Infrastructura feroviară din RomâniaComplexul Feroviar București

 

Topic: Liniile industriale din cartierul Militari

260 posts, 149648 views
 
Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 19
 
 

📖 Pagination options
  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Liniile industriale din cartierul Militari ADY881

Goldmund wrote:
Eu cred ca a sosit timpul si pentru Bucuresti si regiune pentru un tren suburban(S-Bahn in Germania, RER in Franta, ESKO in Cehia, SKM in Polonia)
Fostele linii CFR din Militari sunt un exemplu concludent pentru irosirea unei oportunitati uriase:
nu liniile in sine sunt valoroase, linii care au ajuns o ruina, ci coridorul ramas de pe urma acestor linii.
De la marginile cartierului Militari(centura CFR) urmand CFR Cotroceni-Str. Liniei-str. Fruntas Anghel Mihai(ce denumire sovietica!) pana in spate la Academia Militara unde CF ar urma sa intre in tunel(sub statia M5 Academia Militara - jonctiune) tunel sub str. Panduri- statie Calea 13 Septembrie, statie Piata Chirigiu-statia Viilor cu str. Constantin Istrati, iar de acolo urmand la suprafata din nou vechea CF paralel cu str. Inclinata-statie cu str. Pieptanari- statie la 'Toporasi'- statie la 'Zerari', mai departe paralel cu str. Brandusani-pana la CFR Progresu.
Pentru cei mai fanatici fani de trasport in comun urban si suburban voi pune tot aici un film(exista mii de astfel de filme) ca sa vedem ceea ce reprezinta poate apogeul in materie pe glob in trenuri urbane si suburbane:
Tokyo si regiunea urbana





PS
Am vazut si un proiect nou pentru Bucuresti cu noi bulevarede('late') chiar pe aceste coridoare extraordinare ale fostelor CF din Bucuresti, unele chiar pe cele propuse de mine pentru tren urban/suburban! Probabil ca proiectantii au ramas undeva in secolul 20, presupunand ca mai multe bulevarde, mai multe masini, mai multe ambuteiaje, mai bine pentru bucuresteni - nimic mai fals!!

Sunt deacord cu ideea trenurilor suburbane, ele ar permite  crearea unei legaturi civilizate  intre suburbii  si oras => eliminrea multor masini din traficul zilnic din Bucuresti(soferii carora sunt determinati de conditiile oferite astazi "transportul" oferit(DUBA), sa aleaga sa  stee zilnic in ambuteiaje).
Insa am de facut cateva amendamente :
Felul in care este acum linia CF intre centura si Razoare, nu ar permite dezvoltarea unui asmenea sistem(din cauza ca linia se afla la nivel cu reteaua stradala => ar fi nevoie de un sir de treceri la nivel cu CF => crearea ambuteiajelor, iar in unele cazuri unii soferi mai grabti si bizoni ar putea fi striviti pe linie . Adica linia pe acel tronson trebuie suspendata(si linia din video atasat din Tokyo la fel e suspendata).
Referitor la "Am vazut si un proiect nou pentru Bucuresti cu noi bulevarede('late') chiar pe aceste coridoare extraordinare ale fostelor CF din Bucuresti, unele chiar pe cele propuse de mine pentru tren urban/suburban! Probabil ca proiectantii au ramas undeva in secolul 20,"
ai dreptate, sau ei au ramas in anii 60 sau primarii populisti le impun solutiile astea. Este de mirare ca o asa simpla solutie CA CUlaorul unic si benzile sparate de trafic nu se impimenteaza in oras, desi nu e chirurgie pe creier, eficienta lor e arhicunoscuta, si nu costa mult si  efectul e enorm. Insa asa e cand nu ai cohones politic, sa iti asumi o masura nepopulara in randul soferilor.

 


  • GAC
  • Posted:
  •  

Re: Liniile industriale din cartierul Militari GAC

Ideea trenurilor suburbane este perfect valabila pentru orasele cu multe milioane de locuitori, si care pe deasupra au si o densitate mai mica a locuitorilor (de pilda Budapesta, care desi are mai putine "capete", totusi, suprafata e mai mare ca a Bucurestiului). Mai mult, aceasta abordare este valabila pentru orasele ce sunt in dezvoltare. Bucurestiul, ca de altfel toata Romania este in regres demografic.
In ceea ce priveste comunule limitrofe, ma indoiesc ca au suficienta populatie pentru a justifica costurile cu infrastructura unui tren urban. In acest calcul de fezabilitate trebuie sa socotim si faptul ca din din cele 20 de mii de persoane (valoare medie a populatiei comunelor limitrofe), marea majoritate sunt pensionari, intrucat forta de munca fie sta in chirie la bucuresti, fie sunt plecati pe afara... fie fac naveta. In acest context, daca vom face trenuri urbane, beneficiarii vor fi doar cei 2-3 mii de navetisti (din fiecare comuna), care in loc sa se urce in duba vor avea si alternativa trenului (referitor la cei ce fac naveta cu masina mica, ma indoiesc ca vor renunta). Avand in vedere numarul maxim posibil de calatori, ma indoiesc ca va fi rentabil sa se construiasca o infrastructura ca sa fie deserviti. Mai mult, pentru a castiga batalia cu dubarii, trenurile vor trebuii sa aiba o frecventa de 10-15 minute. Chiar si asa, presupunand ca vor fi folosite minitrenuri (cu un singur vagon), capacitate 200 de persoane, capacitatea de transport va fi cu mult peste necesar si astfel, rentabilitatea investitiei este indoielnica.
In ceea ce priveste cazurile concrete, precum Voluntari, Pantelimon, Pipera, Domnesti samd, o linie RATB preoraseneasca cu o cadenta de 10 minute ar fi mai mult decat suficient, sau daca tot vrem sa facem ceva cu cap, pentru a diminua costurile de exploatare, autobuzele pentru acele linii pot fi gen microbuz cu max 50 de locuri.
In ceea ce priveste sina din Militari, problema este data de faptul ca terenul pe care este amplasata este un teren al nimanui, care atrage ca un magnet oamenii fara adapost, gunoaiele si cainii comunitari. Singura solutie este desfiintarea sinei CF si folosirea spatiului pentru a crea o noua sosea (secundara, de cartier) care sa preia traficul local (pentru omul  din Militari care vrea sa mearga cu masina la Cora sau la Mall). De asemenea, pot fi infiintate sute de locuri de parcare. Nu in ultimul rand, spatiul poate fi transfromat si in parc, intrucat Militariul este un cartier cu putina verdeata... De asemenea, o parte din terenul aferent CF poate fi valorificat pe piata imobiliara, pentru a recupera macar partial investitia ce ar fi necesara pentru a reamenaja CF in sosea/locuri de parcare/zona inverzita.
De asemenea, in ceea ce priveste infrastructura de transport public, magistrala de metrou din militari poate fi vazuta ca o magistrala de tren urban din cauza lungimii statiilor. La aceasta se va adauga si M5 dar si linia de tramvai spre CET vest si spre Preciziei. Presupunand prin absurd ca va fi vreodata nevoie de o capacitate sporita de transport spre comunele litrofe din vestul orasului, prelungirea liniei de tramvai ar fi mai mult decat suficient, dar ma indoiesc.
Din punct de vedere economic, Bucurestiul nu va mai fi un magnet pentru populatia din provincie, o data cu momentul legendar 1-1-2014 cand oricine poate sa munceasca in afara. Pentru provinciali, alegerea este foarte simpla: vii la Bucuresti, castigi cel mult 20 de milioane si 10 le dai pe chirie sau mergi in afara, castigi 2000 de euro si 1000 ii dai pe chirie. Sincer sa fiu, cu 1000 de euro in afara cumperi mai mult decat poti cumpara aici cu 10 milioane... Cu alte cuvinte, Bucurestiul nu va deveni niciodata ca Tokyo sau ca orasele germane care au nevoie de tren urban. Mai mult, avand in vedere imbatranirea populatiei in Bucuresti, in anii ce vor urma, oferta de locuinte va creste, concomitent cu reducerea dramatica a cererii (tineri din ce in ce mai putini ca urmare a demografiei in picaj de dupa revolutie, corelata cu emigrarile masive, in special de tineri bine instruiti, care pleaca imediat dupa liceu si nici ca se mai intorc). In acest context macroeconomic, cei ce vor tine motis sa vina la Bucuresti, vor gasi locuinte ieftine de cumparat.

 


Re: Liniile industriale din cartierul Militari Goldmund

Ma bucur ca macar doi colegi au reactionat la propunerea mea. Bucurestenii sunt de obicei cam blazati...

Ady881,
exista mii de filmari cu trenuri suburbane si urbane care traverseaza la nivelul strazii cartiere intregi din Tokyo si alte orase din Japonia. Asta nu este un impediment. Strazile care intersecteaza CF pot fi atentionate cu bariere(ca in Japonia) care se pun scurt timp inainte sa treaca trenul. Un astfel de tren trece oricum la un interval de 10-15 minute. Strazile Cascadelor si Lujerului pot subtraversa usor CF, restul nu ar fi nevoie in Militari(trafic redus, local, etc.) Castigul pentru Militari ar infinit mai mare decat o bariera pusa pentru o strada locala...
Acum, ai vorbit de populism si ce vor locuitorii Capitalei. Or, eu cred ca toti oamenii sunt in primul rand...pietoni, am fost oricum cu totii in primii ani de viata doar pietoni si cu totii am dori un transport in comun eficient si nu ambuteiaje, zgomot si poluare...

GAC,
este vorba de mobilitate, de standard de viata si nu de marimea unei metropole. Astfel exista 17 orase in Germania care au un sistem dezvoltat de trenuri suburbane, cu toate ca doar trei orase trec  de un milion de locuitori si doar la München creste populatia orasului...
Am aratat in alta parte(la "Japonia") trenuri suburbane pentru localitati minuscule si orasele de provincie. Este vorba de o retea foarte dezvoltata de CF.
  Cazul Japoniei nu este intamplator ales:
1-cea mai dezvoltata tara din Asia
2-o populatie imbatranita, care scade masiv.
Dar acesti factori nu aduc dupa sine stagnare, din contra! Societatile inaintate vor continua sa se dezvolte. Daca populatia Romaniei scade vertiginos, e si pentru faptul ca este inca o tara subdezvoltata, ceea denota nevoia mai acuta (decat Germania sau Japonia) a unei dezvoltari trainice(sa nu mai plece asa de multi romani din tara), imbunatatirea nivelului de trai si a calitatii vietii, or asta nu se poate face prin mai multe strazi si parcari, ci printr-un transport in comun modern, eficient.
Daca gandim astfel(populatie in scadere, de ce dezvoltare?) inseamna ca nimic nu mai renteaza de construit in Romania:
nici dezvoltarea autostrazilor, trenurilor de mare viteza sau noi linii de metrou pentru Bucuresti, constructia de noi cartiere....

Acum despre atractia Bucurestiului:
atata timp cat ramane un oras aglomerat(sic! - e vorba de o proasta politica a transportului in comun!), cu periferii haotic construite  si fara un plan urbanistic si nici un concept unitar pentru transportul in comun pentru aria metropolei, Bucuresti nu va fi foarte atractiv, insa alternativele sunt mereu mai nesigure, mai proaste:
joburi din ce in ce mai rare si mai proaste peste tot in UE, sau oamenii raman la 'tara', in Evul Mediul de unde pleaca 'sezonieri' pe plantatiile din Spania(vorbesc de majoritate, nu de intelectuali si de 'geniile in matematica si fizica') Alternativa va fi Bucuresti, pentru multi cetateni ai tarii.
Presupun ca o tara europeana cu o populatie de 45% in mediul rural va cunoaste o urbanizare rapida in urmatorii 10 de ani, majoritatea indreptandu-se spre patru-cinci orase mari ale Romaniei, plus venirea in tara a unui numar din ce in ce mai mare de straini, din toate partile lumii...Lumea globalizata, locuri de munca, UE....
Ar fi ideal ca orasul Bucuresti si suburbiile sa aiba in jur de 4-5 milioane locuitori(indiferent ca peste 100 de ani vor fi putini romani si multi straini, romi sau altii)

In fond locuitorii din Militari/Drumul Taberei vor decide ce vor:
mai multe locuri de parcare sau un transport in comun in plus(eficient , comod si rapid) pentru copiii, batranii si 'oamenii de birou'. Oricum, cartierul Giurgiu nu are la ora actuala nici un mijloc de transport eficient - cum sa se dezvolte?

 


Re: Liniile industriale din cartierul Militari shoppy

Nu conteaza locatarii, cat timp exista CET Grozavesti (si acea UM de pe Militari) linia o sa ramana acolo.

 


Re: Liniile industriale din cartierul Militari nokia2110

Care unitate militară. Cea de pe Bd. G-ral Vasile Milea, de lângă A.P.A.C.A. şi A.F.I. Palace Cotroceni?

 


Re: Liniile industriale din cartierul Militari shoppy

Nu, cea de pe Militari, vizavi de Poli, ca are acces cf.

 


Re: Liniile industriale din cartierul Militari Gabi23

Ce a mai rămas din fosta zonă CF din Militari este în continuare un focar de infecţie în continuă evoluţie, iar ultimele rămăşiţe din linie sunt furate treptat. Pe alocuri gunoaiele sunt ascunse în tufele/copacii crescuţi haotic. Arată foarte bine blocul nou construit la intersecţia Calea Apeductului - Fabricii, păstrându-se o parte din gardul fostului pasaj.

Linie CF Militari - 18.09.2014.jpg (469.37 KB; downloaded 7986 times)

Linie CF Militari - 18.09.2014 (1).jpg (482.61 KB; downloaded 7984 times)

Linie CF Militari - 18.09.2014 (2).jpg (453.25 KB; downloaded 7982 times)

Linie CF Militari - 18.09.2014 (3).jpg (587.66 KB; downloaded 7985 times)

Linie CF Militari - 18.09.2014 (5).jpg (566.7 KB; downloaded 7983 times)

Linie CF Militari - 18.09.2014 (4).jpg (410.07 KB; downloaded 7982 times)

 


Re: Liniile industriale din cartierul Militari Gabi23

Şi o paralelă între 2 fotografii realizate la distanţă de aproximativ 4 ani şi jumătate:




Linie CF Militari - 18.09.2014 (6).jpg (563.3 KB; downloaded 7986 times)

 


Re: Liniile industriale din cartierul Militari shoppy

Da, cu blocul ala au pus capac la orice posibilitate de folosire in vreun fel a pasajului, cel mai bine il umple cu pamant si gata, oricum altceva nu mai are ce sa ii faca.

 


Re: Liniile industriale din cartierul Militari andrei11

Acum sa fim seriosi, la ce mai trebuia linie CFR in Pasajul Lujerului ? Linia CFR se justifica in Era Socialista a Romaniei, acum nu se mai justifica.

 


Re: Liniile industriale din cartierul Militari shoppy

Puteai sa ai metrou/tramvai pe CB - Gara Cotroceni - Petrache Poenaru, sau, ca tot se uneste cu partea rutiera a pasajului, puteai sa faci o banda auto ca sa faci dreapta in pasaj si sa iesi pe strada Fabricii...

 


Re: Liniile industriale din cartierul Militari andrei11

- Metrou exclus.
- Tren exclus, pana ajungi cu trenul de pe CB la Petrache Poenaru te ia gaia. Lasand la o parte faptul ca nu stiu cine ar folosi ruta asta, adica de unde sa iau trenul ca in final sa ajung la Cotroceni / Petrache Poenaru.
- Tramvai, poate, dar vezi ca e pe o singura linie acolo, deci ar trebui un tramvai "cu cruce".
- Cui ar folosi tramvaiul asta pe o singura  linie in zona, la ora actuala se pot face combinatii destul de lejere ( Imi imaginez ca M 5 in Dr. Taberei ar fi gata ).

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Liniile industriale din cartierul Militari ADY881

In forma in care este acum (este destinat pentru o linie), este inutilizabil, ca sa il faci utilizabil ar trebui largita sapatura aia + largit pasajul(ce s-ar alege cu probleme pe Iuliu Maniu si ceva banisori).
Ce s-ar putea face acolo?
1. O legautra a retelei de metrou cu centura feroviara, sau chiar ar putea fi rulate ramele de metrou pana la Aeroport(adica Lujerului - CFcotroceni - CFC - Balotesti  - Aeroport.
Insa aici am fi avut nevoie de investitii majore in CFcotroceni(pentru ridicarea liniei pe pasaje supraterane, nu poti sa rulezi rame de metrouri pe suprafata).
2. o linie de tramvai, care ar putea lega aceeasi centura feroviara de reteaua de metrou (in statia P.Poenaru). Aceasta linie s-ar inscrie perfect pe centrul posibilului bulevard care se presupune a fi in locul CFcotroceni.

 


Re: Liniile industriale din cartierul Militari shoppy

Ai avea un P+R pe CB, ca pe ala de la Pacii nu il foloseste nimeni, ai curata zona si reabilita strada Liniei ca de la Cascadelor are blocuri pe o parte si case pe cealalta, si ramane pentru viitor, sau poate il duci pana la Razoare chiar daca e pe un singur fir, care cruce ca pe strada Liniei sunt 2 fire de cf, oricum in Bucuresti sunt toate de facut deci ramane pentru viitor...
Care legaturi ok?, ca daca vrei intre Lujerului si Petrache Poenaru cu metroul mai bine iesi afara si iei 41, ca altfel mergi 4 statii aiurea ca sa schimbi la Eroilor.

 


Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 19
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Complexul Feroviar București  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419390 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use