Infrastructura feroviară din RomâniaComplexul Feroviar București

 

Topic: Liniile industriale din cartierul Militari

260 posts, 149693 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 19
 
 

📖 Pagination options
Re: Linile industriale din cartierul Militari Sorin16

Salut!

Stau in Militari, Valea Lunga, probabil va e familiara zona, daca ati deschis topicul asta.

Pe aceasta linie, cat stiu eu nu a mai trecut un tren de cel putin 5-6 luni si atunci au trecut cateva cisterne, care s-au intors in aceiasi zi noaptea. Linia (centrala) se afla in stare foarte buna, partea proasta e ca nu mai exista semnale, nici cele de la sosea si cu atat mai putin cele de pe traseu. In zona in care stau, mai exista 2 linii, una care intra in incinta unui REMAT, dar care a fost desfiintata acum vreo 2ani, si cealalta care intra in Depozitul de Gheata Militari (nu stiu daca denumirea e asta, dar sigur ati auzit persoane care isi fac aprovizionare cu produse congelate de carmangerie, mezeluri etc.)si intr-un depozit de mobila (acum nu stiu daca mai exista) . Aceasta linie e sub orice critica, lucrarile din zona astupand cu pamant o portiune de sina, vesnica padure "amazoniana" asezonata cu gunoaie si caini.

De precizat ca acum 1 an, daca nu mai bine, cand inca mai circulau trenuri catre depozitele mai sus mentionate, am observat un domn care fura suruburile de la imbinarile sinelor.(traverse din lemn putrezite, ocazia perfecta de a face un ban, nemuncit). L-am filmat, am trimis mail la SNCFR cu o explicatie detaliata a lucrurilor , am primit promisiunea ca vor trimite o echipa sa verifice zona si atat... Eu sunt perseverent si inca o mai astept.

Acum ceva timp am gasit un site cu o propunere de proiect pentru infiintarea unor linii feroviare urbane, pe modelul celor din strainatate. http://ter-bucuresti.blogspot.com/. Mie unu proiectul in sine pare bine realizat, cu puncte forte, puncte slabe si o estimare la nivelul preturilor de atunci. Sunt ferm convins ca aceste lucruri nu se vor realiza NICIODATA.

Sunt o persoana ce ii face placere, apreciaza si recomanda trenul ca mijloc de transport, atat cat il mai avem.
:2004:

PS: Cand vremea va fi ok, voi face un traseu Valea Cascadelor - Gara Cotroceni si voi pune si poze.

 


Re: Linile industriale din cartierul Militari ViitorulPrimar

Tom wrote:
Nu stiu ce viitor mai au aceste linii. De fiecare data cand trec peste ele, mi se par nefolosite. Ar fi poate mai bine daca pane doktore s'ar gandi sa faca acolo un bulevard modern cu 4 benzi pe sens si linie de tramvai ca la 41. L-ar putea scoate macar la Vasile Milea, daca nu chiar la Razoare. Si asa, cam tot ce e fabrica pe acolo se darama ca asa vrea UiE si Fundul Monetar si se vor face shoppingarii si cambuze de lux in locul lor.

Pe liniile astea ar trece suspendata lui Oprescu.
Dar mai ieftin ar fi daca ar face un bulevard care sa decongestioneze bulevardul Timisoara.

 


Re: Liniile industriale din cartierul Militari Aron

da eu stiu, ca la inceput dupa ce apare cora lujerului, cei de la cora aprovizionau si cu trenu, am vazut destule trenuri venind la platforma de langa cora aducand provizii si stiu sigur da la un momnet dat nu mai veneau, ori era prea scump sa aduca cu trenul ori aveau intarzieri prea mari......iar ideea ca la pasajul lujerului sa scoata linia de tren si sa o transforme in-tro parcare mi se pare foarte buna

 


Re: Liniile industriale din cartierul Militari Gabriel Cristian

Se pare ca mai  apare cate o locomotiva pe  aici ,                http://www.youtube.com/watch?v=lEA6oTQP ... re=related

 


Re: Liniile industriale din cartierul Militari rosetti61

Repostare imagini pentru 25.03.2010 viewtopic.php?f=167&t=415&start=14#p4282 (liniile din complexul CF Semanatoarea-Politehnicii in anii 1984 si 1988)
Postul imediat urmator (tot din 25.03.2010) este cu situatia din primavara lui 2008. cand inca mai erau ceva urme in curtea Politehnicii (nu mai stiu daca ma lasa mai muit de 10 poze/post)
Situatie 1984
linii1984.jpg (279.45 KB; downloaded 9481 times)
situatie 1988 in spatele scolii 117
linii1987-88.jpg (305.72 KB; downloaded 9473 times)
Vechiul traseu al liniei trecea prin spatele cladirii galbene, peste aleea pe care stau si se continua in spate spre PUMAc
linia1_155.jpg (312.44 KB; downloaded 9450 times)
Linia 2 vedere spre Pumac
linia2a_741.jpg (301.55 KB; downloaded 9456 times)
Aceeasi linie, vedere spre triaj
linia2b_149.jpg (318.93 KB; downloaded 9516 times)
Aceeasi linie, zona triajului
linia2c_116.jpg (327.15 KB; downloaded 9447 times)
Aceeasi linie vedere dinspre triaj spre Pumac
linia2d_584.jpg (306.68 KB; downloaded 9449 times)
Intrarea liniei 2 in triaj, traverse de beton
linia2tr_805.jpg (349.67 KB; downloaded 9452 times)
Linia 3 vedere spre Pumac
linia3a_886.jpg (282.19 KB; downloaded 9456 times)
vedere spre triaj
linia3b_376.jpg (276.29 KB; downloaded 9481 times)

 


Re: Liniile industriale din cartierul Militari rosetti61

... continuare cu situatia din 2008 si cum se prezenta zona in aprilie 2009, cand s-au dezafectat traversarile in urma asfaltarii aleii catre bulevard (urmatoarele 4 imagini) - au fost scoase si traversele care se vad in primele 2 imagini, poteca fiind inlocuita cu dale, la fel si traversarea de la intrarea auto (cabina portarului se afla chiar peste linie.)
traverse din lemn ale fostelor linii 2 si 3
traverse_199.jpg (354.81 KB; downloaded 9453 times)
Fostul triaj - unde se aflau macazele din poza alb-negru cu triajul (v. tramclub)
triaj_208.jpg (267.53 KB; downloaded 9441 times)
Linii scoase 2009
linii_381.jpg (293.75 KB; downloaded 9445 times)
Traverse, sine 2009
traverse_164.jpg (300.75 KB; downloaded 9460 times)
Linia catre triaj 2009
linia1_302.jpg (339.87 KB; downloaded 9477 times)
Linia spre Semanatoarea 2009 - poarta mai e, linia nu stiu, doar un cupon, intre strada si spatele benzinariei
linia2_459.jpg (273.71 KB; downloaded 9479 times)

 


Re: Liniile industriale din cartierul Militari nokia2110

Din curiozitate, cisternele alea transportă combustibil pentru C.E.T. Grozăveşti? (aşa am auzit, dar vreau să fiu 100% sigur).
Ceva despre această linie pe aici: http://www.forumtrenuri.com/t528-linia- ... i-progresu
Şi ceva extrem de interesant pe aici!: http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=4287

 


Re: Liniile industriale din cartierul Militari Dominatrix

nokia2110 wrote:
Din curiozitate, cisternele alea transportă combustibil pentru C.E.T. Grozăveşti? (aşa am auzit, dar vreau să fiu 100% sigur).
Da. Uite aici un "foto-reportaj" detaliat: http://www.railnet.ro/viewtopic.php?f=41&t=1459

 


Re: Liniile industriale din cartierul Militari Dominatrix

Bucureștiul neștiut: Gara Cotroceni – MULTIMEDIA

http://b365.ro/news/bucures ... ultimedia/

Bucureştiul este tăiat de o linie de cale ferată, aparent fără nici un sens. Ca mult alte lucruri din Capitală, linia ferată este lăsată în paragină. La fel şi Gara Cotroceni, care ar putea deveni un punct de atracţie turistică.

Puțini știu că linia de cale ferată dintre Cora Lujerului și Plaza România, e graniță de cartier, taie Capitala, iese din București prin Gara CFR Progresul, împarte în două Parcul Natural Comana și se oprește la Giurgiu. De-al lungul timpului, drumul de fier a fost lungit și ințesat cu terminale ce au alimentat garnituri de tren cu containerele fabricilor socialiste. Secretele sale nu se opresc aici. Dacă Gara CFR Progresul este cunoscută de majoritatea bucureștenilor, pentru că reprezintă și punctul terminus pentru multe mijloace de transport în comun, cea de-a doua gară de pe bătrâna linie ferată, care încă mai există spre deosebire de cea de la Dealul Spirii, este ascunsă de ochii lumii. A trebuit să o caut pe hartă, să-mi fac un traseu bine stabilit ca în cele din urmă să o găsesc cu ajutorul… poliției.

Siguranță și încredere în „No Man’s Land”

De ceva timp, opinia publică a ajuns să fie obișnuită cu noțiunea de „tabere ilegale de rromi”. Dacă în Occident acestea sunt o problemă chiar și dacă se află dincolo de periferia capitalelor, în București, și ea capitală europeană, taberele ilegale de rromi sunt construite mai abitir decât complexurile rezidențiale de lux în ceea ce privește poziția. Spre exemplu, tabăra de rromi de deasupra Pasajului Lujerului, lângă calea ferată, are între facilități, acces la transpot RATB, inclusiv linia rapidă de tramvai 41, acces la hypermarket și mall, și culmea este dotată și cu televiziune digitală prin satelit(vezi foto).

Trecusem de sute de ori prin zona respectivă, însă niciodată nu mi-au sărit în ochi construcțiile ilegale ale rromilor. Până când am pășit pe “câmpul lor” – după cum mi-a explicat, printre înjurături și amenințări cu bătaia, un grup de rromi statutul juridic al terenului dintre str. Lujerului și Gara Cotroceni. Șanse să trec nevătămat de zona cu pricina n-au fost, așa că am fost nevoit să apelez la poliție. Cu toate că perimetrul este sub juristricția Sectiei 22 de la Piața Moghioroș, aflată la două stații distanță, echipajul de poliție a ajuns după 40 de minute de la primul apel la 112. Agentul Neața Adrian mi-a explicat respectuos, cu limbajul de lemn caracteristic, că nu e treaba poliției să mă ajute să-mi fac meseria, și s-a oferit alături de colegul său, într-un gest de bunăvoință, să mă escorteze până la Gara Cotroceni ocolind, prin parcarea hypermarketului, „câmpul rromilor”. La fața locului am fost instruit: în cazul în care zăresc vreun rrom apropiindu-se de mine, să sun de îndată la 112. Și aici s-a oprit datoria poliției de a proteja cetățeanul.





Ținând cont de experiența anterioară și de viteză de reacție a acestora, nu prea m-am simțit în siguranță, și-am riscat. Cu un ochi în vizorul camerei foto și cu unul către tabăra de rromi, am reușit în cele din urmă să realizez câteva instantanee.

Gara “fantomă”

Dupa cum era de așteptat, la fel ca întreaga zonă, și gara arata ca desprinsă din filmele lui Emir Kusturica. Vopseaua, cel mai probabil de-o seamă cu mine, era în ton cu mizeria din jur. Totul gri, cu excepția peticelor de gunoaie. O pală de vânt ducea cu ea un miros înecăcios de cauciuc ars. Nu a durat mult timp până când m-am trezit în față cu un semicerc de câini care, aratându-și colții fioros, apărau peronul bătrân al gării. Contrastul a fost cu atât mai mare cu cât am realizat că la o distanță de nici 500 de metri, în vitrinele sclipitoare ale mall-ului vecin, erau haine de mii de lei, iar clienții îmbrăcați “de duminică” și mirosind frumos analizau manechinele elegante într-o muzică ambientală.

„Zona nu este abandonată”, se aude vocea șefului de gară, Ghiță Vasile peste mârâiturile câinilor. “În momentul de față gara e destinată traficului de marfă. Încă transportăm mărfuri. Vagoane de păcura pentru CET Grozăvești, au circulat și încă mai circulă vagoane cu materiale de construcții, dar traficul s-a mai redus din cauza crizei imobiliare. Avem linie publică, rampa de descărcat mărfuri”, mă lămurește acesta.

Greu de crezut. Liniile sunt strâmbe și ruginite iar traversele, majoritatea din lemn, nu mai au urmă de ulei de creozot care să le protejeze împotriva intemperiilor. Martor stă și incidentul din 2007 când un vagon al unei garnituri care transporta autoturisme a sărit de pe șine.

Cât privește gara, Ghiță Vasile îmi spune că în prezent are cu totul altă utilitate. “ Acum gara este dată în închiriere angajaților CFR pe post de locuințe de serviciu. Practic conducerea stației este la fosta gară Ciorogârla, care coodoneaza activitatea și în Cotroceni”, conchide șeful de gară.

Potrivit biroului de presa al CFR Infrastructură, clădirea stației CF Cotroceni a fost dată în folosință la 1 ianuarie 1960. Oficial, în prezent ea are statut de antestaţie a staţiei CF Bucureşti Vest, iar liniile de cale ferată asigură transportul de păcura pentru termocentrala Grozăvești şi pentru depozitele de materiale din zonă.

Regele Carol și Gara Cotroceni

Amplasamentul actual al stației nu este cel original. În urmă cu mai bine de 100 de ani gara era în alt loc, undeva la un kilometru în interiorul Capitalei – mai exact în imediata vecinatate a Palatul Cotroceni, vis-a-vis de statuia Leu. Gara deservea atât Palatul cât și pe Regele Carol, astfel că nu de puține ori locomotiva cu aburi a trenului regal fluiera unde astăzi este bulevardul Geniului.

“Ulterior stația a deservit și publicul”, aflu de la directorul Centrului Patrimoniu Muzeistic și Documentare Feroviară, Mircea Dorobanțu. “Această gară era pe vechea linie care mergea din Gara de Nord către Giurgiu. Ea trecea prin fața Gării Basarab, ajungea pe la hypermarketul Carrefour, travesa la Grozavești Dâmbovița, urca până sus la Leu unde era Gara Regală Cotroceni, apoi continua pâna la actualul Trafic Greu și Bucuresti Progresul și apoi către Giurgiu”, continuă acesta.

Cum documente oficiale și imagini de arhivă nu există, la niciun muzeu din Capitală(nici măcar la Muzeul Cotroceni), lecția de istorie a directorului s-a bazat pe amintiri și pe informații de la alți pasionați de feroviar sau, cum ar spune istoricii, pe izvoare nescrise.

“În jurul anilor ’60 această linie (n.r. București Nord – Gara Regală Cotroceni) a fost închisă din cauza expansiunii orașului. Dacă traficul de călători a putut fi deviat, la traficul industrial nu se putea renunța. Astfel s-a înființat o stație pentru organizarea traficului, care ulterior s-a numit București Cotroceni sau Noua Stație Cotroceni. Acestă gară avea rolul de a colecta toate vagoanele destinate întreprinderilor industriale. Toata industria din sud- vestul capitalei (n.r. Vulcan, Electromagnetica, Fabrica de Ulei Muntenia, Uzina Rocar etc.) era deservită de Gara Cotroceni.

Gara “vedetă”

Tot de la directorul Centrului Patrimoniu Muzeistic și Documentare Feroviară, aflu un detaliu interesant care arată cât de importantă a fost gara din punct de vedere strategic pentru autoritățile comuniste. “A fost un tren naveta de ciment cu destinație specială. Nu era voie să fie oprit, nu era voie să se întâmple nimic. El circula de la Fabrica de Ciment Fieni pe ruta Târgoviște-Titu-București Cotroceni pâna la Casa Poporului. A fost o linie specială.”

Potrivit documentelor Casei Poporului, au fost necesare pentru finalizarea construcției peste 5500 de tone de ciment. Nu este greu de imaginat câte garnituri de tren încărcate doar cu ciment au tranzitat gara Cotroceni începând cu 1984.

Tot la capitolul curiozități, acesta îmi dezvăluie și legătura pe care o are stația cu… metroul bucureștean: “Din gara Cotroceni s-a facut primul racord la calea ferată a liniei de metrou. Vagoanele de metrou erau fabricate la Arad. Dacă le aduceai într-o gară trebuia să le încarci pe un trailer și să le duci în metrou, ceea ce era o tâmpenie. Așa că tot din gara Cotroceni s-a construit un tunel care coboară pe sub bulevardul Iuliu Maniu, merge paralel cu Pasajul Lujerului, iese din pasaj către întreprinderea Semănătoarea și de acolo era o ramificație către depoul de metrou Ciurel. Acolo (n.r. – în gara Cotroceni) se ridicau vagoanele de metrou, se așezau pe calea ferată și apoi ajungeau în subteran”, încheie lecția de istorie directorul Mircea Dorobanțu.

Muzeu în aer liber în sectorul 6?

Cu toate că întreaga zonă este aproape abandonată și a fost luată în stăpânire de rromii sectorului 6, Mircea Dorobanțu vede în Gara Cotroceni și terenul aferent un obiectiv turistic important al Capitalei.

“Tot ceea ce a fost nu trebuie distrus. Actualul amplasament al gării Cotroceni, având în vedere că are legătură feroviară și că este aprope de centru, poate fi transformat într-un muzeu. Se pot aduce foarte ușor garnituri de tren cu valoare istorică. E relativ ușor de păzit pentru că nu este în câmp. Actualul muzeu CFR are foarte multe piese de valoare care din cauza lipsei de spațiu nu pot fi expuse*. Ele există, sunt conservate, sunt într-o stare bună dar sunt ascunse prin diferite depouri. Gara Cotroceni ar putea deveni foarte ușor un muzeu feroviar în aer liber cu costuri minime”, susține acesta.



 


Re: Liniile industriale din cartierul Militari WAYNEN

Marti,29 noiembrie 2011,o echipa de muncitori au fost pe calea ferata si-au taiat vegetatia de la Gara pana la Apromat.Ultima data cand s-a taiat vegetatia a fost pe 5 Decembrie 2009.Ma bucur ca au taiat vegetatia ca asa mai fac echilibristica pe sina,ca-n copilarie,chiar daca acum sunt student in anul I.

 


Re: Liniile industriale din cartierul Militari andrei11

La secunda 42 ( al doilea film al lui Dominatrix ) vad ca semaforul ( nu semnalul, ca e cu brate) indica "liber pe abatuta"... Se poate face si un film pe tema asta, un tren fantoma care nu mai vine... :roll:

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Liniile industriale din cartierul Militari Dr2005

Cred că trebuie să vină vagoanele de păcură pentru CET Grozăveşti.

 


Re: Liniile industriale din cartierul Militari Mihai Calin

Duminică am sesizat şi eu că s-a făcut curaţenie in zona aia, iar astăzi am facut câteva poze.
Dacă mai vede cineva mişcare prin zonă să de-a de veste!  :mrgreen:
Zona Cora / Plaza
01.jpg (680.76 KB; downloaded 9474 times)
Zona Cora / Plaza
02.jpg (671.88 KB; downloaded 9501 times)
Linia 1 - Soseaua Lujerului
04 c.jpg (457.23 KB; downloaded 9471 times)

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Liniile industriale din cartierul Militari Dr2005

Păcat că nu refac şi trecerea la nivel... când mergi spre Lujerului îţi rupi roţile acolo (cu biccileta e şi mai şi, că ori te arunci în faţa maşinii, ori iei pietonii în braţe, ori te rogi să nu cazi când sari de pe cauciucul dintre şine pe asfalt.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 19
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Complexul Feroviar București  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use