Infrastructura feroviară din RomâniaComplexul Feroviar București

 

Topic: Liniile industriale din cartierul Militari

260 posts, 149668 views
 
Go to page:  1  ... 13 14 15 16 17 18 19
 
 

📖 Pagination options
Re: Liniile industriale din cartierul Militari Filip Rares

Uitandu-ma prin paginile anterioare ale discutiei, am intalnit de mai multe ori numele Titan Mar. Ma poate lamuri cineva ce anume a fost Titan Mar? Si unde a fost? Eu nu cred ca am prins-o.

 


Re: Liniile industriale din cartierul Militari Albert

Titan Mar nu e firma de piatra naturală a fostului primar general Adriean Videanu?

 


Re: Liniile industriale din cartierul Militari orex

https://realestatemagazine.ro/2019/06/t ... ogresului/
Pentru alte detalii, https://... ;)
PS
Si furnizorul de ”casa” al contractului pentru finisaje la M5.1  ;)

 


  • rr
  • Posted:
  •  

Re: Liniile industriale din cartierul Militari rr

De curiozitate, stit cine administreaza/detine CF Bucuresti Vest - Cotroceni - Progresu?

 


Re: Liniile industriale din cartierul Militari Filip Rares

In decembrie am trimis un email la CFR Marfa sau CFR Infrastructura, nu mai stiu sigur, cu cateva intrebari pe tema asta si mi s-a zis ca linia ferata dintre Valea Cascadelor si Vasile Milea inca apartine de CNCF CFR SA (caci eu despre acest tronson intrebasem). Cat despre administrare si conservare, singura activitate din ultimul an cred ca a fost taierea vegetatiei dintre sine in vara trecuta. Cu toate acestea, CFR a mai raspuns la o alta intrebare de-a mea ca "inspectia tehnica a liniei se face lunar, de catre personalul districtului de linii nr.8 Jilava". (Ceea ce mi se pare greu de crezut, probabil informatia e de acum cativa ani).

 


Re: Liniile industriale din cartierul Militari Filip Rares

Uitasem: in acel email am intrebat si de cat timp CFR nu mai detine restul caii ferate (Vasile Milea-Razoare-Bd.Progresului-Filaret-Gara Progresului) si terenul adiacent. Raspunsul a fost, iarasi, greu de digerat: tronsonul in cauza inca apartine CNCF CFR SA! Cu toate acestea, nemaipunand la socoteala sinele scoase la intersectiile cu mai multe strazi si segmentele intregi ce lipsesc (la Vulcan, langa Liberty Center, pe ambele parti ale Bd. 13 septembrie), in zona de dupa Razoare au fost daramate mai multe cladiri adiacente liniei (foste uzine), zona urmand a deveni un complex rezidential si comercial (parca un articol specifica ca sunt planificate blocuri de peste 20 de etaje). Sinele, evident, nu vor fi crutate.

 


Re: Liniile industriale din cartierul Militari Filip Rares

Am mai facut astazi o excursie in zona fostei gari, planul meu fiind sa iau calea ferata la picior de la Lujerului la Vasile Milea. Din pacate niste caini m-au intors din drum in dreptul centrului militar, dar am mai facut observatii pana acolo. In mai multe locuri se gasesc mormane de traverse de beton, despre care ma gandesc ca au fost scoase cand au fost incepute acum cativa ani santierele din zona, pentru a facilita accesul basculantelor (ar avea de unde, ca din vreo 10 linii cate stiu eu ca erau se mai vede una). Ipoteza pe care o aveam eu mai demult, cum ca o echipa de muncitori cu lopeti si foarfece de gradina ar putea degaja rapid (relativ) zona pentru a permite accesul unei locomotive pana la cladirea garii (stiam ca nu se va intampla, dar ma gandeam) a fost infirmata de catre unul dintre acele mormane, inalt de vreo 2 metri si plasat fix pe sina. Putin mai spre vest se mai poate observa o mica movila de ciment, formata miraculos peste sine. Din loc in loc mai rasare cate o alta sina, dar se pierde repede, si chiar si cea principala mai dispare sub pamant si vegetatie. In nordul ei pentru cateva zeci de metri merge si o linie ce banuiesc ca servea la reparatia boghiurilor si nu numai, caci are un sant ce permite coborarea sub tren (sant acum plin de apa). In dreptul garii nu se mai vad deloc sinele, fiind sub un strat gros de noroi, insa cea principala rasare iarasi langa noua sala de sport, paralela cu gardul. O sa mai incerc sa merg candva si mai departe, sa vad ultimele sute de metri pana la Vasile Milea.

 


Re: Liniile industriale din cartierul Militari orex

Nu stiu la ce te ajuta escapada asta! Chestiunea e clara, daca ajungi sa vezi rondul de la Razoare, REFACUT! Sina de tren a ramas in peisaj, deci, daca trebuie, isi va relua functia indubitabil! ;)
PS
Pana-n 1979, si am asistat direct, la ”steag” cum un LDH cu vagoane de persoane trecea pe la Razoare, in drum spre Filaret.  Acest parcurs era in ”schema” CFR” calatori, atunci! ;)

 


Re: Liniile industriale din cartierul Militari rosetti61

In spatele liceului, la linia cu canal era remiza de locomotive; trenuri de persoane au plecat de acolo intre 1973 si 1978 doar spre Rosiori, trenul pe care l-ai vazut putea fi unul cu "regim special" numai pentru ceferisti, ceva Cotroceni-Progresul. Prin anii 50 era un tren din asta local, dar pentru toata lumea, Chitila - Filaret. Ce ai vazut tu era fie tren de serviciu pe relatia Chitila - Progresul, fie ceva deviat de calatori de pe centura. Pana la Gara Progresul nu mai erau decat gari uzinale - Dealu Spirii/Vulcan si Ferentari. La Filaret nu se mai circula din 1960.

 


Re: Liniile industriale din cartierul Militari oc7avian

Legat de molozul de pe șine, întradevăr se aruncă de la șantierele din zonă. Când îi mai prinde lumea în acțiune, filmează și cheamă repede poliția. Acum vreo lună au fost puși la curățat cei de la Exigent Plaza după ce o zi întreagă tot descărcau bascule. Până să se facă blocuri în zonă, nu era nimeni să-i prindă  :lol:

 


Re: Liniile industriale din cartierul Militari Filip Rares

Nu ma ajuta cu nimic concret, orex, dar mai imi hranesc si eu curiozitatea. Refacerea rondului de la Razoare in forma actuala m-a mirat si pe mine, mai ales ca veneam de pe Bd. Geniului la acel moment si abia ce vazusem ca la politia de frontiera fusesera acoperite complet sinele cu pamant si gazon.

 


Re: Liniile industriale din cartierul Militari orex

Daca se vrea, erbaceele sunt ridicate in ”60 de secunde”. In rest, istoria fabricilor/locatiilor de pe traseu, pana-n Rahova zic ca le succed bine din amintire, ”Ventilatorul”/”Universalcoop”/”Vulcan”/”Inox”/”Electromagnetica”! Astazi, aceste obiective sunt ”acaparate” de One United Properties, Lidl Discount, Carrefour& company, Titan Mar, AFI!

 


Re: Liniile industriale din cartierul Militari Filip Rares

A fost degajata sina si zona adiacenta ei (si vegetatia taiata) in dreptul lui AFI. Ma gandesc ca asta nu poate decat sa insemne ca zona va fi asfaltata, poate ca o extensie a parcarii.

 


Re: Liniile industriale din cartierul Militari orex

Asta am observat si eu saptamana trecuta ca era ”ca-n palma” amplasamentul liniei ferate din proximitatea AFI. Nu mi-a venit sa cred. A disparut jungla.  :lol:  :lol:  :lol:
Chiar daca au rasarit cele 5 turnuri, in jurul AFI nu cred ca scopul e extinderea locurilor de parcare! Sunt curios daca lucrarea de modernizare a caii de rulare tramvai pe V. Milea va cuprinde si refacerea incrucisarii cu calea ferata (din caietul de sarcini nu reiese asa ceva, poate ma insel)! Daca da, inseamna ca, la o adica, traseul feroviar mai prezenta un oaresce interes.

 


Go to page:  1  ... 13 14 15 16 17 18 19
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Complexul Feroviar București  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use