Gara Craiova (M900)

BUCUREȘTI NORD - ROȘIORI NORD - CRAIOVA - DR. TR. SEVERIN - CARANSEBEȘ - TIMIȘOARA NORD

Gara Craiova (M900)

Mesajde Onofrei Sergiu-Gabriel » Dum, 01 Apr 2012, 10:34

Primul pasionat surprins in Gara Craiova care filma trenul in care ma aflam si intamplator, l-am surprins cand fotografiam ansamblul arhitectural al garii CFR Craiova. Il salut cu stima desi nu l-am vazut caci eu eram taman la ultimul vagon fotografiind locomotiva cu abur si plugul.
IMG_0123.jpg
IMG_0123.jpg (138.14 KiB) Vizualizat de 2978 ori
IMG_01227.jpg
IMG_01227.jpg (137.54 KiB) Vizualizat de 2978 ori
,,Pe aici nu se trece!"
G-ral Eremia Grigorescu
-Marasesti, 1917-
Avatar utilizator
Onofrei Sergiu-Gabriel
Membru Bronze
 
Mesaje: 154
Membru din: Lun, 16 Aug 2010, 15:58
Localitate: Galati

Re: CRAIOVA

Mesajde Dr2005 » Dum, 01 Apr 2012, 11:04

Apropo de Craiova, că mi-adusei aminte (ca să păstrez specificul zonei): iată unde se găsesc caloriferele din clădirea staţiei: PE TAVAN :!:
IMG_1196.jpg
IMG_1196.jpg (312.95 KiB) Vizualizat de 2972 ori
Dr2005
 

Re: CRAIOVA

Mesajde Gabi23 » Sâm, 03 Noi 2012, 16:29

Un craiovean a învins birocraţia

Un tânăr craiovean a reuşit după şase luni de insistenţe să determine CFR să plombeze craterele peronului întâi al Gării Craiova. CFR a promis reparaţii capitale în 2013. Craioveanul a trimis petiţii la şapte instituţii, printre care Ministerul Transporturilor şi Comisia Europeană. CFR a investit 4,5 milioane de euro în modernizarea gării, dar s-a împiedicat la final.
CFR a cheltuit circa 4,5 milioane de euro pentru transformarea staţiei Craiova într-o eurogară, dar s-a împotmolit la ultimele detalii. Printr-un contract finanţat de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), clădirea centrală a fost consolidată şi modernizată, dotată cu lifturi şi mobilier nou. La fel şi fostul restaurant „Feroviarul“. Patru ani au durat lucrările de reabilitare. Primăria Craiova a cheltuit şi ea aproape patru milioane de lei pentru a moderniza Piaţa Gării. Deşi lucrările au fost recepţionate de mai bine de trei ani, CFR s-a împotmolit la ultimele detalii, şi anume refacerea peroanelor feroviare, care au rămas pline de cratere. Situaţia ne-a fost semnalată de numeroşi craioveni deranjaţi de aspectul acestora. Unul dintre ei a insistat să primească răspuns oficial din partea CFR. „Cu toţii ştim care este starea peronului de la linia 1 din Gara Craiova. Toate peroanele se află în stare avansată de degradare. În luna mai, am fost victima peronului 1: m-am dezechilibrat serios, fiind cât pe ce să pun în pericol viaţa fiului meu de opt luni, pe care îl ţineam în braţe. Pe peron sunt adevărate gropi, care pun în pericol integritatea fizică a celor care tranzitează zona“, ne-a scris Claudiu Cornoiu, un tânăr craiovean.

CFR a ajuns la fundul sacului

Craioveanul a început să facă demersuri la Compania Naţională (CN) CFR SA, pentru a întreba de ce nu se repară peroanele. „CFR a recunoscut existenţa situaţiei de mai mult timp şi şi-au justificat lipsa de acţiune prin faptul că, din motive de subfinanţare, reparaţia a fost imposibilă, însă nici pe termen scurt (2012-2013) nu se va efectua reparaţia peroanelor. Au promis totuşi că vor efectua reparaţii provizorii ale peronului din fonduri proprii de exploatare. Evident, nu s-a reparat nimic“, a mai spus Claudiu Cornoiu. „După finalizarea lucrărilor de modernizare a staţiei CF Craiova, pentru executarea lucrărilor de reparaţii la peroane, conform legislaţiei în vigoare, sucursala Centrul Regional de Exploatare, Întreţinere şi Reparaţii (CREIR) CF Craiova a promovat licitaţia pentru întocmirea unui proiect care să cuprindă toate datele tehnice de execuţie, privind supraînălţarea de peroane, refacerea îmbrăcăminţii din mixturi asfaltice, înlocuire borduri deteriorate, amenajare tunel pietonal subteran, refacere instalaţii canalizare şi refacere sistem de iluminat. Din păcate, din cauza subfinanţării de la bugetul de stat a lucrărilor de reparaţie capitală (RK) la infrastructura feroviară publică, execuţia lucrării «Reparaţie peroane staţia CF Craiova» nu poate fi promovată pe termen scurt (2012-2013). Ca urmare, în anul 2012 se vor executa reparaţii curente din fonduri proprii de exploatare pentru eliminarea zonelor care pun în pericol siguranţa publicului călător“, se arată într-un răspuns pe care craioveanul l-a primit din partea CFR.
Într-o altă adresă, acestuia i se răspunde că lucrarea „Reparaţii peroane staţia CF Craiova“ va fi inclusă în propunerile pentru programul anual de achiziţii publice pe anul 2013, în prezent fiind realizat proiectul tehnic pentru această lucrare. „Pentru remedierea provizorie a peronului aferent liniei întâi din staţia de cale ferată Craiova, se vor executa plombări cu mixtură asfaltică şi, în funcţie de condiţiile climatice, estimăm că lucrările vor fi finalizate până la sfârşitul lunii noiembrie 2012“, răspunde CFR.

Un tânăr insistent


Intenţia de a cârpi peronul întâi a fost confirmată şi de directorul Sucursalei CREIR CF Craiova, Gheorghe Popa Ingineru. „Avem un contract-cadru cu societatea Matei Da-mi Impex SRL, pentru prestări în staţiile CFR. Am cerut această reparaţie ca intervenţie urgentă asupra peronului. În funcţie de starea vremii, în câteva zile ar urma să înceapă lucrările“, a declarat acesta. Promisiunea smulsă CFR de craioveanul Claudiu Cornoiu s-a făcut numai după ce acesta a făcut numeroase adrese către mai multe instituţii. „Poate că ar prinde bine o statistică: şapte autorităţi şi companii abordate; adresele înaintate s-au întins pe 23 de pagini A4; şase luni de insistenţe şi presiuni, pentru normalitate“, a scris acesta. Adresele au mers către CFR SA, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor, Avocatul Poporului, Comisia Europeană, Agenţia Feroviară Europeană şi Autoritatea Feroviară Română (AFER).
„Sper din tot sufletul să publicaţi această ştire în ziar, dând astfel posibilitatea fiecăruia de a vedea că totuşi se poate, că e bine să nu fii indiferent, că este bine să te implici. Nu trebuie să aşteptăm să se întâmple o tragedie pentru ca lucrurile să se schimbe“, încheie Claudiu Cornoiu.

Cratere..jpg
Cratere..jpg (32.83 KiB) Vizualizat de 2732 ori


http://www.gds.ro/Subiectul%20Zilei/201 ... birocratia
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 10762
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Re: Gara Craiova (M900)

Mesajde Mihai Nicolae » Dum, 19 Iun 2016, 14:42



Mihai Nicolae
Membru Silver
 
Mesaje: 692
Membru din: Sâm, 06 Feb 2016, 21:45

Gara Craiova (M900)

Mesajde Victor92 » Mar, 19 Sep 2017, 08:05

Una dintre cele mai importante gari de pe Magistrala 900 se afla in Capitala Baniei, pe Bulevardul Decebal Nr.5. Aceasta se situeaza în partea de nord a orașului Craiova, fiind conectată la rețeaua feroviară în anul 1875, odată cu darea în folosință a căii ferate București–Pitești–Slatina–Craiova.

Gara Craiova asigură legături către marea majoritatea localităților din Oltenia, Banat, Dobrogea, Muntenia, dar și spre cateva din localitățile din Transilvania. Din Craiova se poate ajunge cu trenuri directe și către Budapesta, Sofia, Belgrad. În același timp, prin gara Craiova trec și numeroase trenuri de marfă.

Distanțe față de alte orașe (gări) din România (Conform Wikipedia).

Craiova și Arad via Târgu Jiu - 395 km
Craiova și București Nord via Caracal - 209 km
Craiova și București Nord via Pitești - 250 km
Craiova și Cluj - 409 km
Craiova și Constanța - 434 km
Craiova și Deva - 246 km
Craiova și Drobeta Turnu Severin - 114 km
Craiova și Pitești - 142 km
Craiova și Râmnicu Vâlcea - 131 km
Craiova și Sibiu - 230 km
Craiova și Slatina - 61 km
Craiova și Târgu Jiu - 107 km
Craiova și Timișoara Nord - 324 km

Din Gara Craiova, se ajunge repede in Centrul orasului, punctul "0" fiind la aproximativ 15-20 de minute de mers pe jos sau cu autobuzul 1/1B pe Bulevardul Carol I.

Alte informatii/servicii privind Gara Craiova:

Casa de bilete/servicii informatii in trafic local – tel. 0731990347
Casa de bilete/servicii informatii in trafic international
POS - Posibilitatea de plata a legitimatiei de calatorie prin card bancar la casa de bilete
Automate CFR-ATM de emitere legitimatii de calatorie (plata cu card bancar)
Servicii PRM (servicii pentru persoane cu mobilitate redusa)
Birou Relatii cu Publicul - tel.0731990347
Sala de asteptare clasa 1 si clasa a 2-a
Sala de asteptare pentru mama şi copilul
Bancomat
Post Politie Transporturi Feroviare
Chioscuri de produse alimentare
Chioscuri de ziare/reviste
Restaurant/fast food
Statie taxi la iesirea din gara
Statie Transport in comun la iesirea din gara
Toaleta

Sursa informatii:

https://ro.wikipedia.org/wiki/Gara_Craiova

https://www.cfrcalatori.ro/ro/servicii/...51-craiova

http://dolj.einformatii.ro/utile/transp...e_id=55153
Fişiere ataşate
Gara Craiova.jpg
Gara Craiova.jpg (268.2 KiB) Vizualizat de 1045 ori
DSC_0821.JPG
DSC_0821.JPG (277.44 KiB) Vizualizat de 1045 ori
DSC_0822.JPG
DSC_0822.JPG (217.5 KiB) Vizualizat de 1045 ori
DSC_0823.JPG
DSC_0823.JPG (205.81 KiB) Vizualizat de 1045 ori
DSC_1048.JPG
DSC_1048.JPG (235.96 KiB) Vizualizat de 1045 ori
DSC_0825.JPG
DSC_0825.JPG (258.92 KiB) Vizualizat de 1045 ori
DSC_1019.JPG
DSC_1019.JPG (182.85 KiB) Vizualizat de 1045 ori
Avatar utilizator
Victor92
Membru Gold
 
Mesaje: 7471
Membru din: Dum, 14 Noi 2010, 14:38
Localitate: Bucuresti, Romania


Înapoi la Magistrala 900


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori