Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul

383 posts, 138507 views
 
Go to page:  1  ... 18 19 20 21 22 23 24  ... 28
 
 

📖 Pagination options
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul Robert24

Toate scenariile vehiculate prin diverse materiale arata cel putin o linie 21+32=love. Pana la urma in 2150 aceasta linie probabil va deveni M7.
In niciun caz nu se va face vreodata o traversare a pietei doar ca sa ramana linii separate cu capat comun. Pana la urma repetam cea mai mare idiotenie RATB ever cu 102+202?...
Dar, asa cum am mentionat, putem sa facem un 21 Colentina - Rahova si un 32 Sf. Vineri - Rahova, avand in vedere frecventa dubla a liniei 32 actuala.

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul cris_m

Ideea cu dublatul nu este rea. Eu de ce sustin sa nu le unim: ma gandesc la faptul ca si asa au traseu destul de lung si daca sunt ambuteiaje/incidente pe traseu sa nu se blocheze 2 cartiere. Trebuie bine de tot analizat, in ambele situatii.

Inainte de toate, trebuie avuta in vedere infiintarea pe bune a benzilor/culoarelor separate pentru RATB care sunt strict necesare pentru o mai buna mobilitate, chiar daca sunt sau nu pe placul autoritatilor. :!: [/i:3a6xn446]

Legat de 102+202, eu stand cam la jumatatea traseului lui 102, pot spune ca intr-un fel e mai bine asa... adica 102 circula foarte bine si chiar si la interval de 4 minute este foarte solicitat la orice ora din zi... daca era pana la Progresul poate devenea un 335-2 care sta mai mult blocat in ambuteiajele pe care le ia la rand- Piata Presei, Dorobantilor, Mihai Bravu, Pantelimon- ajungand de multe ori sa mearga trenulet. Ca intreruperea 102+202 la Cet Sud este ca nuca in perete asta este o alta parte...

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul TibiV

Robert24 wrote:
Pana la urma repetam cea mai mare idiotenie RATB ever cu 102+202?...

:bere:
cris_m, circula foarte bine si cand era 102 cap-coada.
Eu stau pe Giurgiului, pe langa Dedeman, mama sta in Titan.
Inainte mai venea pe la noi cu 102, dar de cand au spart linia nu mai poate (nu e chiar pustoaica...) asa ca ma duc cu masina sa o iau.
Deci inca un automobil in trafic...

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul TibiV

Costin wrote:
Robert, corespondenta M1 e mai sus, punctul verde in desenul tau, vizavi de gurile de metrou existente.
...iar latimea va fi suficienta (cat e latimea ventilatiei, sa fie fix lipit de trotuar peronul spre Rahova), estimez eu... asta daca nu mutam gurile de ventilatie.

andrei11 wrote:
Vreau sa subliniez ca toate treburile acestea sunt amanunte rezolvabile.

Evident rezolvabile si inca nu cu eforturi financiare prea mari.

Am trecut si eu astazi (tot intamplator) fix pe acolo, in drum spre Rahova. Fara poze, ca eram pasager in masina si ne grabeam...
Dar am observat urmatoarele:
 1. Intre ventilatie si trotuar incape cel mult un fir al liniei de tramvai, deci clar ca ventilatia trebuie mutata.
 2. Trotuarul ala este atat de putin folosit incat poate functiona el insusi ca statie... :)

Oricum si accesul/corespondenta cu M1 ("punctul verde") va trebui marit considerabil.
Din poza pare a avea latimea necesara doar pentru o scara rulanta. Comparati cu gurile de metrou existente aflate vis-a-vis ....

Basca trebuie facut acces direct la M2 din statia de la Manuc. Cu cat sunt mai putine zebre pe care sa treaca pietonii, cu atat scad sansele sa se intalneasca cu un sofer care tocmai citeste un SMS...

P.S.
Culmea este ca solutia noastra va fi apreciata (cred) si de soferi.
Mai exact de cei care vin dinspre Coposu si merg spre Rahova, si care in momentul asta fac o manevra cam in contra naturii atunci cand ocolesc actualul capat al tramvaielor prin stanga iar apoi intersecteaza ambele linii de tramvai, intr-un viraj strans, atunci cand intra pe Regina Maria.
Doar taximetristi vor fi probabil suparati, ca nu vor mai putea sa "atarne" acolo tot timpul asa cum fac acum, dar marturisesc ca bunastarea taximeristilor nu ma preocupa deloc... :D

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul Bogdan MD

Sunt total de acord cu ultima varianta postata de traversare a Pietei Unirii cu tot cu amplasarea statiilor. Consider ca fluxurile cele mai importante in cadrul pietei sunt transferurile catre metrou si catre autobuzele 104/123, ceea ce varianta asta rezolva cu brio! Totusi, am un amendament de facut la ideea asta. Caci eu nu sunt complet convins ca unirea 32 cu 21 este posibila fara investitii foarte ample in separarea liniilor de trafic in cartiere si pietonalizarea caii Mosilor vechi. Oricum, nu conteaza daca sunteti de acord cu mine sau nu, caci infrastructura propusa de mine se aplica indiferent de unirea liniilor sau nu ;)

Cealalta problema mare de tot a regiunii in afara de traversarea pietei Unirii, este interconectarea extrem de proasta intre tramvaiele ce intorc la terminalele Sf Vineri si Sf Gheorghe, precum si liniile de autobuz de la Sf Vineri. Ce trebuie neaparat implementat este refacerea liniilor din  intersectia cu Sf Vineri, astfel incat toate directiile de circulatie sa fie posibile cu tramvaiul. Din orice directie sa poti ajunge in orice directie, incluzand terminalul. In viziunea mea, capatul de la Sfanta Vineri ar fi dedicat pentru stationarea de scurta durata a liniilor 21 si 32, care si-ar mentine frecventele proprii diferite, fiind posibil transferul facil intre acestea pentru calatori (merg pe ideea ca bucla de intoarcere s-ar parcurge cu calatori deja imbarcati in tramvai). Terminalul Sf Gheorghe ar ramane pentru restul liniilor din zona. Adica 5, 7, 14, 16, 40 si 56. Evident ca 27 ar trebui unit cu 47 si sa nu mai aiba treaba cu zona Unirii. Daca vi se par prea multe linii in terminal, putem realiza o legatura nord-sud, precum 7 + 5 sau 16, cu frecvente asemanatoare si mai eliminam doua dintre ele (ar putea chiar sa mearga direct prin Str Calarasi si Paleologu, pentru a degrava Mosilor vechi). Consider ca asa se corecteaza cam toate transferurule posibile intre liniile de tramvai si autobuz, singura variabila nerezolvata completa ramanand 381 la Sf Gheorghe. Daca ajungem la concluzia ca ar fi mai util transferul intre 21, 32 si 381, atunci facem rocada intre terminale cu toate propunerea la mai sus si gata. :)

LE: am realizat ulterior ca am uitat de linia 55. Desi in viziunea mea acea linie nu ar mai trebui reinfiintata vreodata, linia 14 preluand rolul de magistrala a sos Pantelimon + Ferdinand, in ipoteza constructiei M5 in viitorul mediu...

In schimb, daca mergem pe ideea mega liniei 21, oricum trebuie interchimbate liniile celelalte intre cele 2 terminale, astfel incat ele sa se aiba traseu comun pe o statie si transferul sa se faca la peron, pentru aceeasi directie, cum se facea pe vremuri.

Ce parere aveti? Ar trebui neaparat insistat pe ideea asta la pachet cu rezolvarea Pietei Unirii, ca sa iasa o Solutie Integrata pentru un Nod Intermodal in Zona Centrala a Capitalei  (sau Kilometrul 0 al Capitalei) :bere:

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul 133 313

Pana se decide lumea ce vrea... hai va va dau un impuls. Sa presupunem ca am coborat din 32 si vreau sa ajung la Sf. Vineri-Sf. Gheorghe fara sa ocolesc cu 117 pe la cucuieti tocmai pe Mircea Voda.
O iau perpedes pe Coposu, ce gasesc pe Coposu, azi?  :twisted:
P.S. Salubritatea era preocupata sa degajeze integral (numai) carosabilul pe Bd. Unirii. Ca de... doar carosabilul e domeniu public, trotuarele sunt private, nu?
IMG218.jpg (124.77 KB; downloaded 4365 times)
IMG219.jpg (137.68 KB; downloaded 4362 times)

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul Robert24

Inca o data repet: daca va fi sa fie vreodata tramvai prin Piata Unirii, acesta se va face musai cu unirea lui 21 cu 32. In niciun caz nu se va face traversarea pentru a exista doua linii diferite cu capat comun.
Fireste, ca acest proiect, implica alte tramvaie (moderne si lungi) - adica intr-un termen indelungat si nedefinit. Pe hartie in PMUD scrie multe...

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul shoppy

Dar de unde atat de musai ca nu ai fost in stare sa dai nici un avantaj pemtru unire, in timp ce dezavantaje s-au tot mentionat.
Potentialul public tinta nu l-a mentionat nimeni, potentialele zone de interes lafel, doar ca e musai ca niste presupusi unii sa traverseze orasu de la N la S cu tramvaiul fara sa-si miste fundal la o legatura la acelasi peron sau peronul vecin, sau ca nu i se rupe lui RATB sa faca, calatoria de 1h ca in orasele civilizate.

Uite linia 1 care e perfecta in teorie si inutulizabila in practica, sau doar pe scurte tronsoane de 2-3 statii, hai sa facem inca una, ca sa fie facuta sinvedem mai incolo.

Am ajuns sa infulecam orice bucata de ciolan pe principiu ca poate e ultima sau asta avem cu asta defilam, nu, trebuie sa cerem mai mult, proiecte reale cu justificari si viziuni reale, nu carpeli cu costuri minime.

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul ByOnu

Daca nu unita, atunci obligatoriu cu schimbare la acelasi peron. Desi nu vad de ce nu ai uni-o, serios. Trebuie doar lucrat la o mai buna separare a traficului cel putin pe tronsoanele existente. Daca ai siguranta ca tramvaiul nu va fi blocat in trafic, o linia SV-NE Rahova-Colentina este bine venita si ar fi un inlocuitor extraordinar al M7 pana cand aceasta se va face.

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul shoppy

Da, daca nu se vor bloca in trafic tramvaie care merg pe strazi cu o banda sau fara alta banda pe sens, nu o sa se blocheze niciodata, si cele 10 tramvaie suplimentare necesare pentru mentinerea frecventei in Rahova stau degeaba pe undeva, le scoatem din palarie si le bagam in traseu, deci absolut nici un dezavantaj si avantaje cat cuprinde, doar sa fie, ca ceva care este e infinit mai bun ca ceva care nu este.

Daca e pe asa sa o luam altfel, daca tot sapam toata Unirii hai sa facem un nou terminal sau sa marim pe Sf. Vineri, chiar daca nu il folosim imediat la capacitate maxima cel putin ramanem cu el, poate mai aducem si alte linii, ca peste 10 ani paote o sa fie si acelea bune.

Pe aia de modernizeaza tramvai pe Pantelimon ii injuram ca o sa fie inutil din cauza viitorului metrou, aici nu mai injuram, aici e bine, si nici macar nu ne trebuie un terminal intermodal calumea, o sa fie doar un Unirii 1-2-3 lafel de bun si de bine conectat ca cel actual...

Si MT o sa-si demoleze si o sa-si mute priza de ventilatie 5m mai incolo cand o zbura :popa: , si te mai trezesti si cu ISU pe cap ca nu da nici un aviz ca oricum nu daduse nici unul pentru structura initiala.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul 133 313

Linie separata de trafic, inclusiv pe Coposu. Si sa nu aud ca o fi ca o pati, ca doar ce am pus pozne cu nesimtirea monstruoasa a parcarii pe banda 1 vis-s-vis de Parking Unirea, la speluncile alea de sunt pe acolo. Sau pe aia si mai monstruoasa cu clusterul de masini parcate pe tot trotuarul si pe o banda fix in intrarea Parking Unirea.
Cu o linie integrala Alexandria-Colentina poate ne mai gandim. Daca se trezeste un vagon sa faca un blocaj sadic cat sa nu poata fi macar impins pana in Sf. Vineri...

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul Robert24

De ce unita? Pentru ca acesta linie de tramvai este doar o solutie temporara (de minim 15-20 ani) inaintea lui M7.
Cum in acest moment sunt prioritare M5, M4 si M6, si oricum banii sunt cum sunt, solutia inlocuitoare a lui M7 este un "metrou usor" - LRT - transformabil din actualele linii 21 si 32. Ambele linii sunt separate pe segmente destul de mari de trafic (sau se pot separa complet destul de usor). Sf. Vineri si Mosilor vechi se pot inchide la fel de usor traficului auto si sa ramana deschide doar transportului public si pietonilor / bicicletelor.
Singura problema o reprezinta Bd. Regina Maria, dar cu vointa se poate rezolva si acolo problema.

Si care sunt dezavantajele, ca tot nu le vad? :)

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul shoppy

Daca o dam in sf-uri cu strazi inchise traficului auto si noi separari de trafic si LRT atunci da, nu mai e nici un dezavantaj.
Daca e sa facem ca sa fie facut si mai vedem mai incolo atunci da, din nou nici un dezavantaj.

Dar daca vrem sa ne si gandim atunci daca doar aruncam pana in august niste sine prin Unirii si ii dam drumul asa atunci o sa fie un dezastru, frecventa in Rahova o sa scada ca nu avem de unde sa scoatem 10 vagoane, multe vagoane o sa stea blocate prin traseul lui 21 si orice blocare o sa se rezolve greu, deci il stricam pe 32 care cat de cat merge doar ca sa il unim cu 21 ca poate o sa fie bine si daca nu atunci cel putim ramanem cu el.
Si apoi exista motive pentru care 32 are frecventa dubla fata de 21, poate 21 nu are destui calatori care sa justifice, poate e o limitare a acelor stradute unde se blocheaza, deci dublarea frecventei pe 21 poate fi undeva intre inutila si imposibila, deci decat sa ne aruncam cu capul inainte hai mai bine sa facem un terminal unde sa ne creem niste spatiu de miscare, niste optiuni, adica sa sa avem o linie 21/32 cu 20 de ture pe tot traseul si inca 10 ture pe 32 clasic Rahova - Sf. Vineri(sau undeva pe acolo).

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul TibiV

Exact asta s-a mai spus, chiar de câteva ori, dar un pic în urmă.
Un 21 Colentina-Rahova, dar să rămână şi 32 Unirii-Rahova...
Am crezut că asta a fost lămurită.

 


Go to page:  1  ... 18 19 20 21 22 23 24  ... 28
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use