Infrastructura feroviară din RomâniaComplexul Feroviar București

 

Topic: Căile ferate subterane care vor traversa Bucureștiul

20 posts, 12797 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Căile ferate subterane care vor traversa Bucureștiul ionescu63

Am oscilat unde sa creez acest topic la CF sau la metrou. L-am lasat provizoriu aici.

Cum arată triunghiul de căi ferate SUBTERANE care vor traversa Capitala
Cel mai important nod feroviar este în prezent Gara de Nord. Această gară va avea un rol şi mai important atunci când vor fi finalizate lucrările la coridoarele feroviare paneuropene. Pentru o mai bună gestionare a traficului, autorităţile au pregătit un plan prin care Gara de Nord să fie trecută în subteran, iar prin tuneluri subterane să fie create legături cu Gara Progresul şi cu Gara Obor.
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va colabora cu instituţia similară din Belgia pentru realizarea acestui proiect. Un memorandum în acest sens urmează să fie semnat de şefii celor două ministere.
Prin acest act, cele două ministere vor coopera “în domeniul lucrărilor de infrastructură pentru modernizarea, reabilitarea şi extinderea infrastructurii de transport în zona Bucureşti, incluzând complexul „Gara de Nord”, cea mai importantă staţie de cale ferată din cadrul sectoarelor româneşti ale coridoarelor paneuropene de transport feroviar IV şi IX”.
“Zona Bucureşti va include toate echipamentele, facilităţile şi elementele de infrastructură care corespund unei staţii de cale ferată moderne, cu scopul de a simplifica şi fluidiza traficul feroviar de la Chitila la Gara Bucureşti Progresul, inclusiv, dar fără a se limita la:
a) elementele de infrastructură feroviară de la Chitila la Gara Bucureşti Progresul, legătura prin tunel spre Gara Obor şi legătura prin tunel spre Gara de Sud, cu scopul de a transforma Gara de Nord dintr-o staţie capăt de linie într-o conexiune directă;
b) construcţiile care urmează să fie modernizate şi/sau ridicate în urma amplasării actualei staţii de cale ferată „Gara de Nord” în subteran”, se menţionează în sursa citată.
Pentru realizarea acestui proiect se va încheia un parteneriat public-privat. Acest proiect este cuprins şi în planul de dezvoltare a Capitalei în următorii 25 de ani.

http://www.capital.ro/detalii-articole/s ... 730.html
anexa2.jpg (110.37 KB; downloaded 7740 times)

 


Re: Caile ferate care vor traversa Bucurestiul andrei11

Chiar ca nu stiu cui foloseste acest lucru. Daca sunt bani mai degraba i-am folosi pentru metrouri, ar fi mai logic. Cel putin pentru Bucuresti sunt adeptul unei singure gari unde sa opreasca toate trenurile importante. Evident ca niste curse locale pot opri si in garile Obor / Progresu / Titan - si care or mai fi ele, dar in principiu Gara de Nord ( gr A si B ) cu cele 19 linii ( si cele 2 triaje aferente ) cred ca fac fata cu brio fluxului de calatori actual si viitor. Mai ales ca aici avem concentrate si 2 magistrale de metrou ( M 1 si M 6 - sau ce denumire o sa aiba ), iar M 2 nu e nici ea prea departe.

 


Re: Caile ferate care vor traversa Bucurestiul ionescu63

Gara de Nord intră în pământ. Tuneluri spre celelalte gări din Bucureşti
Guvernul român şi belgian au semnat un memorandum de cooperare care prevede, printre altele, coborârea Gării de Nord în subteran şi legarea acesteia prin tuneluri de Gara de Sud şi Gara Obor.
Guvernul României împreună cu cel al Belgiei au semnat un memorandum de înţelegere prin care se urmăreşte modernizarea infrastructurii feroviare a Bucureştiului, inclusiv prin coborârea Gării de Nord în subteran. Parteneriatul dintre cele două state va fi de tipul public-public şi va viza, printre altele,  realizarea infrastructurii feroviare de la Chitila la Gara Progresul şi legătura prin tunel cu Gara de Sud şi Gara Obor pentru a transforma Gara de Nord dintr-o staţie capăt de linie într-o staţie de conexiune.
„Ministerul Transporturilor din Regatul Belgiei are o experienţă majoră în dezvoltarea şi coordonarea lucrărilor de infrastructură feroviară, în conformitate cu standardele UE şi este dispus să împărtăşească experienţa sa în vederea modernizării, reabilitării şi extinderii infrastructurii feroviare în zona Bucureştiului, inclusiv Complexul Gara de Nord, cea mai importantă staţie de cale ferată de pe sectorul românesc al Coridoarelor Pan-Europene de Transport Feroviar nr. IV şi IX; şi de a extinde ulterior o astfel de cooperare pentru alte proiecte similare de infrastructură”, se arată în actul citat.
Memorandumul se poate schimba, în scris, în orice moment şi poate fi denunţat prin canale diplomatice.
Gara de Nord a fost construită după modelul Gării Centrale din Bruxelles care a trecut, de curând, printr-un proces de modernizare.

http://www.money.ro/belgienii-ne-baga-c ... 69926.html

 


Re: Caile ferate subterane care vor traversa Bucurestiul nokia2110

Şi pe unde vor să facă tunelurile alea?  :roll: Că dacă le fac la o adâncime mai mică de 45-50 m vor trebui să dărâme blocuri.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Caile ferate subterane care vor traversa Bucurestiul Dr2005

Au mai fost doi care au demolat orice ca să facă bulevarde şi metrou, deci n-ar fi o premieră. Pe cât punem pariu că nu se vor face tunelurile respective în următorii 20 de ani?

 


Re: Caile ferate subterane care vor traversa Bucurestiul shoppy

Absolut, urmatorii 20 de ani o sa se faca strapungeri, prelungiri, supralargiri si supratraversari peste tot pe unde se poate, deabia dupa ce nu o sa se mai poata pe nicaieri o sa ajunga la tunele de cf.

 


Re: Caile ferate subterane care vor traversa Bucurestiul bercenicity

Si un studiu din 1925...





Schema circulatiei calatorilor
circulatie-calatori-diametrala-dambovita-1925.jpg (128.28 KB; downloaded 7251 times)


Via http://bacisme.wordpress.com/2012/02/02 ... -capitala/ - mai multe poze cu scheme din documentul original

Documentul original in arhiva zip
Asupra liniei ferate traversand capitalal dealungul Dambovitei.zip
Asupra liniei ferate traversand capitalal dealungul Dambovitei.zip (15.36 MB; downloaded 359 times)

 


Re: Caile ferate subterane care vor traversa Bucurestiul George

Respectele mele, @bercenity, pentru ideea publicarii pe forum a acestui studiu!
Respectele mele si pentru domnul inginer Cincinat Sfintescu, care imagina solutii ce se reiau acum, aproape 100 de ani mai tarziu...pacat ca ele nu au fost puse in practica de atunci!
Intr-adevar, ne putem imagina cum ar fi aratat acea linie est - vest, judecand dupa extraordinara capacitate a liniei ce traverseaza Berlinul, si pe care trec deopotriva trenuri de lung parcurs (ICE, IC, EC) si trenuri locale (S-Bahn).
Asa, nu s-a facut nici Gara Centrala, nici linia transversala - poate partial, ca metrou?! - singura solutie astazi fiind modernizarea Garii de Nord si, eventual, construirea unei Gari Centrale subterane, dupa modelul avut in vedere la Stuttgart, spre exemplu.
Poate noi o sa mai prindem si materializarea planurilor de acest gen...

 


Re: Caile ferate subterane care vor traversa Bucurestiul nokia2110

Era bine dacă deştepţii pe vremea comunismului după ce desfiinţau traficul pe linia  linia de Constanţa - Aviaţei - Tei - Lizeanu/Reînvierii - Obor - Pantelimon - Titan - linia de Olteniţa nu ciopârţeau linia aia, ci aşteptau până aveau bani şi o băgau în subteran. Aşa aveam acum o legătură facilă între Sud-Estul şi Estul Capitalei şi Nordul Capitalei. Plus că dacă urma traseul liniei de suprafaţă, nu trebuiau neapărat utilaje de săpat tunele. Dar unde nu-i cap, vai de Bucureşti.  :evil:

 


Re: Caile ferate subterane care vor traversa Bucurestiul shoppy

Comunistii aveau solutii pentru traficul de calatori spre Constanta cum ar fii legatura de linie dubla si electrificata din 1000 in linia Bucuresti Triaj - Mogosoaia iar aceasta linie ce deja era dubla si electrificata urma sa se tripleze, si de acolo se lua pe centura spre Constanta daca traficul era supraaglomerat pe Baneasa (bine, si Bucuresti - Urziceni era pregatita de dublare, deci se putea ocolii si pe acolo). Logic ca aceasta legatura a fost distrusa si mai circula doar Calatori pe un fir neelectrificat iar Marfa ajunge in Mogosoaia ocolind prin Chitila, oricum centura e inchisa deci electrificarea nu mai intereseaza pe nimeni.

 


Re: Caile ferate care vor traversa Bucurestiul 060EA2-122

andrei11 wrote:
Chiar ca nu stiu cui foloseste acest lucru. Daca sunt bani mai degraba i-am folosi pentru metrouri, ar fi mai logic. Cel putin pentru Bucuresti sunt adeptul unei singure gari unde sa opreasca toate trenurile importante. Evident ca niste curse locale pot opri si in garile Obor / Progresu / Titan - si care or mai fi ele, dar in principiu Gara de Nord ( gr A si B ) cu cele 19 linii ( si cele 2 triaje aferente ) cred ca fac fata cu brio fluxului de calatori actual si viitor. Mai ales ca aici avem concentrate si 2 magistrale de metrou ( M 1 si M 6 - sau ce denumire o sa aiba ), iar M 2 nu e nici ea prea departe.
Mai sunt doar 18 linii functionale in cele doua gari 14 in A si 4 in B, linia 5 Basarab e inchisa de 16 ani! aici garau doar L  si un singur personal 1342 care era extrem de scurt

 


Re: Caile ferate subterane care vor traversa Bucurestiul andrei11

Ha ! Ha ! Ha ! Da, asa am vrut sa spun si eu, dar pentru mine 14 + 4 = 19 ! ( daca asa vor muschii mei, ce, te pui cu ei ? ) Multumesc pentru observatie, ai dreptate.

 


Re: Caile ferate subterane care vor traversa Bucurestiul shoppy

Cat timp ei baga manevra de la BC, Atelierele CFR, Griro, Basarab si Obor la peron ziua in amiaza mare, inseamna ca au linii in Nord de nu au ce face cu ele. Se pot muta manevrele noaptea, Grivita are linie directa cu Baneasa si sta inchisa, Revizia Basarab are linie directa cu 1000 prin capatul alalalt si sta inchisa, linia 5 din Basarab e folosita doar la manevra, la Basarab se mai poate adauga o intreaga linie in curtea acelui depozit de alaturi, e loc ca.calau de optimizare / extindere dar nu e nevoie.

 


Re: Caile ferate subterane care vor traversa Bucurestiul Dominatrix

Tuneluri subterane intre Gara de Nord, Gara Obor si Gara de Sud. Triunghiul SF al Bucurestiului

Dupa autostrada suspendata, propusa de primarul Capitalei, vine randul Guvernului sa ne vorbeasca despre un plan rupt parca dintr-un film.
Potrivit unui comunicat de presa, postat pe site-ul Guvernului, Gara de Nord va fi legata de Gara Obor si Gara de Sud printr-un tunel, lucrare care va fi realizata in baza unui memorandum de colaborare intre ministerele Transporturilor din Romania si Belgia.

Executivul a adoptat si un memorandul de Intelegere intre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii din Romania si Ministerul Transporturilor din Regatul Belgiei cu privire la cooperarea in domeniul lucrarilor de infrastructura pentru modernizarea, reabilitarea si extinderea infrastructurii de transport in zona Bucuresti, semnat la 22 septembrie 2011.

Directorul Metrorex, Gheorghe Udriste, anunta anul trecut intr-un interviu pentru ZF ca pe langa proiectele de noi magistrale de metrou, va fi realizat si un proiect de traversare subterana a Bucurestiului prin trei linii de cale ferata care vor lega, intr-un triunghi, Gara de Nord de Gara Obor si Gara Progresul.

"Astfel, se asigura cadrul juridic intre ministerele transporturilor din cele doua state pentru cooperarea in regim de parteneriat public-privat direct si prin intermediul companiilor sub autoritate, din domeniul infrastructurii din zona Bucuresti.

Lucrarile vor include complexul Gara de Nord, cea mai importanta statie de cale ferata din cadrul sectoarelor romanesti ale coridoarelor pan-europene de transport feroviar IV si IX.

Zona Bucuresti va include toate echipamentele, facilitatile si elementele de infrastructura care corespund unei statii de cale ferata moderne, cu scopul de a simplifica si fluidiza traficul feroviar de la Chitila la Gara Bucuresti Progresul, legatura prin tunel spre Gara Obor si legatura prin tunel spre Gara de Sud, cu scopul de a transforma Gara de Nord dintr-o statie capat de linie intr-o conexiune directa", se arata in comunicatul transmis de Guvern.

Ministerele Transporturilor din Romania si Belgia vor contribui in mod direct cu suport executiv, tehnic si administrativ la implementarea acestui proiect, sprijinindu-se reciproc si asigurand schimbul de informatii necesar.

Prin eforturi comune, ministerele, vor sprijini societatile aflate in subordinea lor in accesarea de fonduri, cu scopul de a implementa Memorandumul de Intelegere, prin realizarea unei cereri de fonduri de la institutiile financiare internaționale si prin crearea de valoare adaugata din terenurile care apartin statiilor de cale ferata.

In toamna anului trecut, cele doua ministere au semnat un memorandum de colaborare in transporturi, care prevede inclusiv modernizarea Garii de Nord din Bucuresti.

http://stirileprotv.ro/stiri/actualitat ... iului.html

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Complexul Feroviar București  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419386 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use