz, trecea de intersectie, atingea cu pantograful "o bucla" si macazul revenea la directia initiala, pentru 34.

Mi-l mai aduc aminte in functiune si pe cel de la Sf. Ghoerghe (directia implicita era pentru 21 parca, 14, 33, 40 trebuind sa "faca" macazul).
Ultima oară modificat de bercenicity pe Mar, 25 Oct 2011, 16:53, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1407
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: Macaze automate din trecut

Mesajde nokia2110 » Mar, 25 Oct 2011, 16:26

Dominatrix scrie:
nokia2110 scrie:
Într-un număr de prin 1962-1964 al ziarului "Informaţia Bucureştiului" am găsit un articol în care se spunea că (aproape) toate macazele de tramvai din Bucureşti fuseseră automatizate!!! şi că macagii trebuie să-şi caute un alt loc de muncă (uau, suna cam capitalist asta!).
Daca poti, scaneaza-l si pune-l aici!


Să văd dacă îl am xeroxat. Dacă nu, când mai ajung pe la B.C.U., mă uit pe "Informaţia Bucureştiului".
nokia2110
Membru Silver
 
Mesaje: 809
Membru din: Lun, 10 Oct 2011, 16:43
Localitate: Bucureşti

Re: Macaze automate din trecut

Mesajde iliutu » Mar, 25 Oct 2011, 18:58

Sau macazul de la Piata Galati, unde se desparteau 5 / 16. Era foarte zgomotos si-mi placea ce "flacari" ieseau la comanda schimbarii macazului.
Rabdare si tutun
iliutu
Moderator forum
 
Mesaje: 1199
Membru din: Dum, 21 Noi 2010, 22:26

Re: Macaze automate din trecut

Mesajde Dominatrix » Mar, 25 Oct 2011, 22:26

Macazul acela a fost scos din cate imi amintesc prin 1995, si s-a inlocuit cu unul manual, cand s-a lucrat la linia din Piata Galati, iar tronsonul pe Vasile Lascar intre Piata Galati si Maria Rosetti a fost refacut experimental cu linie cu canal si elemente amortizoare elastice (primul tronson refacut in acest mod dupa '90).
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Macaze automate din trecut

Mesajde andrei11 » Sâm, 05 Ian 2019, 20:38

nokia2110 scrie:Un topic despre macazele automate din trecut (adică cele care au funcţionat până în anii '80, când nu ştiu de ce au fost desfiinţate - probabil din motiv de "faceţi ieconomie, tovarăşi!").

Macazele automate s-au desființat când a apărut "Autotaxarea". Taxatoarele << au fost (fals)concediate >> și li s-a oferit ca și alternativă să devină << Operator schimbător cale >>. Gândire pur socialistă, nicio legătură cu capitalismul, chiar și cel de la începuturi.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 15288
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Macaze automate din trecut

Mesajde shoppy » Sâm, 05 Ian 2019, 22:02

A mai fost si pe Mihalache la virajul dreapta de pe Mihalache pe Maresal Averescu, patina era pe stalpul din dreptul strazii Abrud, teoretic era folosit de linia 3(o fantoma cu un singur vagon pe modelul actualului 42) si de vagoanele 41 de la Victoriei, avea si semaforul cu 2 focuri albe(inainte si dreapta(fiecare foc folosea cateva becuri clasice cu incandescenta)), de prin 89 de cand l-am observat o singura data am vazut semaforul functionand.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (Paris)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8531
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1


Înapoi la Prezentarea rețelei de tramvai din București


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: br101 şi 4 vizitatori