Gara Băneasa - București

Complexul Feroviar București

Re: Gara Băneasa - București

Mesajde andrei11 » Vin, 10 Mai 2019, 19:23

Și ți se pare normal să o ia pe centură ? Mie nu...Pe secțiunea Buc. Băneasa - Bucureștii Noi - unde e linie simplă - nu prea întâlnim trafic de persoane, poate numai vreun sezonier pierdut 4 luni / an maxim... În rest e linie dublă.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 18512
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Gara Băneasa - București

Mesajde Marian Andrei » Sâm, 11 Mai 2019, 10:02

Pe centura mergi cu 15-30 kmh, racordurile sunt la pamant, cel de la Chitila - Mogosoaia e partial desfiintat, nu poti merge spre Chiajna - Craiova, au inceput niste lucrari in zona, dar tot nu vor permite un trafic eficient. Din cauza asta s-a renuntat si la ideea trenurilor de calatori pe centura, viteza redusa, lipsa legaturilor etc. Daca s-ar rezolva problema podului din zona Triaj/Post 17 si a liniei racord Pajura - Chitila, sa se mearga cu 40-50, tranzitul prin Baneasa ar fi mai rapid. Plus ca sunt interminabilele inchideri de linie intre Chiajna si Videle, deja de vreo 4 ani, care ingreuneaza traficul. Asa e cel mai rapid prin Baneasa, mai merg si prin centura trenuri, de regula navetele Oil Terminal - Mogosoaia.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 19716
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal / Cluj

Re: Gara Băneasa - București

Mesajde PTMZ » Sâm, 11 Mai 2019, 11:07

andrei11 scrie:Pe secțiunea Buc. Băneasa - Bucureștii Noi - unde e linie simplă - nu prea întâlnim trafic de persoane, poate numai vreun sezonier pierdut 4 luni / an maxim...

Da, 1991/1992 (Mangalia-Timișoara Nord, cu vagoane de Deva și Reșița Nord) este singurul ce trece pe acolo.
Avatar utilizator
PTMZ
Membru Silver
 
Mesaje: 889
Membru din: Dum, 16 Dec 2018, 14:51

Re: Gara Băneasa - București

Mesajde Gabi23 » Mie, 03 Iul 2019, 09:30

Gabi23 scrie:S-au apucat să răscolească tufele și boscheții după cupoanele de șină abandonate de minim 10 ani. Măcar de le-ar inventaria și valorifica ca deșeuri reciclabile :popa:

Au abandonat ideea, șinele au rămas în continuare de izbeliște, traverse bune nefolosite în timp ce în zonă e plin de traverse din lemn putrezite :bleah:

Gara Baneasa - 02.07.2019 (2).JPG
Gara Baneasa - 02.07.2019 (2).JPG (546.55 KiB) Vizualizat de 1832 ori
Gara Baneasa - 02.07.2019 (3).JPG
Gara Baneasa - 02.07.2019 (3).JPG (545.66 KiB) Vizualizat de 1832 ori
Gara Baneasa - 02.07.2019 (4).JPG
Gara Baneasa - 02.07.2019 (4).JPG (559 KiB) Vizualizat de 1832 ori


Linia 4 devine pradă a naturii, măcar n-au început să fure catenara:

Gara Baneasa - 02.07.2019 (1).JPG
Gara Baneasa - 02.07.2019 (1).JPG (408.1 KiB) Vizualizat de 1832 ori


Mersul trenurilor 2018-2019:

Gara Baneasa - 02.07.2019 (5).JPG
Gara Baneasa - 02.07.2019 (5).JPG (320.15 KiB) Vizualizat de 1832 ori
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 11671
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Re: Gara Băneasa - București

Mesajde andreicfr » Mie, 03 Iul 2019, 11:05

Linia 4 e de fapt 5. Cea infundata este 4, iar macazul acela trebuie folosit cred ca pe ramificatia Pajura. E acolo ce 1 an de zile.
Ultima oară modificat de cris_m pe Mie, 03 Iul 2019, 23:25, modificat 1 dată în total.
Motiv: Putina mai multa atentie la redactarea mesajelor! Multumesc!
:2001: :2002: :2003: :2004:
Avatar utilizator
andreicfr
 
Mesaje: 58
Membru din: Mar, 09 Oct 2012, 22:52
Localitate: Bucuresti

Re: Gara Băneasa - București

Mesajde Marian Andrei » Mar, 10 Sep 2019, 09:59

Linia 5 va fi redeschisa cel mai devreme la primavara, a fost inclusa in programul de intretinere a infrastructurii pentru 2020 fiind necesara traficului de marfa in crestere pe coridor. Sunt necesare aproximativ 500 de traverse.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 19716
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal / Cluj

Re: Gara Băneasa - București

Mesajde fl82 » Mie, 18 Mar 2020, 11:59

Date istorice privind gara Bucuresti-Baneasa, conform wikipedia:

"Gara de călători a fost inaugurată la 17 noiembrie 1886, sub numele de „Gara Mogoșoaia”. Clădirea a fost construită după planurile gărilor de clasa a III-a de pe linia București–Predeal, având un aspect similar celor din stațiile Căiuți, Florești-Prahova sau Turnu Măgurele. În 1914, trupul neînsuflețit al regelui Carol I a fost adus de la Sinaia până la Gara Mogoșoaia, pentru a fi transportat până la Palatul Regal, pe un afet de tun. La 1 decembrie 1918, Familia Regală a României a coborât în această gară din trenul care-i aducea în București din refugiul în Moldova din timpul Primului Război Mondial, pentru a-și continua intrarea triumfală călare. Tot aici a coborât și pe 16 octombrie 1922 regele Ferdinand, după ce s-a întors de la ceremonia de încoronare de la Alba Iulia.

În 1936, Direcția Generală a CFR a decis construirea a două noi gări regale la Mogoșoaia (actuală Băneasa) și Sinaia, cu scopul de a crea un cadru solemn pentru primirile regale. Planurile au fost întocmite în 1937 de arhitectul Duiliu Marcu, iar execuția a aparținut echipei condusă de inginerul Mihai Gheorghiu. Inaugurarea construcției a avut loc pe 9 iunie 1938, la ora 12, în prezența autorităților și a unui sobor de preoți care au oficiat serviciul divin. Din partea regelui Carol al II-lea a fost prezent mareșalul palatului regal, Ernest Urdărianu. De aici, în dimineața zilei de 24 iulie 1938 a plecat cortegiul funerar al Reginei Maria spre Curtea de Argeș.

După 1940, numele gării a fost schimbat în „Băneasa”. Ea funcționat ca gară regală până în anul 1947, momentul instalării Republicii.

După 1950, gara a fost utilizată drept gară de protocol pentru „trenul prezidențial” al șefilor de stat ai României și pentru primirea oficialităților străine. Noile autorități din România au folosit-o ca gară prezidențială, pentru deplasările liderului comunist Gheorghe Gheorghiu Dej, dar și pentru primirea altor delegații. Gara dispunea de un sistem de aer condiționat (poate de proveniență americană), considerat foarte performant pentru anii '50-'60. La primirea delegațiilor oficiale se acoperea peronul cu un imens covor persan. Șeful gării era cel care întocmea mersul trenului, atât pentru trenul special, cât și pentru locomotiva ante-mergătoare, care mergea, de obicei, cu 30 minute înaintea trenului special, din motive de securitate".

De asemenea, din gara Baneasa se ramificau si unele cai ferate industriale, astfel:
-Linia care deservea "Intreprinderea industriala Grivita", Betoniera Expozitiei si Complexul Romexpo;
-Linia care deservea rampa de incarcare a Casei Presei Libere (rampa situata paralel cu strada Tipografilor; probabil aici se incarca in vagoanele de posta-bagaje presa- ziare, reviste, etc)
-Linia care deservea CET Casa Presei
-Linia care traverseaza Strada Baiculesti, trece pe langa caminele "Poligrafiei", traverseaza strada Intrarea Straulesti (langa Colegiul Tehnic "Media""), merge paralel cu strada Intrarea Straulesti si apoi din aceasta linie se ramificau cateva alte linii industriale, ce deserveau depozitele Petrom si alte depozite
-Din linia de mai sus se mai ramifica o linie in trecut, linie ce traversa Bdul. Poligrafiei, Strada Dridu si mergea oarecum paralel cu Strada Jiului, pentru a deservi depozitele "Jiului" si fabrica de paine "Pajura".
In prezent toate aceste cai ferate industriale ori au fost desfiintate ori nu mai sunt utilizate (poate cu exceptia celei care deserveste CET Casa Presei).

In 1990 statia Bucuresti-Baneasa aveea si birou de informatii si de aici plecau si unele trenuri CM (curse automotoare) spre HM Snagov-Plaja.

De asemenea statia Bucuresti-Baneasa aveea si o grupa de marfa cu cca 5 linii.
fl82
Membru Bronze
 
Mesaje: 551
Membru din: Lun, 23 Sep 2019, 14:29

Re: Gara Băneasa - București

Mesajde fl82 » Mie, 18 Mar 2020, 12:09

Ca urmare a desfiintarii fabricilor care erau deservite prin linii industriale ce se ramificau din M800- intre statia Pantelimon si Bucuresti Nord- nu ar mai exista motive ca sa circula trenuri de marfa pe M800, intre statiile Pantelimon si Bucuresti Nord!

Astfel, daca sectorul nordic al caii ferate de centura (intre Ram. Pasarea- Voluntari- Otopeni- Mogosoaia- Ram. Post Colentina- Ram. Post Rudeni- Chiajna si respectiv linia Mogosoaia- Ramificatia Buciumeni) ar readus intr-o stare decenta (sa permita o VS de 100 km/h- ca mai mult nu e nevoie pentru trenuri de marfa, electrificat si cu BLA functional), toate trenurile de marfa care circula dinspre M800 spre M900 si spre Ploiesti ar putea fi dirijate pe centura feroviara!
fl82
Membru Bronze
 
Mesaje: 551
Membru din: Lun, 23 Sep 2019, 14:29

Re: Gara Băneasa - București

Mesajde Marian Andrei » Sâm, 23 Mai 2020, 09:00

Incep sa se simta cei peste 10 ani, amestecati cu transformarea liniei 1 abătută din gara asta in linia principala pentru aproape toate trenurile de calatori si trenurile de marfa care opresc aici, dupa ce linia 5 a fost inchisa si asteapta reparatii de vreo 2 ani. Macazul de iesire catre Pantelimon de la linia 1 prezinta uzuri si exfolieri accentuate, nu vreau sa ma gandesc ce ar insemna si inchiderea liniei 1 si chiar a liniei 2 directa mai ales acum ca incep sezonierele plus traficul de marfa care dupa o usoara reducere a crescut iar.

baneasa.jpg
baneasa.jpg (289.13 KiB) Vizualizat de 444 ori
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 19716
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal / Cluj

Re: Gara Băneasa - București

Mesajde shoppy » Sâm, 23 Mai 2020, 11:05

Poate asa se explica traficul crescut pe centura, trebuie neaparat sa faca niste reparatii la Pajura, Baneasa si Pantelimon.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 9302
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Gara Băneasa - București

Mesajde Marian Andrei » Sâm, 23 Mai 2020, 14:27

Pe centura circula GFRurile de Brazi si Mogosoaia.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 19716
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal / Cluj

Re: Gara Băneasa - București

Mesajde TibiV » Sâm, 23 Mai 2020, 17:38

Gara Regala, nu ;) ?....
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9826
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Gara Băneasa - București

Mesajde Marian Andrei » Sâm, 23 Mai 2020, 19:55

Da. Gara Regala.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 19716
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal / Cluj

Re: Gara Băneasa - București

Mesajde shoppy » Dum, 24 Mai 2020, 15:27

Uite aici GFR cu cereale :


Si am vazut si E-P cu containere la Mogosoaia, nu mai gasesc acum clipul.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 9302
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Complexul Feroviar București


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron