Infrastructura feroviară din RomâniaMagistrale de cale feratăMagistrala 800

 

Topic: Linia 801: Bucuresti Obor - Oltenita

56 posts, 30823 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Linia 801 (Bucuresti Obor-Oltenita) 133 313

Stau si ma gandesc daca ruta asta are sanse la electrificare. Oare este posibil?

 


Re: Linia 801 (Bucuresti Obor-Oltenita) shoppy

Sigur ca este posibil dar sanse nu are, traficul e prea mic, mai repede se electrifica Bucuresti - Pitesti, Constanta - Mangalia, Bucuresti - Giurgiu sau Centura de Sud a Bucurestiului, oricum, orice discutie despre noi electrificari e lafel de sf precum constructia de noi tronsoane.

 


Re: Linia 801 (Bucuresti Obor-Oltenita) Saint666

De ieri s-a modificat mersul trenurilor pe aceasta sectie, durata cursei scazand din nou; poate pana la anul o sa scada sub 1.5 ore..pe traseu de 60 de km.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Linia 801 (Bucuresti Obor-Oltenita) 133 313

Se pare ca VT-urile merg din ce in ce mai repede dar si scot din ce in ce mai mult fum. Am ajuns la concluzia ca DA-urile de la Calatori erau "fresh" pe langa cuplul 4201-4202.

 


Re: Linia 801 (Bucuresti Obor-Oltenita) bercenicity

AlexD wrote:
Are 30km/h, acum o cursa pana la Oltenita dureaza 2h fata de 2h30min. Si este posibil ca durata calatoriei sa ajunga la 1h30min. S-a turnat balast nou, s-a profilat si banuiesc ca urmeaza o burare a liniei pe toata distanta ei. Daca face si lucrul asta TFC m-a cucerit definitiv.


Acum in mers e 1h34-1h52:

http://transferoviarcalatori.ro/mersul- ... enita.html
Stimati calatori, va informam ca incepand cu 08.04.2013 mersul de tren pe sectia Titan Sud - Oltenita se modifica urmare a cresterii vitezei de circulatie si a solicitarilor primite de la calatori.

 


Re: Linia 801 (Bucuresti Obor-Oltenita) Alex Avram

shoppy wrote:
Sigur ca este posibil dar sanse nu are, traficul e prea mic, mai repede se electrifica Bucuresti - Pitesti, Constanta - Mangalia, Bucuresti - Giurgiu sau Centura de Sud a Bucurestiului, oricum, orice discutie despre noi electrificari e la fel de sf precum constructia de noi tronsoane.

Si pe Mangalia-Constanta , in afara sezonului  estival nu prea e trafic intens decat vreo 10-12 trenuri pe zi....daca imi aduc eu bine aminte.

 



Re: Linia 801: Bucuresti Obor - Oltenita stefan_br

Micuta gara Titan Sud si automotoarele ce-o deservesc.

Zona arata deprimant, desi aici s-ar putea construi un terminal intermodal. Linia ce pleaca de aici si merge spre Oltenita a fost curatata de gunoaie acum o luna, cu ajutorul unor voluntari si al primariei de sector (pe o portiune de cativa km).







 


Re: Linia 801: Bucuresti Obor - Oltenita Gabi23

De pe pagina de Facebook a TFC:

STIMAȚI CĂLĂTORI,
Vă informăm că Primarul Sectorului 3, dl. Robert Negoită, solicită Ministerului Transporturilor și Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, sprijinul pentru desființarea căii ferate dintre Halta Titan Sud (Metroul Republica) și Halta Cățelu, pentru a face loc unui “ambițios proiect de dezvoltare urbană”.
Acest lucru ar presupune ca trenurile ce ajung și pleacă astăzi din halta Titan, să fie oprite cu circa 4 km mai devreme, spre Oltenița, în marginea Bucureștiului, mai precis în stația București Sud Grupa Călători, cunoscută publicului călător drept Halta Cățelu.
Domnul primarul Robert Negoiță nu precizează și cum va asigura preluarea fluxului mare de călători, sosiți cu trenul în intersecția din imediata apropiere a haltei Cățelu. Trenurile de navetă ce sosesc în București dimineața la orele 5.00, 6.00, 7.20 si 9.20 au între 300 și 700 de călători fiecare.
Secția feroviară leagă Bucureștiul, în zona de SUD – EST, de orașul Oltenița și traverseza 24 localități din judetul Călărași și Ilfov.
Această secție a înregistrat o perioada de declin dramatic, ce a atins în anul 2011 pragul de jos, când mai circulau între București și Oltenița, doar două perechi de trenuri/zi ale CFR Călători. Începând cu anul 2012 secția a fost preluată, prin închiriere pentru întreținere, de către societatea Transferoviar Grup SA și operarea trenurilor a fost preluată de societatea Transferoviar Călători. În 5 ani de la preluare, a fost refacută infrastructura feroviară pe întreaga lungime a celor 60 de km, cât măsoară secția. Drept urmare, durata de parcurs a trenului între București și Oltenița s-a redus cu o oră și a crescut numărul de trenuri care circulă între cele două orașe. Din anul 2012 și până în prezent, tot mai mulți locuitori din localitățile situate în proximitatea căii ferate, au ales din nou trenul, pentru a se deplasa către locurile de muncă, școli, domicilii, etc.
Din anul 2012, când sectia a fost preluata de la CFR SA, evoluția numărului de călători transportați anual, pe întreaga secție, a fost următoarea:
2012 (9 luni) – 545.206 călători (o medie lunară de 60.578 călători)
2013 – 991.680 călători (o medie lunară de 82.640 călători)
2014 – 1.157.785 călători i (o medie lunară de 96.482 călători)
2015 – 1.267.367 călători i (o medie lunară de 105.613 călători)
2016 – 1.385.671 călători (o medie lunară de 115.472 călători)
2017 – 1.465.786 călători (o medie lunară de 122.148 călători)
2018 (primele 6 luni) – 763.543 călători (o medie lunară de 127.257 călători)
Prin urmare, s-a ajuns în anul 2018, la o medie lunara de 127.257 călători transportați, plecând, în anul 2012, de la o medie lunară de 60.578 călători.
În anul 2017, din cei 1.465.786 de călători transportați pe întreaga secție, 1.175.385 de călători au avut ca punct de destinație sau de plecare, halta Titan Sud, aceasta fiind punctul terminus al secției feroviare, în București.
În decursul celor 6 ani de la preluarea secției, ne-a fost solicitată înființarea a 3 noi puncte de oprire (Căldăraru, Podul Pitarului și Soldanu), față de cele care existau deja. Aceste solicitări au venit de la primarii localităților în care trenul nu avea opriri în anii anteriori.
Halta Titan Sud este un nod multimodal de transport. Este situată deasupra stației de metrou Republica și în imediata apropiere a acesteia se afla și capătul unor linii de transport în comun RATB (2 de tramvai si 4 de autobuz). Este o zonă în care activează mai multe hypermarket-uri. În aceeași zonă se află o fostă platforma industrială, definită în “Strategia de dezvoltare durabilă a Sectorului 3 pentru perioada 2014 - 2020” ca fiind zonă “brownfield cu potențial de conversie și dezvoltare” .
Amplasamentul actual al haltei reprezintă un punct terminus feroviar dintr-o capitală a Uniunii Europene, cu caracteristicile unui nod multimodal de transport. Trenurile, care au o capacitate mare de transport al călătorilor, necesită conexiuni la transport supra și subteran, cu capacitati similare de preluare a călătorilor, la momentele de flux ridicat.
Propunerea administrației Sectorului 3 este aceea de a opri trenurile la marginea Bucureștiului, în halta Cățelu, fără a oferi o alternativă de infrastructură de transport urban rapid. În apropierea haltei Cățelu este posibilă conexiunea cu un singur mijloc de transport urban - autobuzul.
În aceste condiții ne întrebăm cum va contribui această solicitare de desființare a căii ferate la fluidizarea traficului auto din zona (aspect invocat de domnul primarul Robert Negoiță în solicitarea înaintată către Ministerul Transporturilor)? Câte autobuze sunt necesare și disponibile pentru a prelua de la halta Cățelu, cei aproximativ 700 de călători ce sosesc în București atât la ora 6.00 cât și la ora 7.20? Trenurile ce sosesc la aceste ore în halta Titan, au cate 6 vagoane, și o utilizare de 120% în sezonul școlar.
Un aspect, de asemenea ignorat de administratia Sectorului 3, îl reprezinta efectul produs de fenomenele meteo extreme manifestate în timpul iernii. În ultimii doi ani acestea au determinat închiderea accesului rutier pe DN10 și DJ301 către și dinspre Oltenița. Pe parcursul manifestării acestora accesul pe calea ferată a asigurat transportul către locuri de muncă și scoli, dovedind încă o dată ca o astfel de cale ferată este o investiție strategică în siguranța locală, regională și chiar națională.
Solicitarea transmisă de administrația Sectorului 3 ignora faptul că în oricare din capitalele europene, căile ferate nu sunt oprite la marginea acestora. Acestea pătrund în orașe tocmai pentru a asigura o mobilitate ridicata a celor ce folosesc trenul ca mijloc de transport. Punctele feroviare terminus sunt adevărate centre multimodale de transport. În București, doar punctele terminus Gara de Nord, Gara Basarab și halta Titan Sud au acces rapid la metrou. Dând curs solicitării Primăriei Sectorului 3, Ministerul Transporturilor nu ar face altceva decât sa reducă numărul acestor puncte terminus în care se manifestă (încă timid) o activitate de transport călători intermodal.
Acceptând conceptul înaintat de domnul primar Robert Negoiță, calea ferată de la Ploiești ar trebui oprită la Chitila, cea de la Craiova ar trebui oprită la Chiajna, cea de la Constanța la Pantelimon și cea de la Urziceni, la Balotești.
Câteva cuvinte despre proiectul invocat pentru desființarea căii ferate (informații preluate de pe site-uri Primăriei Sectorului 3)
Numele proiectului:
Planul Integrat de Acțiune al Sectorului 3 al Municipiului București pentru Specializare Inteligentă
Obiectivele planului:
1. Transformarea economiei locale într-o economie bazată pe cercetare-dezvoltare, inovare și creativitate în următorii 5 ani.
2. Promovarea Sectorului 3 ca destinație atractivă pentru investiții
3. Facilitatea training-ului forței de muncă și retenția talentelor locale
4. Transformarea Sectorului 3 într-un punct cheie al lanțului logistic național
5. Digitalizarea economiei și a administrației locale
Extrase din acțiunile programate pentru realizarea obiectivelor:
Obiectiv 1: 4 acțiuni propuse, din care o acțiune se referă la “dezvoltarea unei infrastructure pentru sprijinul industriilor creative în fostele zone industriale”
Pentru realizarea celorlate patru obiective au fost propuse alte 9 acțiuni, dintre care cele mai importante sunt:
- Stimularea dialogului cu mediul de afaceri
- Crearea de legături între sistemul educațional și angajatori
- Sprijin pentru dezvoltarea unui hub logistic destinat transportatorilor
Rămâne la latitudinea cititorului de a observa cum se corelează obiectivele și acțiunile din plan cu solicitarea Primăriei Sectorului 3 de desființare a unui tronson de cale ferată și a unui nod intermodal deja existent.
În următoarea perioadă vom căuta răspunsuri la următoarele întrebări:
- Acest plan, elaborat de Primăria Sectorului 3, ține cont de Planul de Mobilitate Urbană durabilă 2016 – 2030, Regiunea București- Ilfov, întocmit de Agenția pentru Dezvoltare Regională București – Ilfov?
- Nou înființata Asociație de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov cunoaște și este de acord cu inițiativa administrației Primăriei Sectorului 3?


