Stiri, proiecte, perspective

Reportaje de pe șantierele actuale precum și proiecte de viitor

Re: Stiri, proiecte, perspective

Mesajde TibiV » Lun, 28 Ian 2019, 12:52

Podurile Ciurel, Eroilor, Operei şi Timpuri Noi ar urma să intre în reparaţii pentru un an

Primăria Capitalei vrea să înceapă lucrările de consolidare şi de reparare la mai multe poduri peste râul Dâmboviţa. Este vorba de Ciurel, Eroilor, Operei, Timpuri Noi, pentru care Consiliul General al Municipiului Bucureşti trebuie să aprobe indicatorii tehnico-economici. Consiliul General al Municipiului Bucureşti a introdus pe ordinea de zi a şedinţei de joi mai multe proiecte care prevăd consolidarea şi repararea mai multor poduri peste râul Dâmboviţa, precum şi pentru consolidarea Pasajului Fundeni. Pentru asta, CGMB trebuie să aprobe indicatorii tehnico-economici pentru investiţiile respective. Astfel, investiţiile ar urma să fie următoarele: pentru Podul Ciurel, suma necesară este de 3,8 milioane lei; Pod Eroilor - 5,3 milioane lei; Pod Opera - 13,6 milioane lei; Pod Timpuri Noi - 4,9 milioane lei, iar pentru Pasajul Fundeni este necesară suma de 2,6 milioane lei, potrivit proiectelor ce se află pe ordinea de zi a şedinţei CGMB.

https://www.zf.ro/business-construct/podurile-ciurel-eroilor-operei-si-timpuri-noi-ar-urma-sa-intre-in-reparatii-pentru-un-an-17853586

Daca se aproba, cred ca vom avea nevoie de un topic nou, ”Podurile Dambovitene”...
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9328
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Stiri, proiecte, perspective

Mesajde survola » Lun, 28 Ian 2019, 13:13

Mai bine separate. Că nu cred că se va lucra la toate deodată.
Avatar utilizator
survola
Membru Silver
 
Mesaje: 2723
Membru din: Lun, 06 Feb 2012, 12:08

Re: Stiri, proiecte, perspective

Mesajde subway guru » Lun, 28 Ian 2019, 18:56

E plina ordinea de zi a sedintei CGMB de proiecte grandioase...
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11255
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Stiri, proiecte, perspective

Mesajde TibiV » Lun, 28 Ian 2019, 20:28

Format ”direct citibil” la Pasajul Doamna Ghica...

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Sursa originala (PDF):
http://www4.pmb.ro/wwwt/institutii/CGMB/sedinte/ordinea_de_zi/db/04_20190131.pdf
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9328
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Stiri, proiecte, perspective

Mesajde aztec » Lun, 28 Ian 2019, 20:41

Eu am cautat in acest text o lamurire sa vad daca e pe sub sau pe deasupra...si nu m-am lamurit
Am gasit o poza din 2014... ce pare pe...

Imagine
Avatar utilizator
aztec
Membru Silver
 
Mesaje: 2466
Membru din: Mie, 30 Iun 2010, 20:08

Re: Stiri, proiecte, perspective

Mesajde andrei11 » Lun, 28 Ian 2019, 21:47

Dacă respectă convenția culorilor portocaliul se închide la culoare la pasaj, deci ar fi sub(teran).
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17054
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Stiri, proiecte, perspective

Mesajde survola » Mar, 29 Ian 2019, 12:34

subway guru scrie:E plina ordinea de zi a sedintei CGMB de proiecte grandioase...

Așa e la începutul anului. Să vedem cum ajung aceste proiecte în decembrie. Sper să nu apară obstacole neprevăzute :)
andrei11 scrie:Dacă respectă convenția culorilor portocaliul se închide la culoare la pasaj, deci ar fi sub(teran).

Pasaj subteran?
Avatar utilizator
survola
Membru Silver
 
Mesaje: 2723
Membru din: Lun, 06 Feb 2012, 12:08

Re: Stiri, proiecte, perspective

Mesajde punmeister » Mar, 29 Ian 2019, 12:38

subway guru scrie:E plina ordinea de zi a sedintei CGMB de proiecte grandioase...

