Gara Basarab - București

Complexul Feroviar București

Re: Gara Basarab - Bucuresti

Mesajde ByOnu » Lun, 22 Apr 2013, 20:33

Extraordinara fotografia. Nu-mi vine sa cred totusi cat de vechi sunt blocurile de pe Grivita, sunt singurele elemente care parca n-au ce cauta acolo. Triajul Garii de Nord mi se pare foarte interesant.
Dacă merge cu sârmă, e păcat să pui șurub!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 4580
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Gara Basarab - Bucuresti

Mesajde rosetti61 » Joi, 25 Apr 2013, 20:23

Blocurile de pe Grivita sunt din 1960, iar fotografia este cam din 1970, nu exista capatul pentru tramvaie, realizat dupa modernizarea sos Orhideelor, in 1977-78, pana atunci pe acolo era linie simpla de tramvai pe directia Gara > Plevnei, cu doua bretele de stationare - una pe Dinicu Golescu intre Fluviului si fabrica de bere iar cealalta pe sos. Orhideelor, in dreptul IDM ( fosta Sectia VIII Turnatorie de la Semanatoarea, parca asa scria pe placa de la poarta, dupa ea era IMSAT). LInii de tramvai care tranzitau in anii 70 - 2, 9, 12, 14, 26, 30.
Era in constructie cladirea unui institut de proiectari feroviare, actualmente abandonata.
rosetti61
Membru Silver
 
Mesaje: 1279
Membru din: Mie, 03 Feb 2010, 01:28

Re: Gara Basarab - Bucuresti

Mesajde andrei11 » Vin, 26 Apr 2013, 12:33

Stii ce nu pricep eu ? Unde e Podul Basarab ( a lui Basescu / Oprescu :mrgreen: :lol: :lol: ).
Oare fotograful e "catarat" pe pod ?
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16277
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Gara Basarab - Bucuresti

Mesajde rosetti61 » Sâm, 27 Apr 2013, 00:58

Imagine luata de pe vechea pasarela, pe unde trece acum pasajul videano-oprescian :D.
rosetti61
Membru Silver
 
Mesaje: 1279
Membru din: Mie, 03 Feb 2010, 01:28

Re: Gara Basarab - Bucuresti

Mesajde Marian Andrei » Sâm, 27 Apr 2013, 10:49

Pasarela aia era mai aproape de cladire, cred ca e facuta ori de pe o alta pasarela demolata inaintea celei noi sau de pe o cladire.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 17722
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Gara Basarab - Bucuresti

Mesajde rosetti61 » Dum, 28 Apr 2013, 00:16

Nu a mai fost alta pasarela pietonala - cea de pe care s-a pozat a fost acolo din perioada interbelica si pana la demolare in 2009, in partea stanga a pozei se afla scuarul in jurul caruia va intoarce mai tarziu tramvaiul. si ce nu se vede in stanga fotografului este intersectia Orhideelor cu Dinicu Golescu - s-a fotografiat de la parapetul pasarelei (nu stiu daca a folosit trepied, din mana, crop ulterior pentru eliminarea zonelor neimportante).
rosetti61
Membru Silver
 
Mesaje: 1279
Membru din: Mie, 03 Feb 2010, 01:28

Re: Gara Basarab - Bucuresti

Mesajde andrei11 » Dum, 28 Apr 2013, 23:05

Veniti si voi cu poze din arhiva personala cu vechea pasarela Basarab.
Fotografia nu are cum sa fie facuta decat de pe aceasta pasarela.
Si mie mi se pare ca pasarela era mai aproape de Fostul Turn de Control, dar aparentele pot insela.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16277
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Gara Basarab - Bucuresti

Mesajde shoppy » Dum, 28 Apr 2013, 23:12

Google Earth, Historical Imaginery, poza este de pe pasarela.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (București)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8644
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Discutii diverse

Mesajde BodoMinea » Sâm, 13 Ian 2018, 21:08

Vă prezint un mini-reportaj deplorabil... :cry: rușine la adresa oricărui cetățean european „plătitor de taxe”. O după amiază cenușie de iarnă deghizată în toamnă, într-o gară și mai cenușie decât atmosfera apăsătoare, o gară care reflectă nivelul dezvoltării transportului regional și suburban din capitala noastră. Ne aflăm în stația CF București Nord Grupa B, cunoscută și sub numele de Gara Basarab. Ar fi putut să fie multe lucruri, dar s-a preferat outcome-ul cel mai sumbru - paragina. Ne întâmpină facilitățile absolut esențiale navetistului român - vreo 4 barăci hibride bar-terasă-minimarket, una cu indicația clar transmisă (nu e glumă, dar acum era un cort în fața buticului cu pricina, unde de obicei se făceau mici sau ceva) printr-o coală A4 „În această unitate este interzis accesul fraierilor”... Un așa-zis peron, cu asfalt ondulat și presărat de gropi și denivelări la tot pasul, o oarecare structură care acoperă zona de îmbarcare, dar fiind ciuruită de trecerea timpului, nu prea mai ajută în caz de ploaie. Din tren evident că te arunci până la peron, coșurile de gunoi, ori nu mai au fund ori sunt curățate ultima dată cu săptămâni în urmă. Miros de alcool, PET-uri de bere, fum de țigară, chiștoace și o groază de nepăsare. Toaleta aferentă stației s-a închis de mai mult de un an, fiind mai ușor să o dai uitării decât să scapi de rozătoarele de calibrul unui câine de talie medie... care își făcuseră cuib pe acolo.
IMG_20180111_164909.jpg
IMG_20180111_164909.jpg (57.18 KiB) Vizualizat de 1408 ori

