Gara de Nord - Bucuresti

Complexul Feroviar București

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde ByOnu » Lun, 01 Iul 2019, 20:35

http://stiri.tvr.ro/gara-de-nord-intra- ... 46980.html

Gara de Nord intră în reparaţii capitale. Lucrările încep în iulie şi vor fi finanţate din bani europeni
Cea mai mare gară a României, Gara de Nord din București, va intra în reparații capitale de luna viitoare. Investiția, în valoare de peste 100 de milioane de euro, va fi asigurată din fonduri europene și presupune printre altele înlocuirea șinelor, construcția unei parcării moderne și montarea unei cupole gigant, cu panouri de electricitate. Pe durata lucrărilor, unele trenuri vor fi deviate în gările Basarab și Herăstrău. Investiția ar urmă să fie gata în 2022, estimează conducerea CFR.

Gara de Nord din București a fost construită în anul 1872. De atunci a fost extinsă în mai multe etape, iar în anul 2004 a fost declarată monument istoric. În lipsa investițiilor, gara are acum mari probleme, mai ales din cauza infiltrațiilor care afectează corpul clădirii. Cea mai mare gara a României nu a mai fost supusă unor reparații capitale de 20 de ani. Din acest motiv, edificiul nu îndeplinește standardele unei gări demne de o capitală europeană. Pereții crăpați, acoperișurile peroanelor mâncate de rugină, prin care plouă, sunt doar câteva probleme care crează disconfort călătorilor. CFR Infrastructură va investi peste o sută de milioane de euro, bani europeni, în modernizarea gării. Pentru început, a fost comandat un studiu de fezabilitate care costă peste 3 milioane de euro. Primele lucrări vor începe în iulie. Va fi demolat un corp de beton și în locul său va fi montată o linie pe care va sta cel mai vechi tren românesc, Călugăreni, cu cea mai veche locomotivă funcțională din Europa. Angajații CFR sunt însă sceptici că lucrările vor fi gata din cauza schimbărilor repetate din Ministerul Transporturilor. În a două etapă, este în plan construcția unei parcări cu 400 de locuri. În timpul lucrărilor, unele trenuri vor fi deviate spre alte gări, Basarab și Herăstrău. Conducerea CFR estimează că modernizarea va fi gata în 2022.


*plin de greseli, Andrei Marian ne-a confirmat deja ca in Iulie se lanseaza doar licitatia pentru studiul de fezabilitate. Sincer, prefer sa nu faca nimic mai mult decat o revizie generala. Acolo este nevoie de o transformare serioasa.
Dacă merge cu sârmă, e păcat să pui șurub!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 4673
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde andrei11 » Sâm, 06 Iul 2019, 19:24

Va fi demolat un corp de beton și în locul său va fi montată o linie pe care va sta cel mai vechi tren românesc, Călugăreni...
:shock: Exprimare ce denotă o înaltă inteligență ! Dacă << nu se ia >> nicio linie din cele actuale, unde va fi <<corpul de beton>> care va fi demolat ?

În a două etapă, este în plan construcția unei parcări cu 400 de locuri.
Unde ? Sper că se cunoaște de prelungirea lui M 4 spre sud...Chiar sper, pentru că cu ăștia ( din ministere ) te poți aștepta la orice ! :twisted:


În timpul lucrărilor, unele trenuri vor fi deviate spre alte gări, Basarab și Herăstrău.
Unde [BIP] e gara asta ( funcțională !!!!! ) Herăstrău ?
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16532
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde andrei11 » Sâm, 06 Iul 2019, 19:27

Istorice...
Fişiere ataşate
58ab6a33-b5e8-4402-ae88-41b0592b13d5.jpg
58ab6a33-b5e8-4402-ae88-41b0592b13d5.jpg (571.07 KiB) Vizualizat de 751 ori
64788685_1000740430120046_8372360542446157824_n.jpg
64788685_1000740430120046_8372360542446157824_n.jpg (264.33 KiB) Vizualizat de 751 ori
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16532
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde andrei11 » Sâm, 06 Iul 2019, 19:55

Nedumeriri...
1) Unele trenuri sunt "Particulare" altele "Private". Care-i șpilul ?
1.jpg
1.jpg (148.62 KiB) Vizualizat de 741 ori

2) La trenurile în tranzit, pe tabelele de la capătul peronului NU este trecută nici ora de sosire, nici cea de plecare...
2.jpg
2.jpg (64.67 KiB) Vizualizat de 741 ori

3) În ultimele 7 - 8 zile am fost de 3 ori în gară cam la aceeași oră. ( Unii colegi știu și de ce ). Deși era tras la peron de fiecare dată ( la ora 16 :40 era sigur garat de fiecare dată, inclusiv locomotiva) din vreme, invariabil trenul a plecat de fiecare dată cu 20 minute întârziere. Iar întreb, care-i șpilul ?
Fişiere ataşate
3.jpg
3.jpg (59.03 KiB) Vizualizat de 741 ori
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16532
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde PTMZ » Sâm, 06 Iul 2019, 21:27

La punctul 3 pot să-ți răspund eu sigur, de fiecare dată când merg vara cu 1641, mi se întâmplă același lucru: așteaptă alt tren întârziat, în care sunt călători care au bilete la trenul respectiv. Probabil 1585 e folosit des ca variantă de transfer pentru a ajunge la Constanța. E un lucru bun această așteptare, pentru călătorii aceia ar însemna haos total ratarea legăturii, dar marea problemă e că majoritatea controlorilor din trenul care pleacă din gară cu întârziere nu anunță decât dacă întreabă unii călători.
La punctele 1 și 2 nu pot decât să-mi dau cu părerea față de ce am văzut pe Valea Prahovei de câteva ori, când am fost mai atent.
1) Din câte am observat eu la trenurile private ce tranzitau gările prin care am trecut, unde se menționa acest lucru, particular era doar RegioCălători. Restul private, cel puțin așa am observat la Softrans. Firește, asta a fost prin 2015, între timp poate s-a schimbat sistemul.
2) Pe Valea Prahovei, scria "la ora x plecare". Sosirea avea trecută doar "la ora x". Poate la fel e și aici, doar că fără sintagma "la ora": "x" este ora de sosire - cel puțin așa văd pe ceasul aflat în dreapta - "x plecare", firește, oră de plecare, asta deși la 1585, după câte văd, scrie doar ora și trenul, cu sintagma "pleacă la" explicitată.
Avatar utilizator
PTMZ
Membru Bronze
 
Mesaje: 390
Membru din: Dum, 16 Dec 2018, 14:51

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde TibiV » Dum, 07 Iul 2019, 15:01

MT a publicat pentru dezbatere publica Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea Strategiei de dezvoltare a infrastructurii feroviare

Asta este anexa 20, referitoare la Gara de Nord:
2019 GdN Anexa 20 Strategie CFR (Buc Nord) v2.0.pdf
(3.16 MiB) Descărcat de 30 ori

:headbash:
Noaptea mintii...
Voi visati la Gara Centrala...
Unul dintre meritele principale ale acestui proiect constă în identificarea unor oportunităţi de dezvoltare imobiliară pe terenurile administratorului infrastructurii feroviare care ar urma să fie eliberate prin relocarea facilităţilor feroviare existente (a se vedea Figura 7 de mai sus). Calculele preliminare efectuate în cadrul studiului arată că beneficiile potenţiale sunt suficient de consistente încât să susţină investiţia de modernizare a staţiei Bucureşti Nord.
Practica internaţională că o astfel de abordare ar fi posibilă prin înfiinţarea unei companii de tip joint venture pentru realizarea proiectului, care să reunească entităţi precum bănci, companii de dezvoltare imobiliară, administratorul infrastructurii feroviare şi alte entităţi interesate. CFR SA ar participa în această companie cu terenurile puse la dispoziţie pentru proiectele adiacente de dezvoltare imobiliară. Această companie ar putea să asigure finanţarea şi realizarea investiţiei de modernizare a staţiei Bucureşti Nord, împreună cu finanţarea şi realizarea proiectelor de dezvoltare imobiliară aferente. Compania ar urma să asigure în continuare exploatarea şi valorificarea proiectelor de dezvoltare imobiliară, în scopul de a realiza recuperarea investiţiei realizate.
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9158
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde andrei11 » Dum, 07 Iul 2019, 15:30

Mă ocupam eu singur de tot ce scrie acolo, mai mult de doi ani nu-mi lua, făceam studiul și mai direct, cu tot cu desene. ( Care culmea, sunt realizate la calculator ). Și încasam și ceva EURO cu multe zerouri după 1. Așa se duc banii de aiurea pe studii fanteziste.
Prost NU e ăla care primește banii, prost e ăla care-i dă. Sau fac parte-n parte, mai știi. ? Pe unde o fi DNA - ul ?
Studiul ăsta prezentat nu e o reluare a unuia de acum ( ceva ) mulți ani ? Am senzația că l-am mai citit odată. Și nu de curând.
Pe unde pisici legi tu gările Nord / Obor / Progresu subteran, când nu ești în stare să faci M 5 pe sub Elisabeta ?
Razele de curbură la tren sunt mult mai mari decât la metrou, diametrul tunelului mai mare, tunelele acestea nu vor respecta trama stradală, pe sub ce clădiri vor trece și la ce adâncime ?
Oamenii ăștia țin cont și de viitorul traseu al lui M 4 ? Că doar sunt în același minister...
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16532
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde shoppy » Dum, 07 Iul 2019, 15:40

Despre modernizare:
- probabil ca "blocul de beton" este undeva langa linia 14 si Muzeul CFR, sau poate langa linia 1
- parcarea de 400 de locuri probabil ca va fi in zona fostei parcari desfintate cu accesul din Grivita

Daca s-ar realiza Terminalele A si B + conexiunea subterana Nord - Obor si Nord - Progresu + ceva statii pe parcurs atunci ar fi ceva, raman intrebarile:
- unde muta Depoul de locomotive Bucuresti Calatori?
- unde muta Remiza de locomotive Bucuresti Basarab?
- unde muta Revizia de vagoane Grivita?
- unde muta Revizia de vagoane Basarab?
- la ce ne trebuie Ligt Rail pe Grvita pe deasupra lui M4?
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (București)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8783
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde andrei11 » Dum, 07 Iul 2019, 16:19

Lăsând la o parte alte ( multe ) aspecte și independent de acestă modernizare, părerea mea este că nu mai e nevoie de două revizii, una ajunge. Și cred că nici de stația București Nord Gr. B ( aka Basarab ) nu mai e nevoie...
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16532
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde TibiV » Dum, 07 Iul 2019, 16:42

Cred ca nici de stația București Nord Gr. A (popular cunoscuta drept Gara de Nord...) nu mai este nevoie...

Sa isi ia naibii toti masini si sa plece pe autostrada !...


GdN ar trebui mutata la Buftea. Sau mai bine la Ploiesti... :x
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9158
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde andrei11 » Mar, 23 Iul 2019, 18:17

Gara de Nord de dinaintea șantierului metroului. Poze făcute de pe vechiul Pod Basarab.
În prima poză se observă casele demolate cu ocazia construirii M 1.
T1.jpg
T1.jpg (425.76 KiB) Vizualizat de 418 ori
Fişiere ataşate
T2.jpg
T2.jpg (370.91 KiB) Vizualizat de 418 ori
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16532
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde andrei11 » Mie, 24 Iul 2019, 20:02

Foto între WW1 și WW2. Mulțumesc Facebook / FOST !
Fişiere ataşate
62457494_359197518069460_2570875652819386368_o.jpg
62457494_359197518069460_2570875652819386368_o.jpg (534.36 KiB) Vizualizat de 343 ori
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16532
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde BodoMinea » Mie, 31 Iul 2019, 22:02

andrei11 scrie:1) Unele trenuri sunt "Particulare" altele "Private". Care-i șpilul ?

webcamgn.jpg
webcamgn.jpg (151.08 KiB) Vizualizat de 196 ori

Avem și „OP” Privat, și Particular, și... CFR? Avem și trenuri „particulare” via Brașov... R 16044 al Regio Călători mai exact. Cu talmeș-balmeș și durere de cap la CFR, ca întotdeauna. Cred că e mult mai util pentru călători ca la „Via” să se indice chiar o stație din parcurs pentru a indica „varianta” de rută și un posibil punct intermediar de interes...
TREN km 2018: ☆8700, 2017: 5800, 2016: 3500, 2015: 1200 | AUTO km 2018: 1890, 2017: 4700, 2016: 5400, 2015: 5100, 2014: 2800
✈ km 2018: 5400, 2017: 19800, 2016: 6900 | Video & Foto Transport: Canal Youtube | Galerie Imgur
Avatar utilizator
BodoMinea
Membru Silver
 
Mesaje: 805
Membru din: Dum, 13 Dec 2015, 12:02
Localitate: București

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde BodoMinea » Dum, 04 Aug 2019, 21:52

Cum plouă puțin, cum iese la suprafață neputința CFR-ului... Gara de Nord, 2019. Burlanele care vin din tavan refulează la peronul central, se duc într-o canalizare bună de nimic. Încearcă și cei de la curățenie să împrăștie apa cu mătura... pe la picioarele călătorilor.
ezgif.com-optimize.gif
ezgif.com-optimize.gif (1.84 MiB) Vizualizat de 102 ori

Apa se prelinge și de la marginile exterioare ale tavanului, în zona unde e tablă, spre interior...
Screenshot_20190804-224210__01.jpg
Screenshot_20190804-224210__01.jpg (387.02 KiB) Vizualizat de 102 ori

Și desigur... sistemul cel nou de informare trage să moară. Lumina tip „backlight” a tabelei cu plecări dinspre linia 1 abia mai pâlpâie (ce vedeți nu e un efect al camerei, chiar așa face tabela).
ezgif.com-video-to-gif.gif
ezgif.com-video-to-gif.gif (1.39 MiB) Vizualizat de 102 ori
TREN km 2018: ☆8700, 2017: 5800, 2016: 3500, 2015: 1200 | AUTO km 2018: 1890, 2017: 4700, 2016: 5400, 2015: 5100, 2014: 2800
✈ km 2018: 5400, 2017: 19800, 2016: 6900 | Video & Foto Transport: Canal Youtube | Galerie Imgur
Avatar utilizator
BodoMinea
Membru Silver
 
Mesaje: 805
Membru din: Dum, 13 Dec 2015, 12:02
Localitate: București

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Complexul Feroviar București


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori