Gara de Nord - Bucuresti

Complexul Feroviar București

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde shoppy » Sâm, 12 Aug 2017, 19:28

Pai e sigura si moderna, vrei sa fie si rapida, totul pe gratis? Ne intoarcem in comunism, unde le facea statu pe toate pe gratis.
Mi s-ar parea normal sa se faca 4 linii fara restrictii si cu peroane foarte bine intretinute pentru privati si restul la Calatori ramane fix asa cum este.
Sub Basarab nu cred ca este posibil tehnic sa ai atatea macazuri intr-un spatiu atat de mic si cu viteza sporita pe abatuta.
27: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SK, SW, TR, XK (Bucuresti)
2016: avion 12.8k km, tren 2.1k km, masina 21.7k km, metrou 2.5k km, bicicleta 730km
2017: avion 3.2k km, masina 8.7k km, metrou 2.7k km, bicicleta 200km
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 5949
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde andrei11 » Vin, 18 Aug 2017, 08:56

Intrebare directă și pertinentă.
De ce la linia 7 avem atașat la semnal 4 informații auxiliare :
1.jpg
1.jpg (141.46 KiB) Vizualizat de 203 ori
2.jpg
2.jpg (109.51 KiB) Vizualizat de 203 ori
În loc de 3, cum ar fi normal ?
3.jpg
3.jpg (128.22 KiB) Vizualizat de 203 ori
Cum cred că bine sunteți informați, numai linile 11 / 12 și 13 / 14 << beneficiază >> de un singur semnal pentru două linii, acolo unde este necesar să se indice și linia ( cu verde ).
Liniile 1 - 10 au semnal individual, implicit si linia 7.
Mulțumesc pentru răspunsuri.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 11277
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde shoppy » Vin, 18 Aug 2017, 09:12

Aceea a 4-a indicatie ar trebui sa fie viteza pe sectiunea urmatoare echipata cu TMV, cum se poate iesii de la orice linie in orice directie, iar pe Ploiesti si Constanta avem TMV, atunci ar trebuii sa fie la toate liniile si a 4-a indicatie.
27: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SK, SW, TR, XK (Bucuresti)
2016: avion 12.8k km, tren 2.1k km, masina 21.7k km, metrou 2.5k km, bicicleta 730km
2017: avion 3.2k km, masina 8.7k km, metrou 2.7k km, bicicleta 200km
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 5949
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde andrei11 » Vin, 18 Aug 2017, 09:19

Imi pare rău că nu am făcut încă o fotografie, 4 indicații sunt numai la liniile 11 /12 și 13/14, acolo unde exista semnal comun pentru două linii.
Liniile 1-6 ; 8-10 beneficiază numai de 3 indicații.
De ce ar fi necesară să fie indicată viteza pe următoarea secțiune echipată cu TMV ? Vitezele nu sunt indicate în livrete / dublate pe teren prin panouri specifice ?
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 11277
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde shoppy » Vin, 18 Aug 2017, 10:28

Pai daca semnalul este comun atunci a 4-a indicatie este linia pentru care se face semnalizarea.
Pai tocmai de acee se cheama TMV, deci informatiile din livret nu mai sunt suficiente, si cum poti sa ai mai multe viteze pentru tronsonul pe care intrii, tot asa poti sa ai si pentru tronsonul urmator, si trebuie stiut dinainte pentru ca mecanicul sa poata alege viteza corecta, astfel ca daca viteza pe tronsonul X este mai mare decat cea de pe X + 1 atunci este clar(scrie si in instructie) ca la mijlocul tronsonului X trebuie sa se incetineasca de la viteza mare la cea mica, ca daca tu vii cu 100, ai liber cu urmatorul semnal pe liber, si te trezesti cu semnalul urmator ca este liber cu 30, tu nu o sa poti niciodata sa incetinesti de la 100 la 30 ca sa respecti viteza maxima a tronsonului urmator.
27: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SK, SW, TR, XK (Bucuresti)
2016: avion 12.8k km, tren 2.1k km, masina 21.7k km, metrou 2.5k km, bicicleta 730km
2017: avion 3.2k km, masina 8.7k km, metrou 2.7k km, bicicleta 200km
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 5949
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde andrei11 » Vin, 18 Aug 2017, 11:35

Eu te înțeleg.
Recapitulăm.
Liniile 1- 6 și 8 - 10 au trei indicații.
De ce linia 7 are patru ?
Liniile 11 - 14 le scoatem din discuție, acolo avem un semnal la două linii, deși după parerea mea puteam să avem și un singur semnal la toate patru.
Fişiere ataşate
5.jpg
5.jpg (332.55 KiB) Vizualizat de 173 ori
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 11277
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde Robert24 » Vin, 18 Aug 2017, 11:46

Nu puteai pune un singur semnal la 11-14 pentru ca era afectata vizibilitatea.
41: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UAE, USA, V
----------
2016: 28.760 mile (53.263 km) în aer / 4.400 km pe calea ferată / 2017: 19.176 mile (35.514 km) în aer / 1.120 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 7712
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Pretutindeni

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde shoppy » Vin, 18 Aug 2017, 12:06

Daca ai citit instructia si nu te-ai lamurit atunci greu sa te lamureasca alt pasionat(era activa pe forumuri o persoana care lucra in noul turn de semnalizare de la Bucuresti Nord, paote dai de el).
27: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SK, SW, TR, XK (Bucuresti)
2016: avion 12.8k km, tren 2.1k km, masina 21.7k km, metrou 2.5k km, bicicleta 730km
2017: avion 3.2k km, masina 8.7k km, metrou 2.7k km, bicicleta 200km
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 5949
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde andrei11 » Vin, 18 Aug 2017, 13:12

Am regulamentul 004, nicio grijă.
Robert24 scrie:Nu puteai pune un singur semnal la 11-14 pentru ca era afectata vizibilitatea.

Nici cu liniile 1 și 2 nu mi-e rușine...Și nici măcar nu au repetitoare, sa vadă mecanicul din vreme. Vede semnalul în ultimul moment. Se bazează pe << paleta verde >>...( Mă refer la liniile 1 & 2 ).
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 11277
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde Celestin Draganescu » Sâm, 19 Aug 2017, 05:59

O situatie foarte curioasa cu linia 7. N-am remarcat-o pana acum. Probabil ca raspunsul sta in continuarea liniei, daca are un parcurs specific.

In mod normal, asa cum s-a spus si mai sus, acolo se arata viteza ce urmeaza a fi aratata la urmatorul semnal in indicatorul de sus, cu galben-portocaliu. Insa nu stim daca acesta este cazul aici.
Bataia de joc in materie de transport din aceasta tara a atins cote alarmante.
Avatar utilizator
Celestin Draganescu
Membru Gold
 
Mesaje: 697
Membru din: Lun, 22 Mar 2010, 12:36
Localitate: Bucuresti / Targoviste

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde andrei11 » Sâm, 19 Aug 2017, 10:47

Nu, nu are un parcurs specific. De aici și întrebarea mea. De fapt nicio linie nu are un parcurs specific. Linile 11-12 si 13-14 sunt oarecum o excepție pentru că beneficiază de semnal unic. Adică liniile 11/12 de un semnal și liniile 13/14 de un semnal. De aceea aceste 2 semnale ( de la liniile 11/12 și 13/14 ) au 4 indicații în loc de 3, pentru că trebuie să știi pentru liber pentru ce linie se adresează.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 11277
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde andrei11 » Sâm, 19 Aug 2017, 21:49

Am făcut azi o excursie mai pe zi la fața locului.
Alte poze și unele comentarii.
Surpriză ! Semnalul de la linia III are tot 4 indicații auxiliare :
201.jpg
201.jpg (126.33 KiB) Vizualizat de 68 ori

Spre comparație iată cum arată semnalele de la liniile I și II, cu 3 indicații :
202.jpg
202.jpg (150.54 KiB) Vizualizat de 68 ori

Am fotografiat și cele două semnale de la liniile 11/12 și 13/14 :
203.JPG
203.JPG (431.78 KiB) Vizualizat de 68 ori

Spre norocul meu am << prins >> și un tren care pleca de la linia 11 :
204.jpg
204.jpg (105.11 KiB) Vizualizat de 68 ori

Se vede clar ca a 4 - a indicație este cu verde și reprezintă numărul liniei căruia i se adresează
_________________
Revin cu întrebarea inițială
De ce liniile III și VII au 4 indicații iar liniile I,II,IV - VI, VIII, IX și X numai 3 ?
Știe cineva care se pricepe la semnalizarea feroviară răspunsul corect ?
Repet, toate liniile duc în toate direcțiile.
De precizat că și macazul care se află după Podul Grant ( spre Chitila ) acolo unde se desparte linia spre Kitila 3 de linia care vine de la Roșiori << ține >> tot de semnalele de la GdN
205.jpg
205.jpg (438.82 KiB) Vizualizat de 68 ori
206.jpg
206.jpg (185.64 KiB) Vizualizat de 68 ori
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 11277
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Gara de Nord - Bucuresti

Mesajde shoppy » Sâm, 19 Aug 2017, 23:27

Poate ca liniile 3 si 7 sunt aliniate cu liniile de dincolo de Basarab astfel incat sa poti sa iesi pe directa iar de pe celelalte linii ale garii iesi neaparat pe abatuta.
27: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SK, SW, TR, XK (Bucuresti)
2016: avion 12.8k km, tren 2.1k km, masina 21.7k km, metrou 2.5k km, bicicleta 730km
2017: avion 3.2k km, masina 8.7k km, metrou 2.7k km, bicicleta 200km
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 5949
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Anterior

Înapoi la Complexul Feroviar București


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori