Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Propunere - Inelul Median pasaj Colentina - Petricani

40 posts, 17175 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: Propunere - Inelul Median pasaj Colentina - Petricani ByOnu

Nu stiu despre ce vorbiti voi aici, dar nici mie nu imi place ce vad in fotografii. Zone dezumanizate. Nu vreau sa vad astfel de distopii in Bucuresti. Bagati si voi exemple similare de la prietenii europeni si mai vorbim.

In rest da, este nevoie de intregirea acestui inel, obligatoriu cu tramvai pe mijloc pe intregul traseu. :)

 


Re: Propunere - Inelul Median pasaj Colentina - Petricani andrei11

Iulika0069 wrote:
Stii ca acolo, in parcul cu Roata, tocmai ce se face o promenada pietonala..

Parcul cu Roata e minim afectat și oricum NU în zona publică a parcului. Pe acolo NU  e loc de promenadă...
Roata Mare.jpg (155.06 KB; downloaded 4348 times)

Aici nu ne ocupăm de zona Crângași, acea zonă deja a fost prezentată în PUZ - urile"autostrăzii urbane".


Iulika0069 wrote:
De-aia am si desenat 2 benzi la intrarea in pasajul subteran, cand vii dinspre Colentina; cine merge prin pasaj, ramane pe banda lui, nu il incurca nimeni

Vezi că Petricaniul are doar 2 benzi / sens, nu-ți iese pasența pentru benzile la sol + cele care intră în subteran.

Iulika0069 wrote:
...Dar vad ca tu nu ai asimilat asta pana acum, desi se discuta de 10 ani despre "moving people or goods, not moving vehicles".
E dificil pentru mine sa inteleg cum un om ancorat si implicat mult peste medie (doar esti adminul acestui site) in zona asta de infrastructura, nu a percutat pana acum la niste principii "de la sine inteles" ca mai trebuie sa si ne placa sa traim in orasul asta.

Pentru mine filozofia e simplă, nu mă preocupă să-mi placă sau nu orașul, mă preocupă să-mi câștig existența. Ori dacă mă bazam pe modernizarea transportului în comun să las mașina acasă dădeam faliment până acum, tot așteptând aproape 30 de ani. Oricum mai am foarte puțin și ies din câmpul muncii. A, da, și sunt posesor de foarte mulți ani de abonament general STB.

Iulika0069 wrote:
... si nu pricep cum, dupa 8 ani, tu inca vorbesti de fluidizarea traficului privat (da, e doar despre traficul privat, ca ala public e reprezentat deja prin linia de tramvai, cel putin aici, in cazul de fata)

Asta e o opoziție total aiurea, traficul  public versus traficul privat...de  parcă în automobile nu sunt tot oameni care se deplasează, parcă ar fi marțieni care au invadat orașul...

Iulika0069 wrote:
.Imi asum ca te vei enerva, dar poate ca e momentul sa iti spuna cineva ca nu e ok cum vezi tu sistematizarile.. :)

Cum am precizat n-am cum să mă enervez, dă-i bătaie în contiuare cu criticile  :bere:


Iulika0069 wrote:
Nu as fi adus oamenilor care locuiesc acolo, pasajul [Basarab] in balcon.

Asta-i exagerare, traficul nu e pe lângă balcon, ca la Daneși de exemplu...Mai sunt două benzi de circulație + trotuarul și e vorba de primul etaj.
O concluzie totuși e clară :
Pentru a avea un trafic decent auto mai ales în zona centrală, Inelul Median trebuie întregit ( ca să arate ca un inel ) și fluidizat...

 


Re: Propunere - Inelul Median pasaj Colentina - Petricani Iulika0069

Daca de maine ai fi Primarul Bucurestiului, si ai avea sustinere politica, ce ai alege sa faci? Zburatoare si supraterane peste zburatoare, sau ici si colo (in punctele esentiale) cate un subteran neintruziv + optimizari (gen palnii pe 30m inainte de intersectie), si in rest masuri pedestrian-oriented (trotuare fara masini, transport in comun eficient etc)?

Cam despre asta consider ca este vorba cand se intampla dezbateri pe forum, sau cel putin asa ma raportez eu la o discutie. Poate de aici si clivajul de opinii dintre noi..

Daca am avea Bucurestiul pe mana (si cu sustinere politica), si n-am fi acolo doar la furat, intr-un mandat am rezolva oricare dintre noi problema traficului. Intrebarea e insa, cum ar arata rezultatul final?

 


Re: Propunere - Inelul Median pasaj Colentina - Petricani WT_fan06

Că tot discutați de zburătoare și alte minuni supra-suspendate, vă dau eu un exemplu de oraș care s-a trezit până să fie prea târziu. Londra avea în plan acum zeci de ani să construiască 4 inele în jurul ei. Oamenii și-au dat seama ce efecte catastrofice ar avea acest lucru și au protestat. Dacă ar fi înconjurat centrul de autostrăzi, zona urbană ar fi fost mutilată, iar mașinile ar fi fost încurajate să circule în continuare, ducând la și mai mult trafic. Priviți în Los Angeles, unde sunt autostrazi cu nu știu câte benzi peste tot, iar toate acele benzi sunt ocupate de mașini care stau bară la bară. Soluția e transportul în comun. V-am făcut un foarte scurt rezumat al clipului pe care vi-l las mai jos, dar uitați-vă neapărat. Dacă nu înțelegeți bine ce spune, puteți activa subtitrările în engleză din setări.



 


Re: Propunere - Inelul Median pasaj Colentina - Petricani zapacitu

Nu inteleg de unde atata "dezumanizare" - e perfect normal ca zonele critice ale unui oras sa fie late si sa aiba mai multe nivele de trafic auto. Dezumanizare este ca pietonii sa fie obligati sa inghita de 10 ori mai multe noxe din cauza traficului mizerabil sau sa fie obligati sa stea ca prostii in autobuz din cauza ca intersectiile sunt blocate (ceea ce rezulta direct in mult mai multe masini - macar in auto personal stai confortabil). AIA e dezumanizare, nu doua pasaje si trei tunele. Va invit prin Germania unde pasajele supraterane si subterane sunt la ordinea zilei incepand de la inelul median incolo. Sau prin Franta, sau prin Elvetia. Stiti voi, tarile cu apa calda. Londra nici nu mai zic - la ei sunt chiar poduri de CF direct prin oras (ei zic metrou, dar te prinzi clar despre ce e vorba).

Normal ar fi ca traficul de tranzit sa fie supra/sub teran iar la nivel sa fie schimbarile de sens. Suplimentar, pasaje pietonale supra/sub terane cu rampe lungi (ca sa fie practicabile de carucioare de toate felurile, biciclete si persoane cu probleme la urcat trepte), ca sa se evite nevoia de semaforizare suplimentara.

In zona Doamna Ghica e nevoie de pasaj, musai suprateran pe relatia Petricani-Pantelimon, musai subteran pe relatia centru periferie. Daca la intersectia cu Petricani va si supra/sub asta e alta poveste. Probabil va conta mai mult cum e mai ieftin (supra, deci).

 


Re: Propunere - Inelul Median pasaj Colentina - Petricani WT_fan06

Mesajul meu de mai sus face referire mai mult la ideea de autostrăzi suspendate prin orașe. Cu pasajele peste intersecțiile critice nu am nimic - și eu consider necesar un pasaj DOAR pe relația Pantelimon - Petricani.
Pe centru-periferie un pasaj ar fi dăunător. Ah, dacă zici de pasaj subteran doar pentru tramvai cu stație subterană conectată la viitorul metrou, atunci da, dar pentru mașini nu sunt de acord.

 


Re: Propunere - Inelul Median pasaj Colentina - Petricani Iulika0069

Filmul este convingator, doar ca de ambele parti :mrgreen:

Pe mine m-a convins ca au luat cea mai buna non-decizie, sa nu ruineze arhitectonica orasului.
Pe zapacitu (si pot sa ma risc, "a zis ca am voie" :D, si pe andrei11) - ca au luat cea mai proasta decizie; si e valid punctul lor de vedere - nu au rezolvat problema traficului

Si nu poti sa zici ca primarii Londrei nu au avut sustinere politica, sau au fost toti la furat.

Singura concluzie logica este ca sunt eu prea naiv, sa cred ca pot rezolva traficul Bucurestiul intr-un mandat, fara zburatoare si supra-zburatoare.

 


Re: Propunere - Inelul Median pasaj Colentina - Petricani andrei11

# Iulika0069  :bere:
Întrebare :
Pentru normele de mobilitate ( urbană ), norme acceptate astăzi, că mâine se pot schimba, din 100 % mobilitate care sunt coeficienții pentru :
- mers pe jos
- mers cu bicicleta
- transport în comun
- mașina personală.
Totalul trebuie să fie 100 %

 


Re: Propunere - Inelul Median pasaj Colentina - Petricani ByOnu

Iulika0069 wrote:
...nu au rezolvat problema traficului...


Traficul nu se poate rezolva. Problema traficului este numarul mare de oameni care prefera sa circule singuri in masini la joburi 9-18, in loc sa foloseasca metode alternative (DACA le au la dispozitie).

Asta se rezolva doar cu limitari si cu taxarea progresiva a utilizarii autoturismului personal in oras, in niciun caz cu largiri, cu atat mai mult in zonele centrale. Si nu este vorba despre largirile in sine ca ar fi rele, ci de mesajul pe care il transmit pentru populatie: incurajam traficul individual, luati-i masina cadou puiutului vostru ca a trecut bac-ul.

Dar de inelul median avem nevoie si ar trebui sa fie una dintre prioritatile strategice pentru Bucuresti, ceva care sa nu se schimbe la fiecare 4 ani, alaturi de investitii masive si coerente in transportul public si piste de biciclete.

 


Re: Propunere - Inelul Median pasaj Colentina - Petricani PTMZ

Firea vrea să supună la vot construcția Pasajului Doamna Ghica, pe modelul celui de la Delfinului. Articolul se găsește aici:
https://m.capital.ro/firea-cand-scapam-de-aglomeratia-din-bucuresti.html
Primarul Gabriela Firea încearcă să pună în practică promisiunile pe care le-a făcut bucureștenilor. Una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă în acest moment șoferii, este aglomerația infiorătoare din trafic.
Primarul Gabriela Firea vrea să înceapă construcţia Pasajului Doamna Ghica, un proiect care ar fluidiza circulaţia în sectorul 2 al Capitalei, în zona Doamna Ghica, Colentina, Tei sau Şoseaua Petricani. Astfel, CGMB va supune votului investiţia, care se ridică la 134 de milioane lei. Potrivit proiectului, citat de Mediafax privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru Pasajul Doamna Ghica, valoarea totală a investiţiei se ridică la 134 de milioane lei, iar termenul de execuţie ar urma să fie de 24 de luni. „Modernizarera acestei artere va genera un impact benefic asupra relaţiei rutiere a Capitalei cât şi a mediului înconjurător. Finanţarea proiectului se va asigura din bugetul propriu al Municipiului Bucureşti”, se arată în expunerea de motive a proiectului. Potrivit raportului de specialitate, investiţia urmăreşte următoarele obiective: realizare parte carosabilă de 4 benzi de circulaţie şi separator de fluxuri pe zona mediană; amenajare trotuare; iluminat public sau deviere/relocare reţele utilităţi existente.

 


Re: Propunere - Inelul Median pasaj Colentina - Petricani andrei11

?
Ce pasaj e la Delfinului că nu-mi pică fisa...Singurul pasaj în zona Delfinului  e un pod peste Cf care duce la gara Obor...

 


Re: Propunere - Inelul Median pasaj Colentina - Petricani PTMZ

Întocmai de acela vorbeam. Pasaj CFR, tot pasaj e, până la urma urmei.

 


Re: Propunere - Inelul Median pasaj Colentina - Petricani TibiV

PTMZ,

orice proiect de investitie se supune votului CGMB...

Daca un prost de la Mediafax a gresit si altul de la Capital l-a copiat, nu trebuie sa o iei de buna...

Formularea: ”Astfel, CGMB va supune votului investiţia, care se ridică la 134 de milioane lei”
trebuie citita astfel:
”Astfel, va supune votului CGMB investiţia, care se ridică la 134 de milioane lei”. (Adica Firea va supune votului CGMB...)

Deci nu face CGMB referendum despre pasaj...
(Si nici pentru pasajul peste CF nu s-a facut referendum...)

Basca articolul mai are o formulare de iti sta mintea...
”investiţia urmăreşte următoarele obiective: realizare parte carosabilă de 4 benzi de circulaţie şi separator de fluxuri pe zona mediană; amenajare trotuare; iluminat public sau deviere/relocare reţele utilităţi existente.”

Adica fie deviem/relocam utilitatile si ramanem in bezna, fie punem iluminat public dar nu deviem nici o teava, nici un cablu...
:lol:

 


Re: Propunere - Inelul Median pasaj Colentina - Petricani PTMZ

Și altă exprimare de-ți stă mintea e "Doamna Ghica, Șoseaua Colentina, Tei sau Șoseaua Petricani". Deci unde pune pasajul?

Mulțumesc pentru corecții, TibiV :bere:

 


Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2257 forum members have written 418808 posts in 5221 topics and 510 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use