Infrastructura feroviară din RomâniaComplexul Feroviar București

 

Topic: Gara de Nord - București

352 posts, 167077 views
 
Go to page:  1  ... 10 11 12 13 14 15 16  ... 26
 
 

📖 Pagination options
Re: Gara de Nord - Bucuresti shoppy

Nici la mall-uri si fastfood-uri nu mai sta nimeni sa repare wifi-ul iar la restaurante nu mai merge demult, mai ales ca te expui la riscuri foarte mari pentru ca oricine poate face cu telefonul un hotspot cu numele McDonalds si sa spioneze tot traficul.
Wifi-ul gratis a ramas pentru elevi/liceeni/studenti saraci si cocalarii de au la cartela telefon de 1.000euro cumparat cu 200 de pe strada(mai ales ca majoritatea te pun sa te loghezi pe facebook si sa le dai lyke inainte sa iti dea net), omul gospodar da acolo cativa euro sa aiba date suficiente pentru ce ii trebuie lui chiar si cand pleaca in roaming.

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti Puss in Boots

Vorbesti in Romania de cocalari si restul nu? In tara nu folosesc wifi-urile de genul dar prin strainatate da, nu mereu dar uneori da (in niciun caz cand iti cer te miri ce). Le utilizez uneori si in aeroport, e gresit si inutil? Am si net in roaming destul, iar in trenurile RENFE sau in autobuzele ALSA -doar doua exemple- folosesc wifi-ul lor ca mi s-a parut ok. Si nu o fac de sarantoc. Nu generaliza ca eu unul nu ma incadrez in categoriile enuntate de tine si ma calca pe nervi astfel de generalizari.

Iar ultima oara cand m-am uitat si categoriile mentionate de tine tot oameni sunt si ei. Nu de calibrul gospodarilor dar na, sa manance si gura lor o paine de net. Asta e fix ca aia cu "ce nevoie avem de panouri electronice in statii daca avem TOTI smartphone si putem sa lingem ecrane ca sa stim cand vine tramvaiul?".

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti shoppy

Daca te duci in strainatate periodic in acelasi loc si te bazezi ca stii din experienta ca exista gratis un serviciu de calitate si intretinut in vehiculele de la anumiti operatori atunci nu esti cocalar ca te bazezi pe el, doar ca romanul nu se duce mereu in acelasi loc iar in tara nu ai nicaieri servicii gratis si de calitate si intretinute.

Iar un serviciu de free wifi este totusi greu de intretinut, nu e ca doar ai luat o petarda de acces point de 50ron si un abonament de 20ron/luna, trebuie sa ai un echipament scump(ca petardele crapa sau se blocheaza), trebuie sa ai niste setari si firewall-uri calumea(ca altfel o sa fie exploatat de altii si pana la urma te baneaza ISP-ul) si trebuie sa ai suport permanent ca sa fii in trend cu schimbarile din domeniu. Eu am fost pe aeroporturi serioase (Frankfurt, CdG, Zaventem) si nu exista wifi gratis, in vehicol sau vagon de tren este altceva, acolo este clar ca cei care beneficiaza de serviciu sunt platitori de bilet iar serviciul nu este gratis ci inclus in bilet(dar noi parca eram la Gara de Nord).

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti BodoMinea


Câteva cadre în plus față de ultimele postări ale mele - avem un panou cu plecări și în holul separat al caselor de bilete despre care vorbeați mai devreme. Și mai avem și câteva finisaje care lasă de dorit / cârpeli. Niște gresie aleasă cam la nimereală, puțin perete tăiat, etc. Se lucrează și la sala de așteptare de la coloane.

Pe scurt, despre celelalte probleme ridicate: semnul cu „depozitare bagaje la casele de bilete cls I” are oarecum logică din două motive:
  • pentru cei care sunt familizarizați cu GdN de mai mulți ani, are sens în context „istoric” și le dă un hint privind unde este această facilitate;
  • pentru cei care sunt mai puțin „de-ai locului”, desemnează un hol SEPARAT cu case de bilete, nu spațiul unde e „grosul” acestor ghișee. Și acum analizând la modul serios, holul cu casele „de clasa I” are în componența sa casa dedicată traficului internațional și casa dedicată biletelor la vagon de dormit/cușetă, două servicii care se diferențiază de majoritatea biletelor și par puțin mai premium.
    Evident că poți lua bilete la cușetă de oriunde altundeva, inclusiv de la automate, și la fel și în holul cu pricina există case pentru bilete standard.
  • pentru cine nu are habar, semnele au săgeți. Cu alea se descurcă (hopefully) oricine.

Deci nu-i chiar așa misleading. Și până la urmă acolo e un automat pentru depozitat bagaje, funcționează în mai multe limbi, are și încărcare 220V / USB, e un serviciu decent oferit de o societate terță într-o stație CFR.

Cât despre Wi-Fi, nu e cel mai util dar nici nu e rău. Într-un obiectiv ca Gara de Nord e binevenit - poți avea străini care au probleme cu conexiunea roaming din cauze tehnice sau de achiziționare a unui pachet corespunzător de servicii mobile înainte de părăsirea țării de origine. Investiția nu e mare iar echipamentele folosite sunt unele industriale, de tip Ubiquiti UAP. E ok că se implementează în mai multe stații (vezi harta). Într-un viitor nu știu cât de îndepărtat, un portal captiv util s-ar putea adăuga acestui serviciu. Adică primul lucru când ai intrat pe net, îți aruncă o pagină cu plecările din stație și întârzieri și alte informații care poate nu sunt accesibile printr-un indicator fizic din orice poziție a gării (e mai facil așa decât să îl pui pe om să descarce o aplicație sau să intre pe un link) - apoi apasă un buton și are acces limitat ca timp/trafic sau nelimitat la net.
Cât despre vehicule, acolo e altă discuție. În 2018 dacă investești în wifi doar pentru călători, e frecție la picior de lemn. Dacă wifi-ul ăla e împărțit cumva între acces la internet pentru călători și un sistem de servicii auxiliare prin același modem, încât cele două să nu se bată cap în cap reciproc, poți conecta și un sistem de informare / raportare în timp real / supraveghere / citire senzori / orice schimb bidirecțional automatizat de date pe care ni-l putem imagina ca fiind util în transport.
Dacă e făcut cu cap, e ok. Dacă e pus doar pentru a bifa o listă de „realizări” electorale și a arunca un autocolant cu liniuțe de wifi pe geam... nu am făcut nimic, probabil va funcționa maxim 2 luni și va crăpa ceva și vom spune „hopa, nu ne-am gândit. Intenția a fost bună, apreciați că altul nu mai prindeți!”.

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti shoppy

Echipamentele industriale sunt scumpe pentru ca sunt folosite in industrie si nu pe toate drumurile, iar Cladirea Garii de Nord este destul de mare, ai nevoie de mai multe chipamente conectate dintr-un inel de fibra, asta inseamna si switch-uri de fibra cu suport de inel deci trebuie ori o solutie office profesionala(Cisco sau HP) sau una industriala profesionala(Siemens(fost RuggedCom) sau MOXA)(ca doar nu faci retea stea ca asta este de habarnisti, si chiar si cu STP sub cerul liber pe peroane o sa se arda echipamentele la primele fulgere si asta daca nu-ti trebuie nicaieri un cablu mai lung de 100m).
Si apoi in orice cladire o astfel de retea o sa fie abuzata constant de catre angajatii permanenti si vecini, deci nu este ca pui niste echipamente si gata, trebuie sa pui firewall cu baza de date de mac-uri ca sa elimini pe cei care abuzeaza, baza de date trebuie periata periodic si tot asa.
Si trebuie sa mai pui si niste protocoale de securitate si certificate, ca daca dai direct Open si fara criptare imediat iti face cineva Man-in-the-Middle si apare vreo babuta ca s-a conectat la reteaua garii si i-a furat toti banii de pe card.
Deci este de munca si de bagat bani ca sa iasa ceva bun.

Asta la RATB in vehicule o sa fie cam asa
- v-am bagat wifi in unele vehicule
- pai am incercat si nu merge
- aia e, s-a mai stricat pe ici pe colo
- pai reparati
- pai costu mult reparatul
- pai nu a atras mai multi clienti platitori de bilet?
- pai nu prea
- pai atunci cresteti pretul biletului
- pai nu putem ca nu e in toate vehiculele si nu ar fi corect
- pai puneti in tot parcul
- pai nu ca deja am vazut ca, calatorii platitori de bilet sunt tot aia

Si asa unii o sa se laude ca ei au facut un lucru bun da dupaia au venit altii si l-au distrus, si asa mai dam niste bani la uti ca tot asta era ideea, normalitatea republicii bananiere.

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti andrei11

Plusuri și minusuri la noile tabele Sosiri / Plecări.
Plusuri :
Plecări :
Pe tabelul principal linia e afișată de la început ( bine, așa era și  înainte ). Excepție trenurile care tranzitează Nordul, de exemplu Baia Mare - Constanța.
Pe tabelele de la linia dedicată informațiile despre tren apar cu jumătate de oră înainte de plecarea trenului.
După plecarea trenului informația dispare atât de pe tabelul principal cât și de pe tabelul liniei după 5 minute. ( De la ora programată )
Minusuri
De fapt există un singur minus, la tabelul <<Sosiri>> informația despre trenul în cauză dispare după 5 minute de la ora programată pentru sosire. Idem de pe tabela liniei.
Acum câteva zile trenul de Sofia a întârziat cu 5 minute ( întârziere neanunțată pe tabel ) așa  încât fix când mai avea vreo 200 m de parcurs s-au șters informațiile despre trenul în cauză.
Evident că în cazul întârzierilor de la plecări / sosiri anunțate ca atare pe tabelă cele 5 minute curg din momentul real al plecării / sosirii trenului.
__________
Propunere :
Pentru tabelul << Sosiri >> informația despre trenul în cauză ar trebui să rămână afișată pentru cel puțin 10 minute. Sau până când trenul în cauză este retras spre remiză. Sunt sigur că acest lucru se poate programa din soft.
Sunt multe persoane care nu se grăbesc la << Sosiri >> mai ales că din varii motive trenul poate sosii și cu 2 - 3 minute întârziere ( întârziere NEANUNȚATĂ pe tabelă ). Ori informația dispare automat după 5 minute de la ora programată și multe persoane sunt derutate neștiind la ce linie a venit trenul. Sunt absolut convins că cele 2 - 3 minute întârziere rezultă și din viteza absolut penibilă cu care se trece peste macazele liniilor 6  - 14, cred că maxim 5 km / h.

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti andrei11

Mă văd nevoit să revin, s-a schimbat regula față de ieri.
Azi data de mai sus aproximativ între orele 20,30 - 22,00 ( cât am fost în gară la o apă minerală )  timpul de afișare pentru plecări / sosiri se mărise la 10 minute.
E mai bine așa, pentru sosiri.
Sunt  și amețiți care pierd  trenul și care speră să-l mai găsească la peron dacă e pe tabelă, dar ghinionul lor.  :mrgreen:
Unii chiar se întrebă ceva de genul : <<Dar ce, încă nu l-au tras la peron ?  Dar cât e ceasul ? Aoleu, înseamnă că a plecat.  :lol: >>
A, trenul de Arad ( Astra Trans Carpatic ) era chiar plinuț - nu erau și protestatari în el - și era tractat de o  << Bobocică >>  :P

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti andrei11

Au început s-o dea în bară cu tabelele astea noi, am împresia că și cu softul.
a) Defecțiuni mecanice ? ( sau electrice ? ) Cine se pricepe ?
V 2.jpg (110.09 KB; downloaded 3897 times)
V 3.jpg (119.12 KB; downloaded 3897 times)

b) Defecțiuni logice ( după mine foarte grave ).
Linia 8, este afișat, și pe tabela centrală și cea de linie că la ora 18,31 sosește un personal de Urziceni ( Via PO Otopeni )
Aiurea, nu vine nici un tren.
Conform algoritmului, la ora 18,41 dispare informația și apare alta, fiți atenți, deja e 18,41. Deci apare informația că la ora 18,37 pleacă un tren spre Târgoviște.
În tot acest timp linia 8 a fost goală. La ora 18,47  ( conform algoritmului celor 10 minute ) dispare și trenul ( fantomă ) spre Târgoviște.
___________________
Ce nu e în regulă, stimați Tovarăși ?
___________________
Curios fiind, m-am uitat și pe tabela generală de Sosiri / Plecări ( cea scrisă " de mână " ) și erau trecute și acolo cele 2 trenuri mai sus amintite.
___________________
Cum rezolvăm problema ? Dacă cele două trenuri au fost anulate - și e evident că au fost  anulate, de ce au mai apărut pe tabelă ?
_____________________
O chestie oricum nu e logică, e vorba de aceeași  linie, teoretic automotorul respectiv ar fi trebuit să vină de la Urziceni la 18,31 și același automotor să plece spre Târgoviște la 18,37, pentru că altfel nu ar fi fost posibil ( fizic ).
____________
Cine mă luminează ?

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti shoppy

La prima este o problema de caractere, banuiesc, ca au incercat sa afiseze Ă, pentru Romania setul de caractere (codepage in domeniu) se cheama 852, ori au folosit un codepage gresit ori au bagat codul hexa pentru altceva.
Daca greseala a aparut si pe tabela centrala si pe cea de la linie atunci greseala este in baza de date cu trenurile iar tabelele si algoritmul au afisat corect ce era in baza de date.

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti andrei11

Mâine ( marți 12 Iunie ) am treabă pe la prânz la Primăria sectorului 1 ( care cum se știe e lângă gară ). O să trag probabil o fugă în gară, să observ fenomenul, linia 4 este destul de frecventată la acea oră.
Observație :
Totuși cuvântul << Pleacă >> văd că îl afișează corect.
Iar Craiova nu are nici un "Ă" în componență.
A, trenul era << Softrans >> și venea de la mare.
Deasupra cuvântului Constanța erau mult mai multe chestii din acelea, dar n-am avut timp să le fotografiez pentru că s-a schimbat destul de repede în ceea ce am fotografiat. Iar Constanța nu are decât un "ț".

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti shoppy

Ă este un cod si ă este alt cod, cu ă este clar ca le-a iesit, cred ca acolo au incercat sa scrie Ă si s-au incurcat.

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti andrei11

Tocmai, de ce să scrie "Ă" , cuvântul " Craiova " n-are nici un ''Ă" în componență.
Eu cred că deja dau erori afișajele astea noi.

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti shoppy

Incearca sa gasesti cuvantul si pe alt afisaj, daca e lafel atunci e scris gresit in baza de date.

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti andrei11

Două lucruri care n-au legătură unul cu altul:
1) Tabela de la linia 4 indica acum corect, Plecare Galați. Fără alte semne.
2) Spuneți-mi și mie această logică:
La ora 15,30 plecau simultan două trenuri, cel de Galați ( cel de la linia 4 mai sus amintit ) și cel de Pitești de la linia 8. Ambele prin Chitila.
Să spunem că cel de Galați în vremuri preistorice circula prin Urziceni.
Evident că și așa este imposibil să plece Galațiul de pe linia 4 și Piteștiul de pe linia 8 simultan pentru că există conflict de interese la traiectorii.
______________
E de la sine înțeles că Piteștiul a plecat la 15,30 și Galațiul la 15,35.

 


Go to page:  1  ... 10 11 12 13 14 15 16  ... 26
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Complexul Feroviar București  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use