Si din pacate nimic despre bugetul pe 2019 sau despre STB.
Avatar utilizator
punmeister
Membru Gold
 
Mesaje: 4114
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Stiri, proiecte, perspective

Mesajde andrei11 » Mar, 29 Ian 2019, 15:55

Da, subteran.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17054
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Stiri, proiecte, perspective

Mesajde subway guru » Mar, 29 Ian 2019, 16:36

Despre bugetul local cel mai probabil vorbim prin martie-aprilie...
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11255
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Stiri, proiecte, perspective

Mesajde survola » Mie, 30 Ian 2019, 09:31

Un proiect important mi se pare și acesta:
13. Proiect de hotărâre privind declararea utilității publice de interes local pentru obiectivul de investiții „Ansamblu urban complex – Pod Mihai Vodă, pod pietonal și pentru bicicliști peste Dâmbovița și parcaje subterane” din cadrul Planului Integrat de Dezvoltare Urbană „Zona Centrală”
Deocamdată se discută doar de expropriere, se lucrează la proiectul tehnic.
Două parcaje subterane și un pod pietonal nou peste Dâmbovița - este un proiect foarte ambițios.
Fişiere ataşate
Mihai Voda1.jpg
Mihai Voda1.jpg (849.51 KiB) Vizualizat de 1264 ori
Mihai Voda2.jpg
Mihai Voda2.jpg (364.14 KiB) Vizualizat de 1264 ori
Mihai Voda3.jpg
Mihai Voda3.jpg (1.09 MiB) Vizualizat de 1264 ori
Mihai Voda4.jpg
Mihai Voda4.jpg (1.18 MiB) Vizualizat de 1264 ori
Mihai Voda5.jpg
Mihai Voda5.jpg (1.06 MiB) Vizualizat de 1264 ori
Mihai Voda6.jpg
Mihai Voda6.jpg (1.31 MiB) Vizualizat de 1264 ori
Avatar utilizator
survola
Membru Silver
 
Mesaje: 2723
Membru din: Lun, 06 Feb 2012, 12:08

Re: Stiri, proiecte, perspective

Mesajde Puss in Boots » Mie, 30 Ian 2019, 10:20

Nu se scria pe undeva ca s-a pierdut deja finantarea pentru proiectul Mihai Voda si pt cateva similare? Parca citisem ceva in sensul asta. Ca fusesera bani si noi nu i-am luat, de destepti ce suntem. Ca suntem :roll:
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 3751
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Stiri, proiecte, perspective

Mesajde roush009 » Mie, 30 Ian 2019, 18:31

Salut!

Astazi se efectuau masuratori in zona, unde acest pod pietonal ar urma sa fie construit.
roush009
 
Mesaje: 2
Membru din: Mar, 29 Ian 2019, 19:21

Re: Stiri, proiecte, perspective

Mesajde misterr » Dum, 10 Feb 2019, 20:30

In loc sa repare un pod, autoritatile lasa sute de bucuresteni sa traiasca izolati, de aproape un an

Imagine

Fie vara, fie iarna, sute de bucuresteni din zona Chitila Triaj a Sectorului 1 sunt nevoiti sa strabata, zilnic, pe jos, aproape un kilometru pana la cea mai apropiata statie de autobuz. Motivul: podul pe care mijloacele de transport in comun ajungeau pana in micul lor cartier s-a degradat in asemenea hal, in ultimii ani, incat a devenit impracticabil pentru autobuze.

Din pacate, in loc sa rezolve problema, autoritatile incearca sa isi paseze una alteia reponsabiltatea si sa acopere intreaga situatie cu hartii, lansandu-i pe oamenii din zona sa se descurce asa cum pot.

Singura sosea pe care autobuzele ar putea ajunge pana la cartierul dinspre Chitila Triaj - unde traiesc vreo cateva sute de bucuresteni - strabate podul Sabareni, ridicat peste calea ferata Bucuresti-Videle.

Acest pod a fost construit in anul 1963 si, inca de atunci, se afla in administrarea CFR. Se pare, insa, ca institutia n-a prea avut grija nici de de pod si nici de pasaj (partea inferioara a podului- n.red.) . In consecinta, intreaga constructie s-a degradat, incetul cu incetul, pana cand a ajuns o ruina.

Abia in anul 2015 a fost comandata o expertiza tehnica a podului. Asa cum era de asteptat, aceasta expertiza arata ca podul se afla, inca de la acel moment, intr-o stare avansata de degradare. Printre altele, expertiza arata ca parti importante ale podului, desi construite din beton, se deformasera. In plus, parte din armatura era corodata, iar stalpii inclinati care sustin podul erau atat de afectati incat puneau "in pericol iminent atat rezistenta, cat si stabilitatea pasajului superior".

Imagine
Asa arata Podul Sabareni, care trece peste carea ferata Bucuresti-Videle. Sursa foto: Arhiva Facebook/Cristian Bulfon


Aceeasi expertiza avertiza ca - in cazul in care nu va fi reperat de urgenta - podul risca sa se degradeze si mai mult, intr-un timp scurt "cu posibilitatea producerii unor accidente feroviare, care pot ajunge pana la pierderi de vieti omenesti". Cu alte cuvinte, din cate intelegem, n-ar fi exclus ca bucati din pod sa cada peste trenurile care circula pe ruta Bucuresti-Videle.

In consecinta, documentul continea si recomandari privind lucrarile care trebuiau efectuate cat mai repede pentru reabilitarea podului.

Mai multe puteti afla citind integral expertiza:

Expertiza care arata cat de subred era, inca din 2015, Podul Sabareni

Daca CFR o fi luat vreo masura de consolidare a Podului Sabareni, rezultatele ei nu se vad. Motivul: desi inca din 2015 s-a limitat accesul masinilor mari pe pod, acesta s-a degradat in continuare, in ritm accelerat. Asa se face ca, in aprilie 2018, Comitetul Municipiului Bucuresti pentru Situatii de Urgenta a fost nevoit sa ia decizia inchiderii unui sens de mers pe pod. Tot atunci, autoritatile le-au interzis sa tranziteze Podul Sabareni tuturor masinilor cu greutate de peste 3,5 tone, inslusiv autobuzelor care transportau oamenii inspre si dinspre micul cartier care se intinde spre Chitila Triaj.

Iar de la acel moment, adica de mai bine de 10 luni, sutele de oameni din zona au ramas fara statie de autobuz in cartier. In aceste conditii, trebuie sa mearga aproape un kilometru pana la urmatoarea statie de autobuz de pe Linia 162, situata pe Soseaua Sabareni.

Potrivit consilierului local al Sectorului 1 Cristian Bulfon - care a readus de curand problema in atentia publicului - pentru multi dintre oamenii din zona acest drum pana la statie a ajuns sa reprezinte un cosmar.

"Va dati seama ce viata amarata au oamenii care trebuie, pe vreme rea, cu ninsoare sau ploaie inghetata, sa care bagaje pana in statia de autobuz de pe Soseaua Sabareni. Sau de la statie pana acasa. In plus, dintre cele peste 100 de familii care locuiesc in zona, unele au copii pe care trebuie sa-i duca pana la statie", a declarat pentu Ziare.com Cristian Bulfon.

Imagine
Podul Sabareni de care nicio autoritate nu are grija. Sursa foto: Arhiva Facebook Cristian Bulfon


Cine ar trebui sa repare podul

Consilierul local Cristian Bulfon spune ca societatea CFR Infrastructura, in administrarea careia se afla podul, nu vrea sa il reabiliteze.

"Cei de la CFR au spus clar ca nu au ca obiect intretinerea pasajelor si nu pot aloca fonduri in acest sens. Cu toate acestea, CFR si-a exprimat disponibilitatea de a transfera podul in administrarea autoritatilor locale din Capitala.

Procedura de parcurs pentru ca asa ceva sa se poata intampla, insa, este complexa. Primaria Municipiului Bucuresti (PMB) trebuie sa solicite emiterea unei hotarari de guvern prin care podul sa treaca din domeniul public al statului si administrarea Ministerului Transporturilor, in domeniul public al Municipiului Bucuresti, iar apoi in administrarea Consiliului Local al Sectorului 1.

Din cate stiu, intre CFR si Primaria Municipiului Bucuresti s-a purtat deja o corespondenta in acest sens, dar fara ca primaria sa ceara emiterea vreunei hotarari de guvern care sa ii permita preluarea podului.

Ce altceva s-ar mai putea face? Analizam acum, la nivelul Primariei Sectorului 1, posibilatatea incheierii unui eventual protocol de colaborare cu cei de la CFR. Oricum ar fi, problema trebuie rezolvata repede, in conditiile in care oamenii din micul cartier au nevoie de un acces mai bun la transportul in comun", a declarat pentru Ziare.com Cristian Bulfon.

Ziare.com a solicitat, in scris, atat PMB, cat si CFR Infrastructura informatii cu privire la planurile pe care le au pentru consolidarea podului. Potrivit legii, atat compania, cat si primaria au obligatia sa ne raspunda, in urmatoarele 30 de zile. Pe masura ce vom primi informatiile, vi le vom comunica.

Din pacate, e putin probabil ca, in urmatoarele luni, CFR Infrastructura sau PMB sa ia masura concrete pentru reabilitarea podului. Si chiar daca ar face-o, tot s-ar pierde luni bune - daca nu chiar ani - cu intocmiri de documentatii si stabilirea unor proceduri de urmat.

Iar asta inseamna ca oamenii din micul cartier care se intinde spre Chitila Triaj n-au de ales decat sa bata, in continuare, zi de zi, lungul drum pana la cea mai apropiata statie de autobuz, aflata dincolo de podul Sabareni.


https://www.facebook.com/Bulfon.Cristian/posts/1908969322535169
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3579
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: RSN şi 9 vizitatori