Liniile industriale din cartierul Militari

Complexul Feroviar București

Re: Liniile industriale din cartierul Militari

Mesajde Filip Rares » Lun, 16 Mar 2020, 15:02

Uitandu-ma prin paginile anterioare ale discutiei, am intalnit de mai multe ori numele Titan Mar. Ma poate lamuri cineva ce anume a fost Titan Mar? Si unde a fost? Eu nu cred ca am prins-o.
Filip Rares
 
Mesaje: 27
Membru din: Lun, 24 Sep 2018, 16:28

Re: Liniile industriale din cartierul Militari

Mesajde Albert » Lun, 16 Mar 2020, 16:50

Titan Mar nu e firma de piatra naturală a fostului primar general Adriean Videanu?
Avatar utilizator
Albert
 
Mesaje: 822
Membru din: Mie, 07 Mar 2018, 00:04
Localitate: Bucuresti

Re: Liniile industriale din cartierul Militari

Mesajde orex » Lun, 16 Mar 2020, 16:53

https://realestatemagazine.ro/2019/06/t ... ogresului/
Pentru alte detalii, https://... ;)
PS
Si furnizorul de ”casa” al contractului pentru finisaje la M5.1 ;)
orex
Membru Silver
 
Mesaje: 1762
Membru din: Dum, 02 Aug 2015, 14:16
Localitate: Bucuresti

Re: Liniile industriale din cartierul Militari

Mesajde rr » Lun, 16 Mar 2020, 22:56

De curiozitate, stit cine administreaza/detine CF Bucuresti Vest - Cotroceni - Progresu?
rr
 
Mesaje: 2
Membru din: Vin, 20 Dec 2019, 21:19

Re: Liniile industriale din cartierul Militari

Mesajde Filip Rares » Lun, 16 Mar 2020, 23:58

In decembrie am trimis un email la CFR Marfa sau CFR Infrastructura, nu mai stiu sigur, cu cateva intrebari pe tema asta si mi s-a zis ca linia ferata dintre Valea Cascadelor si Vasile Milea inca apartine de CNCF CFR SA (caci eu despre acest tronson intrebasem). Cat despre administrare si conservare, singura activitate din ultimul an cred ca a fost taierea vegetatiei dintre sine in vara trecuta. Cu toate acestea, CFR a mai raspuns la o alta intrebare de-a mea ca "inspectia tehnica a liniei se face lunar, de catre personalul districtului de linii nr.8 Jilava". (Ceea ce mi se pare greu de crezut, probabil informatia e de acum cativa ani).
Filip Rares
 
Mesaje: 27
Membru din: Lun, 24 Sep 2018, 16:28

Re: Liniile industriale din cartierul Militari

Mesajde Filip Rares » Mar, 17 Mar 2020, 00:18

Uitasem: in acel email am intrebat si de cat timp CFR nu mai detine restul caii ferate (Vasile Milea-Razoare-Bd.Progresului-Filaret-Gara Progresului) si terenul adiacent. Raspunsul a fost, iarasi, greu de digerat: tronsonul in cauza inca apartine CNCF CFR SA! Cu toate acestea, nemaipunand la socoteala sinele scoase la intersectiile cu mai multe strazi si segmentele intregi ce lipsesc (la Vulcan, langa Liberty Center, pe ambele parti ale Bd. 13 septembrie), in zona de dupa Razoare au fost daramate mai multe cladiri adiacente liniei (foste uzine), zona urmand a deveni un complex rezidential si comercial (parca un articol specifica ca sunt planificate blocuri de peste 20 de etaje). Sinele, evident, nu vor fi crutate.
Filip Rares
 
Mesaje: 27
Membru din: Lun, 24 Sep 2018, 16:28

Re: Liniile industriale din cartierul Militari

Mesajde Filip Rares » Joi, 21 Mai 2020, 23:51

Am mai facut astazi o excursie in zona fostei gari, planul meu fiind sa iau calea ferata la picior de la Lujerului la Vasile Milea. Din pacate niste caini m-au intors din drum in dreptul centrului militar, dar am mai facut observatii pana acolo. In mai multe locuri se gasesc mormane de traverse de beton, despre care ma gandesc ca au fost scoase cand au fost incepute acum cativa ani santierele din zona, pentru a facilita accesul basculantelor (ar avea de unde, ca din vreo 10 linii cate stiu eu ca erau se mai vede una). Ipoteza pe care o aveam eu mai demult, cum ca o echipa de muncitori cu lopeti si foarfece de gradina ar putea degaja rapid (relativ) zona pentru a permite accesul unei locomotive pana la cladirea garii (stiam ca nu se va intampla, dar ma gandeam) a fost infirmata de catre unul dintre acele mormane, inalt de vreo 2 metri si plasat fix pe sina. Putin mai spre vest se mai poate observa o mica movila de ciment, formata miraculos peste sine. Din loc in loc mai rasare cate o alta sina, dar se pierde repede, si chiar si cea principala mai dispare sub pamant si vegetatie. In nordul ei pentru cateva zeci de metri merge si o linie ce banuiesc ca servea la reparatia boghiurilor si nu numai, caci are un sant ce permite coborarea sub tren (sant acum plin de apa). In dreptul garii nu se mai vad deloc sinele, fiind sub un strat gros de noroi, insa cea principala rasare iarasi langa noua sala de sport, paralela cu gardul. O sa mai incerc sa merg candva si mai departe, sa vad ultimele sute de metri pana la Vasile Milea.
Filip Rares
 
Mesaje: 27
Membru din: Lun, 24 Sep 2018, 16:28

Re: Liniile industriale din cartierul Militari

Mesajde orex » Vin, 22 Mai 2020, 00:34

Nu stiu la ce te ajuta escapada asta! Chestiunea e clara, daca ajungi sa vezi rondul de la Razoare, REFACUT! Sina de tren a ramas in peisaj, deci, daca trebuie, isi va relua functia indubitabil! ;)
PS
Pana-n 1979, si am asistat direct, la ”steag” cum un LDH cu vagoane de persoane trecea pe la Razoare, in drum spre Filaret. Acest parcurs era in ”schema” CFR” calatori, atunci! ;)
orex
Membru Silver
 
Mesaje: 1762
Membru din: Dum, 02 Aug 2015, 14:16
Localitate: Bucuresti

Re: Liniile industriale din cartierul Militari

Mesajde rosetti61 » Vin, 22 Mai 2020, 01:24

In spatele liceului, la linia cu canal era remiza de locomotive; trenuri de persoane au plecat de acolo intre 1973 si 1978 doar spre Rosiori, trenul pe care l-ai vazut putea fi unul cu "regim special" numai pentru ceferisti, ceva Cotroceni-Progresul. Prin anii 50 era un tren din asta local, dar pentru toata lumea, Chitila - Filaret. Ce ai vazut tu era fie tren de serviciu pe relatia Chitila - Progresul, fie ceva deviat de calatori de pe centura. Pana la Gara Progresul nu mai erau decat gari uzinale - Dealu Spirii/Vulcan si Ferentari. La Filaret nu se mai circula din 1960.
rosetti61
Membru Silver
 
Mesaje: 1415
Membru din: Mie, 03 Feb 2010, 01:28

Re: Liniile industriale din cartierul Militari

Mesajde oc7avian » Vin, 22 Mai 2020, 10:24

Legat de molozul de pe șine, întradevăr se aruncă de la șantierele din zonă. Când îi mai prinde lumea în acțiune, filmează și cheamă repede poliția. Acum vreo lună au fost puși la curățat cei de la Exigent Plaza după ce o zi întreagă tot descărcau bascule. Până să se facă blocuri în zonă, nu era nimeni să-i prindă :lol:
oc7avian
Membru Bronze
 
Mesaje: 130
Membru din: Mar, 12 Mar 2019, 19:40

Re: Liniile industriale din cartierul Militari

Mesajde Filip Rares » Vin, 22 Mai 2020, 15:55

Nu ma ajuta cu nimic concret, orex, dar mai imi hranesc si eu curiozitatea. Refacerea rondului de la Razoare in forma actuala m-a mirat si pe mine, mai ales ca veneam de pe Bd. Geniului la acel moment si abia ce vazusem ca la politia de frontiera fusesera acoperite complet sinele cu pamant si gazon.
Filip Rares
 
Mesaje: 27
Membru din: Lun, 24 Sep 2018, 16:28

Re: Liniile industriale din cartierul Militari

Mesajde orex » Sâm, 23 Mai 2020, 00:39

Daca se vrea, erbaceele sunt ridicate in ”60 de secunde”. In rest, istoria fabricilor/locatiilor de pe traseu, pana-n Rahova zic ca le succed bine din amintire, ”Ventilatorul”/”Universalcoop”/”Vulcan”/”Inox”/”Electromagnetica”! Astazi, aceste obiective sunt ”acaparate” de One United Properties, Lidl Discount, Carrefour& company, Titan Mar, AFI!
orex
Membru Silver
 
Mesaje: 1762
Membru din: Dum, 02 Aug 2015, 14:16
Localitate: Bucuresti

Anterior

Înapoi la Complexul Feroviar București


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Bing [Bot] şi 1 vizitator