Infrastructura feroviară din RomâniaComplexul Feroviar București

 

Topic: Liniile industriale din cartierul Militari

260 posts, 149645 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 19
 
 

📖 Pagination options
Re: Linile industriale din cartierul Militari rosetti61

Gara Cotroceni ar putea fi inclusa in proiectul TER, de unde ar pleca trenuri spre Domnesti-Progresu, Videle, Buftea, etc. incetul cu incetul se distruge - in zona incadrata se aflau linii de vagoneti pentru carbune, cu miniplaci turnante, nu stiu daca a existat si lift pentru incarcarea tenderelor.
Unplan cu liniile din Pirotehnie-Cofroceni si cea care venea la gara regala din 1927-1929.

 


Re: Linile industriale din cartierul Militari Mihai Calin

costi wrote:
De asemenea,in urma cu aprox. doua saptamani a trecut un tren cu vagoane cisterna.Din pacate era noapte si nu am putut poza/filma :( .

Acele vagoane cisterna nu merg la acea ramificatie? Auzisem o varianta ca ar fi defapt statia de aprovizionare cu petrol a CET Grozavesti.

 


Re: Linile industriale din cartierul Militari Dominatrix

Am gasit la http://tramclub.org/viewtopic.php?t=2795&start=175 o scanare din cartea "Construcţii pentru transporturi în România", scrisa de Dumitru Iordănescu şi Constantin Georgescu si editată de Centrala de Construcţii Căi Ferate CCCF Bucureşti in care este prezentata schita liniior din Complexul Feroviar Bucuresti la sfarsitul anilor '70.

Legat de liniile din zona Ciurel, se observa ca pe harta din documentul atasat nu apare decat o linie spre Semanatoarea. Cea spre depoul Ciurel probabil ca nu exista, dar cea spre Pumac exista cu siguranta, dar nu apare.
Am citit discutiile din acest topic, dar tot nu inteleg pozitionarea liniilor in zona, mai exact localizarea incrucisarii T4 dintr-o poza de aici.

Care era configuratia liniilor dupa 1986? Ce am inteles din discutiile de aici: dupa iesirea din pasajul Lujerului , linia se ramifica o parte spre depoul Ciurel si alta spre Semanatoarea. Ramura spre Ciurel ajungea intr-un mini-triaj, din care se putea continua spre Ciurel, sau prin rebrusare se putea ajunge la Pumac. Linia spre Pumac traversa linia spre Semanatoarea undeva in zona intersectiei Fabricii/Calea Apeductului, si continua pana in zona unde este parcul acela din spatele Bd. Iuliu Maniu, unde se despartea in 3 inainte de intrarea in uzina. Am inteles bine?

Cu alte cuvinte, dupa 1986, un tren care venea la Pumac de la gara Bucuresti Vest, trebuia sa rebruseze de 2 ori: intai in Bucuresti Cotroceni si apoi in triajul mic din spatele blocurilor de pe Virtutii?
Inainte de constructia pasajului Lujerului, cum se facea accesul spre Semanatoarea? Banuiesc ca incrucisarea T4 nu exista. Exista o ramificatie de pe linia ce ducea la Depoul Ciurel sau cum?  Pe harta din anii '70 se observa cum linia facea un ocol si intra in uzina oarecum paralel cu Splaiul.

Legat de harta din anii '70, mai exista cel putin 2 inexactitati:
-linia traversa Calea Rahovei si era folosita,
-nu existau 2 ramificatii separate spre fabrica de bere rahova si spre depozitele Romtrans. Exista o singura linie care se desprindea din cea principala aproximativ in dreptul statiei de tramvai Inox de astazi, traversa Trafic Greu, isi continua drumul prin curtea Inox, traversa Bd. Tudor Vladimirescu si intra in curtea Vamii Antrepozite. De aici se ramifica linia spre fabrica de Bere care traversa strada Uranus in dreptul Pietei George Cosbuc.

Am locuit pe strada Gheorghieni, si am copilarit cu trenurile huruind in spatele casei, asa ca stiu bine care era situatia acolo.€

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Linile industriale din cartierul Militari Tom

Nu stiu ce viitor mai au aceste linii. De fiecare data cand trec peste ele, mi se par nefolosite. Ar fi poate mai bine daca pane doktore s'ar gandi sa faca acolo un bulevard modern cu 4 benzi pe sens si linie de tramvai ca la 41. L-ar putea scoate macar la Vasile Milea, daca nu chiar la Razoare. Si asa, cam tot ce e fabrica pe acolo se darama ca asa vrea UiE si Fundul Monetar si se vor face shoppingarii si cambuze de lux in locul lor.

 


Re: Linile industriale din cartierul Militari shoppy

Pai da, orice bucata de linie care nu este in curtea vreunei fabrici este a CFR Infrastructura, cand vroiau sa mute Gara de Nord se zicea ca terenul este al Ministerului Transporturilor, deci se poate ca terenul sa fie direct la Ministerul Transporturilor.

 


Re: Linile industriale din cartierul Militari rosetti61

Situatia cu liniile Pumac-Semanatoarea si Cotroceni-Semanatoarea este descrisa in pagina precedenta. Inainte de deschiderea pasajului Lujerului, linia de la Cotroceni traversa bulevardul Armata Poporului (Iuliu Maniu) printre Benzinarie si cladirea mica in care este nu stiu ce farmacie, dupa care intra pe partea cealalta printre blocuri si bloculetul verzuliu (al ICABului), prin locul unde e acum un magazin de instalatii si intra spre actualul parc, a carui alee centrala urmeaza aproximativ vechiul traseu al liniei. LInia de Pumac se desfacea in trei de cum intra in parcul Politehnicii.

 


Re: Linile industriale din cartierul Militari Dominatrix

rosetti61 wrote:
Situatia cu liniile Pumac-Semanatoarea si Cotroceni-Semanatoarea este descrisa in pagina precedenta. Inainte de deschiderea pasajului Lujerului, linia de la Cotroceni traversa bulevardul Armata Poporului (Iuliu Maniu) printre Benzinarie si cladirea mica in care este nu stiu ce farmacie, dupa care intra pe partea cealalta printre blocuri si bloculetul verzuliu (al ICABului), prin locul unde e acum un magazin de instalatii si intra spre actualul parc, a carui alee centrala urmeaza aproximativ vechiul traseu al liniei. LInia de Pumac se desfacea in trei de cum intra in parcul Politehnicii

Asta am inteles... Am citit intreaga discutie de aici, dar configuratia exacta a liniior dupa constructia Pasajului Lujerului nu imi este foarte clara.

Ce am inteles din discutia de mai sus, cu privire la configuratia linillor post -1987:
- dupa iesirea din pasajul Lujerului , linia care venea de la Gara Cotroceni se despartea in 2 ramuri: in stanga se mergea spre depoul Ciurel si in dreapta spre Semanatoarea.
- Ramura spre Ciurel ajungea intr-un mini-triaj, din care se putea continua fie spre depoul Metrorex (unde exista si acea rampa de descarcare), sau prin rebrusare se putea ajunge la Pumac. Linia spre Pumac intersecta linia spre Semanatoarea printr-o traversare T4 la intersectia Fabricii/Calea Apeductului, si continua aproximativ paralel cu Bd. Armata Poporului pana la intrarea in uzina. Deci un tren care venea de pe Centura trebuia sa rebruseze de 2 ori ca sa ajunga la Pumac. Am inteles bine?

Intrebarea mea era daca traversarea T4 s-a construit odata cu linia din Pasajul Lujerului si cum se facea accesul spre Semanatoarea inainte de 1987. Stiu pe unde traversa linia din Gara Cotroceni Bd. Armata Popoului la nivel si ca trecea pe langa Scoala Generala, dar de la interesctia Fabricii/Apeductului pe unde o lua? Cotea pe Strada fabricii spre Semanatoarea sau continua spre Ciurel si intra in Semanatoarea dinspre Splai, cum apare pe harta din anii '70?

 


Re: Linile industriale din cartierul Militari rosetti61

Cand s-a deschis Pasajul Lujerului, de la Cotroceni se putea ajunge la Semanatoarea si la Ciurel. Linia de Pumac intra numai in Ciurel, pentru ca a fost inlaturata intersectia-macaz (asta e traversarea T4?) care permitea accesul in ambele directii (Semanatoarea si Ciurel). Trenul care voia sa mearga dinspre Cotroceni la Pumac rebrusa o data in triajul de la Ciurel. De la Semanatoarea spre Pumac se facea rebrusare de doua ori - inspre pasaj si apoi in triaj. Asta in afara de rebrusarea din gara Cotroceni; daca venea dinspre Progresul, era mai simplu, soar facea micile rebrusari din triajul de la Ciurel.
Macazul T4 s-a construit odata cu dublarea liniei din spatele scolii, - la inceperea santierelor edilitare din zona - blocurile, sos. Virtutii, pasajul - unde se infiintase o mica organizare de santier. Macazul a fost scos odata cu terminarea santierului si deschiderea liniei prin pasaj.
Initial, linia ocolea si intra In Semanatoarea spre Splai, accesul actual este unul mai nou, dupa constructia metroului si a amenajarii Dambovitei; daca ocolea triajul depoului nu mai era nevoie de alte macaze suplimentare. LInia care ocolea a mai existat pana prin 1987 si alimenta o statie de betoane de pe santierul Dambovitei.
T4 a existat numai intre 1986 si undeva spre 1989.

 


Re: Linile industriale din cartierul Militari Dominatrix

rosetti61 wrote:
T4 a existat numai intre 1986 si undeva spre 1989.
Traversarea T4 la care faceam referire este cea din poza de ma jos, poza ce a fost postata de Gabi tot in acest topic, dar o atasez pentru exemplificare. Din cate cunosc, traversare T4 e denumirea oficiala in limbaj feroviar a acestei piese de cale, adica traversare cu 4 inimi de incrucisare.
De exemplu, intersectia de la Miciurin dintre linia tramvaiului 41 si liniile de pe 1 Mai poate fi descrisa ca traversare T16, fiindca in total are 16 inimi de incrucisare. Va rog sa ma corectati daca gresesc.

Oricum, in ciuda confuziei, am inteles cum se circula in zona dupa 1987 si iti multumesc mult pentru precizari. Mai am nelamuriri legate de circulatia inainte de 1986.  

Stii cumva unde era localizat macazul existent inainte de constructia pasajului care despartea linia spre Depoul Ciurel de cea care mergea la Semanatoarea? Cumva in zona traversarii T4 de azi? Aceasta traversare exista inainte de 1986?
rosetti61 wrote:
linia ocolea si intra In Semanatoarea spre Splai, accesul actual este unul mai nou, dupa constructia metroului si a amenajarii Dambovitei; daca ocolea triajul depoului nu mai era nevoie de alte macaze suplimentare. LInia care ocolea a mai existat pana prin 1987 si alimenta o statie de betoane de pe santierul Dambovitei.
Aceasta linie era aproximativ in prelungirea celei care se termina astazi la rampa de descarcare de langa intrarea in depoul Ciurel?

 


Re: Linile industriale din cartierul Militari bercenicity

Dominatrix wrote:
Am gasit la http://tramclub.org/viewtopic.php?t=2795&start=175 o scanare din cartea "Construcţii pentru transporturi în România", scrisa de Dumitru Iordănescu şi Constantin Georgescu si editată de Centrala de Construcţii Căi Ferate CCCF Bucureşti in care este prezentata schita liniior din Complexul Feroviar Bucuresti la sfarsitul anilor '70.

...


Pe baza acelei harti am facut una mai completa http://transbuc.info/2008/07/harta-comp ... bucuresti/€

 


Re: Linile industriale din cartierul Militari rosetti61

Minitriajul Ciurel (armyuser)
Pozitia macazului care despartea sensurile pentru Ciurel si Semanatoarea, inainte de constructia pasajului (la nivelul anului 1987) e incerta - fie era in minitriajul de la depou (lnia care ocolea pe sub malul str Fabricii - Virtutii), fie era in acelasi loc cu macazul-intersectie (in limbajul tehnic si al modelistilor feroviari se numeste "DKW" )  instalat in  1988, inainte de str Ariesul Mare. Tin minte numai acest macaz, xe se afla in dreptul blocului din poza download/file.php?id=5013. Ar trebui sa mai existe in partea dreapta niste "semne" - calea ferata a facut multe victime de-a lungul timpului (au mai ramas locului, de acum 22 de ani, ca erau la gard?).

 


Re: Linile industriale din cartierul Militari ByOnu

Din cate stiu este o parte a liniei parasite care trece paralel prin Pasajul Lujerului, zona carosabila si CF-ul parasit fiind despartite doar de niste stalpi de sustinere. Aveti poze cu acea parte? :)

 


Re: Linile industriale din cartierul Militari Gabi23

ByOnu wrote:
Din cate stiu este o parte a liniei parasite care trece paralel prin Pasajul Lujerului, zona carosabila si CF-ul parasit fiind despartite doar de niste stalpi de sustinere. Aveti poze cu acea parte? :)

Nu mai este despartita doar de stalpi grota aia infecta, iar la momentul cand am facut pozele din acest topic mi-a fost pur si simplu sila sa intru acolo  :roll:. In plus nu avea nici o relevanta oricum linia lipseste, fiind demontata... ceea ce ar trebui facut in mod organizat pe toata suprafata pana la la intrarea in Dep. Ciurel...

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Linile industriale din cartierul Militari Dr2005

Mda, acum nu mai e despărţită doar prin stâlpi, ci şi prin panouri de gips-carton sau ce or fi ele...
Linia din tunel a fost demontată, după ce şuruburile, joantele şi chiar cupoane mici de şină au fost furate. La fel s-a procedat cu toate liniile din zonă, acolo unde au putut fi demontate fără mult efort (sau unde nu a pus cineva gard peste linii, gen Metrorex).€

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 19
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Complexul Feroviar București  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419390 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use