Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni

Complexul Feroviar București

Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni

Mesajde subway guru » Mar, 27 Noi 2018, 21:33

Referitor la ultimele declaratii bombastice ale demisionarului ministru privind cum va baga el cu de-a sila trenul in aeroport pana in 20-20...no comment, bancuri proaste...poate doar daca-l aduce cu helicopterul!
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 10358
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni

Mesajde sab » Lun, 03 Dec 2018, 20:15

Trenul Gara de Nord - Aeroport Otopeni - CFR SA a publicat licitația în valoare totală de aproape 500 milioane lei
https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-i ... ne-lei.htm
CFR SA a publicat licitația pentru selectarea constructorului pentru derularea serviciilor de proiectare și execuție lucrări în vederea modernizării liniei de cale ferată București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă București. Valorea totală estimată este de 497 milioane lei. Durata contractului este de 14 luni, dintre care două luni proiectare şi 12 luni execuţie lucrări. Despre proiectul trenului către Otopeni se vorbește de doi ani și istoria o puteți citi aici. Despre soluțiile suplimentare puteți citi aici.

Data estimată pentru publicarea anunțului de participare este 24 decembrie, se menționează în anunțul publicat pe SEAP.

Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare – POIM.

Criteriul de atribuire va fi cel mai bun raport calitate – preț. Tot în criteriul de atribuire, propunerea tehnică va avea o pondere de 60%, iar prețul ofertei (componenta financiară) va avea o cotă de 40%.

Câteva detalii despre licitație

Obiectul achiziției

Proiectare și execuție lucrări aferente obiectivului de investiții ”Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă București, Faza I: Racord C.F. la terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă București”

Descriere succintă

Lucrările aferente obiectivului de investiţie constau în proiectarea şi execuţia lucrărilor în conformitate cu legislaţia şi reglementările tehnice în vigoare. Se vor executa lucrări de infrastructură și suprastructură c.f. , lucrări de artă, construcţii civile, arhitectură, rezistență, semnalizări feroviare, telecomunicații feroviare. Tehnologiile de execuție vor ține seama de toate condiționările impuse de avize şi de încadrarea în durata contractului.

Informații suplimentare

Durata contractului:
- 14 luni proiectare şi execuţie lucrări, din care 2 luni proiectare şi 12 luni execuţie lucrări
- 60 luni perioada de garanţie
Total: 74 de luni.

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova declara în august că pe ruta Gara de Nord - Aeroportul Otopeni va fi gata „cu siguranţă” calea ferată, nu însă şi tronsonul de metrou, astfel că la Campionatul European din 2020 suporterii vor putea merge cu trenul la aeroport. Soluția propusă ține de construirea unui pod feroviar peste DN1 și apoi continuarea liniei, pe piloni, până la etajul 1 al terminalului de pasageri din Aeroportul Otopeni.
sab
Membru Gold
 
Mesaje: 4217
Membru din: Mie, 06 Oct 2010, 17:57
Localitate: Bucuresti

Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni

Mesajde WT_fan06 » Lun, 03 Dec 2018, 20:47

Și cu extinderea spre viitorul T2 cum fac?
Avatar utilizator
WT_fan06
Membru Silver
 
Mesaje: 1102
Membru din: Dum, 23 Iul 2017, 18:49

Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni

Mesajde TibiV » Lun, 03 Dec 2018, 22:39

Pentru ei viitorul T2 NU există....

Să îmi fie cu iertare, dar acest proiect mi se pare o mega-bătaie de joc faţă de banul public...

S-a tot spus că M6 este inutil, că va căra aer etc.
Dar M6 ar putea deveni extrem de util în 15-20 de ani.

În schimb această linie CF "pe estacade" va deveni perfect inutilă în 10-15 ani, când va fi dat în folosință T2.
Pentru că această linie CF pur și simplu NU va putea fi prelungită până la T2. Deci se va închide odată cu T1.

Este cea mai mare sifonare de bani publici "ever".
Și proștii se bucură...
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 8373
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni

Mesajde shoppy » Mar, 04 Dec 2018, 09:19

De ce sa se inchida T1?
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (Buzău)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8319
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni

Mesajde sab » Mar, 04 Dec 2018, 09:39

Haideti sa vedem ca se face linia asta, apoi ca se va construi si T2 si mai vedem dupa aceea. Mai este mult...pana departe.
Deocamdata, certitudinea este ca azi avem doar T1 si el trebuie legat de oras. Daca vreodata se va construi T2, vedem atunci ce facem (prelungim linia sau se organizeaza un transport intern intre terminale). Teoretic, nicio lucrare nu este imposibila din punct de vedere ingineresc, asa ca se poate prelungi si linia de tren.
sab
Membru Gold
 
Mesaje: 4217
Membru din: Mie, 06 Oct 2010, 17:57
Localitate: Bucuresti

Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni

Mesajde WT_fan06 » Mar, 04 Dec 2018, 10:32

@shoppy, nu se închide T1, se "închide" linia odată cu T1 pentru că mai departe nu poate ajunge, cel puțin nu printr-o soluție uşoară.

@sab, Doar pentru că mai e mult până departe nu înseamnă că nu trebuie să iei în calcul şi viitorul, iar deja există planşe cu cum va arăta T2, deci nu e chiar* atât de departe.
Ce fac ei cu linia asta e o oribilă lipsă de viziune!

Cine finanțează lucrările?
Ultima oară modificat de WT_fan06 pe Mar, 04 Dec 2018, 10:57, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
WT_fan06
Membru Silver
 
Mesaje: 1102
Membru din: Dum, 23 Iul 2017, 18:49

Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni

Mesajde punmeister » Mar, 04 Dec 2018, 10:42

E finantata prin POIM.
Avatar utilizator
punmeister
Membru Silver
 
Mesaje: 2486
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni

Mesajde shoppy » Mar, 04 Dec 2018, 11:37

M6 pana la Tokyo se face pe fonduri UE, daca UE credea ca in loc de M6 trebuie facut M5 sau altceva in sud atunci nu ne dadea bani de M6 si ne trimitea sa ne mai gandim.
M6 pe Tokyo - Otopeni se face pe fondurile japoneze, la care scrie in contract ca trebuie folosite la o legatura cu aeroportul, deci chiar daca s-ar anula Tokyo - Otopeni nu se pot lau banii aia ca sa se faca M5 sau altceva in sud.
Iar in general, in afara de tronsonul M5 deja construit, nu o sa mai deschida nimeni nici un nou tronson pana cand nu exista M6 macar pana la Tokyo ca sa fie alternativa la M2.
Deci degeaba o tot dam pe dupa tufis ca "uite ca M6 e inutil si daca nu s-ar face atunci s-ar lua banii aia si s-ar face M5 sau altceva in sud", asta nu are cum sa se intample niciodata.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (Buzău)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8319
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni

Mesajde sab » Mar, 04 Dec 2018, 12:50

Asa cum s-a spus, UE finanteaza PROIECTE CONCRETE. Ori noi ne-am dus la ei cu un singur proiect, M6. Atat avem...Asa ca nu avea cum sa finanteze M5 sau altceva, neexistand vreun proiect finalizat pentru acestea. Probabil ca, daca aveam si alte proiecte, le finantau.

Pe de alta parte, ce alternativa la M2 reprezinta M6, in afara de faptul ca ajunge tot in nord si, cu voia lui Dumnezeu, in acest secol poate are norocul sa ajunga si in sud ?
WT_fan06 scrie:pentru că mai e mult până departe nu înseamnă că nu trebuie să iei în calcul şi viitorul, iar deja există planşe cu cum va arăta T2, deci nu e chiar* atât de departe.
Ce fac ei cu linia asta e o oribilă lipsă de viziune!

Cine spune ca nu au luat in calcul si de ce este lipsa de viziune?
Pana una alta, acest proiect este singura varianta care are ceva sanse sa fie gata pana in 2020, la campionat.
sab
Membru Gold
 
Mesaje: 4217
Membru din: Mie, 06 Oct 2010, 17:57
Localitate: Bucuresti

Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni

Mesajde WT_fan06 » Mar, 04 Dec 2018, 13:33

Sigur nu au luat în calcul, după cum vedem că prezintă proiectul. Cum trece trenul până în T2 dacă stația e la etajul 1 al T1? Prin terminal, adică 10 ani să deranjeze pe absolut toată lumea care are treabă cu aeroportul? Asta e viziune?? Şi cum traversează aeroportul, că mai are şi taxiway-uri folosite de avioane...

Degeaba facem un lucru dacă îl facem repede, prost şi fără rost (pe termen lung), ca apoi să ajungem într-un "dead end".

Sunt de acord cu metroul la aeroport, nu sunt de acord cu tren dacă e făcut în halul ăsta! Stația de metrou de la aeroport avea prevăzut şi peron pentru tren. Ori ei vor să facă stația de tren în avans, suspendată. 0 viziune, 0 intermodal, 0 sens!
Avatar utilizator
WT_fan06
Membru Silver
 
Mesaje: 1102
Membru din: Dum, 23 Iul 2017, 18:49

Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni

Mesajde TibiV » Mar, 04 Dec 2018, 13:37

WT_fan06 a explicat perfect..
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 8373
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni

Mesajde sab » Mar, 04 Dec 2018, 13:43

Trenul supratraverseaza DN1 pe pod/ estacade. Acesta este proiectul...Nu avea rost sa intre in subteran pentru cateva sute de metri, de la DN1 la T1 doar ca sa faca statie subterana. Este solutia ieftina si logica sa mearga in continuare suprateran.
Asa cum am spus, nu exista probleme pe care un proiectant si un inginer sa nu le rezolve.
Sa se faca T2 si ne mai auzim atunci, nu are rost sa ne inflamam in avans... Poate pana atunci se schimba si proiectul M6 si vor modifica si trenul si il baga in subteran...Repet, sa se faca mai intai T2. Ca planse sunt destule, inclusiv cu M5 pana la Universitate, de vreo zeci ani. Si nu s-a facut nimic...
sab
Membru Gold
 
Mesaje: 4217
Membru din: Mie, 06 Oct 2010, 17:57
Localitate: Bucuresti

Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni

Mesajde andrei11 » Mar, 04 Dec 2018, 15:53

Reamintesc aici că stația de metrou Crângași are vreo 40 de ani. Și are 3 linii pentru extensia spre Dr. Taberei. 30 de ani are și parcarea de la GdN 1.
Aici sunt de acord cu sab, să se facă T 2 și mai discutăm atunci.
Fraier a fost Ștefan cel Mare că a construit cetățile de apărare. Le-a construit degeaba, prin 1700 n-a mai fost nevoie de ele ! Iar acum jumătate din Moldova lui e la Ruși !
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 14760
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Complexul Feroviar București


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

cron