Pagina 2 din 3

Re: Complexul de poduri de la Cernavoda

MesajScris: Mar, 30 Aug 2011, 13:04
de shoppy
Este loc destul la Club pentru era comunista, socialista, conspirationista, extraterestrii si orice alte teorii dinastea complicate.

Re: Complexul de poduri de la Cernavoda

MesajScris: Dum, 22 Ian 2012, 14:08
de aztec
O sursa de imagini de arhiva excelenta... cu podul cel vechi.
Inca de la constructie.
un "promo"

Insa mergeti la linkurile de mai jos de pe "art historia".
http://art-historia.blogspot.com/2008/0 ... avoda.html

http://art-historia.blogspot.com/2012/0 ... d-din.html

Imagine

Re: Complexul de poduri de la Cernavoda

MesajScris: Mie, 07 Aug 2013, 16:00
de bercenicity
Licitatie: Lucrari de constructii si instalatii aferente obiectivului „Lucrari de reabilitare a podurilor de cale ferata peste Dunare – km 152+149 si km 165+817, linia CF Bucuresti –Constanta, SRCF Constanta"

http://e-achizitii.com/view_anunt.php?id_anunt=445981

Pe scurt se repara si redeschid podurile vechi, se inchid cele noi si se repara; in continuare podurile vechi pot ramane deschise (citez documentatia).

borcea-0.gif
borcea-0.gif (30.28 KiB) Vizualizat de 4078 ori

cernavoda-0.gif
cernavoda-0.gif (21.72 KiB) Vizualizat de 4078 ori


Vmax pe vechile poduri o sa fie 60km/h si o capacitate maxima teoretica de 90 perechi trenuri/zi, si cea practica (80% capacitate teoretica) de 72 perechi trenuri/zi/
Capcitatea maxima practica a podurilor noi este de 114 perechi trenuri/zi (cu 5h perioada inchidere pentru intretinere pe zi)

Atasat ce lucrari se fac la podul vechi Borcea; asemanator si la Cernavoda.

Re: Complexul de poduri de la Cernavoda

MesajScris: Mie, 07 Aug 2013, 16:10
de Robert24
Cam putin totusi 60km/h... Am trecut pe poduri similare peste Rin in Germania cu peste 120...
Puteau sa le faca lejer de 100.

Re: Complexul de poduri de la Cernavoda

MesajScris: Mar, 15 Oct 2013, 13:45
de stakee
Prin 2009 cand am fost pe la Poarta Alba, la fel era si podul peste canal, acolo atunci era circulatia peste pod de probabil 80-100 km/h. Nu stiu exact cat dar in niciun caz nu era cum este peste Dunare, dar acum le-au limitat si pe astea la probabil 60, oricum se simte diferenta.

Da-ti pe la 0:50 si o sa vedeti



Re: Complexul de poduri de la Cernavoda

MesajScris: Sâm, 12 Iul 2014, 19:54
de shoppy
Nici o miscare la vechile poduri, catenara e inca demontata, la Fetesti lipsesc chiar si dintre stalpii de sustinere a catenarei.

Re: Complexul de poduri de la Cernavoda

MesajScris: Sâm, 12 Iul 2014, 21:57
de ByOnu
Unde podul CF depinde de cel auto se reface si cel auto?

Re: Complexul de poduri de la Cernavoda

MesajScris: Lun, 28 Iul 2014, 18:13
de Marian Andrei
Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA informează că în data de 28.07.2014 a fost semnat contractul cu Asocierea SC Arcada Company SA – SC Metabet C.F. SA – SC Compania Construcţii Feroviare SA,contract de lucrări aferent obiectivului „Lucrări de reabilitare a podurilor de cale ferată peste Dunăre – km 152+149 şi km 165+817, linia CF Bucureşti – Constanţa, SRCF Constanţa".

http://www.feroviarul.ro/comunicate-de-...unare.html

Re: Complexul de poduri de la Cernavoda

MesajScris: Mie, 30 Iul 2014, 20:49
de shoppy
Marti nu era nici o miscare la poduri.

Re: Complexul de poduri de la Cernavoda

MesajScris: Joi, 31 Iul 2014, 00:01
de vancouver
Dupa semnarea contractului urmeaza ordinul de incepere a lucrarilor. Cel mult in 42 de zile dupa primirea contractului semnat de catre toate partile, inclusiv consultant.
Apoi urmeaza perioada de proiectare, nu stiu cat, dar presupun 6 luni.

Asadar miscare nu vom vedea anul asta, decat cel mult masuratori sau organizare de santier instalata in apropiere.

Re: Complexul de poduri de la Cernavoda

MesajScris: Mar, 19 Aug 2014, 10:10
de earthchild
Care va fi viteza maximă admisă după reabilitarea podurilor?

Re: Complexul de poduri de la Cernavoda

MesajScris: Mar, 19 Aug 2014, 10:33
de Robert24
Scrie mai sus...

Re: Complexul de poduri de la Cernavoda

MesajScris: Vin, 02 Oct 2015, 15:32
de Lixandru Dragos-Liviu
Am descoperit o ştire care atestă redeschiderea podului vechi de peste Dunăre, astfel:

Podul Saligny de la Cernavodă (construit în sec. 19) a fost redeschis traficului feroviar şi va contribui astfel la reabilitarea mai rapidă a celuilalt pod din zonă, podul mixt rutier și feroviar de peste Dunăre construit în 1986.

Podul Regele Carol I de la Cernavodă (redenumit podul Anghel Saligny) a fost, la inaugurarea din 26 septembrie 1895, cel mai lung din Europa și al treilea din lume. Podul peste Dunăre are o lungime de aproape 2 kilometri însă întregul sistem de poduri și viaducte dintre Fetești și Cernavodă are o lungime de 4 kilometri. Lucrările de construcție au început în noiembrie 1890 în prezența regelui Carol I iar la inaugurarea din 1895 linia dintre Fetești și Cernavodă cu o lungime de 21 km. asigura legătura feroviară între București și portul Constanța.

Proiectarea și execuția liniei simple dintre Fetești și Cernavodă au fost încredințate inginerului român Anghel Saligny spune pentru RRA directorul Centrului Naţional de Calificare şi Instruire Feroviară Marcel Oţoiu : ,,Este vorba despre un complex de trei poduri. Primul care s-a realizat a fost peste braţul Borcea, cel de-al doilea pod a fost realizat chiar peste Dunăre, iar cel de-al treilea a reprezentat un viaduct peste balta Iezerului, în aşa fel încât zona mlăştinoasă să fie evitată, pentru că nu putea fi traversată”.

După aproape 5 ani de la deschiderea șantierului, Podul Regele Carol I era inaugurat iar proba de rezistență s-a făcut cu un convoi de 15 locomotive la o viteză de 80 km/h. La 30 de metri sub pod, într-o barcă stăteau Anghel Saligny și echipa de ingineri pentru a garanta lucrarea.

Podul nou, în reparaţii capitale

Noul pod peste Dunăre de la Cernavodă (pod mixt rutier și feroviar lungime 1,6 km.) a fost deschis în 1986 după electrificarea liniei și ca urmare a traficului intens spre litoral.

De săptămâna viitoare acesta va intra în programul de reparații capitale și traficul feroviar se va desfășura exclusiv pe firul București –Constanța iar pe direcția Constanța –București trenurile vor circula pe podul Anghel Saligny care a fost reabilitat și redeschis special pentru a se menține operaționale două linii, explică la RRA Dorin Maier şeful Regionalei CFR Constanţa : ,,Practic, ca să se poată face circulaţia pe două fire, să nu avem întârziere, una din solicitările noastre a fost reabilitarea acestui pod pentru a se putea închide un fir de circulaţie de pe podul nou.

Trenurile de la Constanţa către Bucureşti vor circula pe podul vechi al lui Saligny.”
În prezent pe ambele poduri viteza trenurilor este limitată la 30 km/h însă din iulie 2016, la finalizarea tuturor lucrărilor, autorităţile spun că pe podul nou se va circula cu 140 -160 km/h.

Reabilitarea podurilor de cale ferată peste Dunăre (km. 152 -165) a început în august 2014, se execută cu o companie din România și costă 220 de milioane de lei din care 150 de milioane reprezintă contribuția Uniunii Europene prin Programul Operațional Sectorial Transport. CNADNR anunță că din cauza acestor lucrări vor fi unele restricții parțiale de circulație pe A 2 la Cernavodă, linia de cale ferată dublă fiind montată pe axa autostrăzii – între sensurile de mers.


Sursa:
http://www.romania-actualitati.ro/podul...viar-81125

Am o serie de imagini care sunt edificatoare în ceea ce priveşte pregătirea vechiului pod pentru circulaţia feroviară, realizate în urmă cu o lună, în drum spre litoral, în data de 1 septembrie, după cum urmează:
DSCN9147.jpg
Lucrări la catenară.
DSCN9147.jpg (246.78 KiB) Vizualizat de 2617 ori

DSCN9148.jpg
Idem
DSCN9148.jpg (253.01 KiB) Vizualizat de 2617 ori

DSCN9149.jpg
Repararea edificiului intrării pe pod.
DSCN9149.jpg (254.37 KiB) Vizualizat de 2617 ori


Am găsit şi un filmuleţ pe youtube, aparţinând domnului Ştefan Stănescu, unde observăm că şi peste Braţul Borcea, trenurile circulă deviat pe podul cu o singură linie (sensul Bucureşti – Constanţa), returul fiind planificat pe cel cu linie dublă. Sensul Bucureşti – Constanţa este închis pentru reabilitare.



Re: Complexul de poduri de la Cernavoda

MesajScris: Sâm, 03 Oct 2015, 03:19
de macheta218
Fotografii de pe podurile de la Cernavoda realizate vineri 25 septembrie 2015. Partea I