Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul

383 posts, 140627 views
 
Go to page:  1  ... 12 13 14 15 16 17 18  ... 28
 
 

📖 Pagination options
  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul 133 313

shoppy wrote:
Eu nu reusesc sa inteleg unde/de unde merg oamenii astia de au nevoie sa schimbe 21 cu 32, bine clar din Rahova se duc... unde? Pe Mosilor? La Obor? Pe Stefan cel Mare? De ce! ?! ?! ?! ?? Se plimba dintr-un rezidential in altul? Chiar nu inteleg.

Iar Sf Vineri e asa, un sfarc, aaaa, smarc de terminal, are 2 linii, ce sa mai bagi in el, da ar fi frumos un terminal subteran sau de suprafata la Unirii care sa le inglobeze pe toate 3, ca oricum in parcul ala nu se plimba nimeni ca iti fac masinile capu calendar, da vise...


De ce? Pentru ca e democratie.
De ce e terminalul Sf. Vineri mic? Pentru ca trebuiau sa fie doua fire cap-coada, dar in loc de asta s-a lasat spatiu pentru crucea decupata.

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul aztec

In strafundurile internetului, cu ani in urma gasisem o schita cu un pasaj pt tramvai in Unirii, si erau creionate si restul utilitatilor gen pasaj rutier, dispecerat plus metrouri... cu enorm noroc, cand am timp de sapat...poate dau de el.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul 133 313

Exclus. N-are cum si pe unde. Sigur lipsea ceva de acolo. Nu mai spun de potentialul M7 la care e clar din PMUD ca s-a renuntat big style. Din motive evidente. Slabe sanse sa se mai sape ceva curand in piata aia.
Un motiv cel mai cel este unul relativ recent de 2-3 ani vechime, cand in terminalul lui 32 de la Unirii a inceput sa se lase pamantul si au sapat pana au dat de nu stiu ce catacomba. A fost suspendat atunci travaiul. Deci nici vorba sa se faca ceva pasaj acolo. Si nici nu ar fi asta scopul, tramvaiul trebuie sa aiba legatura cu ce mai trce pe sus pe acolo dar mai ales cu metroul.  Daca il ingropi... adio. Trebuie mentinuta o coerenta in transport, ce-i pe sus pe sus, ce-i pe jos... pe jos.
Situatia de acum de pe Coposu este o ineptie, de la Mantuleasa la Unirii 116, 117, 313, de la Unirii la Sf. Vineri... 385. Nu poate continua la nesfarsit. Este o incropeala data de faptul ca Mantuleasa si Calarasi veche au ramas... nesistematizate. Ambele trebuiau declarate neconstruibile la frontul stradal de proprietati de multa vreme, astfel incat dupa expirarea constructiilor curente sa se lateasca.

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul andrei11

Nu zi niciodata niciodata. Aztec are dreptate, e o schita cu toate pasajele, inclusiv cu un subteran 21 / 32. Cred ca e fix pe forumul acesta,  eventual o s-o caut si eu.
Lasand la o parte faptul ca subteranul 21 / 32 poate fi construit ca si o viitoare reconversie la metrou cand va fi cazul. Adica tunele mai late decat tramvaiul ( sa incapa ambele ) si cu diametru mai mare, sa incapa si pantograful tramvaiului.
Daca vrei poti.
Lungimea unei statii de metrou este de aproximativ 120 - 130 metri (minim ) incape tramvaiul ( 30 - 35 metri ) fara probleme, in cazul ca vrei sa faci statie de metrou cu peron stanga iar in Bucuresti traditional tramvaiele au usi numai pe dreapta.
____________
Am dat si de schita, mai trebuie s-o caut si pe cea in sectiune.
1-18-2016 8-45-13 PM.png (1020.76 KB; downloaded 2871 times)

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul 133 313

Realizati ca ala este un plan cadastral... pe care s-a desenat cu pixul. Nu? Deci n-are neam de cote. Pasajul rutier este ca si "sub asfalt". Il subtraversezi (cum sau mai bine spus cat spatiu este intre M2 si pasajul rutier) apoi faci montagne ruse sa supratraversezi M1. Mi-e frica sa intreb de peretii mulati de la galeria M1&3. Ca totul este numai pereti mulati.
Hai sa ramanem in realitate. Acolo maxim ce mai mai intra ar fi M7 la o adancime considerabila si cu o conexiune cu M1,2,3 ultrachinuita. Dar ma indoiesc, dupa smecheria cu Eroilor , ca se va mai entuziasma cineva dupa breakout-uri prin apropierea Dambovitei. Cand s-a facut M2 era alta mancare de peste. Lucrari complexe cu dedicatie pentru RATB nu veti vedea. Podul Basarab a fost o zvacnire. Care am sentimentul ca nu se va repeta.
Daca doriti sa dezbateti chestiunea still... incepeti cu o propunere de solutie tehnica de executie. Si mai ales cote. Altfel ne luam de mana cu b365 la bancuri si glume.
P.S. Sa nu cadeti in capcana de a crede ca pmud ala chiar este batut in cuie. LRT-urile alea de mile si mile... tradeaza autoritatile ca ar fi la nivelul de "ne facem ca facem ceva ca sa nu ne intrebe bulimea de ce luam bani". Nu pot decat sa-mi imaginez cum ar fi aratat dezbaterea cu Oprescu prezent. Ca un teatru grotesc.
Orisicum problema tramvaiului la Unirii este o chestiune banala. Ceausescu nu mai priveste din balcon cu binoclul sa se declare incomodat de catenara iar potentialii turisti dornici de poze nu cred ca or sa pozeze Casa "Poporului" tocmai de la piata Alba Iulia. Totul este sa amplasezi stalpii strategic si nu in traiectoria lungimii Bd. Unirii, sa fie pe traiectorie strict sarma. Niste stalpi adaptati si fundati corespunzator necesitatilor, evident.

Cum spuneam, este un mare pacat ca nu s-a reusit ceva cu strada Mantuleasa pe vremea aialalta (desi voi fi rastignit pentru afirmatia asta). Ar fi simplificat lucrurile enorm si M7 ar fi putut fi o realitate chiar inaintea lui M5. Era prea bun standardul cladirilor din zona ca sa intre prioritar la demolare.
De ce am pomenit de Mantuleasa... pentru ca noi aparent avem o problema falsa, complexa de autocomplacere. Nu vrem sa demolam dar aparent nici sa contruim, deranjandu-ne atat o demolare de imobil sau taierea unui copac cat si aparitia unui banal stalp undeva. O complacere cu incremenirea in timp, complacere cauzata banuiesc de brutailtatea si viteza modificarilor anterioare. Am putea merge asa, pentru ca la o adica problema mobilitatii nu este cronicizata de lipsa infrastructurii de transport public cat de volumul oferit de aceasta prin micsoararea sistematica a capacitatii data de trendul negativ al parcului functional, care impinge fortat la autoturism sau altceva.
Problema asta la subtierea parcului ca la subtierea a orice este ca e o chestiune cu autofeeding. Si din ce tai mai mult cu atat devine si mai neatractiv si esti nevoit sa tai in continuare. Singura sansa de a opri mecanismul fiind sa injectezi masiv chiar neprofitabil pe termen scurt pentru a schimba trendul. Numai ca trebuie sa injectezi bani, nu baliverne si minciuni in lant cum se incearca pe la noi. Repararea din gura in chestiunea cauzata de mana.

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul andrei11

Daca-ti spun ca exista si sectiunea pe undeva... Rezolvarea  este insa simpla, ne ducem in jos, tot in jos, care-i problema ? Mulatii nu sunt la mai mult de minus 35 metri ( pentru M 2 ) iar pentru M 1 sunt undeva la minus 20 - minus 25. Si oricum M 2 va fi intersectata in dreptul tunelelor si nu in dreptul mulatilor.
Mantuleasa e si mai simpla rezolvarea...Tunel la minus 30 - minus 35. Asta implica ca si statia Mosilor / M 7 sa fie destul de adanca, pentru ca   Unirii M 7 va fi adanca. Iar intre Unirii M 7  si Mosilor M 7 nu mai trebuie alta statie. TMB - ul sapa la fel si la minus 12 si la minus 35 metri. Pungi cu noroi la minus 35 metri ? Poate scheletul vreunui mamut, dar mira- m- as sa fie noroi la adancimea aia.
Plus ca statia Unirii M 7 poate sa o faca bine mersi si sub b-dul Unirii. Si tot asa, fara nici o halta pana la Mosilor / M 7.

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul ANTENA

shoppy wrote:
Eu nu reusesc sa inteleg unde/de unde merg oamenii astia de au nevoie sa schimbe 21 cu 32, bine clar din Rahova se duc... unde? Pe Mosilor? La Obor? Pe Stefan cel Mare? De ce! ?! ?! ?! ?? Se plimba dintr-un rezidential in altul? Chiar nu inteleg.
Si sa presupunem ca se duc la Obor, pai sa iei 21 de la Unirii la Obor e asa, un exercitiu de masochism, mai bine iau metroul de la Unirii si schimba la Victoriei, sigur ajung de 2 ori mai repede.
Si nu cred ca un om normal in floarea varstei daca chiar are nevoie sa schimbe 21 cu 32 sta sa astepte vreun autobuz, pai mai bine intinde pasul ca ajunge mai repede, mai ales dupa ce a stat 10min in 32 doar ca sa faca ultimele 2 statii.
Bine ca se plimba pensionarii ca au gratuit da, pe astia ii cred in stare ca doar nu au ce face acasa, ca au pensionarii fara numar si stau se traverseze orasu de sus in jos cu suprafata ca oricum nu se grabesc nicaieri nu inseamna ca exista o cerere reala de transport(la pensionari trebuie 20 de calatorii gratuit pe luna si gata, inseamna 2 drumuri saptamanale la piata, extrasuficient).

Iar Sf Vineri e asa, un sfarc, aaaa, smarc de terminal, are 2 linii, ce sa mai bagi in el, da ar fi frumos un terminal subteran sau de suprafata la Unirii care sa le inglobeze pe toate 3, ca oricum in parcul ala nu se plimba nimeni ca iti fac masinile capu calendar, da vise...


Cu respect, dar in toate metropolele care se respecta, punctele de conexiune sunt comune, la nivel sau etajate si conectate cu scari rulante. Nicaieri in lumea civilizata nu alergi cu valiza 1 km. Nu ma refer aici la doar la P-ta Unirii. Sunt nenumarate puncte in Bucuresti similare cu Pta Unirii unde nu s-au gandit terminale de legatura. Si pot enumara doar cateva: P-ta Presei, Gara de Nord, Obor, P-ta Victoriei, Dristor, P-ta Sudului. Vorbesti doar de pensionari, dar cum sa convingem angajatii de rand sa renunte la masini in favoarea autobuzelor, tramvaielor sau orice altceva? Se afiseaza orarul in statii? Nu. Avem aer conditionat? Nu. Sunt automate de vandut bilete? Nu. De ex: Du-te la Londra si spune-mi cati vanzatori de bilete o sa gasesti. Iti spun eu, nici unul !!! Cum este posibil, automatele de la metrou nu dau rest !!! Nu functioneaza cu cardurile bancare. Acum aproape un an au anuntat ca in curand vor fi remediate, dar de fapt in curand se vor cumpara alte automate de bilete, jaf pe banul public !!! Se pot cumpara bilete din vehicule? Nu. Daca iti pui banii cu sistemul online pe card, banii se tranfera imediat? Nu. Si, poate suna ca o gluma, avem WiFi? Nu. Poate sunt lucruri marunte, dar din pacate pentru noi fac diferenta.

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul TibiV

133 313 wrote:
Cum spuneam, este un mare pacat ca nu s-a reusit ceva cu strada Mantuleasa pe vremea aialalta (desi voi fi rastignit pentru afirmatia asta).


Răstignit odată cu mine, pentru că eu spun că este mare păcat că nu s-a reușit ceva nici cu Călărașilor de la Hala Traian la Unirii.
"Ceva" înseamnă pe româneşte demolare şi lăţit minim cum este Călărașilor nou.

Şi orice idee de a băga alte tramvaie pe Călărașilor, Mântuleasa şi Moşilor vechi păstrate la dimensiunile actuale mi se pare... Mai bine nu spun.

Nu mai vorbesc de Nerva Traian de la Unirii spre Foişor...

Atenţie, nu vorbim de Centrul Vechi pietonal, dar înconjurat de artere mari.
Vorbim de zone care asigură (sau ar trebui) legătura centru-est dar şi nord-sud pe zona intermediară între Mihai Bravu şi Cantemir-Balcescu-Magheru...

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul shoppy

Deja sunt 2 idei diferite, de asta zic sa fim atenti sa nu le facem varza:
1) traversarea Pietii Unirii pentru unirea liniilor 21 si 32 intr-o singura linie
2) realizarea unui terminal comun

Pentru terminal comun sunt de acord, si sigur ne-ar da si UE bani daca am gasi o solutie si l-am prezenta corect, doar ca solutia cam scapa, sau niciun primar nu vrea sa ajunga in gura soferilor actuali si inchipuiti ca sa isi compromita sansele la vreun mandat viitor cu o solutie logica da care mai si blocheaza din traficul din Unirii.

La unirea 21 cu 32 nu sunt convins, am inteles ca semitura e cam 30min la amandou, mai am intrebarea cate ture sunt pe zi in fiecare linie. Si nu a reusit nimeni sa explice de ce si-ar dori un grup mare de oameni sa ia tramvaiul de la Rahova la Mosilor, in afara de nu prea are ce face pe acasa.
Aia cu valize ori au treaba cu Gara de Nord deci incearca natural sa se lipeasca de metrou, ori au treaba cu aeroportul deci incearca sa se lipeasca de expres, care are statii tot langa metrou.

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul General_Katana

Singura solutie in aceasta groapa de gunoi intitulata Bucuresti este sa se faca un upgrade considerabil in tot ceea ce priveste transportul in comun, intr-o capitala cu-n trafic infernal (mai nou, la aproape orice ora a zilei), astfel:

https://en.wikipedia.org/wiki/Suspensio...C3%9Fe.jpg

...si nu nu cred ca ne-am mai complica cu tunele, pasaje, etc ... parerea mea.  :mrgreen:

Faci deasupra Dambovitei ca-n exemplul de mai sus si prin alte parti unde avem strazi inguste gen Strada Viitorului (dinspre Lizeanu) astfel:

https://en.wikipedia.org/wiki/Suspensio...il1278.jpg

Nu credeti ca ar fi mai usor sa avem deasupra tramvai neobstructionat de traficul auto de la sol iar sub el traficul auto sa fie si el fluent (acolo unde se poate si nu sunt prea multi imbecili care s-o blocheze) ?  :mrgreen:

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul Shinkasen

O ocolire usuara si/sau traversare mai discreta fara tunel, e cam greu prea de realizat spre irealizabila din cauza mamutilor, blocuriile acelea ce se intind pe jumatati de kilometru. Un exemplu de la capatul actual a lui 32 era o optiune Bibescu Voda, Radu Voda, Mircea Voda, problema e blocul mamut, cauzeaza prea multa ocolire, iar alte ocoliri te lovesti de alti mamuti, sa inchizi zona Unirii si sa o lasi doar pentru RATB si riverani, dar nu prea ai pe unde devia traficul, sistematizare e facuta aiurea in centru.
Acu' de linia de tramvai ca ar fi traseul prea lung, ce trebuie este o linie RATB care sa circule de la Liberty Mall la Obor, nu Alexandriei la Angro Europa, desi cred ca ar facilita pentru blatisti cu servetele. Dar daca s-ar face M7, legarea asta si-ar avea prea putin rost. Un pasaj subteran pietonal ce sa lege extremele Pietei Unirii nu ar strica, momentan avem doar optiunea NV-SE pe la metrou.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul 133 313

andrei11 wrote:
Daca-ti spun ca exista si sectiunea pe undeva... Rezolvarea  este insa simpla, ne ducem in jos, tot in jos, care-i problema ? Mulatii nu sunt la mai mult de minus 35 metri ( pentru M 2 ) iar pentru M 1 sunt undeva la minus 20 - minus 25. Si oricum M 2 va fi intersectata in dreptul tunelelor si nu in dreptul mulatilor.


Tramvai la -30 metri? Uite o idee... dubioasa.
Pe deasupra nu se atinge nimeni de mulatii de la M1 inafara de Metrorex. Si n-ar strica o intrebare la guru sa vezi daca sunt ca la Eroilor inspre Universitar unde au greblat putin aia de la Vertatel si au dat de un motz de la 1-2 panouri.
Luati-o la modul serios, subteran nu mai intra nimic sub piata aia decat eventual M7 si care ma indoiesc ca va avea statie sub panta Coposu, cel mai probabil va ocoli pe la Tribunal si va avea statie in fata la aripa Splai a magazinului Unirea.
Tramvaie zburatoare, tramvaie ingropate... hai sa o lasam moarta. Singurul tramvai zburator este la Basarab, ca nu se putea altfel. La Mihai Bravu se vede clar ce si cum.
Cu bariera hidraulica de mulati de la M1nu-i de joaca. Sunt curenti subterani si la stanga si la dreapta ei. Scormonitul la Unirii fara scop precis este exclus din start.

Shinkasen wrote:
Acu' de linia de tramvai ca ar fi traseul prea lung, ce trebuie este o linie RATB care sa circule de la Liberty Mall la Obor, nu Alexandriei la Angro Europa, desi cred ca ar facilita pentru blatisti cu servetele.

Bonjour bonjour. Linia 1 Liberty-Vulcan-Razoare-Milea-Basarab-Stefan Cel Mare-Obor merge?

However... daca nu se poate si nu se poate la Unirea atunci am o varianta de dezbatut. Tronson nou de tramvai de la Hala Traian via Strada Traian- Nerva Traian-Goga. De fapt terenul in preajma bulevardului Unirii era si pregatit pentru asa ceva, cu spatiul ala central betonat/verde, care pe Nerva Traian spre Timpuri Noi se vede clar ca nu exista, este tramvai. De la Goga spre Rahova este banal, merge 23.

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul shoppy

Da, si toti care tot numara zeci de - metri, repet ca Unirii este o groapa, deci din orice directie vine tramvaiul el vine LA VALE, deci oricat va iese panta/rampa ca sa ajugneti la - x zeci de metri in mijloc la Unirii ea trebuie dublata pentru a lua in considerare relieful existent.
Si mai mult, peronul trebuie sa fie la acelasi nivel, deci ar trebuii ajuns la - x zeci de metrii la marginea Pietei Unirii nu doar in mijloc, deci panta/rampa se tripleaza, incepe sa semene mai mult cu o partie de ski.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul 133 313

Nu doar o groapa ci o groapa plina cu apa. M2 sta marturie.

 


Go to page:  1  ... 12 13 14 15 16 17 18  ... 28
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420986 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use