https://www.facebook.com/TFCRO/videos/1910874358963498/

 


Re: Stiri feroviare din Romania andrei11

Să prelungească nenea Negoiță metroul până la Gara Cățelu. Problemă rezolvată. Pam pam ! Tot vrea să prelungească și amețitul celălalt de la 4  M 2 până la centură, poate pun de o gândire comună. :evil:

 


Re: Stiri feroviare din Romania Costin

“ambițios proiect de dezvoltare urbană”

Bordurici roz si panselute in locul CF.

 


Re: Stiri feroviare din Romania cris_m

Pai sa puna bordurici pe langa linie si iarba intre sine, ca pe Vitan :P

 


Re: Stiri feroviare din Romania shoppy

L-a apucat si pe asta sa nu mai treaca trenu ca opresc masinile la bariera, s-a mai laudat si o blonda ca vorbeste ea la MT sa nu mai treaca trenurile pe Baneasa - Pasarea, evident ca nu a rezolvat nimic.

 


Re: Linia 801: Bucuresti Obor - Oltenita ByOnu

Fara a le oferi alternative navetistilor ar fi o masura criminala. Cum va face fata 103 sa preia cateva sute de navetisti, pe langa actualii calatori? Vad desfiintarea liniei doar daca va fi prelungit tramvaiul pana acolo, ca de metrou nu se pune problema.

 


Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Magistrala 800  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use