Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Bilant Sorin Oprescu (2 ani Infrastructura)

33 posts, 18849 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Bilant Sorin Oprescu (2 ani Infrastructura) Utilizator anonim

A.  STRAZI – Lucrari reabilitare sistem rutier – respectiv strazi, care la randul lor pot fi grupate astfel:

1.Reparatii si reabilitare pe strazi fara linii de tramvai
2.Lucrari de intretinere multianuala strazi
3.Reparatii si reabilitare pe strazi cu linii de tramvai


Sa le luam pe rand:



1.1.    Lucrari de reparatii si reabilitare pe strazi fara linii de tramvai. Activitatea a fost desfasurata in principal de Administratia Strazilor si a constat in:
- intretinere, reabilitare si administrare retele stradale,

- lucrari de exploatare, intretinere si reparatii a sistemului de dirijare si semnalizare rutiera.



As vrea sa remarc o particularitate, si anume ca la fel ca in toate tarile civilizate, pe unele trasee s-au executat si piste speciale pentru biciclisti, incluzand si semaforizarea destinata acestora (17 trasee) si am introdus marcajele tactile pentru ghidarea si indrumarea persoanelor cu deficiente de vedere la traversarea trecerilor de pietoni. Lucrari de reabilitare in 2008 si 2009 au fost realizate pe circa 55 de strazi, iar in 2010 au inceput deja pe 7 strazi.



S-au efectuat lucrari ample pe artere mari, cum ar fi:

a)    Nitu Vasile-Constantin Brancoveanu, finalizate in proportie de 95%, lucrarile constand in supralargirea la doua benzi pe sens si la reteaua de canalizare a apei pluviale.

b)   Lucrari de pe b-dul Constantin Brancoveanu finalizate in proportie de 98%, si constand in supralargirea la trei benzi pe sens si in construirea de trotuare si parcari.

c)    Se apropie de finalizare lucrarile pe b-dul Tudor Vladimirescu. Acesta a fost largit pe trei benzi pe sens.

d)   S-au demarat lucrarile la strapungerea Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu. Este o lucrare complexa care va avea trei benzi pe sens, trotuare, parcari, piste pentru bicilcisti si poduri peste Dambovita si calea ferata industriala. Termenul de finalizare propus este sfarsitul anului 2011.

e)    In curand vor incepe lucrarile pentru strapungerea 1 Mai (fosta Compozitorilor) pana in Drumul Sarii. Este o strada noua, care va  face o spectaculoasa ameliorare a traficului de legatura intre Drumul Taberei si centrul orasului.

f)     O lucrare care va schimba in mod determinant circulatia in Bucuresti – de o mare amploare si care se va desfasura in mai multi ani – este penetratia Splaiul Independentei-Ciurel-autostrada A1. Este o alternativa a b-dului Iuliu Maniu din Militari. In aceste zile incepe organizarea de santier si lucrarile la prima faza, care consta intr-un pod hobanat peste sos Virtutii si Dambovita.

g)    Au demarat lucrarile la supralargirea Pipera cu pod Pasaj denivelat peste Barbu Vacarescu si Calea Floreasca. Lucrarea va avea largire la trei benzi pe sens cu lucrari complementare, trotuare, parcari, piste pentru biciclisti si refacerea intersectiilor.

h)   Au inceput lucrarile in zona Bulevardului Aviatorilor, P-ta Charles de Gaulle, b-dul Mircea Eliade, b-dul Constantin Prezan in care dupa indelungi eforturi am obtinut acordul Ministerului Culturii si vom reabilita sistemul rutier, acesta refacandu-se prin turnarea mixturii asfaltica pe calea de rulare in locul pietrei cubice.

i)      O alta categorie de lucrari sunt cele de reparatii locale, realizate in toate sectoarele Bucurestiului, de la 1 la 6, pe 40 de strazi (Soseaua Straulesti, str. Episcopiei, b-dul Dacia, sos. Pantelimon, b-dul Chisinau si Basarabia, b-dul Mircea Voda, str. Calea Calarasi, sos. Berceni si str. Emil Racovita, str. Nitu Vasile si P-ta Sudului, Calea 13 septembrie, Calea Rahovei, sos. Alexandriei, Drumul Taberei, b-dul Iuliu Maniu, Splaiul Independentei, b-dul Timisoara, sos Virtutii si b-dul Constructorilor).



1.2.    Lucrari de intretinere multianuala
In toata aceasta perioada au continuat lucrarile de intretinere multianuala a unui numar de 98 de artere, cuprinse intr-un program  organizat in 6 pachete de strazi, din toate cele 6 sectoare ale Bucurestiului

Am tinut sa mentionez acest fapt pentru a fi clar un lucru: ca in toate domeniile, si in domeniul reabilitarii si intretinerii strazilor, Primaria Municipiului Bucuresti actioneaza amplu si concret in toate sectoarele Bucurestiului, desi unii incearca sa acrediteze ideea ca numai primarii de sector efectueaza aceste lucruri.€

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Bilant Sorin Oprescu (2 ani Infrastructura) Utilizator anonim

1.3.    Lucrari de reparatii si reabilitare pe strazi cu linii de tramvai
Sunt lucrari complexe, care fie au fost finalizate, fie sunt in curs de finalizare sau intra in perioada imediat urmatoare in faza de executie deoarece au depasit toate fazele preliminarii.

Semnalez in aceasta directie urmatoarele:

a)    Finalizarea Calea Mosilor (sos Mihai Bravu – Piata Unirii) impreuna cu terminalul de transport public Piata Sfantul Gheorghe/Piata Sfanta vineri

b)   Strada Viitorului intre sos. Stefan cel Mare si b-dul Dacia unde, alaturi de lucrarea de trama stradala si linie de tramvai au fost refacute retelele de canalizare, de apa, gaze, iluminatul public, retele electrice, telefonie urbana, precum si statii de tramvai prevazute cu rampe de acces pentru persoanele cu dizabilitati locomotorii. S-au montat semafoare noi, care au fost introduse in sistemul BTMS (sistemul de management al traficului in municipiul Bucuresti)

c)    Str. Tunari (sos Stefan cel Mare – Piata Galati) executat fizic in procent de 80% astfel: este finalizat tronsonul Stefan cel Mare – Eminescu si in curs de finalizare tronsonul Eminescu – Piata Galati. Ca si la alte lucrari, si aici s-au inlocuit toate retelele edilitare si s-au ingropat toate cablurile in subteran, fiind printre primele lucrari de acest gen in Bucuresti.

d)   O lucrare de mare amploare care va deschide in mod real fluidizarea circulatiei nord-sud, oferind o alternativa pentru actualul ax central al orasului este strapungerea Buzesti-Berzei-Uranus. Lucrarile sunt intr-un stadiu avansat pe portiunea Piata Victoriei-Polizu si avanseaza pe portiunea Piata Virgiliu pe masura ce se vor rezolva expropierile si demolarile caselor deja expropiate. Lucrarile se efectueaza pe tronsoane, pentru a nu bloca traficul din zona. Prima etapa presupune modernizarea liniei de tramvai si supralargirea strazii la doua benzi pe sens. Cele trei tronsoane sunt:



Tronsonul I – Piata Victoriei – Calea Grivitei – 800 de metri cale dubla

Tronsonul II – Calea Grivitei – Piata Virgiliu – 500 metri cale dubla

Tronsonul III – Calea Plevnei – Piata Virgiliu – 650 metri cale dubla



Pana la sfarsitul anului 2010 vor fi finalizate tronsoanele I si III, iar tronsonul II apreciem ca va fi finalizat la sfarsitul anului 2011. Soseaua va avea doua benzi pe sens, care vor permite circularea a 3000 de masini pe ora. Va avea linii de tramvai, piste pentru bicilisti si trotuare cu spatii verzi.



e)    S-a finalizat procedura de achizitie pentru b-dul Aerogarii. Proiectul cuprinde modernizarea liniei de tramvai si a strazii, realizarea de parcari, piste de biciclisti, precum si prima parcare de tipul “park and ride” in zona aeroportului Baneasa, la terminalul de tramvai. Urmeaza predarea de amplasament si startul inceperii lucrarilor de executie cu finalizare in circa 18 luni.

f)     O alta lucrare importanta este modernizarea b-dul Liviu Rebreanu, lucrare de asemenea complexa, care cuprinde modernizarea liniei de tramvai si a strazii, realizarea de parcari, piste de biciclisti, precum si o parcare de timpul “park and ride” in zona terminalului Barajul Dunarii.

g)    Suntem in procedura de atribuire a contractelor de executie pentru reabilitare sistem rutier si linii de tramvai pe sos. Iancului si pe sos. Pantelimon



Dupa cum observati, lucrarile de reabilitare ale sistemului rutier, respectiv a strazilor vizeaza mai multe puncte cheie ale orasului. Dar ca orice administratie responsabila trebuie sa vedem necesitatile orasului in viitor astfel incat deja incepem pregatirea pentru viitoare lucrari in zonele: penetratie b-dul Timisoara, supralargire str. Dimitrie Pompei, largire str. Fabrica de Glucoza, modernizare strazi cu linii de tramvai (Lizeanu, Lacul Tei, b-dul Chisinau, Barbu Vacarescu, av. Serbanescu, Vasile Milea, b-dul Expozitiei, str. Avionului, Calea Grivitei).€

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Bilant Sorin Oprescu (2 ani Infrastructura) Utilizator anonim

B.  PASAJE



Pasajele, fie ele supraterane, fie subterane, sunt in mod evident un mijloc foarte eficient de a fluidiza traficul pe arterele mari, in intersectiile mari, unde se afla conflicte majore de circulatie. As vrea sa subliniez urmatoarele:  



1.In mod cert cea mai spectaculoasa lucrare urbana din Romania in acest domeniu este pasajul Basarab. La inceputul mandatului meu aceasta lucrare, ca si multe altele, era aproape blocata, expropierile nu erau facute in totalitate, lucrarile stagnau, consortiul castigator era la limita a cere penalizari pentru ca autoritatea locala nu isi indeplinea obligatiile contractuale. Bucurestenii vedeau cum inca o lucrare de mare amploare, pe care deja se cheltuisera multi bani risca sa fie ingropata. Volumul de lucrari executate era intre 10 si 12% cand am preluat mandatul. Acum este finalizat in proportie de peste 80%. Deja ma gandesc cu optimism la momentul inaugurarii cand cetatenii orasului vor realiza cu adevarat beneficiile acestei mari lucrari. Cred intr-o finalizare a lucrarilor in circa opt-noua luni.
2.In ultimii doi ani au fost reabilitate doua pasaje rutiere subterane mai vechi, respectiv pasajul Unirii si Victoriei. Ambele au castigat in estetica, in calitatea si siguranta traficului rutier.
3.Un pasaj de mare impact in circulatie a carui reabilitare a inceput este Pasajul Lujerului. Era o necesitate imperativa aceasta lucrare, pentru ca pasajul se afla intr-o stare de deteriorare marcata, atat ca aspect exterior, cat si ca probleme de rezistenta, cu potential major de prabusire. In urmatoarele doua luni se va finaliza.
4.Am luat in considerare necesitatea abordarii si pasajelor pietonale si am finalizat lucrarile Pasajului Universitatii, un pasaj de suflet al Bucurestiului. In  prezent, acesta este deja amenajat iar licitatiile pentru spatii au fost incheiate, astfel incat Pasajul Universitatii va incepe o noua viata.
1.Desigur, intr-o perspectiva de timp, avem in vedere sa abordam si alte pasaje supraterane sau subterane, cum ar fi pasajul suprateran Mihai Bravu – Splaiul Unirii (modernizare linie tramvai 0,6 km, modernizare sos. Mihai Bravu – 4 benzi, 6 km si refacere strazi lateriale 0,7 km) pasajul suprateran b-dul Sincai – str. Nerva Traian (modernizare cale dubla tramvai pe 1,3 kilometri, modernizare carosabil 4 benzi 1,3 kilometri si refacerea accese 1,2 kilometri), pasajul suprateran din zona Timpuri Noi.
2.Un proiect pe care mi-l doresc sa il am finalizat la sfarsitul mandatului meu si in care sunt in etape avansate de a termina lucrarile preliminarii (realizare PUZ, studii de fezabilitate si proiectare, urmand sa fie licitata in perioada imediat urmatoare) este pasajul subteran din Piata Presei Libere, cu o lungime de 550 de metri si care va ameliora in mod substantial tot conflictul de circulatie din aceasta zona.€

 


Re: Bilant Sorin Oprescu (2 ani Infrastructura) telvanni

Este prima oara cand renunta la a mai pomeni ceva de Autostrada Zburatoare. Poate i-a venit mintea la cap.

 


  • plouis
  • Posted:
  •  

Re: Bilant Sorin Oprescu (2 ani Infrastructura) plouis

am vazut la tv. n-a renuntat la suspendata  :lol:   suspendata, maine-i gata. cica prin sectembrie ar incepe. ppp ca n-are bani la bugetu primariei. 'cea ca s-o faca cumva peste linia cfr. n-avem icoane cu dat cu capu de pereti?  :mrgreen:

 


Re: Bilant Sorin Oprescu (2 ani Infrastructura) shoppy

Oprescu a stabilit ieri si cauzele pentru care nu a facut mare lucru, de vina sunt subalternii, jumatate sunt obtuzi si nu il inteleg, cealalta jumatate lucreaza foarte incet.

 


Re: Bilant Sorin Oprescu (2 ani Infrastructura) DanCld

Pai 2 ani de zile n-a facut decat sa incerce sa opreasca proiectele pornite de Videanu ca apoi sa realizeze ca nu se poate fara ele deci mai bine si le asuma  :lol:  In plus se pare ca vrea sa apese pe pedala de acceleratie ca 'mediat vine anul 2012 cand trebuie sa convinga boborul ce desteptaciune umana trebuie sa realeaga.

 


Re: Bilant Sorin Oprescu (2 ani Infrastructura) bercenicity

Utilizator anonim wrote:
Tronsonul III – Calea Plevnei – Piata Virgiliu – 650 metri cale dubla

Cale dubla auto sau tramvai? Daca tramvai, atunci fac bucla (temporara a-la Banu Manta) la Vasile Parvan?€

 


Re: Bilant Sorin Oprescu (2 ani Infrastructura) Dominatrix

In sfarsit, vedem din partea lui Oprescu un plan de bataie mai realist decat autostrada suspendata, metroul usor pe cheiul Dambovitei si altele.
1.3. Lucrari de reparatii si reabilitare pe strazi cu linii de tramvai...
...penetratie b-dul Timisoara, supralargire str. Dimitrie Pompei, largire str. Fabrica de Glucoza, modernizare strazi cu linii de tramvai (Lizeanu, Lacul Tei, b-dul Chisinau, Barbu Vacarescu, av. Serbanescu, Vasile Milea, b-dul Expozitiei, str. Avionului, Calea Grivitei

Sunt cateva probleme aici:
1. Care linie de tramvai de pe Calea Grivitei? Linia va fi scoasa odata cu supralargirea Buzesti - Berzei. Sau se reface bucla existenta prin Cuza - Duca - Grivitei, folosita pana anul acesta de liniile 24 si 45?
2. Strapungerea Bd. Timisoara pare sa fie fara linie de tramvai, dar in PUZ-ul aferent apare linie de tramvai pana la Soseaua de Centura. Deci unde e greseala?
3. Daca se supralargeste Bd. Dimitrie Pompei se construieste si linia de tramvai pana la Barbu Vacarescu pentru care exista si un proiect de hotarare, pe care l-am pus aici pe forum?
4. Daca linia de tramvai de pe Bd. Vasile Milea intra la "lucrari in perspectiva" e clar ca nu va fi gata pana se termina Podul Baas-Arab, adica se va inchide iar circulatia tramvaielor anul viitor sau cine stie cand.
5. Cum ramane cu tramvaiul spre cambuza de lux din Chitila, aprobata de curand de consiliul general?
6. Interesant ca nu se sufla un cuvintel despre etapa a 2-a a lucrarii de pe Berzei-Buzesti, adica strapungerea spre Uranus pana la Piata Chirigiu. Oare cat mai avem de asteptat?

 


Re: Bilant Sorin Oprescu (2 ani Infrastructura) Goldmund

"B365.ro: Ce planuri aveţi pe plan politic. Vă gândiţi să candidaţi pentru funcşia(functia) de preşedinte al ţării?

Sorin Oprescu: Dacă o să fie nevoie, o să iau în calcul. Până atunci am proiectele mele aici cu Bucureştiul."


Care proiecte? (Si cu ce a patimit bucuresteanul de rand sa va intoarceti inapoi la primarie?!)
Calea Victoriei ingustata, bulevardul paralel largit,  pentru care a fost nevoie sa fie daramate multe monumente de arhitectura.
Insa ca presedinte, ar fi de pomina Romania cu el, dar macar am avea autostrazi suspendate prin toata tara...

 


Re: Bilant Sorin Oprescu (2 ani Infrastructura) shoppy

Asa monumente, mai bine lipsa.

Lasa sa fie presedinte, eu il votez, orice numa sa scapam de el de la primarie (stai linistit, daca ar putea face autostrazi l-ar vota toata lumea, da macar atata lucru a inteles prostimea, ca autostrazile nu le face presedintele).

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Bilant Sorin Oprescu (2 ani Infrastructura) 133 313

Deci tu cand vrei sa scapi de cineva il cadorisesti cu o functie mai ampla.  :?  Interesanta viziune. Si inca nu este vizunea prostimii din cate inteleg.

 


Re: Bilant Sorin Oprescu (2 ani Infrastructura) Nightwolf

Lasati topicul sa doarma l-ati inviat dupa 4 ani??

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Bilant Sorin Oprescu (2 ani Infrastructura) 133 313

Topicul nu doarme si nu e mort, e strigoi, ne bantuie. Buhaha!  :twisted:

 


 
Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420769 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use