Gara de Nord - Bucuresti

Complexul Feroviar București

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde punmeister » Sâm, 22 Iun 2019, 18:12

Ai fost cumva sa pozezi si trotuarul rulant??? :)))
Avatar utilizator
punmeister
Membru Gold
 
Mesaje: 3927
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde andrei11 » Sâm, 22 Iun 2019, 18:17

Trotuarul rulant e static. Chiar am mers prin el spre Basarab / linia de tramvai 10, am prins o << rupere de nori>> de vreo 10 - 15 minute maxim.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16532
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde Gabi23 » Lun, 24 Iun 2019, 09:55

Se fac lucrări de reparații la liniile din zonă, din acest motiv se tot plimbă LDH 064 + utilaje și materiale în zonă:

București - 21.06.2019 (1).JPG
București - 21.06.2019 (1).JPG (518.86 KiB) Vizualizat de 672 ori
București - 21.06.2019 (2).JPG
București - 21.06.2019 (2).JPG (545.06 KiB) Vizualizat de 672 ori
București - 21.06.2019 (3).JPG
București - 21.06.2019 (3).JPG (522.7 KiB) Vizualizat de 672 ori
București - 21.06.2019 (4).JPG
București - 21.06.2019 (4).JPG (420.5 KiB) Vizualizat de 672 ori
București - 21.06.2019 (5).JPG
București - 21.06.2019 (5).JPG (398.1 KiB) Vizualizat de 672 ori
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 10879
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde ByOnu » Vin, 28 Iun 2019, 20:36

Stire: Gara de Nord din București intră în reparații capitale. Cum va arăta după renovare

Gara de Nord din București va intra în reparaţii capitale. Călătorii se vor simţi ca pe şantier. Demolările unor construcţii vor începe în curând, însă lucrările de modernizare vor fi demarate abia anul viitor. Când va începe şi haosul. Doar câteva linii vor râmâne funcţionale. Multe dintre trenuri vor pleca din alte gări din Capitală.

Cabluri care atârnă peste tot, pereţi scorojiţi şi ghişee învechite. Aşa arată acum Gara de Nord, din Capitală, de fapt, cea mai mare din ţară. 20 de mii de oameni ajung zilnic aici. Iar într-un an, este tranzitată de 7 milioane de persoane. Investiţii majore nu au existat în ultimele două decenii. Degradarea e vizibilă.

Conform proiectului, Gara de Nord va fi după renovare mult mai apropiată de o gară occidentală.

O copertina din panouri foto voltaice va acoperi Gara de Nord. Vor exista bariere de acces pentru zona peroanelor si panouri de informare pentru fiecare linie. Ba mai mult, peroanele vor avea un sistem prin care calatorul va fi informat cand trenul intra si iese din gara. vor fi modernizate si salile de asteptare, si vor exista aprox 500 de locuri de parcare in subteran CUT

Cu puţin noroc, proiectul ar putea demara vara viitoare, spune şeful CFR Infrastructură.

AXINIA CONSTANTIN, director general CFR SA: Tot ce vedem noi, acest bazar, va disparea. Adica partea istorica va avea forma istorica, a unei cafenele istorice, iar partea moderna, ca a unui mall.

Reabilitarea se va face pe etape. Prima fază a investiţiei se va ridica la 93 de milioane de euro, iar în total se vor cheltui 400 de milioane de euro. În timpul lucrărilor, o parte din traficul feroviar va fi preluat de alte gări din Capitală.

AXINIA CONSTANTIN, director general CFR SA: Sunt garile, gara Jilava, Progresu, Baneasa, Basarab si aceste gari sunt orientate catre diferite magistrale.

Gari, care la rândul lor, nu au mai fost renovate de mulţi ani.

RODRIGO MAXIM, preşedinte Sindicat feroviar: La noi nu exista continuitate, nu a existat o strategie, de multe ori ti se da buget la jumătatea anului, pana te apuci sa faci, trece anul. Aspectul garii lasa usor, usor de dorit.

Gara de Nord ar urma să fie legată direct de aeroportul Otopeni, printr-o linie nouă. Autorităţile promit că va fi gata până la meciurile de la Campionatul European de Fotbal, de anul viitor.


https://observator.tv/economic/gara-nor ... 98034.html
Dacă merge cu sârmă, e păcat să pui șurub!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 4673
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde andrei11 » Vin, 28 Iun 2019, 21:31

:twisted:
Vor exista bariere de acces pentru zona peroanelor

Hopa, și pasionații cum vor mai fotografia /cum vor mai admira << materialul rulant >> ?
Și cum se vor mai primi pachete prin mecanicii locomotivelor ?
Și cum vor mai fi aștepați călătorii care sosesc ? Poate mătușica n-o mai ascultă picioarele, e în ultimul vagon și trebuie cineva din familie să-i care bagajele.
Idem la plecare.
Ce facem cu trotuarul rulant ? Bine, la ora actuală e nefuncțional de foarte mult timp.
Soluții ?
_____________
Gara Jilava ? Ăștia-s sănătoși la cap ? Parcă văd acceleratul de Satu Mare cu capătul la Jilava...
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16532
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde ByOnu » Sâm, 29 Iun 2019, 00:44

Imagine

:applause:
Dacă merge cu sârmă, e păcat să pui șurub!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 4673
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde andrei11 » Sâm, 29 Iun 2019, 06:29

E bine că pe undeva se elimină blatiștii, dar pentru noi ăștia pașnicii care vroiam să ne uităm pur și simplu la trenuri e un handicap. Mai e puțin și o să se controleze bagajele ca la aeroport...
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16532
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde Marian Andrei » Sâm, 29 Iun 2019, 07:38

Stirile imprastiate prin presa in ultimele zile ca „incep lucrarile” sunt pura propaganda. Nu exista nimic la baza lor, abia azi noapte a fost lansata licitatia pentru STUDIUL DE FEZABILITATE al proiectului, cu atribuire pana in iarna, deci doar HÂRTII pana la primavara. Dar da, demolarile sunt reale, au demolat un chiosc abandonat de mai bine de un an din zona panourilor de informare... :rofl:

CFR SA a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate pentru modernizarea Gării de Nord din București

CFR SA a lansat licitația pentru „Modernizarea/ consolidarea/ reabilitarea staţiei CF Gara de Nord Bucureşti – Studiu de Fezabilitate”, în valoare de 15,5 milioane lei și un termen de 198 de zile de la semnarea contractului. Sursa de finantare va fi asigurată din cadrul Titlului de cheltuială 58 Proiecte cu finanțare din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente cadrului financiar 2014-2020 – 58.03 Programe din Fondul de Coeziune (FC). Proiectul este inclus în portofoliul de proiecte din Program Operaţional Infrastructură. Ofertele pot fi depuse până la data de 05.08.2019, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 05.12.2019.

Proiectul vzează: Realizare SF – Modernizarea/ consolidarea/ reabilitarea staţiei CF Gara de Nord Bucureşti.Obiectivele specifice ale investiției sunt următoarele:
– Regenerarea urbană a zonei Gara de Nord pe principiile de smart city / creative city / green city;
– Folosirea resurselor provenite din activele valoroase ale CFR pentru realizarea eurogării și a optimizării operațiunilor feroviare pentru călători fără subvenții din partea statului;
– Stimularea transportului regional/ local/ periurban/ urban pe calea ferată similar cu alte stații feroviare din Europa;
– Perspectiva introducerii transportului feroviar cu trenuri de mare viteză pe rute interne și internaționale (Istanbul, Budapesta, Viena, Varsovia, Kiev etc);
– Modernizarea / consolidarea / repararea clădirilor din stația de călători București Nord, precum și spaţiile destinate serviciilor pentru călători și zona comercială și asigurarea facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv;
– Asigurarea cu sisteme noi de ventilație/ încălzire;
– Înlocuirea instalațiilor electrice, sanitare, termice etc;
– Ridicarea nivelului peroanelor în conformitate cu standardele europene în vigoare și reabilitarea copertinelor;
– Reabilitarea liniilor din staţie;
– Refacerea sistemului de drenaj;
– Montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot;
– Modernizarea echipamentului de telecomunicaţii inclusiv informare a publicului călător;
– Asigurarea elementelor de siguranță şi confort pentru calători reprezentate de balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități, garduri de protecție între linii etc.

https://mobilitate.eu/cfrsa-sf-gara-nord/
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 18020
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde aztec » Sâm, 29 Iun 2019, 08:22

O fraza ce nu am inteles ce vrea sa spuna....sau mai bine zis are un inteles suspect pt mine..

Folosirea resurselor provenite din activele valoroase ale CFR pentru realizarea eurogării și a optimizării operațiunilor feroviare pentru călători fără subvenții din partea statului;
Avatar utilizator
aztec
Membru Silver
 
Mesaje: 2362
Membru din: Mie, 30 Iun 2010, 20:08

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde Marian Andrei » Sâm, 29 Iun 2019, 08:38

Adica inchirierea/vanzarea unor spatii, ceva de genul PPP.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 18020
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde punmeister » Sâm, 29 Iun 2019, 08:52

Pai de PPP o sa fie vorba, cei de CEETRUS sunt interesati de el.
Avatar utilizator
punmeister
Membru Gold
 
Mesaje: 3927
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde ByOnu » Sâm, 29 Iun 2019, 09:38

Pacat ca se doreste reabilitarea copertinelor peroanelor, eu unul le-as vedea desfiintate si inlocuite cu o cupola mare, moderna, din sticla.

Cat despre reabilitarea Pietei Garii de Nord, eu as inchide total traficul intre Policlinica CFR si cladirea Garii (spatiul rezultat devenind predominant pietonal, dar si statii STB si cateva de taxi). Asta ar necesita mutarea bulevardului pe "straduta" dintre benzinarie si bloc unde este loc suficient. De ce este loc suficient? 1. Avem locuri de parcare perpendiculare pe ambele parti, locuri care vor deveni obsolete odata cu deschiderea unei parcari subterane de mare capacitate. 2. In spatele policlinicii sunt niste anexe infecte care trebuie sa dispara oricum. Benzinaria poate disparea si ea, n-are ce cauta in povestea asta, este suficinent teren viran pe Buzesti.
Fişiere ataşate
gdn2.png
gdn2.png (1.59 MiB) Vizualizat de 471 ori
Dacă merge cu sârmă, e păcat să pui șurub!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 4673
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde BogdanPetrini » Sâm, 29 Iun 2019, 09:55

În articolul de pe Observator era un video în care se prezentau niște randări din care reieșea că peroanele vor fi acoperite cu o cupolă de sticlă. Probabil este acoperișul cu panouri fotovoltaice la care făcea referire articolul.

Legat de Piața Gării, ar fi frumos o pietonalizare a zonei de la fântâni. Ar regenera zona, atât estetic, cât și funcțional (pentru pietoni cel puțin).
Linka 1: Sídliště Petřiný - Vozovna Střešovice - Hradčanská - Strossmayerovo Náměstí - Palmovka - Ohrada - Spojovací
Linka 2: Sídliště Petřiný - Vozovna Střešovice - Hradčanská - Staroměstská - Národní Třída - Výtoň - Nádraží Braník
Linka 101: Krajský Nemocnice - Severní Restaurace - Centralní Trh - Jižní Nádraží
Linka 102: Krajský Nemocnice - Severní Restaurace - Sídliště Červený Vrch - Západní Nádraží
Avatar utilizator
BogdanPetrini
 
Mesaje: 144
Membru din: Lun, 30 Noi 2015, 22:39
Localitate: Ploiești / Prague

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde punmeister » Sâm, 29 Iun 2019, 10:03

For reference, asta o sa faca CEETRUS la Paris:


Avatar utilizator
punmeister
Membru Gold
 
Mesaje: 3927
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Complexul Feroviar București


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori