Pagina 1 din 3

Mocanita Sovata - Campul Cetatii

MesajScris: Mar, 09 Aug 2011, 17:33
de iliutu
De sambata 6 aug 2011 circula intre Sovata si Campul Cetatii un tren format din aburoasa 764052 si vagonul 70 53 25 24 512-8.

Conform pliantului primit, scurt istoric al caii ferate inguste Targu Mures - Praid:

- 1912 martie - inceputul constructiei CFI Targu Mures - Praid
- 1915 ianuarie - punerea in functiune a primei garnituri de tren pe ruta Targu Mures - Praid
- 1988 - 1992 - refacerea caii CFI pe ruta Targu Mures - Praid
- 1997 - inchierea circulatiei trenurilor pe CFI Targu Mures - Praid
- 2010 noiembrie - iulie 2011 - refacerea CFI pe tronsonul Sovata - Campul Cetatii
- 2011 - punerea in functiune a Mocanitei Sovata pe ruta Sovata - Campul Cetatii

ISTORIA LOCOMOTIVEI CU ABURI "SOVATA"

Locomotiva 764052 pentru CFI a fost fabricata in 1949, la fabrica Chrzanowo din Polonia, din care 2 au ajuns in Romania, fiind conservate pana in anul 2011 in depoul Sibiu.
Tenderul a fost fabricat la Uzinele Resita in 1916, cu capacitatea rezervorului de apa de 3mc, iar cea a combustibilului de 3 mc.
Locomotiva functioneaza cu carbune sau esenta de lemn tare. Garnitura de tren are 3 vagoane, doua inchise si unul de tip gondola. Cel gondola este fabricat in 1953, iar celelalte 2 in anii 1985 si 1991. Cele 3 vagoane au fost renovate in anul 2003 si au o capacitate totala de 90 de locuri.
Viteza maxima este de 35km/h, iar autonomia de 30 km.


ORAR

Sovata pl. 11:00 - Campul Cetatii sos. 11:45
Campul Cetatii pl. 12:00 - Sovata sos. 12:45
Sovata pl. 13:30 - Campul Cetatii sos. 14:15
Campul Cetatii pl. 15:00 - Sovata sos. 15:45
Sovata pl. 17:00 - Campul Cetatii sos. 17:45
Campul Cetatii pl. 18:00 - Sovata sos. 18:45


Preturi

Calatorie DUS
Adulti 20 lei
Studenti/Pensionari 15 lei
Copii sub 1,20 m 10 lei

Calatorie DUS-INTORS
Adulti 30 lei
Studenti/Pensionari 20 lei
Copii sub 1,20 m 15 lei

Re: Mocanita Sovata - Campul Cetatii

MesajScris: Mar, 09 Aug 2011, 19:32
de iliutu
Cateva poze din gara CFI Sovata, care a fost abandonata in 1997, si a ajuns in starea pe care o vedem azi ...

Re: Mocanita Sovata - Campul Cetatii

MesajScris: Mar, 09 Aug 2011, 19:37
de iliutu
...

Re: Mocanita Sovata - Campul Cetatii

MesajScris: Mar, 09 Aug 2011, 19:57
de iliutu
Cateva poze cu aburoasa, care a sosit cu intarziere in gara. Nu va asteptati ca trenul acesta sa respecte strict programul :) , mai ales ca poti alerga pe langa el.

Re: Mocanita Sovata - Campul Cetatii

MesajScris: Mar, 09 Aug 2011, 20:00
de iliutu
...

Re: Mocanita Sovata - Campul Cetatii

MesajScris: Mar, 09 Aug 2011, 20:03
de iliutu
Alte poze cu aburoasa, vagonul, stiva de lemne pentru ceaun :roll: .
Pozele cu masina de pompieri sunt din fosta statie Sohodol, unde trenul a a oprit ca sa mai incarce lemne.

Re: Mocanita Sovata - Campul Cetatii

MesajScris: Mar, 09 Aug 2011, 20:06
de iliutu
Iepurasi, catei ...
De asemeni alte poze ale vagonului si locomotivei. Zgarieturile de pe vopseaua vagonului se datoreaza crengilor din padure, netaiate, si care bat in vagon, dand la un moment dat senzatii aparte ;)
Si alte poze din traseu.

Re: Mocanita Sovata - Campul Cetatii

MesajScris: Mar, 09 Aug 2011, 20:10
de iliutu
Alte poze din traseu.
O cabana cu steagul Canadei de care nimeni nu zice nimic :mrgreen:

Re: Mocanita Sovata - Campul Cetatii

MesajScris: Mar, 09 Aug 2011, 20:13
de iliutu
Ajungem la Campul Cetatii.
Trenul opreste pe un pod, inaintea locului de rebrusare, care este inca in constructie.
Acolo am gast si o drezina, precum si ceva aparate de cale din 1887 :geek:

Re: Mocanita Sovata - Campul Cetatii

MesajScris: Mar, 09 Aug 2011, 20:16
de iliutu
Alte poze din Campul Cetatii.
Pe drumul de intoarcere locomotiva a impins vagonul deschis, rezultand niste imagini superbe.
La un moment dat a oprit pentru alimentare cu apa, dar au avut ghinion ca, dupa amorsarea dificila a pompei, sa se rupa racordul furtunului, asa ca vor apela din nou la ajutorul pompierilor. :idea:
In poza se observa si "trompa" veche vopsita caramiziu, care avea o pompa cu motor actionat de aburul locomotivei, si pe care spera sa o repare.

Re: Mocanita Sovata - Campul Cetatii

MesajScris: Mar, 09 Aug 2011, 20:17
de iliutu
Si acum ajungem inapoi in Sovata.

Re: Mocanita Sovata - Campul Cetatii

MesajScris: Mar, 09 Aug 2011, 22:02
de vancouver
marfa, super frumos, sper sa reziste cât mai mult

Re: Mocanita Sovata - Campul Cetatii

MesajScris: Mie, 10 Aug 2011, 06:33
de Dominatrix
iliutu scrie:Conform pliantului primit, scurt istoric al caii ferate inguste Targu Mures - Praid:

- 1912 martie - inceputul constructiei CFI Targu Mures - Praid
- 1915 ianuarie - punerea in functiune a primei garnituri de tren pe ruta Targu Mures - Praid
- 1988 - 1992 - refacerea caii CFI pe ruta Targu Mures - Praid
- 1997 - inchierea circulatiei trenurilor pe CFI Targu Mures - Praid
- 2010 noiembrie - iulie 2011 - refacerea CFI pe tronsonul Sovata - Campul Cetatii
- 2011 - punerea in functiune a Mocanitei Sovata pe ruta Sovata - Campul Cetatii
Foarte frumoase aceste fotografii!
Cu privire la istoricul liniei, cand am fost ultima oara la Sovata acum vreo 30 de ani, tronsonul Baile Sovata - Praid deja nu mai exista in teren, fiind demontat. Din cate am inteles, acel tronson a fost desfiintat ca urmare a unor alunecari de teren dupa marile inundatii din 1975, si nu a mai fost refacut niciodata. Din el mai ramasese doar viaductul la iesirea din statia Baile Sovata (sensul spre Praid). Banuiesc ca exista si acum. Un lucru pe care nu il inteleg este de ce aceasta cale ferata este denumita industriala (CFI), din moment ce ea a apartinut intotdeauna de CFR, si nu a avut niciodata caracter "industrial".
In alta ordine de idei, linia forestiera care se desprindea din statia Campul Cetatii mai exista?

Re: Mocanita Sovata - Campul Cetatii

MesajScris: Mie, 10 Aug 2011, 07:10
de IK4
Dominatrix scrie:Un lucru pe care nu il inteleg este de ce aceasta cale ferata este denumita industriala (CFI), din moment ce ea a apartinut intotdeauna de CFR, si nu a avut niciodata caracter "industrial".


CFI = Cale Ferata Ingusta, nu industriala.