Suntem într-o locație împietrită în timp, atât la propriu cât și la figurat. Cele două ceasuri din stație, cel din exterior și cel din interior nu mai funcționează de mult.
IMG_20180111_165207.jpg
IMG_20180111_165207.jpg (36.55 KiB) Vizualizat de 1408 ori

Mai sus aveam 3:2y(??), în așa-zisa sală de așteptare avem ora 21:26 indiferent de momentul în care vom consulta acest ceas.
IMG_20180111_165238.jpg
IMG_20180111_165238.jpg (23.98 KiB) Vizualizat de 1408 ori

Sisteme de informare cu panouri LED Matrix, nefuncționale atât în interior cât și în exterior. Singurul mod de a consulta programul trenurilor este un panou tipărit, pus la o înălțime foarte incomodă. Practic, îți rupi gâtul să îl consulți și oricum linia menționată în orarul static nu este mereu folosită. Totuși, o dată din multele dăți când am vizitat această stație ca punct de început sau terminus al călătoriei, o dată am auzit un anunț la stația de amplificare pentru un tren care gara. Probabil doamna IDM. Ah, și două automate de bilete CFR Călători, din care funcționează unul singur. Nu a fost umplut cu bilete și numărul acestora tot scade, dar cum sunt cam singurul utilizator, nu se va termina prea curând. Niște călători mai „isteți” s-au rătăcit/abătut până la Basarab, dar doar pentru a fenta cozile și a își procura bilet de la automatul/ghișeul din Gara Basarab, unde oricum covrigii și farmacia tronează pe un spațiu semnificativ mai mare decât cel dedicat biletelor sau informării.
IMG_20180111_165336.jpg
IMG_20180111_165336.jpg (46.23 KiB) Vizualizat de 1408 ori

Avem panouri cu un aspect destul de actual, dar evident ruginit și îmbătrânit fără utilitate... nefuncționale și cele de afară.
IMG_20180111_165359.jpg
IMG_20180111_165359.jpg (42.22 KiB) Vizualizat de 1408 ori

Avem trenuri care întârzie, trenuri care parcurg câteva zeci de km în ore bune, pasageri blatiști, aurolaci care se feresc de frig în detrimentul experienței călătorilor. Avem tot ce nu ar trebui să ai într-o stație de tren din Bucureștiul lui 2018. Și mai mult de toate, lipsă de voință, de viziune și de comunicare.

Avem aici o stație în inima orașului, care dacă avea norocul să se afle în altă țară ar fi fost terminalul intermodal perfect. Tren, metrou, tramvai, autobuz, autocar. Se putea da un aspect demn de epoca noastră... se putea reabilita sistemul de informare.... se puteau moderniza liniile, înălța peroanele, se puteau instala semne și panouri pentru informarea referitoare la legăturile de tren încă de la metrou, se putea face mai clar pe site-ul CFR Călători că la 500 de metri de stația Gara de Nord, cum caută lumea în planificatorul de rute de pe site, există și alte legături suplimentare care poate nu au fost luate la cunoștință de utilizator. Se putea face un grafic decent pentru legături subrubane/regionale cu orar cadențat clar și rebranding cu indicative mai simple pentru rute (S1, S12, S2 etc) și ticketing flexibil.

Se puteau face atâtea, dar după cum vedeți nu s-au făcut. În timp ce alte țări investesc în dezvoltarea durabilă a transportului regional, suburban și decongestionarea arterelor din capitale prin forme alternative de transport... noi suntem ultima capitală europeană fără legături feroviare suburbane, și lăsăm să se degradeze și ce ne-a mai rămas din infrastructura care ne-ar fi facilitat altceva. Vedeți ce a făcut Budapesta cu gările suburbane, ca să nu vorbim de nemți sau austrieci... sau Londra. Vedeți Milano, vedeți Roma, vedeți chiar Atena. Verificați ce oraș vreți voi, efortul a fost înspre facilitarea accesului și informării publicului călător referitor la transportul suburban, cu efecte vizibile în trafic. La noi... trenul Regio rămâne doar imaginea arhaică a fostului Personal în care îți este frică să te urci. Așa că hai să ne înghesuim toți cu mașina personală pe străzile înguste ale patriei! :popa:
TREN km 2018: ☆8700, 2017: 5800, 2016: 3500, 2015: 1200 | AUTO km 2018: 1890, 2017: 4700, 2016: 5400, 2015: 5100, 2014: 2800
✈ km 2018: 5400, 2017: 19800, 2016: 6900 | Video & Foto Transport: Canal Youtube | Galerie Imgur
Avatar utilizator
BodoMinea
Membru Silver
 
Mesaje: 785
Membru din: Dum, 13 Dec 2015, 12:02
Localitate: București

Re: Gara Basarab - București

Mesajde BodoMinea » Lun, 12 Mar 2018, 18:16

În Gara Basarab se fac niște lucrări... nu știu cum să le numim, este mult spus renovare. Se mai râcâia din mizerie, se dădea o vopsea, se curățau băncuțe și țevi foarte inestetice și o parte din tavan. Atât la ușa dinspre pasaj/metrou cât și spre peroane.
basarab_nordgrB.jpeg
basarab_nordgrB.jpeg (176.17 KiB) Vizualizat de 955 ori

basarab_nordgrB2.jpeg
basarab_nordgrB2.jpeg (186.98 KiB) Vizualizat de 955 ori

Sunt curios dacă cine a luat stația asta „la ochi” va rezolva și elementul definitoriu... ceasul care este mereu 21:26. Chiar și în mijlocul zilei! Ce îți poți dori mai mult de la o gară unde afișajele cu trenurile nu funcționează și anunțuri prin sistemul de sonorizare se fac de 2 ori pe an? Evident, un ceas stricat la care nu a umblat nimeni de ani buni.
ceas_basarab.jpeg
ceas_basarab.jpeg (105.59 KiB) Vizualizat de 955 ori
TREN km 2018: ☆8700, 2017: 5800, 2016: 3500, 2015: 1200 | AUTO km 2018: 1890, 2017: 4700, 2016: 5400, 2015: 5100, 2014: 2800
✈ km 2018: 5400, 2017: 19800, 2016: 6900 | Video & Foto Transport: Canal Youtube | Galerie Imgur
Avatar utilizator
BodoMinea
Membru Silver
 
Mesaje: 785
Membru din: Dum, 13 Dec 2015, 12:02
Localitate: București

Re: Gara Basarab - București

Mesajde BodoMinea » Lun, 12 Mar 2018, 20:02

Am făcut un mini-reportaj despre starea deplorabilă a acestei stații în urmă cu două luni, dar l-am încadrat la <<discuții diverse>>. În urma noutăților cu renovarea... am găsit acest topic. Preiau câteva chestii.
:!: CĂTRE POSTAREA ORIGINALĂ ~> viewtopic.php?p=263511#p263511
Evident, favoritele mele, ceasurile...
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Să vedem cum iese după tentativa aceasta de cârpire...
TREN km 2018: ☆8700, 2017: 5800, 2016: 3500, 2015: 1200 | AUTO km 2018: 1890, 2017: 4700, 2016: 5400, 2015: 5100, 2014: 2800
✈ km 2018: 5400, 2017: 19800, 2016: 6900 | Video & Foto Transport: Canal Youtube | Galerie Imgur
Avatar utilizator
BodoMinea
Membru Silver
 
Mesaje: 785
Membru din: Dum, 13 Dec 2015, 12:02
Localitate: București

Re: Gara Basarab - București

Mesajde BodoMinea » Mar, 17 Apr 2018, 22:41

Simbolul definitoriu al stației a fost oprit sau s-a ars - după ani de indicat aceași oră, ceasul pe afișaj LED Matrix din lateralul interior al clădirii, astăzi l-am găsit oprit.
IMG_20180417_092821.jpg
IMG_20180417_092821.jpg (136.76 KiB) Vizualizat de 790 ori

Mai jos vedeți și modelul de schimbat băncuțe „una da una nu”, probabil cu ce a rămas nepus/rebut din Gara de Nord. Cele care au rămas din „modelul” vechi au scaune foarte ruginite, rupte sau lipsă cu desăvârșire. Îmbinările dintre stâlpi și acoperiș sunt în continuare cârpite cu aceași elegantă tablă chituită care la orice ploaie își arată capacitățile inexistente de etanșare transferând ploaia în capetele călătorilor.
IMG_20180417_160908.jpg
IMG_20180417_160908.jpg (234.51 KiB) Vizualizat de 790 ori

Deci stația se prezintă ca de obicei, în cel mai românesc stadiu cu putință.
TREN km 2018: ☆8700, 2017: 5800, 2016: 3500, 2015: 1200 | AUTO km 2018: 1890, 2017: 4700, 2016: 5400, 2015: 5100, 2014: 2800
✈ km 2018: 5400, 2017: 19800, 2016: 6900 | Video & Foto Transport: Canal Youtube | Galerie Imgur
Avatar utilizator
BodoMinea
Membru Silver
 
Mesaje: 785
Membru din: Dum, 13 Dec 2015, 12:02
Localitate: București

Anterior

Înapoi la Complexul Feroviar București


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori