Infrastructura feroviară din RomâniaComplexul Feroviar București

 

Topic: Liniile industriale din cartierul Militari

260 posts, 149640 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 19
 
 

📖 Pagination options
Re: Linile industriale din cartierul Militari Gabi23

Pasajul in final. Mereu un focar de infectie, desi a mai fost curatat. Eu l-as astupa cu pamant  :evil:.

Linia CF Depoul Ciurel - Politehnică - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (50).jpg (617.17 KB; downloaded 7581 times)

Linia CF Depoul Ciurel - Politehnică - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (51).jpg (549.93 KB; downloaded 7582 times)

Linia CF Depoul Ciurel - Politehnică - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (52).jpg (525.86 KB; downloaded 7604 times)

Linia CF Depoul Ciurel - Politehnică - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (53).jpg (509.84 KB; downloaded 7573 times)

Linia CF Depoul Ciurel - Politehnică - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (54).jpg (517.48 KB; downloaded 7564 times)

Linia CF Depoul Ciurel - Politehnică - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (55).jpg (503.88 KB; downloaded 7567 times)

Linia CF Depoul Ciurel - Politehnică - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (56).jpg (502.05 KB; downloaded 7562 times)

Linia CF Depoul Ciurel - Politehnică - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (58).jpg (459.65 KB; downloaded 7567 times)

Linia CF Depoul Ciurel - Politehnică - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (60).jpg (487.71 KB; downloaded 7589 times)

 


Re: Linile industriale din cartierul Militari Gabi23

Şi in final nişte poze făcute cu linia la ieşirea din zona Cora Lujerului.

Linia CF Depoul Ciurel - Politehnică - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (62).jpg (426.61 KB; downloaded 7581 times)

Linia CF Depoul Ciurel - Politehnică - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (63).jpg (612.11 KB; downloaded 7564 times)

Linia CF Depoul Ciurel - Politehnică - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (64).jpg (469.25 KB; downloaded 7578 times)

 


Re: Linile industriale din cartierul Militari Mihai Calin

Pe linia asta am vazut si eu in 2009 venind vagoane de marfa la platforma aia de langa Cora. Nu stiu ce aduc.
Iar prin august am vazut dupa valea Cascadelor un LDH care se deplasa spre Cotroceni si era insotit de niste muncitori care ii curatau linia in fata.

 


Re: Linile industriale din cartierul Militari rosetti61

Peste linia care ducea la Semanatoarea treceam de fiecare data in drum spre scoala. Cand au inceput sa lucreze la pasajul Lujerului au mai pus o linie, pe care mai garau din cand in cand cate un tren de marfa, prin care lumea, evident, traversa ca nu avea pe unde. Prin 1988 au tras un tren de lucru cu vagoane dormitor, de asta data spart in doua, pentru a lasa trecere spre scoala. In spatele scolii, au pus baracile muncitorilor, chiar cu un magazinas – de langa el, se putea ajunge in curtea scolii, printr-un  spatiu lasat intre baraci. Pe spatiul disponibil au fost depozitate elemente prefabricate de beton.
Am dubii cu privire la macazul care unea liniile dinspre Politehnica si Cotroceni dar spre Ciurel era un macaz tip intersectie – o linie intra in minitriajul de la depou iar alta se indrepta spre Semanatoarea; inainte sa inchida vechea strada Virtutii, exista vreo linie care ocolea depoul si intra in uzina? (trecerea pe viaduct e relativ noua).
Pana la mutarea ei in pasaj, linia spre Cotroceni, traversa bulevardul Armata Poporului, in vecinatatea liceului Tudor Vladimirescu. Traseul ei trecea printre blocul turn de 11 etaje si bloculetul ICAB (locul respectiv este ocupat acum de un magazin de instalatii) iar dupa ce taia soseaua facea o curba printre o mica cladire si actuala benzinarie, iesind prin spatele ex-depozitelor ILF (prin spatele gardului din beton care delimiteaza curtea liceului), se unea cu liniile ILFului, si jonctiunea cu celelalte linii se facea dupa ce traversa o miniremiza pentru locomotive – aleea care dadea la gara traversa o linie cu canal de vizitare. Mult timp dupa ce linia a fost scoasa, a ramas intersectia ei cu liniie de tramvai.
A ramas doar linia care traversa Politehnica spre PUMAC (IUPS).
Santierele s-au terminat, una din linii a fost scoasa, baracile si muncitorii au plecat si a ramas din nou o singura linie pe care nu a mai trecut nici un tren in cele din urma. Bucata dintre Ciurel si Politehnica a fost scoasa, dupa care a urmat demontarea macazelor din parcul Politehncii, unde era micul triaj din care se desparteau liniile ce intrau in PUMAC  -  au mai rezistat un timp resturile de linii care duceau spre hale. Prima scoasa de tot a fost cea de la strada si cateva sine din celelalte, Pana anul trecut au rezistat eroic liniile care traversau aleea care duce de la sosea spre Automatica; unicle urme care au mai ramas sunt nisre traverse din lemn/beton sau urmele de unde acestea au fost scoase. Pe unde alta data trecea linia astazi se inalta mandre constructii (in fata blocuriler de la bulevard) si un parc (spre Semanatoarea – pana la realizarea lui zona era plina de noroi, cu resturi din fostele gradini, un miniloc de joaca pentru copii, destul de chinuit si niste garaje/parcarare in spatele scolii 117)

Cum stateau lucrurile cu liniile din zona, inainte de 1986 – ciotul rosu din parcul Politehnicii este un rest de macaz al unei foste linii care ducea spre ceva ce se afla pe locul blocurilor. Pana in 1965 aici erau terenurile Pirotehniei, iar dupa, pe langa santierul blocurilor de locunte a fost si santierul pentru Politehnica (1967-1972)
Cealalta imagine infatiseaza structura liniilor spre Semanatoarea, cand in zona a functionat o organizare de santier.€

 


Re: Linile industriale din cartierul Militari rosetti61

Ce a mai ramas din liniile care traversau Politehnica si se mai putea vedea pana acum un an - poze din 2008 (liniile sunt numerotate incepand de la bulevard spre interior):

Admin edit: pozele sunt aici.

 


Re: Linile industriale din cartierul Militari rosetti61

Aprilie-mai 2009 - ramasitele fostelor linii in urma asfaltarii; In prezent, marturii ale fostelor linii nu mai exista decat sub forma traverselor ramase in pamant si a urmelor unde acestea au fost scoase. Nu sunt sigur daca bucata de linie care intra in Politehnica, unde e poarta mai e - intre str Baia de Aries si gardul Agip a mai ramas o bucata de linie. Atat - liniile se mai pot vedea dosr spre Ciurel si Semanatoarea, de la linia care iese din pasaj.

 


Re: Linile industriale din cartierul Militari Gabi23

Va multumesc pentru informatiile postate domnule "rosetti61". Nu aveam de unde sa stiu aceasta poveste, pentru ca atunci cand circulau trenuri pe liniile respective, nu eram inca nascut.

 


Re: Linile industriale din cartierul Militari Gabi23

Totusi cui apartine linia? CFR Infrastructura? Terenul al cui este oare?
Ma intreb daca dezafectarea ei ar fi profitabila totusi :?:. S-a putea contrui multe parcari de exemplu, in actuala "jungla Ciureliana" :twisted:.

 


Re: Linile industriale din cartierul Militari Mihai Calin

Gabi23 wrote:
Va multumesc pentru informatiile postate domnule "rosetti61".
O povestioara foarte bine spusa. Mi-am facut o idee a ceea ce a fost acolo, cand eu nu eram pe lume sau cand eram inca prea mic. Ati vazut ce noi nu si relatarea dumneavoastra ne-a facut sa ne imaginam si noi cum a putut fi . :mrgreen: Multumesc!

Cand mic, mergeam la un prieten de familie care are apartament intr-un bloc cu fata la parcul politehnicii (cred ca pe str. Ariesul Mare) si adesea vedeam vagoane cand ieseam la joaca. Imi placeau tare mult inca de atunci, dar nu stiam ca urma sa nu le mai vad prea mult.
E frumos sa ne amintim, pacat ca unele lucruri raman vii doar in amintiri..

 


Re: Linile industriale din cartierul Militari rosetti61

Pe terenul ocupat acum de Gema si Plus, linia era mascata de gard viu, iar pe locul unde este biserica Sf Nicolae s-a aflat pana in 1984-85 o organizare de santier, parasita. Trecerile la nivel cu linia nu au fost rezolvate ca la carte si un timp a fost un cosmar pentru masini - iesirea la bulevard a strazii Politehnicii a fost realizata la repezeala iar unde o traversa linia era numai o hartoapa innoroiata; pe o bucata mica de langa linie era un fel de gratar metalic spart si adancit intr-o groapa, intre sine erau bucati de moloz si asfalt, mai tarziu s-a realizat un podet de lemn pentru a usura trecerea peste linie - la fel au procedat unde linia intalnea vechile alei de sub Gema si Plus, lucrare executata cand au inlocuit vechile traverse cu unele de beton.
Mult timp dupa ce linia spre Cotroceni a fost scoasa, lumea identifica magazinele din vecinatate ca fiind "La Sina"
Cateva imagini de arhiva, din colectia userului Brassovia de pe forumul Transira, realizate in 1984

Triajul din curtea Politehnicii









Un racord dezafectat, ce a servit unei alte linii scoase dupa construirea blocurilor si politehnicii








(in fundal se vede un dos de casa, constructia organizarii de santier mai sus amintite)

Linia care venea din Politehnica spre Semanatoarea





Case, blocuri, poteci si linia care ducea spre Cotroceni





Linia care venea de la Cotroceni




Pana aproape de scoala si de str Fabricii, linia mergea printre gradini.

Dincolo, la Ciurel, pe santierul de amenajare a Dambovitei se afla o statie de betoane legata la o linie pe care veneau vagoane cu ciment, linie care trecea pe sub buza dealului. ocolea triajul depoului si se conecta cu linia existenta

 


Re: Linile industriale din cartierul Militari Mihai Calin

Mi-a facut placere sa vad fotografiile astea! Mi-a placut in mod deosebit 1983_pirotehniei_07_112. Cred ca era frumos sa vezi trecand trenul pe acolo.

In apropiere de gara Cotroceni, in spatele lic. Tudor Vladimirescu ajunge o ramificatie a liniei, stie cineva ce este acolo exact?

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Linile industriale din cartierul Militari Dr2005

Ceva depozit de materiale petroliere. Mai vin (sau veneau) cisterne.

 


Re: Linile industriale din cartierul Militari costi

RMC wrote:
Pe linia asta am vazut si eu in 2009 venind vagoane de marfa la platforma aia de langa Cora. Nu stiu ce aduc.
Iar prin august am vazut dupa valea Cascadelor un LDH care se deplasa spre Cotroceni si era insotit de niste muncitori care ii curatau linia in fata.

Pe linia aceea mai treceau si trenuri cu vagoane de transport masini.Ultimul de acest fel a fost prin 2009 si transporta autoturisme marca Fiat.De asemenea,in urma cu aprox. doua saptamani a trecut un tren cu vagoane cisterna.Din pacate era noapte si nu am putut poza/filma :( .

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Linile industriale din cartierul Militari Dr2005

Cisternele merg în spatele liceului; maşinile se descărcau înainte undeva lângă Valea Cascadelor (acolo se rebursa şi se intra într-o curte) sau pe rampa de la Cotroceni.€

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 19
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Complexul Feroviar București  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419386 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use