Infrastructura feroviară din RomâniaCFF / CFI

 

Topic: Mocănița Hârtibaciului (Sibiu - Agnita)

25 posts, 12645 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Mocănița Hârtibaciului (Sibiu - Agnita) Costin

Linia existenta astazi este parte dintr-o mult mai lunga cale ferata ingusta, si anume Sibiu - Agnita - Sighisoara, inclusiv o ramificatie spre Vurpar.
Un scurt istoric:
- in 1895 - 1898 se construieste tronsonul Sighisoara - Agnita
- constructia ajunge in Sibiu abia in 1910
- in 1965 se desfiinteaza linia Agnita - Sighisoara, inclusiv liniile din centrul Agnitei
- in 1997 se desfiinteaza ramificatia spre Vurpar
- in 2001 se inchide circulatia definitiv, linia intrand in conservare
- in 2006 se reconstruieste "Podul Garii" (pasaj suprateran peste calea ferata ce uneste Calea Gusteritei cu Bd. Corneliu Coposu), ocazie cu care se reconfigureaza zona de sub pasaj, inclusiv prin constructia unei strazi peste calea ferata ingusta. Aceasta fizic exista inca. Sub asfalt.

In ultimii ani, o initiativa privata (Asociatia "Prietenii Mocanitei") a preluat in administrare calea ferata ingusta si incearca sa o redeschida, macar pe tronsoane. Momentan organizeaza diverse activitati, inclusiv plimbari cui drezina, in zona Nocrich. Imi este neclar daca asociatia detin si liniile ingropate in Sibiu, precum si materialul rulant (locomotive cu abur, locomotive diesel clasa 87, cateva vagoane).


Mocanita in centrul Agnitei:
agnita.JPG (94.04 KB; downloaded 6942 times)

Fotografia este publicata pe site-ul primariei Agnita, in acest album: http://www.primaria-agnita.ro/agnita/alb ... dex.html

Mocanita in Hosman:
12182206196_4658c80963_h.jpg (593.19 KB; downloaded 6954 times)

Din colectia lui André Knoerr, in albumul https://www.flickr.com/photos/fototak/se ... 44468962. Foto original: https://flic.kr/p/jyuZtS

Asociatia "Prietenii Mocanitei" (accesati inclusiv pentru un istoric mult mai detaliat): http://www.sibiuagnitarailway.com

 


Re: Mocanita Sibiu - Agnita WT_fan06

Asociația Prietenii Mocăniței a primit trei vagoane elvețiene. Mai trebuie locomotiva

Asociația Prietenii Mocăniței a anunțat că a recepționat primele trei vagoane elvețiene, fabricate în secolele 19 și 20, și face apel la susținere pentru a procura locomotiva.

”Primele trei vagoane elvețiene au sosit miercuri la Mocăniță! Este vorba de două vagoane-platformă cu pereți laterali, fabricate în anii 1880, respectiv 1906, și un vagon-salon de 16 locuri, fabricat în anul 1880, donate Mocăniței Sibiu – Agnita de asociația Ostgleis din Elveția după ce calea ferată de proveniență a fost închisă definitiv. Din câte știm noi, superbul vagonul-salon este singurul de acest tip pe o cale ferată îngustă din România. Alte patru vagoane urmează să mai sosească, parte a aceleiași donații generoase. Așadar, vagoane avem, ne trebuie locomotiva! Susțineți-ne la Maratonul International Sibiu ca să ne-o putem lua!”, au anunțat pe Facebook cei de la Asociația Prietenii Mocăniței.

Inițiativa este susținută puternic de Octavian Udriște, președinte onorific al Club Feroviar. ”Bravo! Noroc cu donațiile generoase ale străinilor. Mare păcat că autoritățile noastre nu sprijină această asociație ca să poată prelua și exploata în scop turistic întraga linie de pe Valea Hârtibaciului. Din nefericire, destructurarea SNCFR-ului din1998 a complicat lucrurile. Terenul este al CN CFR SA iar linia și clădirile aparțin de SAAF, societate care nu este interesată de revitalizarea liniei, ci din contră.Se pare că nici CJ Sibiu nu prea susține această idee/inițiativă. Oare de ce nu se dorește să se contribuie la promovarea turismului și creșterea atractivității zonei, în folosul tuturor. Mare păcat. Trebuie luptat în continuare și să nu ne pierdem speranța. Mult succes!”, a scris Udriște pe rețeaua de socializare.

Sursa:Club Feroviar https://clubferoviar.ro/asociatia-prietenii-mocanitei/

Pozele cu aceste vagoane se regăsesc în link, sau pe pagina de Facebook a asociației, unde aflăm și cum putem ajuta la realizarea acestui proiect ambițios.

Facebook Asociația Prietenii Mocăniței: https://www.facebook.com/AsociatiaPrieteniiMocanitei/
Către Maratonul Internațional Sibiu: http://maratonsibiu.ro/prima-noastra-lo ... 6CN9q7hbB8

 


Re: Mocanita Sibiu - Agnita cris_m

In link gasiti si un material video.

Mocănița și-ar putea relua traseul între Sibiu și Agnita. Proiectul unui grup de voluntari[/b:3405zask]

O mică asociație ce vrea să salveze calea ferată îngustă care face legătura între Sibiu și Agnita a reușit, după mai bine de un deceniu de eforturi, să concesioneze drumul de fier.

Voluntarii au atras și fonduri europene nerambursabile pentru a-și duce la bun sfârșit proiectul. Oaspeții care vor porni la plimbare cu mocănița vor putea să descopere un loc de o frumusețe aparte.

Povestea a început în urmă cu 12 ani. Atunci, câțiva voluntari optimiști și-au propus să readucă la viață calea ferată îngustă care traversează Valea Hârtibaciului. Pe acolo nu a mai trecut niciun tren din 2001. Din cei 52 de kilometri au fost salvați deocamdată șase.

În zonă este forfotă mare - pentru că oamenii muncesc de zor.

Daniel Gheorghiu, voluntar: „De la curățatul vegetației, până la ajutat la schimbatul traverselor, pe partea tehnică întreținerea sculelor și a drezinei care necesită cate un pic de atenție din când în când. E așa un calm al locului care te relaxaza după o zi de muncă și vii cu placere să faci un pic de voluntariat.”

Radu Tompa, voluntar: „De multe ori seara după ce terminăm lucrul la birou, majoritatea lucrăm în domeniul IT, venim aici la calea ferată să ne relaxăm muncind, schimbăm traverse, schimbăm cate ceva.”

Alexandru Barac, voluntar: „Fiecare persoană poate să găsească un motiv pentru care să se bucure de linie, copii, adulți, bătrânii care au locuit în sate și vin să se regăsească și vin să vadă “micuțul” sau “tzugul” cum îl numeau ei, e ceva frumos pentru toată lumea.”

Valea Hârtibaciului este una dintre cele mai pitorești și neexplorate zone din județul Sibiu, iar o mocăniță ar putea atrage turiști. În ultimii ani au fost organizate câteva plimbări, dar cu vagoane închiriate.

Mihai Blotor, Asociația Prietenii Mocăniței: „În septembrie speram să putem să aducem din nou trenul pe șinele mocăniței, asta după doi ani de convingere a autorităților centrale, că nu suntem linie de cale ferată industrială cu toate legislațiile aferente, ci suntem o cale îngustă care nu intersectăm alte căi ferate, care circulă cu 15-20 km/h cu trei vagoane de turiști.”

Proiectul a primit recent o finanțare neramburasibila în valoare de 110.000 de euro. Cu acești bani, voluntarii vor cumpără o locomotivă și vor restaura unele vagoane.
[/quote:3405zask]
Sursa: ProTv

 


Re: Mocanita Sibiu - Agnita Costin

Sunt curios de unde vor pleca din Sibiu, sunt doua probleme...
1. in zona garii liniile au disparut cand primaria a preluat teren de la CFR pentru constructia unei strazi (aici taxiul sta PE liniile ce fusesera asfalte recent)
2. pe raza orasului linia mocanitei este intercalata cu cea curenta (M200), ori ei afirma ca nu se intersecteaza. Linia mocanitei se separa de M200 acolo unde se ramifica fosta CF spre Cisnadie. Locul este complet innaccesibil fara auto personal (DN1 este impracticabil pentru pietoni sau biciclisti in zona, transport in comun nu exista - eventual vreun Regio pana in statia Selimbar si apoi pe jos 1km), ceea ce il face chiar neprietenos cu publicul larg.

 


Re: Mocanita Sibiu - Agnita orex

Cam asta mai exista actual, la 12.08.2020, in zona garii Sibiu, aflata pe str. Socului, din linia de 760mm...
20200812_170153.jpg (379.34 KB; downloaded 5135 times)

Curtea industriala de unde iese linia de 1435 mm
20200812_170206.jpg (408.1 KB; downloaded 5135 times)

Fix sub podul garii din Sibiu acestea se unesc ( vorbesc la prezent ca inca exista legatura, nu-i dezafectata, cu toate ca pe o portiune s-a asternut asfalt peste linii).
20200812_170218.jpg (402.52 KB; downloaded 5140 times)

Locul cu pricina, str. Socului, unde existau 4 linii de 760 mm, ce-a de-a patra traversand strada, spre gara actuala.
20200812_171414.jpg (457.89 KB; downloaded 5140 times)
singurul vestigiu ramas in picioare
20200812_171139.jpg (419.42 KB; downloaded 5138 times)

 


Re: Mocanita Sibiu - Agnita PTMZ

Asociația "Prietenii Mocăniței" a lansat o licitație simplificată pentru achiziția unei locomotive diesel, astfel încât mocănița să circule între Cornățel și Hosman compusă din această locomotivă diesel și 2 vagoane. Bugetul alocat este în valoare de 237.928,66 RON, cu finanțare europeană prin Programul Național pentru Dezvoltare Rurală (PNDR). Se atribuie ofertantului cu cel mai scăzut preț. Termene limită:
- depuneri oferte: 20 ianuarie
- evaluări: 20 februarie
Link E-licitație: http://e-licitatie.ro/pub/notices/simplified-notice/v2/view/100121023

 


Re: Mocanita Sibiu - Agnita PTMZ

Ofertant unic: CALEA FERATĂ ÎNGUSTĂ

 


Re: Mocanita Sibiu - Agnita PTMZ

Licitatia a fost anulata pe motiv de neconformitate a ofertei, insa azi a fost relansata. Bugetul alocat a ramas neschimbat.
Termene limita:
- depuneri oferte: 16 februarie
- evaluari: 8 martie
Link E-licitatie: http://e-licitatie.ro/pub/notices/simplified-notice/v2/view/100122395

 


Re: Mocanita Sibiu - Agnita orex

1. N-a corespuns echipamentul furnizat de ”Calea Ferata Ingusta”?! Ciudat!
2. Daca nu modifica, in consecinta, CS-ul nici a doua extragere n-o sa existe castigator!!
3. ”Prietenii Mocanitei” mai bine s-ar inspira din meandrele concretului, adica din realitatea cotidiana care m-a facut, cel putin pe mine, ca anul trecut sa vreau sa parcurg doua din itinerarele CFI ( ABRUD-Campeni, respectiv Brad-Criscior).  Nu ma mai refer la mocanita de pe valea Vaserului ca...ar fi prea de tot! Tre sa solutioneze achizitia unei aburitoare, cat mai repede cu putinta, fara putere de tagada!

 


Re: Mocanita Sibiu - Agnita PTMZ

Ofertant unic: CALEA FERATĂ ÎNGUSTĂ

 


Re: Mocanita Sibiu - Agnita PTMZ

Licitația a trecut ieri în evaluare financiară.

 


Re: Mocanita Sibiu - Agnita PTMZ

Președinta Consiliului Județean (CJ) Sibiu, Daniela Cîmpean, spune că nu se poate face niciun transfer de proprietate pentru linia de cale ferată îngustă Sibiu-Agnita din cauza lipsei unei cărți funciare pentru terenurile de sub șine. Cîmpean a reiterat interesul administrației județene de preluare a Mocăniței, însă spune că ”mingea este în curtea Ministerului Transporturilor”, care este proprietar și trebuie să reglementeze situația juridică a terenurilor.

”Acest transfer pe care CJ și l-a dorit și și l-a propus din urmă cu 4 ani și pentru care a făcut demersuri constant, nu se poate face până când Ministerul Transporturilor, care este proprietarul terenurilor de sub această șină, nu realizează o identificare a acestor terenuri. Orice transfer de proprietate se poate face prin acte juridice valabile doar dacă acele terenuri au o identificare clară. La acest moment, terenurile de sub șinele de cale ferată îngustă la care facem referire nu au o identificare de Carte Funciară și topografică și, prin urmare, nu se poate face niciun transfer în proprietatea sau administrarea CJ, nici către altcineva”, a declarat Cîmpean în conferință de presă.

Președinta CJ Sibiu a precizat că ”mingea este in curtea Ministerului Transporturilor.

”Ca orice proprietar, trebuie să își identifice bunurile le pe care le are în proprietate, ca mai departe să facă un transfer pe care am înțeles că și-l dorește să-l facă către CJ Sibiu”, a adăugat Cîmpean.

Șefa administrației județene sibiene a reiterat deschiderea pentru preluarea liniei de cale ferată pe care circulă Mocănița, cu scopul dezvoltării turismului.

”Rămânem dornici să preluăm aceasta linie de cale ferata și terenurile aferente. Suntem conltienți de importanța turismului pe Valea Hârtibaciului. În continuare suntem constienți că cel mai bine poate fi gestionată la nivel local și că efectele ar fi mult mai bune dacă ar ajunge în administratrea sau chiar proprietatea CJ Sibiu. Insă, la acest moment nu poate fi făcut niciun fel de transfer pentru că MT nu are identificate aceste proprietăți și nu se pot emite actele prin care să se facă acest transfer”, a mai precizat Cimpean.

Asociația „Prietenii Mocăniței” încearcă să obțină finanțare pentru refacerea tronsonului de cale ferată Sibiu-Agnita și reintroducerea trenului în circuitul turistic.

Una din variantele analizate recent cu reprezentanții Ministerului Transporturilor este accesarea de fonduri europene nerambursabile, variantă pentru care însă este necesar ca dreptul de administrare sau proprietate pentru terenuri, linii să fie transferat la Consiliul Județean Sibiu prin Hotărâre de Guvern.

Sursa: Știri de Sibiu

 


Re: Mocanita Sibiu - Agnita orex

Pai si ce a pazit CJ Sibiu pana acum? Nu cred ca a aflat noaptea trecuta ca situatia juridica a CFF (Sibiu-Agnita) trebuie transata la nivelul MT!

 


Re: Mocanita Sibiu - Agnita PTMZ

PTMZ wrote:
Licitatia a fost anulata pe motiv de neconformitate a ofertei, insa azi a fost relansata. Bugetul alocat a ramas neschimbat.
Termene limita:
- depuneri oferte: 16 februarie
- evaluari: 8 martie
Link E-licitatie: http://e-licitatie.ro/pub/notices/simplified-notice/v2/view/100122395

Termenul limită pentru evaluări a fost prelungit până pe 31 martie.

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: CFF / CFI  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419369 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use