Cale ferata ingusta zona Berevoiesti / AG

Căi ferate înguste / Căi ferate forestiere

Cale ferata ingusta zona Berevoiesti / AG

Mesajde Onofrei Sergiu-Gabriel » Lun, 16 Ian 2012, 23:03

In 1993, am fost in tabara la Stoenesti in judetul Arges. In cele 10 zile cat am stat, am vizitat diferite obiective mergand in diferite excursii. De foarte multe ori, am trecut cu autocarul prin zona Berevoiesti unde traversam la acea vreme o trecere la nivel cu cale ferata de ecartament ingust dar care parea necirculata: sinele ruginite, si napadite de iarba. Stie cineva despre aceasta linie??? Ce legatura facea si daca ea mai exista!!! Din 1993 eu nu am mai ajuns in zona Berevoiesti!!!
Multumesc!!
,,Pe aici nu se trece!"
G-ral Eremia Grigorescu
-Marasesti, 1917-
Avatar utilizator
Onofrei Sergiu-Gabriel
Membru Bronze
 
Mesaje: 154
Membru din: Lun, 16 Aug 2010, 15:58
Localitate: Galati

Re: Cale ferata ingusta zona Berevoiesti / AG

Mesajde Grunberg » Vin, 30 Mar 2012, 23:01

Pe Google Earth se vad inca urmele acestei cai ferate. Am atasat o poza cu traseul ei, destul de precis trasat. Din pacate cred ca sinele au fost demontate.

CFI Berevoiesti.jpg
CFI Berevoiesti.jpg (47.51 KiB) Vizualizat de 1525 ori


Celor interesati le pot trimite fisierul *.kmz.
Grunberg
Membru Bronze
 
Mesaje: 196
Membru din: Joi, 11 Noi 2010, 20:15

Re: Cale ferata ingusta zona Berevoiesti / AG

Mesajde ClaudiuBadita » Lun, 28 Oct 2019, 23:53

Am gasit acest articol.

https://www.cjarges.ro/web/aninoasa/pro ... n-aninoasa

Pentru exploatarea pădurilor din zonă erau necesare mijloace de transport. Astfel a fost proiectată o cale ferată forestieră îngustă, cu ecartament de 1m, în anul 1920, între gara Stâlpeni şi masivul păduros de pe văile Bratia, Brătioara şi Râuşor. Proiectantul a fost inginerul Grigorescu, de la Serviciul Căi Ferate Forestiere al Casei Pădurilor. Între Stâlpeni şi Aninoasa, pe distanţa a 22 km, terasamentul a fost gata în anul 1930, făcut pe cheltuiala Băncii Crisoveloni, care dorea „a-l vinde statului". De la Aninoasa s-au mai adăugat 3 km până în comuna Berevoieşti, iar de aici încă 18 km pe Râuşor şi 17 pe Bratia, derivaţia liniei ferate făcându-se la confluenţa pâraielor Râuşor şi Bratia. La finele anului 1934 calea ferată a fost terminată, iar la 11 ianuarie 1935 s-a făcut licitaţie pentru începerea exploatării pădurii.
La această dată Ocolul Silvic Aninoasa dispunea de următoarele construcţii: 1. Sediul ocolului, compus din nouă camere, construit din cărămidă, acoperit cu şiţă, plus anexe; 2. Un canton de brigadieri, tip vechi, din cărămidă, cu două camere şi antreu „servind de cancelarie"; 3. Un canton tip pentru camerist, în care „locuieşte brigadierul". Toate aceste construcţii se aflau în Aninoasa; 4. Pe pârâul Râuşor, în pădure, un canton de pădurar cu trei camere, construit din paiantă, în care locuia pădurarul; 5. Un castel de vânătoare, din lemn, cu parter şi etaj, acoperit cu şiţă, cu nouă camere, aflat la 6 km de Berevoieşti, în zăvoiul de pe Râuşor.
ClaudiuBadita
 
Mesaje: 55
Membru din: Vin, 13 Iun 2014, 22:56


Înapoi la CFF / CFI


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori